شخصیت شناسی نشستن: مدل نشستن شما کدام است؟

تست های شخصیت شناسی یکی از محبوب ترین موضوعات برای افراد سراسر جهان هستند. در مجموعه مطالب سرگرمی و شخصیت شناسی سایت بازده با ما همراه باشید تا هر روز یک تست شخصیت شناسی جالب را برای شما بیان کنیم. در این نوشتار هم به سراغ تست شخصیت شناسی نشستن رفته ایم! موضوع بسیار جالبی است. مدل نشستن شما کدام است؟ شما هم می توانید از دوستان و نزدیکان تان بخواهید به این سوال پاسخ دهند و سپس رازهای مگوی شخصیت شان را فاش کنید. با سایت بازده همراه باشید.

تست شخصیت شناسی نشستن

طبق مطالعات رفتاری توسط متخصصان، مشخص شده است که وضعیت پاها در نشستن شخصیت افراد را نشان می دهد. بله، پاها! و پاهای ما می توانند بینش هایی را نسبت به شخصیت ما ارائه دهند. کارشناسان بیان می کنند که پاها بر اساس دستوراتی که از طریق ناخودآگاه ما صادر می شود کار می کنند که در صورت خطر یا احساسات منفی مانند عصبی بودن، اضطراب، کسالت، ناامنی ها و غیره حرکاتی از خود نشان می دهند.

مطالعات جالب نشان داده است که پرسنل خطوط هوایی در پروازها آموزش دیده اند تا افرادی را که با مچ پاهای ضربدری نشسته اند به عنوان نشانه ای از عصبی بودن یا اضطراب برای درخواست خدمات ببینند. به کارکنان پرواز در طول دوره ها آموزش داده می شود که معمولاً بیش از یک بار از این مسافران بپرسند که آیا چیزی برای آرامش و راحتی در پرواز نیاز دارند یا نه!

از خواندن ویژگی های شخصیتی در وضعیت نشستن خود و افرادی که می شناسید لذت ببرید!

آیا آماده‌اید بدانید وضعیت نشستن شما در مورد شخصیت شما چه می‌گوید؟ این شما و این تست شخصیت شناسی نشستن!

وضعیت نشستن شماره ۱: زانوها صاف
تست شخصیت شناسی نشستن

ویژگی های کلیدی: باهوش، متفکر منطقی، وقت شناس،کارکنان نابغه، عاشق پاکیزگی، صادق اما محتاط.
در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد، مشخص شد افرادی که با زانوهای صاف می نشینند، در طول مصاحبه خود واجد شرایط شغلی هستند. آنها همچنین افرادی هستند که به خود و مهارت های خود ایمان دارند. نگرش سالم و مثبتی نسبت به خود دارند و در نتیجه ناامنی کمتری دارند. صاف نشستن با زانوهای صاف نیز نشانگر سطح بالای اعتماد به نفس است. این افراد باهوش، متفکر منطقی و در زندگی روزمره خود وقت شناس هستند. کمتر احتمال دارد که دیر به هر مکان، جلسه یا مصاحبه ای برسند. آنها به احتمال زیاد کارهای هوشمندانه انجام می دهند و مکان، خانه، آشپزخانه یا فضای اداری و فضای کار خود را مرتب و منظم نگه می دارند. خانه یا محل کار آنها به احتمال زیاد تمیز و همه چیز در جای خود است.
آنان صادق هستند اما کاملا محتاط. از غیبت یا صحبت پشت سر مردم خودداری می کنند. آنها ترجیح می دهند احساسات خود را کنترل کنند تا اینکه صحنه ای از درگیری را بسازند یا درگیر شوند. آنها توانایی آرام ماندن در موقعیت های نامطلوب را دارند و بنابراین به ندرت آرامش خود را از دست می دهند. ذهن آرام شان همچنین به آنها کمک می کند تا هرگونه تغییر در محیط یا اتفاقات معمول در زندگی روزمره را تشخیص دهند.

وضعیت نشستن شماره ۲: زانوهای از هم جدا

ویژگی های کلیدی: خود محور، متکبر، قضاوت کننده، کمتر متمرکز ، زود خسته شونده.

