شغل های آزاد پردرآمد در آلمان کدامند؟ بررسی 8 شغل و بازار کار هر کدام

معرفی شغل های آزاد پردرآمد در آلمان

براساس اطلاعات سایت terratern در سال ۲۰۲۴ آلمان تقریباً ۸۰۰۰۰۰ فرصت کاری خالی در انواع مشاغل آزاد پردرآمد دارد؛ از‌آن‌جایی‌که، نرخ بیکاری آلمان بسیار پایین و حدود ۳.۴ درصد است، شغل‌های آزاد در آلمان امنیت کاری بالایی دارند. بهترین شغل های آزاد پردرآمد در آلمان متخصص فناوری اطلاعات، کارگر ساختمان، راننده تجاری، برق‌کاری، لوله‌کشی، آشپزی، آرایشگری و مشاوره املاک هستند. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، آشنایی با این ۸ شغل پردرآمد، فرصت‌های شغلی و حقوق سالیانه آن‌‌‌‌ها در انتخاب کار مناسب به شما کمک می‌کند.

۱. تکنسین فناوری اطلاعات؛ فرصت‌های طلایی برای متخصصان IT در آلمان

متخصصان فناوری اطلاعات (IT Technician) در آلمان به‌دلیل تقاضای بالا، بازار کار و فرصت‌های شغلی مناسبی دارند. این افراد می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند توسعه اپلیکیشن، یکپارچه‌سازی سیستم، شبکه‌های دیجیتال و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها فعالیت کنند. برای این شغل، مدرک حرفه‌ای کافی است و نیازی به مدرک دانشگاهی نیست. در سال ۲۰۲۴ حقوق سالانه برای متخصصان فناوری اطلاعات در آلمان بین ۳۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ یورو است. باتوجه‌به حقوق بالا و امکان یافتن شغل در سریع‌ترین حالت ممکن، هزینه ویزای کار آلمان برای متخصصان IT مناسب و مقرون‌به‌صرفه است!

۲. کارگر ساختمان؛ از شغل های آزاد پردرآمد در آلمان

کارگران ساختمانی (Construction Worker) در آلمان مسئول ساخت ساختمان‌ها و سایر سازه‌ها هستند. این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد، اما کارگران باید دانش پایه‌ درباره ایمنی کار، تکنیک‌ها و مصالح ساختمانی داشته باشند؛ همچنین تجربه استفاده از ابزار و ماشین‌آلات ساختمانی و آمادگی جسمانی بالا، شانس کارگران را برای دریافت کار افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۲۴ درآمد این شغل در آلمان باتوجه‌به شرکت، موقعیت مکانی و سطح تجربه حدود ۱۶۰۰ یورو در ماه است. کارگران ساختمانی می‌توانند در شرکت‌های ساختمانی، پروژه‌های مسکونی و تجاری، پروژه‌های زیرساختی و شرکت‌های تعمیراتی کار کنند.

۳. راننده تجاری؛ شغلی با فرصت‌های کاری فراوان در آلمان

رانندگان تجاری (Commercial Driver) در آلمان مسئول حمل‌ونقل کالا و مسافر هستند و بدون نیاز به مدرک دانشگاهی می‌توانند درآمدی قابل‌توجه کسب کنند. در سال ۲۰۲۴ متوسط ​​دستمزد سالانه یک راننده تجاری حدود ۱۲۲۴۰ یورو است. برای کار به‌عنوان راننده تجاری باید گواهینامه رانندگی بین‌المللی داشته باشید. همچنین این شغل مزایایی مانند مرخصی با حقوق و دریافت دستمزد اضافه‌کاری برای کار شبانه دارد. در آلمان رانندگان می‌توانند در شرکت‌های حمل‌ونقل، توزیع کالا، پست، اتوبوس‌رانی و مراکز توریستی، جایگاه شغلی مناسب بیابند.

راننده از بهترین شغل های آزاد پردرآمد در آلمان

۴. برق‌کار؛ از شغل های آزاد پردرآمد در آلمان با تقاضای بالا!

برق‌کارها (Electrician) در آلمان مسئول نصب، نگهداری و تعمیر سیستم‌های الکتریکی در منازل و ساختمان‌های تجاری هستند؛ با بازار کار فعال، تقاضای بالایی برای برق‌کاران در شرکت‌های ساختمانی، تعمیر و نگهداری تأسیسات، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های الکتریکی و کارخانه‌ها وجود دارد. این شغل به مدرک دانشگاهی نیاز ندارد، اما برق‌کاران باید مدرک آموزش حرفه‌ای (یا کارآموزی) داشته باشند و استانداردهای سیستم‌های برق‌کشی آلمان را کامل و دقیق بشناسند. میانگین حقوق ماهیانه در سال ۲۰۲۴ برای برق‌کاران در آلمان براساس میزان کار و تجربه حدود ۳۰۶۰ یورو است.

