تعبیر خواب رعد و برق: ۲۶ تعبیر دیدن صاعقه در خواب

آذرخش یا صاعقه نیرویی شکوهمند از طبیعت است که خود را در قالب یک خط درخشان در آسمان نشان می‌دهد. آذرخش اغلب با رعد یا تندر همراه است و در طول توفان تندری سر و کله‌اش پیدا می‌شود. دلیل رخ دادن صاعقه یک بار الکترواستاتیک در قطرات آب ابرها است. از آن‌جایی که صاعقه باعث تحریک جریان الکتریکی نیز می‌شود، می‌تواند سبب بروز آسیب یا آتش شود، و به همین دلیل صاعقه می‌تواند واقعا خطرناک و هولناک باشد. چرا خود برق یا دیدن خط صاعقه در خواب بسیار هیجان‌انگیز است؟! خوب در این نوشتار در مورد تعبیر خواب رعد و برق صحبت خواهیم کرد. در صورتی که این خواب را دیده‌اید و تمایل دارید از معنای آن مطلع شوید، با ما در این نوشتار همراه باشید!

 تعبیر خواب رعد و برق به طور کلی

۱. دیدن رعد و برق در دنیای خواب، اغلب به عنوان نمادی از کشف و شهودی ناگهانی تفسیر می‌شود. انگار که نوری ناگهانی برای دیدن و درک واضح‌تر اوضاع و احوال در یک وضعیت یا حادثه‌ی خاص برای‌مان فراهم می‌شود.

۲. رعد و برقی که در دنیای خواب ظاهر می‌شود، گاه حضور شانس و ثروت را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کند. این مورد به خصوص در مورد افرادی که در حال حاضر هم ثروت دارند، صادق است. در خواب آدم‌های فقیر، دیدن رعد و برق نشانی از ثروت و شادی کوتاه مدت است.

۳. زمانی که در خواب برق بدون رعد ببینید، نشانه‌ی خوبی نیست. ممکن است به زودی وارد بحث یا درگیری با کسی شوید. آذرخش به تنهایی اغلب به این معناست که خبری بدی در راه است. ممکن است نوعی فقدان را در زندگی واقعی تجربه کنید.

۴.  هنگامی که رعد و برق به کسی که دارد خواب می‌بیند به حدی نزدیک باشد که او می‌تواند آن را در خواب احساس کند، مشکلات و ناراحتی‌هایی از طرف یک دوست او را تهدید خواهد کرد.

۵. اگر ابرها تاریک و تهدیدآمیز به نظر می‌رسند، به این معنا است که در زندگی واقعی غم و اندوه و فقدانی بسیار ناخوشایند را تجربه خواهید کرد. در این حالت، باید از کسب و کار و همچنین خانواده‌تان به خوبی مراقبت کنید.

۶. خوابی که در آن ببینید که رعد و برق می‌زند و شما را زخمی می‌کند، نشان می‌دهد که یک بیماری جدی در راه است. اگر رعد و برق به شما بزند اما مجروح نشوید، به این معنا است که از شر یک خطر احتمالی فرار خواهید کرد.

* برای تعبیر درست این خواب است جهت حرکت رعد و برق نیز می‌توانید بسیار کمک‌کننده‌ باشد.

۷. اگر جهت برق (آذرخش) رو به جنوب باشد، به این معنا است که کمی طول می‌کشد تا موفقیت به شما رو کند.

۸. بهترین حالت این است که رو به سمت جنوب غربی باشد، چرا که پس از آن شانس و اقبال به شما رو خواهد کرد.

۹. اگر جهت آذرخش در غرب دیده شود، به این معنا است که چشم‌اندازهای بهتری در زندگی بیداری خواهید داشت.

۱۰. اما دیدن آذرخشی که رو به شرق می‌زند به طور مثبتی تفسیر می‌شود، درواقع چنین خوابی به این معنا است که شما به زودی ثروت زیادی کسب خواهید کرد.

۱۱. اما اگر آذرخش رو به شمال باشد به این معنا است که هنوز هم موانعی سر راه‌تان وجود دارد که باید رفع شود. اما به هر حال این خواب به شما نوید خوب شدن اوضاع را می‌دهد.

