ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای وام 20 میلیون تومانی در 1402

سازمان تأمین اجتماعی در روزهای پایانی خرداد  ۱۴۰۲ ، اعلام کرد که بازنشستگان این سازمان می‌توانند برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری و آنلاین و یا حضوری در کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام کنند. در ادامه این مقاله با بازده همراه باشید تا از روش شرایط ثبت نام و روش ثبت نام و معرفی سایتهای مربوطه نکات مهمی را بخوانید.

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

احمد اسفندیاری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده است میزان وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری افزایش یافته است. اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 12 میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط به‌عنوان وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته امسال این رقم به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با زمان ثبت‌نام بازنشستگان برای دریافت این وام گفت: از اواخر خرداد ماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام 20 میلیون تومانی آغاز می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره‌شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است 500 هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

شرایط ثبت نام وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات مستمری بگیران با شرایط زیر می توانند نسبت به درخواست وام اقدام کنند.

  • بازنشستگانی که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است
  • دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند
  • طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند،
  • مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.
  • متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.
  • داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ 1402یا همین وام ضروروی، الزامی می باشد.
  • دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند.

روش ثبت نام وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام 20 میلیون تومانی اقدام کنند.

روش اول: حضوری

در این روش بازنشستگان می توانند به صورت حضوری به کانون‌های بازنشستگی محل زندگی خود مراجعه کنند و با ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

رپورتاژ

روش دوم غیرحضوری

در این روش بازنشستگان به وب سایت کانون بازنشستگی استان و شهرستان خود مراجعه کرده و به صورت اینترنتی ثبت نام خود را انجام می دهند.

هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

سامانه کانون بازنشستگان شهر تهران به نشانی kabta.ir

بازنشستگان تهرانی جهت ثبت نام غیرحضوری می توانند به سایت kabta.ir مراجعه کنند و روی گزینه ثبت نام وام کلیک کنند و مراحل را طی کنند. توضیحات کانون جهت بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران به این شرح است:

((بعلت ازدحام جمعیت مقابل درب کانون در جهت رفاه حال آن دسته از بازنشستگانی که کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران را ندارد برای ثبت نام وام  نیازی به کارت عضویت نمی باشد و بازنشستگان محترم می توانند در ردیف شماره عضویت 5 بار عدد صفر را وارد نمایند و در ردیف تاریخ اعتبار 14021201 را وارد نمایند.

دقت نمایید این مطلب صرفا مخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران می باشد و بازنشستگان شعبات  تامین اجتماعی سایر شهرستان  های استان تهران مانند شمیران.شهر ری قرچک و ….. همچنین سایر استان های کشور مانند البرز.قزوین و … را شامل نمی شود در صورت ثبت نام درخواست انها ابطال  و ترتیب اثر داده نخواهد شد و کانون بازنشستگان شهرستان تهران مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت

توجه:بازنشسته گرامی در صورت تخصیص سهمیه  از طرف سازمان تامین اجتماعی وام به صورت غیر حضوری به واجدین شرایط پرداخت می گردد

توجه:این سایت متعلق به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران میباشد صرفا بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران که حقوق خود را از بانک های رفاه شهر تهران دریافت می نمایند  در این سایت ثبت نام نمایند))

عضویت در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه kanoone-ali.ir، برای بهره مندی از خدمات این کانون، اقدام نمایند.

نوشته‌های مرتبط