۵. لوله‌کش؛ کسب درآمد در آلمان بدون نیاز به مدرک دانشگاهی!

رپورتاژ

لوله‌کش‌ها (Plumber) در آلمان وظیفه نصب و تعمیر لوله‌ها، سیستم‌های فاضلاب و خطوط آبرسانی در املاک تجاری و مسکونی را برعهده دارند. با رشد جمعیت در شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین، هامبورگ و مونیخ، تقاضای بالایی برای لوله‌کش‌های ماهر در شرکت‌های ساختمانی، پروژه‌های مسکونی و تجاری و شرکت‌های تخصصی لوله‌کشی وجود دارد. برای این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی نیست، اما باید مدرک آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی داشته باشید. در سال ۲۰۲۴ میانگین حقوق سالانه لوله‌کش‌ها در آلمان ۳۹۲۶۲ دلار است.

۶. آشپز؛ از بهترین شغل های آزاد پردرآمد در آلمان

آشپزها (Chef) در آلمان مسئول پخت‌وپز غذا در رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و سایر مراکز تهیه غذا هستند. برای این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی نیست، اما داشتن مدرک آموزش رسمی در مدرسه آشپزی ضروری است. میانگین حقوق سالانه آشپزها در آلمان ۱۲۰۰۰۰ پوند در سال ۲۰۲۴ است؛ بااین‌حال با افزایش سابقه کاری، فرصت‌های شغلی بهتر در رستوران‌ها، هتل‌های معتبر آلمانی، شرکت‌های کترینگ، بیمارستان‌ها و کشتی‌ها کروز برای آشپزها فراهم می‌شود و حقوق آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

آشپزی از شغل های آزاد پردرآمد در آلمان

۷. آرایشگر؛ شغلی با درآمد بالا و فرصت‌های بی‌نظیر در آلمان

آرایشگران (Hair Stylist) مسئول رنگ کردن، کوتاه کردن و حالت دادن به موها در آرایشگاه‌ها هستند. این شغل نیاز به مدرک آکادمیک ندارد، اما داشتن تجربه یا گواهینامه‌های حرفه‌ای، شانس شما را برای یافتن جایگاه‌های شغلی بهتر در آرایشگاه‌‌های بزرگ‌تر افزایش می‌دهد.

در سال ۲۰۲۴ میانگین حقوق آرایشگران در آلمان ۱۷۰۰ یورو است. بسیاری از آرایشگران، بعد از مدتی کار در سالن‌های زیبایی و جذب مشتریان وفادار، به‌صورت خوداشتغالی فعالیت می‌کنند و درآمد بیشتری دارند. به‌طورکلی آرایشگران می‌توانند در سالن‌های زیبایی، هتل‌ها، استودیوهای تلویزیونی و سالن‌های اسپا فعالیت کنند.

۸. مشاور املاک؛ جایگاه شغلی بالا به‌همراه درآمد عالی!

مشاوران املاک (Real Estate Agent) در آلمان به خریداران و فروشندگان ملک برای معامله کمک می‌کنند. این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد، اما باید از دولت آلمان مجوز کار رسمی داشته باشید. همچنین تسلط کامل به زبان آلمانی، برای پیشرفت در شغل مشاوره املاک ضروری است. در آلمان مشاوران املاک با دریافت کمیسیون، درآمد خوبی کسب می‌کنند؛ در سال ۲۰۲۴ میانگین درآمد سالانه آن‌ها ۷۵۰۰۰ یورو است.

یافتن بهترین شغل های آزاد پردرآمد در آلمان با کمک مشاوران مهاجرتی!

در این مقاله بهترین شغل های آزاد پردرآمد در آلمان مانند متخصصان فناوری اطلاعات، کارگران ساختمانی، رانندگان تجاری، برق‌کاران، لوله‌کش‌ها، آشپزها، آرایشگران و مشاوران املاک را بررسی کردیم. حقوق سالانه در این مشاغل براساس تخصص و تجربه کاری، متفاوت است. باتوجه‌به شرایط مناسب دریافت ویزای کاری آلمان، راهی عالی برای شروع یک زندگی حرفه‌ای جدید در این کشور به روی شما باز است!

اگر قصد مهاجرت به آلمان و دریافت ویزای کاری دارید، حتماً با مشاوران و متخصصان کاریابی در آلمان در شرکت کاربین مشورت کنید. شرکت کاربین با تیمی از متخصصان باتجربه، شما را در مسیر دستیابی به شغل موردنظرتان در آلمان راهنمایی می‌کند.

نوشته‌های مرتبط