تعبیر خواب رعد و برق از منظر روانشناسی

در تفسیر روان شناختی، رعد و برق به عنوان یکی از تصاویری که در خواب می‌بینید به دو گونه تقسیم می‌شود:

۱۲. اگر در خواب ببینید که یک برق کوتاه در آسمان زد به این معنا است که یک ایده‌ی ناگهانی، یک پیشنهاد خوب یا بینشی جدید در زندگی واقعی کمک‌تان خواهد کرد.

۱۳. با این حال، در صورتی که در خواب رعد و برق را به عنوان نیرویی از طبیعت ببینید، به این معنا است که در زندگی بیداری گرفتار خشونت و ستیزه‌جویی خواهید شد، که ناشی از سرکوب و فشار است. در واقع شما هم مانند رعد و برق، در اثر تنش‌های فیزیکی یا ذهنی که مدام بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود، خشم و عصبانیت‌تان را بیرون خواهید ریخت!

با توجه به زیگموند فروید، رعد و برق به عنوان تصویری که معنایی فالیک (مربوط به نراندامه) دارد، به این معنی که رعد و برق در خواب به آلت تناسلی مرد اشاره دارد.

تعبیر خواب رعد و برق از منظر معنوی

در تفسیر معنوی رویاها، رعد و برق به عنوان آتش قدرتمند و پرشتاب آسمان شناخته می‌شود.

در حالی که بسیاری از آدم‌ها از تماشای رعد و برق در خانه‌ی گرم و راحت‌شان لذت می‌برند، برخی دیگر از رعد و برق و صاعقه هراس دارند. مثلا بچه‌ها و حیوانات که از صدای بلند رعد و برق وحشت دارند مخصوصا وقتی که رعد و برق مستقیما بالای سرشان باشد. اگر کسی در خواب رعد و برق ببیند، اغلب احساساتی بسیار قوی را تجربه می‌کند، احساساتی که می‌تواند در تعبیر آن خواب و رویا نیز کمک‌کننده باشد و تعیین می‌کند که آیا خواب‌تان تعبیری منفی دارد یا باید حادثه‌ای خوب و مثبت را انتظار داشته باشید.

رپورتاژ

از هزاران سال پیش یا شاید حتی از آغاز جهان رعد و برق وجود داشته‌است. از آن‌جایی که مردم در ابتدا خانه‌های دائمی نداشته‌اند، بیش‌تر در معرض رعد و برق بوده‌اند و در نتیجه رخ دادن این رویداد طبیعی را به وفور تجربه کرده‌اند.

بنابراین، دیدن رعد و برق در خواب سابقه‌ای طولانی دارد.

تعبیر خواب “رعد”: تفسیر کلی

به لحاظ علم هواشناسی، رعد در یک توفان رعد و برق همراه با آذرخش یا همان برق تولید می‌شود. هنگامی که یک خط آذرخش در آسمان حرکت می‌کند، درجه حرارت در یک زمان بسیار کوتاه بسیار بالا می‌رود، باعث انبساط شدید و سریع هوا و ایجاد صدای مهیب رعد می‌شود.

واقعیت این است که آذرخش و رعد معمولا همراه هم و در یک توفان رعد و برق رخ می‌دهند. بنابراین اگر معنای رعد یا تندر را نیز بدانید، بهتر می‌توانید خوابی را که دیده‌اید،‌ تعبیر کنید.

۱۵. در تعبیر خواب و رویا، رعد و برق اغلب به معنای روشنگری یا ژرف‌نگری و بصیرتی است که به ناگهان در ذهن‌تان رخ می‌دهد. اگر رعد همراه با آذرخش یا برق باشد،‌ در این صورت  تحقق آن‌چه به دنبال‌اش هستید، با صدای بلند رعد در خواب‌تان اعلام شده‌است. شاید این خواب نشان می‌دهد که باید توجه بیش‌تری به ایده‌های جدید داشته باشد یا شاید به زودی دیدگاهی خواهید داشت که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد.

۱۶. اگر در خواب رعد و برق را با هم ببینید می‌تواند به معنای اتحاد با یک آدم ارزشمند باشد که به طور ناگهانی و غیرمنتظره برای‌تان رخ خواهد داد.

