9 درمان خانگی از بین بردن موهای زائد سفید صورت

باز هم موهای زائد سفید صورت ! هیچ کس دوست ندارد مدام با این موهای کرک‌مانند سفید رنگ روی صورتش درگیر باشد. اما این مشکل حتی وقتی موهای صورت‌تان شروع به سفید شدن می‌کنند بدتر هم می‌شود. بله، با پا به سن گذاشتن، موهای صورت‌تان شروع به جو گندمی و سفید شدن می‌کنند درست مثل موهای روی سرتان. آیا در این صورت بیشتر جلب توجه خواهد کرد یا کمتر؟ خب، بر اساس رنگ چهره‌ی افراد این مورد از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است. فارغ از این موضوع، هیچ کس دلش نمی‌خواهد ژولیده و پشمالو به نظر برسد و احتمالا دوست دارد خیلی زود و با کم خطرترین حالت ممکن از شر آن موهای زائد خلاص شود. اما قبل از آنکه نگاهی بیندازیم به راه‌های فراوان از بین بردن موهای زائد سفید صورت بیایید در آغاز ببینیم چرا موهای صورت سفید می‌شوند.

چه چیزی باعث سفید شدن موهای صورت می‌شود؟

تمام تارهای موی روی سر، صورت، و بدن‌تان حاوی سلول‌هایی هستند که به آن‌ها ملانوسیت می‌گویند. این ملانوسیت‌ها ملانین‌هایی تولید می‌کنند که رنگ موهای شما را تامین می‌کند. با پیر شدن، ملانوسیت‌های موجود در موها در گذر زمان از بین می‌روند. این باعث کاهش سطح ملانین در موها می‌شود که نهایتا به جوگندمی شدن موهای‌تان منجر می‌شود. وقتی هیچ ملانینی در موهای‌تان باقی نماند، موها سفید می‌شوند. چند عامل هست که می‌تواند به سفید شدن موها منجر شود. این عوامل عبارتند از:

– سن و سال

– عوامل ژنتیکی

– انواع بخصوصی از کم خونی

– پیسی

اختلال عملکرد تیروئيد

خب، فقط به خاطر اینکه موهای صورت‌تان سفید شده‌ است نباید بنشینید و تماشا کنید. در اینجا چند راه موثر و بی خطر وجود دارد که می‌تواند موهای سفید را از صورت شما حذف کند.

بهترین راه‌های برداشتن موهای سفید صورت

درمان‌های فراوانی وجود دارند که می‌توانید در خانه، در سالن زیبایی، یا به دست متخصصان پوست و مو بسته به ترجیح خودتان از آن‌ها استفاده کنید و موهای سفید روی صورت‌تان را از بین ببرید. در اینجا چند راه که می‌تواند به شما کمک کند کارتان را کاملا موثر انجام دهید به شما معرفی می‌شود.

۱. اپیلاسیون

اپیلاتورها دستگاه‌های مو کنی برقی هستند که موهای صورت (یا موهای بدن) را از ریشه بیرون می‌کشند. این کار ممکن است دردناک به نظر برسد، اما در واقع برای از بین بردن موهای زائد راهی نسبتا بدون درد و در مقایسه با استفاده از موم، تر و تمیزتر است. این روش همچنین نسبت به با تیغ زدن موثرتر است چون موهای سفید صورت را از ریشه می‌کند، در نتیجه با تکرار این عمل رشد موها در گذر زمان کاهش پیدا می‌کند. تمام چیزی که باید به فکرش باشید آن است که موهای سفید صورت‌تان قبل از استفاده از اپیلاتور حدودا نیم‌‌سانتیمتر طول داشته باشد.

جهت آماده کردن صورت‌تان برای اپیلاسیون، با نرم کردن پوست صورت‌تان با استفاده از آب ولرم و استفاده از پوشش بسیار نازکی از کرم مرطوب کننده در ناحیه‌ای که می‌خواهید موهای سفید آن را بردارید شروع کنید. بعد اپیلاتور را در جهت مخالف رشد موها بکشید تا موهای سفید صورت‌تان را از ریشه بیرون بکشد. در آخر کار صورت‌تان را بشویید و با حوله خشک کنید.