افرادی که با زانوهای از هم باز می‌نشینند، احساس خود محوری زیادی دارند. به نظر می رسد مغرور و قضاوت کننده هم هستند. با این حال، مطالعات نشان داده است. به احتمال زیاد اگر با زانوهای از هم باز مینشینید شما فردی مضطرب و نگران هستید و آنقدر به دنبال کمال هستید که دائماً از ترس اشتباه انجام دادن کارها دچار استرس میشوید.

تحقیقات نشان داده است افرادی که زانوهای خود را از هم جدا می‌نشینند، ذهن آشفته‌ای دارند. آن‌ها دامنه توجه کوتاهی دارند و در تمرکز کردن مشکل دارند. آنها همیشه در حال کاوش هستند و مجذوب هر چیز جدیدی هستند و از این رو نمی توانند یک کار را در یک زمان به درستی و کمال انجام دهند.

آنها فکر می کنند عاقلانه صحبت می کنند اما معمولاً افکارشان گسسته می شود. قبل از اینکه به عواقب کلمات خود فکر کنند صحبت می کنند یا بدتر از آن در میانه گفتگو فراموش می کنند چه میگفتند. آنها به راحتی خسته می شوند. همچنین می توانند بی علاقه شوند و روابط و گفتگوها را در حین معاشرت را ترک کنند. این افراد به انرژی محرک زیادی در اطراف خود نیاز دارند. در روابط یا کار، هر کجا که باشند، نیاز به تلنگرها و نظم و انضباط دائمی دارند تا آنها به شیوه ای سازمان یافته کارکنند.

 

رپورتاژ
وضعیت نشستن شماره ۳: پاهای ضربدری
ویژگی های کلیدی: اهل هنر، خلاق، قوه تخیل قوی، رویاپرداز، دارای گارد بسته و تدافعی.
آیا شما اهل هنر هستید؟ آیا تمایل زیادی به رویاپردازی با چشمان باز دارید؟ پس شاید شما عادت داشته باشید که همیشه با پاهای ضربدری بنشینید!
مطالعات نشان داده است که اگر فردی هستید که با پاهای ضربدری می‌نشینید، اغلب با ایده‌های خلاقانه خارج از چارچوب های رایج منفجر می‌شوید. شما دارای تفکر بسیار تخیلی هستید. کاملاً رویاپرداز هستید. وقتی در جمعی از افراد نشسته اید، می توانید در رشته افکار خود گم شوید.
با این حال، در ویژگی های شخصیتی افراد با طرز نشستن با پاهای ضربدری یک نقطه ضعف هم هست و آن نگرش دفاعی یا بسته آنهاست. ممکن است این نگرش از شما محافظت کند اما خب هیچوقت اجازه نمیدهد کسی وارد زندگی شما شود. شما یا می ترسید یا ناامنی های خود را پنهان می کنید.
اگر به آرامی روی صندلی خود نشسته اید و پاهای خود را روی هم قرار داده اید و پای خود را در جهت طرف مقابل خود قرار داده اید، اعتماد به نفس دارید و از گفتگو لذت می برید. در حالی که، اگر به حالت گرفته و بسته نشسته اید یا دچار پاهای بی قرار هستید، به احتمال زیاد احساس ناراحتی می کنید. ذهن شما در آن لحظه باید کاملاً جای دیگری باشد. در طول یک مکالمه، نشستن با حال پای ضربدری بی‌علاقه بودن به جمع و بحث را هم نشان می دهد، به خصوص اگر پای شما به سمت در باشد یا از شخصی که با او صحبت می‌کنید دور باشد.
کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که در یک محیط کاری، فردی که با پای ضربدری می‌نشیند، در مقایسه با افرادی که با حرکات باز نشسته‌اند، به احتمال بیشتری ایده‌ها را رد می‌کند، کمتر صحبت می‌کند یا حتی بی‌توجه به بحث است. بدتر از آن، اگر دست‌هایتان را هم ضربدری کنید، نشانه‌ی واضحی از کناره‌گیری شما از مکالمه است.

