۹ بهترین میوه خشک برای کاهش وزن و لاغری

اکثر رژیم‌های معمولی ارزش میوه‌های خشک را برای کاهش وزن به دلیل کالری زیادی که دارند، دست کم می‌گیرند. با این حال، مزایای آن‌ها بسیار واضح است: میوه‌های خشک واقعا مغذی هستند و می‌توانند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند. در میان همه‌ی میوه‌های خشک، ۹ مورد بهترین تاثیر را برای کاهش وزن دارند. و در این نوشتار با این ۹ بهترین میوه خشک برای کاهش وزن و لاغری آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید!

۹ بهترین میوه خشک برای کاهش وزن

۱. زردآلوی خشک

زردآلوی خشک می‌تواند به مدت ۵ ساعت حس گرسنگی شما را خاموش نگه دارد. این میوه‌ی خشک همچنین دارای کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. ۱۰۰ گرم از این محصول فقط ۲۰۰ کیلوکالری دارد و به همین دلیل یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن محسوب می‌شود.

۲. خرما

خرما به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. این میوه‌ی خشک در عین حال دارای ویتامین ۵B است که استقامت شما را افزایش می‌دهد. این محصول با ۲۸۲ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم، یک میان‌وعده‌ی خوب برای کسانی است که می‌خواهند از خوردن غذای بیش‌ از حد جلوگیری کنند و یکی از مفیدترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن است.

۳. پسته

پسته بسیار مغذی است به این دلیل که مقادیر قابل‌توجهی پروتئین، ویتامین، چربی‌های سالم، آهن، منیزیم و غیره دارد. ۱۰۰ گرم از این محصول حاوی ۵۶۲ کیلوکالری و تقریبا نصف فنجان پسته (~ ۱۷۰ کیلو کالری) دارد. بنابراین این میوه‌ی خشک هم یک میان‌وعده‌ی مغذی و خوشمزه محسوب می‌شود.

۴. آلو خشک

آلو خشک حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که حرکات روده را بهبود می‌بخشد، فرآیندی که به بدن شما کمک می‌کند از شر مواد زائد و سموم خلاص شود و در عین حال روند کاهش وزن را تسریع می‌کند. ۱۰۰ گرم از این محصول حاوی ۲۴۰ کیلوکالری است.

رپورتاژ

۵. کشمش

کشمش یکی از محبوب‌ترین محصولات خشک برای کاهش وزن است. این میوه‌ی خشک حاوی ید است و به همین دلیل یک انتخاب فوق‌العاده به عنوان میان‌وعده در رژیم‌های غذایی کم نمک محسوب می‌شود. ۱۰۰ گرم از این محصول حاوی ۲۹۹ کیلوکالری و تنها ۰.۵ گرم چربی است.

۶. بادام هندی

بادام هندی یک انتخاب فوق‌العاده برای کاهش وزن است زیرا پروتئین و فیبر غذایی فراوانی دارد که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. ۱۰۰ گرم از این محصول حاوی ۵۵۳ کیلوکالری است و می‌تواند یک سوم از مصرف روزانه‌ی توصیه‌شده از آهن و یک پنجم ویتامین ۶B را برای بدن تامین کند.

۷. بادام

بادام یک میان‌وعده‌ی کم‌کالری محسوب می‌شود، اگر چه ۱۰۰ گرم از این محصول حاوی ۵۷۶ کیلوکالری است. این میوه‌ی خشک پر از مواد مغذی است بنابراین مصرف فقط ۲۰ یا ۳۰ گرم از آن کافی است. بادام به شما کمک می‌کند LDL یا کلسترول بد را کاهش دهید و بدن‌تان را با ویتامین E و چربی‌های تک‌غیراشباع که باعث کاهش وزن می‌شوند، تغذیه کنید.

۸. گردو

هر ۱۰۰ گرم گردو ۶۵۴ کیلو کالری انرژی دارد و میزان کافی از این میوه به عنوان میان‌وعده ۳۰ گرم است. این مقدار بدن شما را با ۲.۵  گرم اسید چرب امگا۳، ۴ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر تغذیه می‌کند، به همین دلیل گردو می‌تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.

۹. فندق

فندق منبع فوق‌العاده‌ای از فیبر غذایی و چربی‌های سالم است که به دلیل تاثیری که روی کاهش وزن دارند، معروف هستند. ۱۰۰ گرم از این محصول حاوی ۶۲۸ کیلوکالری است که ۱۰ گرم فیبر در آن وجود دارد. یک وعده‌ی ۳۰ گرمی از آن شما را سیر می‌کند و به مدت طولانی هم سیر نگه می‌دارد و به این ترتیب مانع از پرخوری می‌شود.

بهترین نکته این است که همه‌ی این مواد خوراکی طعم و مزه‌ی خوبی دارند و به عنوان میان‌وعده یا به عنوان مکمل وعده‌های غذایی‌تان گزینه‌ای بسیار عالی هستند.

نوشته‌های مرتبط