غواصی در اعماق آب های نیلگون عمان

کشور عمان یکی از هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری جهان است که همواره به طبیعت بکر و منظره‌های بهشتی شهرت دارد.  این کشور سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای روی تفریحات و جاذبه‌های گردشگری انجام داده است که باعث شده توریست‌ها از هزاران کیلومتر دورتر به آن سفر کنند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور بهره مندی از سواحل، جزایر و آب‌های نیلگون و زیباست که می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را جلب کند. ایرانیان به جهت نزدیکی جغرافیایی با کشور عمان، راحت‌تر می‌توانند از خرید تور عمان به عنوان یک فرصت تکرار نشدنی استفاده کنند.

سواحل زیبا عمان

همانطور که از نام کشور عمان مشخص است،‌ این کشور در کنار دریای زیبای عمان قرار گرفته و سواحل زیبایی را تشکیل داده است. آب و هوای خاص کشور عمان در کنار کیفیت بی نظیر دریای عمان باعث شده سواحل این کشور بسیار بی نظیر و شگفت انگیز باشد. تپه‌های طلایی رنگ، سواحل شنی، صخره‌های مرجانی، چشمه‌های ساحلی و پلاژهای مجهز از ویژگی‌های سواحل عمان است.

سواحل عمان از نظر جاذبه‌های طبیعی بسیار غنی هستند و هرگز توسط گردشگران فراموش نمی‌شوند. ویژگی جذاب این سواحل تمیز بودن آنها و شفافیت آب دریا است که باعث می‌شود حداقل برای چند روز احساس کنید هیچ دغدغه‌‌ای ندارید. شما می‌توانید با خیال راحت از طریق تور عمان سواحل زیبا و جزایر آن را ببینید و از آفتاب گرفتن در یکی از بهترین سواحل جهان لذت ببرید.

صخره‌های مرجانی رنگارنگ

یکی دیگر از ویژگی‌های سواحل عمان صخره‌های زیبای رنگارنگ است که در کمتر جایی می‌توانید  آنها را مشاهده کنید. این صخره در کنار آب و مملو از سنگ‌های مرجانی رنگارنگ است که موقعیت‌های استثنایی برای عکاسی و حتی نقاشی ایجاد می‌کند. صرفا مشاهده این صخره‌ها برای لذت بردن کافی است. علاوه بر این، می‌توانید در این صخره‌ها انواع نرم تنان،‌ خرچنگ‌ها و آبزیان کوچک را مشاهده کنید و از حیات فوق العاده سواحل عمان بهره مند شوید.

حیات دریایی متنوع

اگر از افرادی که قبلا با تور عمان به این کشور سفر کرده‌اند سوال کنید، متوجه می‌شوید که حیات دریایی در سواحل و دریای عمان بسیار متنوع و شگفت انگیز است. در صورتی که برای غواصی کمی در دریای عمان عمیق شوید، می‌توانید انواع آبزیان زیبا را مشاهده کنید که به آرامی از کنار شما عبور می‌کنند. شفافیت بالای آب به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی غواصی کنید و از راهنماها برای دیدن جالب‌ترین موجودات دریایی کمک بگیرید.

جزایر و محل غواصی در عمان

عمان یک کشور توریستی با امکانات و جاذبه‌های فوق العاده محسوب می‌شود که در آن می‌توان از انواع تفریحات هیجان انگیز و به یاد ماندنی استفاده کرد. غواصی در اعماق آب‌های نیلگون عمان و دسترسی به عمق دریا از پرطرفدارترین تفریحات این کشور به حساب می‌آید. شما می‌توانید در سواحل و جزایر عمان غواصی امن و راحتی را داشته باشید و از وضوح بالای آب برای کسب تجربه‌هایی لذت بخش استفاده کنید. در ادامه برخی از معروف‌ترین جزایر عمان برای غواصی را معرفی می‌کنیم.

رپورتاژ

جزیره دایمانیات

اگر می‌خواهید با تور عمان سفر به این کشور را تجربه کنید، بازدید از سواحل زیبای جزیره دایمانیات را فراموش نکنید. این جزیره از 9 جزیره کوچک دیگر تشکیل شده است که در 70 کیلومتری ساحل مسقط قرار داشته و دسترسی به آن با لنج‌ها، کشتی‌های تفریحی، قایق‌های تفریحی، باس بوت‌ها و … انجام می‌شود.

این جزیره حیات دریایی بی نظیری دارد که در کنار سواحل شنی سفید و آب‌های زلال مناظر بسیاری ارزشمندی را خلق می‌کنند. بنابراین غواصی در جزیره دایمانیات یکی از اصلی‌ترین تفریحات عمان است.

بندر الخیران

جزیره الخیران یکی از نزدیک‌ترین جزایر به مسقط است که همواره بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان دارد. این جزیره دارای چند سایت غواصی زیبا در کنار آب‌های نیلگون و سواحل زیباست که تمام نیازهای عاشقان غواصی را برآورده می‌کند. با غواصی در این جزیره می‌توانید علاوه بر مرجان‌ها و آبزیان شگفت انگیز، بازیگوشی دلفین‌ها را نیز از نزدیک مشاهده کنید.

جزیره مصیره

جزیره مصیره یکی از جذاب‌ترین جزایر دریای عمان است که برای تمام گردشگران جذابیت‌های خاص خود را دارد. این جزیره بسیار خلوت است و برای آفتاب گرفتن و آرامش در کنار ساحل یک گزینه بسیار فوق العاده است. در این جزیره که به عنوان بزرگ‌ترین جزیره کشور عمان شناخته می‌شود، شما می‌توانید در فصل مناسب هزاران تخم لاکپشت را که متولد می‌شوند مشاهده کنید. همچنین غواصی در کنار آبزیان خاص عمان تفریح مورد علاقه گردشگران در این جزیره است.

چرا برای غواصی در اعماق به عمان برویم؟

عمان دارای سواحل متعدد با زیربنای مناسب است که امکان غواصی راحت و امن را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، آب‌های نیلگون عمان شفافیت بالایی دارند که یکی از بهترین مقاصد برای افراد علاقه‌مند به شنا و غواصی است. همچنین سایر تفریحات دریایی مثل جت اسکی، قایق سواری، موج سواری و … در سواحل این کشور بسیار پرطرفدار است. برای استفاده از این تفریحات و یک اقامت توریستی شیک، کافی است تور عمان را تهیه کنید.

نوشته‌های مرتبط