طرز تهیه ساندویچ کوبایی بسیار خوشمزه و آسان

ساندویچ کوبایی یک ترکیب منحصر به فرد از نان و ژامبون با فیله مرغ یا فیله بوقلمون و سس است که بین جامعه طبقه متوسط کوبا و بعد مهاجران کوبایی و کم کم بین تمام افراد جهان به شهرت و محبوبیت زیادی می رسد. این ساندویچ بین المللی آنقدر خوشمزه و جدید است که پیشنهاد می‌کنیم همین امروز دست به کار شوید. در ادامه با بخش آشپزی ملل سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه ساندویچ کوبایی بسیار خوشمزه و آسان را بدانید.

ساندویچ کوبایی

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۷۲۰ دقیقه
سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. فیله بوقلمون
ب. سس خردل
پ. خیار شور، خرد شده
ت. ژامبون بوقلمون یا مرغ
ث. پنیر چدار
ج. نان فرانسوی
چ. ۲ قاشق غذاخوری نمک دریایی
ح. ۲ قاشق چای خوری فلفل سیاه
خ. ۴ قاشق غذاخوری پودر سیر
د. ۴ قاشق غذاخوری پودر پیاز خشک شده
ذ. ۱ قاشق غذاخوری پاپریکا
ر. ۲ قاشق چای خوری زیره
ز. ۲ قاشق چای خوری پونه کوهی یا ارگانو خشک شده
ژ. ۱.۲ لیتر آب پرتقال
س. ۴۸۰ میلی‌لیتر آب لیمو
ش. ۳ فنجان پرتقال ترش خرد شده
ص. ۷۲۰ میلی‌لیتر موهو کریو (Mojo Criollo، نوعی سس کوبایی برای ماریناد کردن – طرز تهیه‌ی آن را در ادامه توضیح خواهیم داد)
ض. کره

رپورتاژ

طرز تهیه ساندویچ کوبایی

الف. ابتدا به برای تهیه‌ی سس ماریناد کوبایی، به ۲ فنجان (۴۷۳ میلی‌لیتر) آب پرتقال ترش، ۱۰ حبه سیر تازه، ۲ قاشق چای خوری نمک کوشر یا نمک دریایی، پوست رنده‌ شده‌ی یک پرتقال، یک‌سوم فنجان (۸۰ میلی‌لیتر) روغن زیتون فرا بکر، ۱ قاشق چای خوری ارگانو یا پونه‌ی کوهی خشک شده، نصف قاشق چای خوری زیره‌ی آسیاب شده، ۲ قاشق چای خوری فلفل سیاه‌ تازه‌ی خرد شده نیاز دارید.

حبه‌های سیر را داخل هاون مقداری بکوبید؛ سپس به آن نمک اضافه کنید و به کوبیدن در هاون ادامه دهید تا به خمیر نرم و یکدستی تبدیل شوند. تمام مواد را داخل یک کاسه‌ی متوسط به خوبی با هم ترکیب کنید. برای این انجام این کار می‌توانید از دستگاه مخلوط‌کن نیز استفاده کنید. در این صورت، ترکیب این مواد به سس تبدیل می‌شود. ولی اگر می‌خواهید از موهو کریو فقط به عنوان ماریناد استفاده کنید، نیازی به استفاده از دستگاه مخلوط‌کن نیست.

ب. نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، زیره، ارگانو، آب پرتقال، آب لیمو، و ماریناد موهو کریو را داخل یک سینی فر بریزید و با هم ترکیب کنید. سپس فیله‌ی بوقلمون را داخل سینی بگذارید و به خوبی به مواد آغشته کنید. سینی را با فویل بپوشانید و در دمای بسیار پایین به مدت ۱۲ ساعت داخل فر قرار دهید تا به خوبی بپزد.

پ. سپس، گوشت بوقلمون را با چنگال خرد کنید. گوشت به راحتی از هم جدا می‌شود.

ت. نان فرانسوی را از وسط باز کنید، سطح داخلی نان را به سس خردل آغشته کنید و تکه‌های خیار شور، گوشت بوقلمون، ژامبون، و پنیر را داخل نان بگذارید. شکاف نان را ببندید و روی آن را مقداری کره بمالید.

نوشته‌های مرتبط