5 توصیه طلایی برای تزئین و دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اتاق خواب ‌تان باید جایی برای آرامش و تجدید قوا پس از سپری کردن یک روز کاری سخت و طولانی باشد. اما اگر در خانه ‌ای با اتاق خواب کوچک زندگی می‌کنید، و مجبور هستید خیلی چیزها را در آن بچپانید، آرامش‌ بخش ساختن فضای آن کار دشواری خواهد بود. بدون شلوغ کردن اتاق، تمیز نگه داشتن اتاق خواب کوچک و حفظ تعادل و هارمونی در آن کار می‌تواند سختی باشد. برای کمک به تزئین و دکوراسیون اتاق خواب کوچک تان ایده‌ های خوبی داریم که بهتر است به یاد بسپارید ! با ما همراه باشید:

۱. جلوی ریخت و پاش را بگیرید

ممکن است نسبتا بدیهی و روشن به نظر برسد، اما دلیل آنکه عده‌ی زیادی از آدم‌ها درگیر مشکلات اتاق‌ خواب‌های کوچک هستند این است که بیش از حد وسیله درون آن قرار می‌دهند. بهترین کار حذف یا کاهش اشیاء تزئیناتی است. اگر بیش از حد جا می‌گیرند، احتمالا بهتر است آن‌ها را در فضای اتاق نشیمن قرار بدهید.

همچنین می‌توانید آن دکورها را بفروشید یا اهدا کنید و از پول آن برای خرید وسایل دومنظوره‌ای استفاده کنید که عالی به نظر می‌رسند و در واقع بخشی از وسایل‌تان را هم در خود جای می‌دهند.

ما به شما جعبه‌های جواهر، سینی‌های کوچک، یا جای لوازم‌التحریر را برای تزئين و دکوراسیون اتاق‌تان پیشنهاد می‌کنیم. در مورد چیزهایی که از قبل در اتاق خواب نگه می‌دارید هم باید بگوییم اگر طی سال گذشته از آن استفاده نکرده‌اید (یا متوجه بودنش نشده‌اید)، اکنون بهترین زمان برای رهایی از دست آن به نظر می‌رسد.

ثبت قرارداد رسمی با کدرهگیری رایگان

۲. رنگ‌های روشن را انتخاب کنید

رنگ‌های تیره می‌توانند باعث شوند یک اتاق حتی کوچکتر از آنچه هست به نظر برسد، پس مهم است که مطمئن شوید حتما از رنگ‌های روشن، و خنثی استفاده کنید چون به باز کردن فضای اتاق و روشن‌تر نشان دادن آن کمک می‌کند. رنگ‌ شمعی، سفید، برنزی، و خاکستری روشن برای دیوارها عالی هستند. شما مجبور نیستید کاملا هم از رنگ‌های تیره یا برجسته دوری کنید. از آن‌ها برای جاهایی مانند آباژورها، رویه‌ی بالش‌ها یا سایر وسایل اینچنینی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با الگوهای نقاشی بازی کنید. مثلا یک دیوار خاکستری روشن یا سفید را با یک دیوار دارای طرح راه راه امتحان کنید.

رپورتاژ

۳. مبلمان درست و مناسب انتخاب کنید

اگر برای این اتاق می‌خواهید مبلمان جدید بخرید، چند نکته هست که بهتر است به یاد بسپارید. ابتدا، حتما اندازه‌های اتاق را بگیرید، تا اینکه بدانید چه چیزی مناسب است و چه چیزی نیست. بعد، اندازه‌ی تخت را بگیرید: تخت بزرگ باعث می‌شود اتاق‌تان تنگ و به هم ریخته به نظر برسد، و برای سایر اقلام و اثاثیه جایی باقی نخواهد گذاشت. به جای آن، به اندازه‌های مختلف تشک موجود در بازار فکر کنید و ببینید کدام یک برای فضای شما از همه مناسب‌تر است.

همچنین ممکن است دلتان بخواهد مبلمانی بخرید که فضای دیوارهای‌تان را به بیشترین شکل ممکن نشان بدهد. سعی کنید از دست مبلمانی که با قوس و انحناء درست شده‌اند خلاص شوید. نهایتا اینکه، مبلمانی را بررسی کنید که در آن جاهایی برای نگهداری و گذاشتن وسایل تعبیه شده است یا بالاتختی که درون آن قفسه‌ّها و کشوهایی وجود دارد. این‌ها بدون آنکه خودشان فضای زیادی از اتاق را اشغال کنند جای کافی برای نگهداری وسایل ریز و درشت به شما می‌دهند.

۴. یک نقطه‌ی کانونی ایجاد کنید

نقطه‌ی کانونی اصلی در اتاق خواب کوچک می‌تواند همه چیز را به هم نزدیک کند. نقطه‌ی کانونی می‌تواند هر آنچیزی باشد که شما انتخاب می‌کنید – بعضی‌ها یک نقاشی برجسته‌ی درخشان را انتخاب می‌کنند که گویا است و با آدم حرف می‌زند، در حالی‌که بعضی دیگر یک تکه مبلمان زیبا مانند تخت سایبان دار را انتخاب می‌کنند. یادتان باشد هرآنچه به عنوان نقطه‌ی کانونی انتخاب می‌کنید عنصر اصلی اتاق‌تان خواهد بود بنابراین در ذهن‌تان به تزئین و دکوراسیون آن فکر می‌کنید.

۵. سقف کاذب درست کنید

راه دیگری برای باز کردن فضای اتاق آن است که کمی بر جذابیت سقف اضافه کنیم. راه‌های مختلف بسیاری برای انجام این کار وجود دارد بسته به اینکه سبک بخصوص شما کدام باشد. بعضی آدم‌ها نقاشی کردن سقف با رنگ‌های متفاوت با بقیه‌ی اتاق را انتخاب می‌کنند تا به نوعی به سقف بافت و رنگ معنی‌داری ببخشند.

همچنین می‌توانید عناصر معماری مانند پرتوهای نور، قاب عکس، یا … برای افزودن جزئیات بیشتر استفاده کنید. اگر به دنبال آن هستید که با انتخاب طرح یا الگویی سقف بیشتر به چشم بیاید، می‌توانید کاغذ دیواری انتخاب کنید که با دکو و کاغذ دیواری سقف‌تان همخوانی داشته باشد.

داشتن اتاق خواب کوچک به معنی آن نیست که نمی‌تواند بعد از سپری کردن یک روز کاری سخت و طولانی پناهگاه خوبی برای خستگی‌هایتان باشد. این توصیه‌های ساده را یادتان باشد، و آن وقت یک فضای کوچک هم می‌ تواند بزرگ به نظر برسد و احساس شود.

نوشته‌های مرتبط