عجیب‌ ترین ورزش ها: 25 عجیب و غریب ترین ورزش در جهان

همه‌ی ما درباره‌ی شطرنج شنیده‌ایم، و همه بوکس را می‌شناسیم، اما آیا درباره‌ی …. بوکسنج ( ترکیبی از بوکس و شطرنج است) چیزی شنیده‌اید؟ درباره‌ی «دوی موش خرما» چطور؟ یا «کُشتی شترها»؟ دنیای عجیبی است، و روش‌هایی که برای سرگرم کردن خودمان داریم این را به خوبی نشان می‌دهد. همانطور که زمانی یوگی برا گفته بود: «فقط از طریق دیدن است که می‌توانید چیزهای زیادی را کشف کنید.» پس پیش بروید، و بعضی از این عجیب و غریب‌ترین ورزش‌های جهان را نظاره کنید. بازده برای شما فهرست  ۲۵ عجیب‌ ترین ورزش ها را فراهم آورده است.

عجیب‌ ترین ورزش ها

۲۵. باتااوشی

باتااوشی معادل ژاپنی برای «پایین‌کشیدن تیر چوبی» است و ورزشی قدرتی است. هر تیم ۱۵۰ نفر عضو دارد که به ۷۵ حمله کننده و ۷۵ مدافع تقسیم می‌شوند. هدف؟ انداختن تیر چوبی تیم دیگر. راستی، شماره اورژانس در ژاپن ۱۱۹ است نه ۹۱۱!

۲۴. اتو کردن در مکان های عجیب

طبق نظر «سازمان اتو کردن در مکان های عجیب»، این جدیدترین ورزش خطری است که هیجان فعالیت شدید بیرون از خانه را به رضایتمندی از اتو شدن پیراهن ترکیب می‌کند. این چالش که از انگلستان برخاست، اکنون پدیده‌ای جهانی است که شکل زیرآبی، کوهستانی، و هنگام چتربازی نیز به خود گرفته است.

۲۳. ورزش گاگا بال

بر اساس برخی منابع، این بازی محبوب اردوهای تابستانی ابتدا در کشور اسرائیل به وجود آمد. این ورزش شبیه به «وسطی» بازی می‌شود با این تفاوت که در یک زمین هشت وجهی چوبی بازی می‌شود و شما باید برای بیرون راندن بازیکنان به قیمت زیر زانوی آن ها ضربه بزنید.

۲۲. غلتاندن پنیر (از تپه)

هر ساله مردم شهر کاتسولد انگلستان مسابقه ای برگذار می‌کنند که در آن یک تکه پنیر گلاستر را از بالای تپه کوپر به پایین پرتاب کرده و عده زیادی به پایین می روند تا ببینند چه کسی اول آن پنیر را برمی دارد. شهرت این مسابقه افزایش یافته است و حتی شرکت کنندگان و تماشاگران خارجی هم در آن شرکت می کنند.

۲۱. اسنو پلو (چوگان روی برف)

این شکل تغییر یافته‌ی چوگان در ۱۹۸۵ در سوئیس آغاز شد، اما از آن زمان، به صورت بین المللی گسترش پیدا کرده است. در ایالات متحده، این ورزش به طور اختصاصی و ویژه در آسپن، کلرادو برگزار می‌شود. (بله، هنوز هم ورزش ثروتمندها است).

۲۰. خرگوش پرانی

این ورزش را ما مدیون سوئدی‌ها هستیم که نخستین بار آن را ابداع کردند. این بازی بسیار ساده است و در واقع در آن خرگوش‌های تعلیم دیده و تربیت شده از روی موانعی می‌پرند. این مفهوم در واقع چیز تازه‌ای نیست چون مسابقات پرش با اسب سالیان سال وجود داشته است، اما خب به هر حال این‌ها خرگوش هستند نه اسب!

 

 

۱۰. هاکی زیر آب

ورزشی از دسته ورزش‌های هاکی می‌باشد . در این ورزش دو تیم که به وسایلی همچون ماسک و لوله تنفسی و همچنین دستکش و ابزارهای پلاستیکی خاص مجهز هستند تا توپ مورد نظر (مشابه توپ هاکی روی یخ) را در کف استخر حرکت بدهند و به دروازه حریف برسانند. در این ورزش ۲ تیم ۶ تایی در عمق ۲ تا ۲.۵ متری آب به رقابت می پردازند. قوانین این ورزش اولین بار در سال ۱۹۵۴ در انگلستان ابداع شد.