وضعیت نشستن شماره ۴: مچ پا ضربدری

ویژگی‌های کلیدی: برازنده، باصفا، سر به زیر، مطمئن، اشرافی، جاه طلب، گارد دفاعی

آیا می‌دانستید نشستن با مچ پاهای ضربدری، حالت نشستن رایج خانواده سلطنتی بریتانیا است؟ اگر با مچ پاهای ضربدری بنشینید، شیوه زندگی شاهانه و ملکه مانندی دارید. شما ظریف، برازنده و سر به زیر هستید. می توانید در هر شرایطی بسیار با اعتماد به نفس و راحت ظاهر شوید. به ندرت دچار هراس میشوید، با سرعتی که می‌خواهید حرکت کنید مشکلی ندارید. در واقع، شما این توانایی را دارید که به همه اطرافیان خود نیز احساس اعتماد به نفس بدهید.

برای رسیدن به اهدافتان سخت و خستگی ناپذیر کار خواهید کرد. جاه طلبی شما مسری است. شما اعتقاد راسخ دارید که سخت کوشی شما به ثمر خواهد رسید.

شما شنونده خوبی هستید و اسرار همه را حفظ می کنید. با این حال، هرگز اسرار یا حرکت بعدی خود را با کسی در میان نخواهید گذاشت. در مسائل خصوصی تان کاملا مغرور هستید.

همچنین توجه زیادی به ظاهر خود دارید. شما ظاهر بیرونی خود را مطابق با مناسبت ها و مد روز حفظ می کنید. می توانید ناراحتی یا ناامنی خود را به شیوه ای دقیق پنهان کنید.

کارشناسان رفتارشناسی و روانشناسان نیز نشان داده اند که نشستن با مچ پای ضربدری در برخی موارد نشان دهنده حالت تدافعی و عدم امنیت است. به عنوان مثال، تحقیقات در اجرای قانون، نیروهای مسلح، و زمینه های مرتبط نشان داده است که اکثر افرادی که در بازجویی بوده اند و دارای پاهای ضربدری هستند، میزان بالایی از اطلاعات را مخفی می کرده اند.

وضعیت نشستن شماره ۵: قفل کردن پاها شبیه عدد ۴ انگلیسی

ویژگی های کلیدی: دارای اعتماد به نفس، سلطه جو، دارای نیروی جوان، آدم امن، خشنود، اهل استدلال، رقابت‌پسند

حالت نشستن در وضعیتی که پاها شکل چهار (عدد 4 انگلیسی) گرفته باشد یعنی وضعیتی که پاها روی هم رفته، یک مچ پا روی زانو دیگر است نشان دهنده اعتماد به نفس و تسلط شماست. این مدل نشستن این روزها بیشتر در بین زنان رایج شده است. با این حال، صرف نظر از جنسیت، اگر با پاهای قفل شده شکل ۴ می‌نشینید، در مقایسه با افرادی که حالت‌های نشسته دیگر دارند، مسلط تر، آرام‌تر، با اعتماد به نفس و دارای نیروی جوانی بیشتری هستید. شما از خودتان خشنود و راضی هستید. حتی اگر احساس کمبود چیزی داشته باشید، ذهن و انرژی خود را صرف برآوردن خواسته های خود خواهید کرد.

اهداف خود را تعیین خواهید کرد و تا زمانی که به آنها دست یابید هوشمندانه کار خواهید کرد. ایجاد شغل و تحصیلات برای شما یک اولویت است. این بدان معنا نیست که از جنبه های دیگر زندگی لذت نمی برید، اما همیشه برای حرفه خود سخت کار خواهید کرد حتی در روزهایی که تمایلی به آن ندارید.

همانطور که این وضعیت نشستن موقعیت فضای فیزیکی بیشتری را اشغال می کند، افراد با این سبک نشستن نیز عاشق فضا و حریم خصوصی خود هستند. آن‌ها معمولاً اتاق‌های بزرگ‌تر، کمد لباس‌ها یا هر فضای فیزیکی بیشتری را اشغال می‌کنند تا مدعی قلمرو شخصی شوند.

متخصصان رفتارشناسی مشاهده کرده‌اند که افرادی که با شکل 4 می‌نشینند، این باور را دارند که هر چیزی زمان و مکان خاص خود را دارد. در هر چیزی نظم الهی می بینند.

آنها همچنین تمایل زیادی به لباس پوشیدن و داشتن ظاهر خوب دارند. با این حال، آنها ماهیت استدلالی یا رقابتی دارند و به احتمال زیاد هر نظری غیر از نظر خود را رد می کنند.

نوشته‌های مرتبط