۲. کندن مو (با موچین)

حالا، در اینجا روش دیگری را معرفی می‌کنیم که موهای شما را درست از ریشه خواهد کند. کندن مو با استفاده از موچین‌های استیل و بهداشتی می‌تواند از رشد مجدد موها دست کم برای ۴-۸ هفته جلوگیری کند.

با ضد عفونی کردن موچین توسط ایزوپروپیل الکل یا استرلیزه کردن آن در آب داغ کار خود را شروع کنید. بعد، خیلی ساده موهای سفید صورت‌تان را یکی یکی از ریشه بکنید. چون این روش نسبتا وقت گیرتر است، بهتر است موهای صورت‌تان را وقتی بکنید که می‌خواهید چند تار مو را تمیز کنید یا بین جلسات روش‌های دیگر برداشتن مو این کار را انجام دهید.

۳. موم انداختن

موم اندازی موهای سفید صورت اساسا شامل همان رویه‌ای می‌شود که برای از بین بردن موهای سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. موم داغ را روی ناحیه‌ای از پوست صورت که می‌خواهیم موهای سفید آن را از بین ببریم می‌مالیم. آنگاه این موم یک لایه‌ی سفت روی پوست تشکیل می‌دهد و با کندن آن موهای سفید صورت نیز از ریشه کنده می‌شوند. در حالی که موم اندازی منظم موهای سفید صورت می‌تواند در گذر زمان رشد آن‌ها را کمتر کند، اما روشی دردناک نیز هست که می‌تواند باعث حساس شدن پوست‌تان شود.

۴. کرم‌های مو بر

رپورتاژ

کرم‌های مو بر صورت (که به کرم‌های اپیلاسیون نیز معروف هستند) احتمالا بی دردترین روش از بین بردن موهای زائد صورت هستند. این کرم‌ها اساسا حاوی مواد شیمیایی قدرتمندی هستند که موها را سست می‌کنند و بعدا جدا کردن و زدودن آن‌ها از روی پوست ساده‌تر می‌شود.

قبل از استفادهی کرم موبر، صورت‌تان را با آب گرم بشویید تا فولیکول‌های مو نرم شوند. بعد، یک لایه کرم روی ناحیه‌ای می‌خواهید موهای سفیدش را بردارید بمالید و بگذارید به مدت زمان توصیه‌ شده بر روی جعبه‌ی کرن باقی بماند. سپس کرم را پاک کنید و موها کنده خواهند شد بعد با یک حوله‌ی گرم و مرطوب صورت‌تان را پاک کنید. بهترین کار آن است که قبل از استفاده یک آزمایش انجام بدهید تا مطمئن شوید به استفاده از این نوع کرم‌ها حساسیت یا آلرژی ندارید.

۵. فنر صورت

فنر صورت ( یا آنطور که معروف است فنر R.E.M) در اصل یک کلاف فنر فلزی است که بین دو دسته‌ی لاستیکی قرار دارد. این فنر به طرز کارآمدی ریزترین و ظریف‌ترین موهای سفید را از چانه، بالای لب، پیشانی، گونه‌ها یا پایین فک می‌زداید.

با پاکسازی کامل صورت‌تان کار را شروع کنید تا از هر مشکلی جلوگیری کنید. بعد، فنر صورت را خم کنید تا به شکل یک U وارونه در بیاید. حالا به آرامی آن را روی ناحیه‌ای که می‌خواهید موهای سفیدش را بردارید بغلتانید. فنر به ساقه‌های تک تک موها گیر می‌کند و آن‌ها را از ریشه می‌کند. درد سوزناکی که موقع استفاده از این وسیله احساس می‌کنید شبیه به بند اندازی است و چیزی است که بعد از چند بار استفاده به آن عادت می‌کنید.

شاید بهترین بخش استفاده از فنر صورت برای از بین بردن موهای سفید صورت روش استفاده‌ی آسان، راحت، و ارزان آن است و اینکه برای از جا کندن تک تک تارهای مو به دقت کافی عمل می‌کند.