۱۸. رولر دربی

این ورزش، که اکثرا توسط زنان بازی می‌شود، طی ۱۰ سال گذشته شاهد تجدید فعالیت بوده است. این بازی توسط دو تیم بازی می‌شود، که دورتادور یک مسیر واحد می‌دوند. یکی از اعضای هر تیم «جمر» (مسدود کننده) نامیده می‌شود، و کار او آن است که جلوی بازیکنان تیم حریف را سد کند و نگذارد آن‌ها امتیاز بگیرند. و بله خب، صدمات موجود در این بازی هم کم نیست!

۱۷. آدم در مقابله با اسب

هر سال در ماه ژوئن در شهر Llanwrtyd ولز، رقابت‌کنندگان به خط می‌شوند تا ثابت کنند می‌توانند با به پایان رساندن یک مسیر ۳۵ کیلومتری اسب‌ها را شکست بدهند. چرا؟ چون شایع است در ۱۹۸۰ مالک یک کافه محلی، گوردون گرین، شنیده بود دو نفر از مشتری‌ها بر سر این بحث می‌کنند که آیا یک انسان می‌تواند اسب را در مارتون شکست بدهد. خب، فقط یک راه برای پی بردن به جواب این سوال وجود داشت.

۱۶. اسنورکلینگ در مرداب

در این ورزش نه تنها ۱۲۰ متر را در یک مرداب شنا می‌کنید، بلکه اجازه ندارید از حرکات مرسوم دست و پا در شنا استفاده کنید، و فقط باید به قدرت کفش‌های شنا تکیه داشته باشید. و درست مانند اکثر ورزش‌های موجود در این فهرست، این ورزش عجیب و غریب … به خاطر یک شرط بندی در بریتانیا به وجود آمد و بعدها گسترش یافت.

۱۵. دوئل با لوله‌ی مقوایی

بر اساس اظهار نظر رسمی لیگ مبارزه با لوله‌های مقوایی (بله وجود این لیگ واقعیت دارد)، این ورزش ابتدا بر اساس سه اصل به وجود آمد: آدم‌ها برای بازی کردن و کمتر جدی گرفتن زندگی به راه‌های بیشتری نیاز دارند، رویدادهایی که بدون مصرف الکل بتوانند جنبه‌ی سرگرمی و لذت داشته باشند، و شمیشیرهای مقوایی واقعا جالب و سرگرم کننده هستند. منظق این بازی حرف ندارد!

۱۴. شیرجه با شکم

این ورزش احتمالا یکی از دردناک‌ترین ورزش‌های دردناک موجود در جهان است، اما، می‌توانید برای تحمل آن چند ثانیه درد و رنج پول کلانی به جیب بزنید. حتی اگر چنین نباشد، دست کم افتخار و غرور زیادی در این عرصه به شما دست خواهد داد. به امید آنکه بهترین نفر برنده‌ی مسابقه باشد.

رپورتاژ

۱۳. پرورش سبیل

در مقایسه با سایر ورزش‌ها (رقابت‌های) موجود در این فهرست، این مورد واقعا کم تکاپو تر است. اما هرگز به یک پرورش دهنده‌ی جدی سبیل نگویید که قانونا ورزشکار به حساب نمی‌آید.

۱۲. بوکسنج

آیا تا به حال شنیده اید که بازیکنان شطرنج حین حرکت دادن مهره ها دستکش بوکس بپوشند؟ اگرچه عجیب به نظر می رسد اما در فنلاند بوکس و شطرنج را با هم ترکیب می کنند. بازیکنان یک راند شطرنج، یک راند بوکس و دوباره یک راند شطرنج بازی می کنند تا در مجموع ۱۱ راند بازی کنند. بنابراین این بازی مخلوطی از هوش و فیزیک است.

 

 

۱۱. بزکشی

در این مسابقه ملی افغانستان، شرکت کنندگان باید با راندن اسب، بز مرده شرکت کنندگان دیگر را گرفته و آن را در یک خط دایره ای قرار دهند. این مسابقه همانند بازی پولوی بدون چوب و توپ بوده و خشونت آن با وجود مشت و لگد و گاهی تیراندازی، از فوتبال آمریکایی چیزی کم ندارد.

‍‍۱۰. پساپالو

پساپالو ورزشی از دسته ورزش های امن پناه است. از این به ورزش به عنوان بیسبال فنلاندی نیز یاد می‌شود. دسته‌ی چوبی، توپ مخصوص، دستکش و کلاه ایمنی از تجهیزات این ورزش هستند. پساپالو در فنلاند دارای حضور پررنگی است و در کشورهای آلمان، سوئیس، استرالیا و کانادا نیز طرفدارانی دارد.

۹. دوی موش خرما

دوی موش خرما نوعی بازی است که اغلب بازیکنان را می‌کشد! در این بازی دو عدد موش خرمای عصبانی را در شورت بازیکنان قرار می‌دهند و بازیکنان باید تا زمانی که می‌توانند وجود این موش خرماها را تحمل کنند. رکورد بیشترین زمان این بازی ۵ ساعت بوده است.

