برداشتن کاشت ناخن: 5 راه برای ریموو ناخن های اکریلیک یا کاشت ناخن

ناخن‌های اکریلیک که بیشتر با نام کاشت ناخن و در واقع همان ناخن مصنوعی با کاور مواد اکریلیک شناخته می شود امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند و آسان‌ترین راه برای بلندتر و زیباتر کردن ناخن‌ها به شمار می‌روند. با این وجود، بعد از گذشت چند هفته یا یک ماه، اگر تصمیم به ترمیم ناخن هایتان نگیرید، برداشتن این ناخن‌ها کاری دردناک و آزاردهنده خواهد بود. بهترین پیشنهاد برای اینکه این درد را به حداقل برسانید آن است که برداشتن کاشت ناخن را در یک سالن زیبایی و توسط ناخن کار حرفه‌ای و متخصص انجام دهید.

چطور ناخن های اکریلیک را به راحتی در خانه برداریم؟

استون بهترین ناجی و فریادرس شما برای برداشتن ناخن های اکریلیک است. این مایع شیمیایی قوی ناخن های اکریلیک را حل می کند و به شما کمک می کند تا به راحتی آن ها را از روی ناخن های خود بردارید. شاید با خودتان فکر کنید چطور یک مایعی با این قدرت برای پوست شما هیچ ضرر یا خطری را به همراه نخواهد داشت. بله! استون چیزی است که نباید دائم با پوست شما در تماس باشد اما صرف نظر از کمی خشکی ناشی از بکار بردن آن یا در برخی موارد نیز قرمز شدن جزئی پوست خطر دیگری برای شما وجود ندارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که تمامی موارد امنیتی لازم را رعایت کرده اید و پس از آن هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

برداشتن ناخن های اکریلکیک از روی ناخن با استفاده از استون

در اینجا دو روش را به شما نشان می دهیم که می توانید با استفاده از استون ناخن های اکریلیک را بصورت کاملا حرفه ای از روی ناخن های خود بردارید.

روش 1: برداشتن ناخن اکریلیک با استفاده از استون و کاغذ آلومینیومی

مواد لازم:

استون

ناخن گیر

سوهان ناخن

پنبه یا پد

کاغذ آلومینیومی

وازلین

روش کار:

  • ناخن های اکریلیک را تا جاییکه امکان دارید کوتاه کنید.
  • پوشش روی ناخن، لاک یا هر رنگ دیگری که روی ناخن اکریلیک را پوشانده است را با استفاده از سوهان ناخن پاک کنید تا مانع از رنگی شدن دستان خود شوید.
  • مقداری وازلین روی پوست اطراف ناخن های خود بمالید. پنبه یا پد مخصوص را به استون آغشته کرده و آن را روی ناخن های خود قرار بدهید.
  • تکه ای کاغذ آلومینیومی را برداشته و آن را دور پنبه محکم بپیچید تا پنبه روی ناخن شما محکم باقی بماند.
  • 25 تا 30 دقیقه صبر کنید.
  • کاغذ آلومینیومی را به آرامی بکشید. با انجام این کار ناخن آکریلیک باید همراه با کاغذ آلومینیومی از ناخن شما کنده شود. اگر هنوز سفتی آن را احساس می کنید، بهتر است که اجازه دهید تا کاغذ آلومینیومی برای مدت زمان بیشتری روی ناخن های شما باقی بماند.

روش 1: برداشتن ناخن اکریلیک با استفاده از استون و آب گرم

روش دیگر برای استفاده از استون فرو بردن ناخن ها در آن است.

مواد لازم:

استون

خلال دندان

وازلین

ناخن گیر

آب گرم

موچین یا انبر

2 عدد کاسه

روش کار:

  • ناخن های خود را تا حد امکان کوتاه کنید و پوست اطراف ناخن های خود را با خلال دندان به سمت بالا بکشید.
  • در یک کاسه استون و در کاسه دیگر آب گرم بریزید و کاسه حاوی استون را در کاسه حاوی آب گرم قرار دهید تا آن را به آرامی گرم کند.
  • حالا مقداری وازلین روی پوست اطراف ناخن های خود بزنید. این کار از آن ها در برابر تاثیرات مخرب استون محافظت می کند.
    ● ناخن های خود را در کاسه حاوی استون قرار دهید. شما باید ناخن خود را به طور کامل به مدت 30 تا 40 دقیقه در استون نگه دارید. اگر هنوز هم ناخن ها به سختی کنده می شوند، آن ها را به زور نکشید؛ اجازه دهید کمی بیشتر در استون باقی بمانند.