۶. بند انداختن

احتمالا بند انداختن رایج‌ترین روش از بین بردن موهای صورت است. در این روش، تکه‌ای نخ بین دو انگشت شست و انگشت‌های اشاره پیچیده می‌شود و روی پوست غلتانده می‌شود تا موهای سفید صورت را از بین ببرد. چون این روش به جای آنکه موی صورت را از ریشه بکند فقط ساقه‌ی مو را از سطح پوست قطع می‌کند، نتایجی که این روش به بار می‌آورد موقت است و موهای سفید می‌توانند ظرف یکی دو هفته مجددا رشد کنند. این روش همچنین شیوه‌ای دردناک برای از بین بردن موهای صورت به حساب می‌آید.

۷. درماپلنینگ

درماپلنینگ روشی برای لایه‌برداری و حذف موهای صورت است که برای خلاص شدن از شر سلول‌های مرده‌ی پوست، چانه، و موی صورت استفاده می‌شود. در این روش، متخصص زیبایی از یک چاقوی جراحی ۱۰ سانتیمتری استفاده می‌کند که در انتها به نوکی تیز و خمیده ختم می‌شو و با حرکتی نرم و روبه بالا بر روی پوست موهای زائد را می‌تراشد. این روش از بین بردن مو نه تنها برای از بین بردن موهای سفید صورت راهی بدون درد است بلکه باعث نرم‌تر و درخشنده‌تر به نظر رسیدن پوست‌تان نیز می‌شود.

۸. روش درمان الکترولیزی

یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد می‌تواند بهترین انتخاب برای خانم‌هایی باشد که موهای صورت سفید زخیمی دارند. یکی از این درمان‌ها که می‌توانید به کمک متخصص پوست یا شخصی آموزش دیده  آن را انجام دهید الکترولیز است. در این روش، میله‌ای نرم وجود دارد که به دستگاه الکتریز متصب می‌شود و در فولیکول یک مو نفوذ می‌کند و سپس جریانی از مواد شیمایی یا انرژی حرارتی را داخل آن تزریق می‌کند تا ریشه‌اش را بخشکاند. سپس موی زائد با کمک موچین کنده می‌شود. برای برداشتن کامل موهای سفید صورت‌تان باید جلسات متعددی را شرکت کنید و ممکن است کمی برای‌تان هزینه بیشتری داشته باشد، اما نتایج بلند مدت آن واقعا ارزشش را دارد.

۹. لیزر کردن مو

برداشتن مو با لیزر یکی از رایج‌ترین روش‌های آرایشی انجام شده در سرتاسر جهان است. در این روش، پرتوهایی از نور به شدت متمرکز شده به فولکیکول‌های مو تابانده می‌شود که از طریق رنگدانه‌های موجود در آن‌ها جذب می‌شود، و از این طریق مو را از بین می‌برد. هرچند برداشتن مو از طریق لیزر معمولا چندان بر موهای بلوند، قرمز، جو گندمی و سفید موثر نیست، اما پیشرفت‌هایی در این فناوری در حال رخ دادن است تا نیازهای افراد دارای موهای رنگ روشن را برطرف کند. قبل از انجام این روش درمانی می‌توانید با متخصص پوست مشورت کنید.

فارغ از اینکه کدام روش از بین بردن مو را انتخاب می‌کنید، چند نکته‌ی احتیاطی وجود دارد که لازم است برای جلوگیری از وقوع هر گونه واکنش بدی بر روی پوست‌تان به آن‌ها خوب توجه داشته باشید.

توصیه‌ها و نکات احتیاطی که باید هنگام از بین بردن موهای سفید صورت به آن‌ها توجه داشته باشید

– این جزو الزامات است که قبل از انجام هر نوع درمان از بین بردن موهای صورت پوست‌تان را تمیز و حسابی مرطوب نگه دارید تا درد کمتری احساس کنید.

– قبل و بعد از هر درمان برداشتن موهای زائد برای جلوگیری از ناراحتی‌ها و عفونت‌های احتمالی صورت‌تان را به طور کامل تمیز کنید.

– فارغ از اینکه چه روشی را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که این کار را در فواصل زمانی منظمی انجام می‌دهید تا رشد موهای سفید صورت در گذر زمان کاهش پیدا کند.

این‌ها ۹ روش از بین بردن موهای سفید صورت بود که با شما در میان گذاشتیم.

نوشته‌های مرتبط