10 روش برای تغییر دکوراسیون خانه تنها در یک روز

اگر از دکوراسیون منزل خود خسته شده‌اید و یا اصلا آن را نمی‌پسندید، نباید ناامید شوید، راه‌های واقعا کم هزینه‌ای وجود دارند که با انجام آنها، تغییرات محسوسی در دکوراسیون خانه خود ایجاد خواهید کرد و به این ترتیب نه تنها به هدف خود در تغییر چیدمان رسیده‌اید، بلکه حس و حال بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. در این نوشتار ما به سراغ بررسی راه‌های تغییر دکوراسیون خانه که معمولا بی‌هزینه یا کم هزینه هستند، رفته‌ایم. با ما در انجام این تغییر و تحولات همراه باشید.

۱. نگاه‌تان را به دکوراسیون تغییر دهید

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون خانه، چیدن دوباره وسایل خانه به سبک و سیاق جدید است. کافی است نگاهی به اطراف خانه بیندازید و بخواهید مبلمان، میز غذاخوری، تابلوها و دیگر اسباب و اثاثیه را به شکل دیگری بچینید. به این ترتیب فقط با انجام چند حرکت، نحوه چیدمان خانه به طور کامل تغییر می‌کند. البته تلاش کنید به روش اصولی جابجایی را انجام دهید تا کمترین آسیب به سلامتی شما وارد شود.

۲. اصول دکوراسیون را یاد بگیرید

یکی دیگر از راه‌هایی که به چیدمان زیباتر خانه کمک می‌کند، یادگیری اصول دکوراسیون و نحوه چیدن انواع اسباب و اثاثیه است. برای مثال بهتر است مبلمان با فاصله چند سانتیمتری از دیوارها قرار بگیرند. قرارگیری تابلوهای نقاشی بین دو چارچوب در، بالای شومینه و یا کنسول، زیبایی بیشتری ایجاد می‌کند و رنگ‌های شاد، فضای خانه را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره، فضای خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

۳. دیوارها را کاغذی کنید

کاغذهای دیواری، یکی از راه‌های بسیار مناسب برای تغییر رنگ و روی دیوارهای خانه است. در حال حاضر انواع کاغذ دیواری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و برای انواع سلیقه‌ها در بازار موجود است و فقط کافی است طرح و رنگ مورد نظر را با در نظر گرفتن قیمت انتخاب کنید و سپس از یک نصاب کاغذ دیواری بخواهید در روز تعیین شده، سر و شکل دیوارها را با کاغذهای دیواری آذین کند و نصب کاغذ دیواری به شکل حرفه ای را انجام دهد. به این ترتیب تحول اساسی در دکوراسیون خانه رخ خواهد داد.

۴.دیوارها را تزئین کنید

امروزه به روش‌های مختلفی دیوارهای خانه تزئین می‌شوند؛ از قرار دادن تابلو عکس‌های خانوادگی، تابلو نقاشی‌هایی که کودکان دلبندتان ترسیم کرده‌اند، بشقاب آویزهایی که به طرح و نقاشی‌های سنتی تا مدرن مزین شده‌اند، تابلوهای نقاشی و حتی شلف‌های چوبی، همه و همه راه خوبی برای تغییر دکوراسیون دیوار و در نتیجه خانه هستند و می‌توانید با هر کدام از این موارد که در اختیار دارید، طرح و شکل دیوارها را تغییر دهید.

همچنین اگر هیچ‌کدام از موارد اشاره شده در دسترس شما نیستند، سعی کنید با مواردی مانند نخ، کاموا، کاغذ و یا مقوا، آویزهای جالبی بسازید تا آنها را به دیوار خانه وصل کنید. آویزان کردن آینه‌های کوچک نیز روش دیگری برای زیباتر کردن دیوارهاست.

۵.رنگ‌آمیزی گزینه روی میز

بسیاری از خانه‌های قدیمی به مدد رنگ‌آمیزی نه تنها به مکانی قابل سکونت تبدیل می‌شوند، بلکه با استفاده از رنگ‌های مناسب، زیبایی خانه را چند برابر می‌کنند. پس به گزینه نقاشی ساختمان فکر کنید. برای اینکار می‌توانید به راحتی از خدمات رنگ آمیزی منزل کمک بگیرید تا دیوارهای ساختمان را به رنگ و شکل دلخواه، نقاشی کنند. برای اینکار پیشنهاد دیگری هم وجود دارد: جسارت بیشتری به خرج دهید و با الهام گرفتن از طرح و رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی خانه در اینترنت وجود دارد، نقاشی خانه را انجام دهید.