۸. کشتی شست پا

یکبار دیگر، می‌توانیم به لطف دوستان‌مان در بریتانیای کبیر ورزش عجیب دیگری را شاهد باشیم به نام کشتی شست پا. این ورزش شبیه جنگ انگشتان شست است با این تفاوت که با شست پاها انجام می‌گیرد. برای هر ورزشکار نوعی نشانه‌ی ادب و منش به حساب می‌آید که پیش از شروع رقابت کفش و جوراب‌های ورزشکار دیگر را بردارد.

۷. تک‌چرخه‌ سواری در کوهستان

همان طور که هر کسی که از یک مسیر کوهستانی بالا رفته باشد می‌داند، با دو پا هم پیمودن چنین مسیری دشوار است چه برسد به فقط یک تک چرخ! مشکل فقط همین نیست، بلکه تکه چرخه‌ها مثل دوچرخه‌های کوهستان از سیستم دنده‌ای برخوردار نیستند، در نتیجه به مهارت مانور و حرکت بیشتری نیاز دارند. اما اگر شما تصمیم به قبول این چالش گرفته‌اید، باید بگوییم که این ورزش در غرب میانه به سرعت در حال رشد و گسترش است.

۶. تیوب سواری با کایت

این احتمالا یکی از خطرناک‌ترین ورزش‌های موجود در فهرست ما است به خاطر وجود چندین آمار مرگ و میر و آسیب‌های متعدد طی ۵ سال گذشته. این در واقع یک نوع تیوب‌سواری است با این تفاوت که از طریق هوایی تیوب کشیده می‌شود. خطرات از آنجا ناشی می‌شوند که تیوب‌ها برای کشیده شدن به طریق هوایی به طور خاص و ویژه طراحی نشده‌اند، یعنی کنترل آن‌ها دشوار است و فرود آمدنشان روی سطح آب می‌تواند کمی سخت و شدید باشد.

۵. باسبال

بازی والیبال ساحلی و پرش به سمت تور در حین ضربه (با پا) به توپ می تواند جالب باشد. شاید تصور کنید تنها بازیکنان حرفه ای می توانند این کار را انجام دهند اما در والیبال ساحلی برزیلی که باسبال نامیده می شود، چنین نیست. این بازی نوعی بازی والیبال است که بازیکنان می توانند روی تشک های ترامپولین پرش انجام دهند. باسبال ترکیبی از فوتبال، ژیمناستیک، و والیبال ورزشی سرگرم کننده و جالب است که نخستین بار در اسپانیا به وجود آمد و از آن زمان به بعد به سرتاسر جهان گسترش پیدا کرده است.

۴. کشتی شترها

شاید درباره جنگ خروس ها، سگ ها و گاوها چیزهایی شنیده باشید که بسیار خشن هستند و اغلب به مرگ یکی از حیوانات منجر می شوند. اما در مسابقه کشتی شترها در ترکیه، هیچ جنگ، خشونت و خونریزی رخ نمی دهد. با فرار کردن یا به زمین خوردن یکی از شترها نبرد پایان می یابد.

۳. مسابقه‌ی حمل همسر

در فنلاند مسابقه ای برگزار می شود که در آن مردان باید با حمل زنان خود بر شانه هایشان، به طوری که سر در عقب و پاها در جلو باشد، از یک مسیر ۲۵۰ متری عبور کنند، دو بار بپرند و به یک استخر وارد شوند. طبق قوانین کمیته‌ی مقررات رقابت‌های حمل همسر، زنی که حمل می‌شود باید «همسر خودتان، زن همسایه، یا کسی باشد که از جایی دیگر با خودتان به زمین مسابقه آورده باشید، اما او باید بیش از ۱۷ سال سن داشته باشد.

۲. کوئیدیچ

ورزشی متشکل از دو تیم هفت نفره است که هرکدام از بازیکنان در هنگام بازی، باید جارویی را بین پاهای خود حمل کنند (روی جارو نشسته باشند). ابعاد این زمین ۵۴ بر ۴۳ متر مربع با سه حلقه با ارتفاع متفاوت از سطح زمین است. این مقدار تقریباً برابر با ابعاد زمین هاکی روی یخ است. این ورزش در سال ۲۰۰۵ ابداع شد و ورزشی جوان محسوب می‌شود اما به سرعت در حال گسترش به سرتاسر جهان است.

۱. لگد بازی

لگد بازی یک بازی محبوب در کاتسولد انگلستان است که مسابقه پرتاب پنیر هم در همان نزدیکی برگزار می شود. در این بازی باید به ساق پای طرف مقابل لگد بزنید. اگر از سه طرف بازیکن مقابل را شکست دهید پیروز مسابقه خواهید بود.

نوشته‌های مرتبط