۱۷. جالب است که در تعبیر خواب رعد فاصله‌ی آن از شما نیز اهمیت زیادی دارد. اگر در خواب فقط صدای رعد از فاصله‌ی دور به گوش‌تان رسید، معلوم می‌شود مشکلاتی دارید که هنوز حل‌ نشده‌اند و بنابراین ممکن است گرفتاری‌هایی در زندگی‌تان ایجاد کنند.

۱۸. در صورتی که خواب رعد و برقی را دور از خودتان ببینید،‌ به این معنا است که خبرهای خوبی برای شما در راه است. احتمالا در یک موقعیت دشوار فرصت عمل و زمان کافی برای کنترل اوضاع خواهید داشت.

۱۹. اگر در خواب ببینید که رعد درست بالای خانه‌تان می‌زند، به این معنا است که نگرانی‌هایی در سرتان وجود دارد که شما را آزار می‌دهد، مثلا از یک نقصان مالی یا ضرری که به مال و اموال‌تان وارد خواهید شد،‌ هراس دارید.

تعبیر خواب رعد: تفسیر روانشناختی

رعد همیشه درخواب به عنوان نماد قدرت و انرژی در نظر گرفته می‌شود. دیدن رعد در خواب می‌تواند هم معنای مثبت داشته باشد مانند روشنگری و پالایش و هم معنای منفی مثل رنج و اندوه.

۲۰. یکی از تعابیر رایج رعد یا تندر محبوس کردن احساسات منفی مانند خشم است. اگر در خواب صدای رعد بشنوید، احتمالا ضمیر ناخودآگاه‌تان می‌خواد به شما هشدار بدهد که این خشم و غضبی که در وجودتان حبس کرده‌اید ممکن است با صدایی بلند، رخ بنمایاند.

در غالب مواقع خوابی که دیده‌اید شما را تشویق می‌کند که راه دیگری برای خالی کردن و از بین بردن خشمی که در وجودتان است، پیدا کنید و به این ترتیب به آدم‌های دیگر را آزار ندهید و موجب ناخرسندی آن‌ها نشوید.

تعبیر خواب تندر : تفسیر معنوی

تندر یا رعد در تفسیر معنوی رویاها، خشم شدیدتری را نشان می‌دهد.

شنیدن صدای تندر یا رعد در خواب می‌تواند هشداری از نوعی تخلیه‌ی عاطفی باشد که به زودی رخ خواهد داد. در واقع کسی که این خواب را می‌بیند،‌ احساسات و عواطف خاصی را در وجود خود زندانی کرده‌است که حالا تمام این‌ها راهی برای خروج می‌خواهند. بهتر است روی احساسات‌تان توجه و تمرکز بیش‌تری داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را کنترل کنید. به این ترتیب بدون وقوع هرگونه ناخرسندی یا رنجشی آن‌چه در وجودتان حبس بوده نمود پیدا خواهد کرد. ممکن است این احساسات قبلا برون‌ریزی شده باشند. برخی تعابیر معنوی تندر در خواب به قرار زیر است:

۲۱. اگر در خواب رعد را همراه با برق ببینید، احتمالا به زودی زود و به طور غیرمنتظره شخصی را ملاقات خواهید کرد و با او یک اتحاد بسیار خوشایند و خوب خواهید داشت.

۲۲. بنا به اعتقادات مصریان، رعد بدون برق در خواب به این معنا است که خبر بدی را به زودی دریافت خواهید کرد.

۲۳. صدای رعد از دور به معنای مشکلی ماندگار است.

۲۴. رعد درست بالای خانه‌تان به این معنا است که شما در مورد از دست دادن پول یا آسیب دیدن مال و اموال‌تان نگرانی‌هایی در سر دارید.

۲۵. رعد یا تندر که صدای‌اش از فاصله‌ی خیلی دور به گوش می‌رسد،‌ به این معنا است که هنوز هم برای کنترل موقعیت بسیار دشواری که گرفتارش هستید،‌ وقت دارید.

۲۶. از سویی دیگر دیدن برق یا صاعقه‌ای که بدون رعد است، نوعی ترس بیهوده و بی‌دلیل را نشان می‌دهد، زیرا بعد از دیدن برق انتظار شنیدن صدای رعد را داریم. بنابراین چنین خوابی نشان می‌دهد ترسی که در دل دارید بی پایه و اساس است.

منبع هلثولینو
نوشته‌های مرتبط