رپورتاژ

۶.با دورریختنی‌ها خداحافظی کنید

گاهی اوقات فقط کافی است بسیاری از وسایلی که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، خراب شده‌اند و در گوشه‌ای از خانه خاک می‌خورند را برای همیشه از خانه بیرون کنید. این روش که نوعی فنگ شویی هم نامیده می‌شود، علاوه بر اینکه فضای خانه را باز می‌کند (به ویژه اگر در خانه کوچکی سکونت دارید) بلکه باعث ایجاد نوعی آرامش در شما نیز می‌شود. این وسایل را می‌توانید به موسسات خیریه هدیه دهید و یا در اپلیکیشن‌هایی که وجود داد، به حراج بگذارید.

۷.سبزی خانه را افزایش دهید

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که از وجود آفتاب و نور بهره می‌برد، فرصت را غنیمت شمرده و محیط خود را با انواع گل‌های آپارتمانی زیباتر کنید. برای اینکار می‌توانید گل‌هایی را تهیه کنید که مقاومت نسبتا خوبی دارند و به راحتی پژمرده نمی‌شوند. برای مثال گل‌ پتوس و سنسوریا نمونه‌های خوبی هستند. پس از اینکه به خوبی با نحوه نگهداری از انواع گل‌ها آشنا شدید، به سراغ تهیه گل‌های حساس‌تر بروید. حتی می‌توانید آنها را روی استندهای چوبی قرار دهید و یا از دیوارها آویزان کنید.

البته اگر خانه شما بهره بسیار کمی از آفتاب می‌برد، ناامید نشوید، گل‌های بسیاری وجود دارند که در محیط کم نور نیز به خوبی رشد می‌کنند و به خانه شما زندگی می‌بخشند. در این مقاله می‌توانید با آنها آشنا شوید.

۸.دکوری‌های ساده تهیه کنید

علاوه بر انواع آویزهایی که پیشتر به آنها اشاره شد، بسته به سلیقه و نوع اسباب و اثاثیه، از قرار دادن دکوری‌های ساده و زیبا غافل نشوید. وسایلی مانند شمع، شاخ و برگ‌ خشک شده درختان، میوه درختان کاج، پر پرندگان تا مجسمه‌های چوبی و شیشه‌ای همه و همه مواردی هستند که پس از قرارگیری روی کنسول، کمد، کتابخانه و شلف، زیبایی خانه را بیشتر می‌کنند و معنای جدیدتری به چیدمان می‌دهند.

۹.ملافه‌ها را تغییر دهید

یکی از راه‌های نسبتا ساده و کم‌هزینه تغییر ملافه‌ها و روتختی است. اینکار را می‌توانید با کوسن مبل و یا حتی پارچه مبل هم انجام دهید. برای مثال تهیه روکش مبل، علاوه بر تمیز نگاه داشتن آنها، طرح و رنگ متفاوتی به ظاهر خانه می‌دهد.

۱۰.خلاقیت را دست کم نگیرید

اشتباه نکنید، خلاقیت در وجود همه وجود دارد، فقط کافی است به خودتان اعتماد کنید تا بتوانید از میان اشیاء و وسایلی که در اطرافتان وجود دارد، به خوبی استفاده کنید تا نتیجه کار، خلق چشم‌انداز جدیدی باشد که حس خوبی در شما ایجاد می‌کند. حتی برای شروع می‌توانید از طرح‌های موجود در اینترنت و وب‌سایت معتبری مانند پینترست الهام بگیرید.

موارد اشاره شده، برخی از راه‌های نسبتا کم هزینه و سریع برای تغییر دکوراسیون و چیدمان خانه است، راه‌های دیگری نیز وجود دارند، مانند تغییر لامپ‌ها با نورهای مختلف، خرید وسایل جدید و یا حتی کمک گرفتن از طراحان دکوراسیون داخلی. اما مسلما انجام هر کدام از اینکارها بسته به زمان و بودجه نتایج زیبا و دوست‌داشتنی در خانه ایجاد خواهد کرد.

نوشته‌های مرتبط