بهترین ارز دیجیتال برای نگهداری در سال 2024

به نقل از اکسبیتو: در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال شهرت فراوانی کسب کرده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران به خرید این دارایی‌ها علاقه‌مند شده‌اند. در واقع، بازار رمز ارزها هنوز نوظهور است و همین مسئله باعث می‌شود تا فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار بگیرد. دراین‌بین، ارزهای دیجیتالی هم وجود دارند که ریسک کمتری داشته و باعث حفظ سرمایه‌هایتان در درازمدت خواهند شد. خرید تتر یکی از بهترین اقدامات در همین زمینه است. به همین خاطر، در این مقاله، قصد داریم تا بهترین ارزهای دیجیتال برای نگهداری در سال 2024 را به شما معرفی کنیم.

ارز دیجیتال تتر (USDT)

تتر بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین یا ارز پایدار دنیا است که همیشه قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. ثبات قیمت تتر به شما کمک می‌کند تا ارزش سرمایه‌های خود را حفظ کرده و از نوسانات بازارهای مالی در امان بمانید. ازآنجایی‌که قیمت روز تتر همیشه 1 دلار است، در کشورهای خارجی، بیشتر به‌عنوان ابزاری برای انتقال ارزش شناخته می‌شود؛ بااین‌حال، ساکنان کشورهایی، مانند ایران، که با تورم دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، با خرید تتر، به‌راحتی می‌توانند جلوی کاهش ارزش سرمایه‌هایشان را بگیرند. همچنین، افزایش قیمت روز تتر و دلار، باعث سودآوری شما نیز خواهد شد.

تتر که در سال 2014 به بازار آمد، هم‌اکنون بزرگ‌ترین ارز پایدار دنیا محسوب می‌شود و از نظر ارزش بازار نیز، پس از بیت کوین و اتریوم، در رتبه سوم قرار گرفته است. همچنین، USDT بیشترین معاملات کل بازار را در اختیار دارد و افراد بسیار زیادی به خرید و فروش تتر اقدام می‌کنند. در همین راستا، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو امکان خرید تتر را با پایین‌ترین قیمت روز تتر برای شما فراهم کرده است. علاوه‌بر آن، در صرافی اکسبیتو، خرید تتر بدون احراز هویت به حساب می‌آید؛ زیرا فرایند ثبت‌نام در این صرافی تنها 1 دقیقه طول می‌کشد.

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا بود که در سال 2009 پایه‌گذاری شد. در ابتدا، بیت کوین ارزش چندانی نداشت، اما امروزه این رمز ارز به یکی از ستون‌های اقتصاد جهانی تبدیل شده و دولت‌ها، شرکت‌ها، موسسات مالی و سرمایه‌گذاران کلان نیز به خرید آن علاقه نشان می‌دهند.

ازآنجایی‌که بیت کوین در سال 2022 با کاهش قیمت چشمگیری مواجه شد و به‌تازگی روند روبه‌رشدی را در پیش گرفته است، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری و نگهداری در سال 2024 به حساب می‌آید. علاوه‌بر خرید تتر، شما می‌توانید از طریق صرافی اکسبیتو، به خرید بیت کوین نیز اقدام کنید.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

اتریوم یکی از رقبای اصلی بیت کوین محسوب می‌شود. این رمز ارز که در رتبه دوم بازار کریپتو قرار دارد، بر روی یک اکوسیستم جامع بنا شده است. اکوسیستم اتریوم بستری مناسب را برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند، نرم‌افزارهای غیرمتمرکز، پلتفرم‌های مالی، بازی‌های کامپیوتری و… ارائه می‌دهد. ازآنجایی‌که این اکوسیستم روزبه‌روز رشد می‌کند و همه توسعه‌دهندگان و کاربران برای استفاده از خدمات این شبکه، به ارز اتریوم نیاز دارند، ETH نیز گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید اتریوم را با پرداخت ریالی و به‌سرعت از اکسبیتو خریداری کنید. همچنین، در صورت خرید تتر نیز قادر هستید که با پرداخت تتری بر روی اتریوم سرمایه‌گذاری نمایید.

رپورتاژ

ارز دیجیتال یو اس دی کوین (USDC)

حالا که با خرید تتر آشنا شدید، خوب است که یکی از رقبای این رمز ارز را نیز بشناسید. یو اس دی کوین نیز یکی از ارزهای پایدار است که قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. این ارز دیجیتال به‌طور کامل توسط نهادهای نظارتی ممیزی می‌شود و به‌ازای هر واحد از آن، یک دلار آمریکا در حساب‌های بانکی قرار می‌گیرد. این دلارها به USDC کمک کرده‌اند تا قیمت خود را در محدوده 1 دلار حفظ کند.

البته معامله این رمز ارز به‌اندازه خرید و فروش تتر رایج نیست و USDT برترین ارز پایدار دنیا محسوب می‌شود. شما با پرداخت ریالی و تتری می‌توانید یو اس دی سی را از صرافی اکسبیتو با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد خریداری کنید.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

کاردانو یکی از رقبای اتریوم بوده که با استفاده از نسل جدید فناوری بلاک چین، اکوسیستمی سریع و کارآمد را برای نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند فراهم کرده است. در سال‌های اخیر، برخی از توسعه‌دهندگان به این اکوسیستم علاقه بیشتری نشان داده‌اند؛ زیرا از فناوری روز دنیا بهره می‌برد و سرعت بسیار بالایی دارد. کاردانو نیز ارز اختصاصی خود را با نام ADA به بازار ارائه داده و این رمز ارز نیز با کمترین قیمت در لیست معاملاتی صرافی اکسبیتو قرار گرفته است.

هرکسی که به خدمات کاردانو نیاز داشته باشد، باید به خرید ADA اقدام کند؛ به همین خاطر، انتظار می‌رود که این ارز دیجیتال نیز در سال 2024، رشد خوبی داشته باشد. البته با خرید تتر نیز می‌توان به برخی از خدمات این شبکه دسترسی پیدا کرد.

سخن پایانی

کشور ما با تورم زیادی مواجه است و ارزش ریال به‌طور مداوم کاهش می‌یابد. اگر شما پس‌انداز و سرمایه خود را به‌صورت ریالی ذخیره کنید، پس از مدتی، با کاهش چشمگیر ارزش دارایی‌هایتان مواجه خواهید شد. به همین خاطر، خرید تتر یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از بی‌ارزش شدن سرمایه‌هایتان است. همچنین، اگر تحمل ریسک بالاتری دارید، می‌توانید بر روی ارزهای دیجیتال دیگری، مانند بیت کوین، اتریوم و کاردانو نیز سرمایه‌گذاری انجام دهید.

منبع:

https://exbito.com/

نوشته‌های مرتبط