برداشتن ناخن های اکریلیک با استون

اگر نمی خواهید پوست شما با ماده ای قوی مثل استون در تماس قرار بگیرد، می توانید از روش های زیر استفاده کرده و استون را با مواد زیر جایگزین کنید.

روش 1: برداشتن ناخن های اکریلیک با استفاده از لاک پاک کن فاقد استون

اگرچه می توانید با استفاده از لاک ناخن معمولی ناخن های اکریلیک سفت و سخت خود را بردارید اما باید بدانید این روش در مقایسه با روش های قبل طولانی تر خواهد بود.

مواد لازم:

لاک پاک کن فاقد استون

موچین

کاسه

ناخن گیر

روش کار:

  • ناخن های اکریلیک خود را تا حد امکان کوتاه کنید.
  • لبه های ناخن را با نوک موچین بلند کنید.
  • لاک پاک کن فاقد استون را در کاسه ای بریزید.
  • ناخن های خود را حداقل به مدت 30 تا 40 دقیقه در لاک پاک کن فاقد استون قرار دهید.
  • وقتی ناخن ها شل شد، آن ها را به آرامی با موچین بکشید. اگر همچنان ناخن ها به راحتی جدا نمی شوند، آن ها را کمی بیشتر داخل لاک پاک کن قرار دهید.

راه حل فوری:

لاک پاکن های فاقد استون معمولی بعد از مدتی تبخیر می شوند. بهتر است هر چند دقیقه یکبار کمی لاک پاک کن به ظرف اضافه کنید.

روش 2: برداشتن ناخن های اکریلیک با استفاده از نخ دندان

به سراغ کمد لوازم بهداشتی خود بروید و نخ دندان را بردارید. این نخ های محکم علاوه بر آنکه انتخابی مناسب برای بهداشت دهان شما هستند، گزینه ای خوب برای برداشتن ناخن های اکریلیک نیز به شمار می روند. با این وجود، شما نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. برای انجام این کار باید فرد دیگری به شما کمک کند.

رپورتاژ

مواد لازم:

خلال دندان

نخ دندان

یک نفر همراه

روش کار:

  • پوست اطراف ناخن های خود را با خلال دندان به سمت بالا بکشید تا روزنه ورود کوچکی داشته باشید.
  • از دوست خود بخواهید تا نخ دندان را داخل روزنه وارد کرده و آن را مثل اره حرکت دهد. این کار را ادامه دهید تا ناخن اکریلیک به طور کامل از ناخن شما جدا شود.

راه حل فوری:

ممکن است این روش با توجه به آستانه تحمل شما کمی دردناک یا ناخوشایند باشد. آمادگی این وضعیت را داشته باشید و صبور باشید.

روش 3: برداشتن ناخن اکریلیک با استفاده از سوهان ناخن

روش دیگر برای رها شدن از ناخن اکریلیک سوهان کشیدن آن است. بله، سوهان کشیدن اگرچه کاری وقت گیر است اما این اطمینان وجود دارد که پوست شما در معرض تماس با هیچ گونه مواد شیمیایی قرار نمی گیرد. این روش یکی از شیوه های مطلوب برای برداشتن ناخن های اکریلیک به شمار می رود.

مواد لازم:

سوهان ناخن

خلال دندان

ناخن گیر

قیچی مانیکور

روغن مخصوص

روش کار:

  • رنگ و طراحی های روی ناخن اکریلیک را پاک کرده و آن ها را تا کوتاه ترین حد ممکن کوتاه کنید.
  • حالا سوهان کشیدن را شروع کنید و با ضربه های طولانی ناخن های خود را سوهان بکشید. تا جایی این کار را ادامه بدهید که احساس کنید به ناخن های واقعی خودتان رسیده اید. مراقب باشید و پیش از سوهان کشیدن ناخن واقعی خود این کار را متوقف کنید.
  • اگر هنوز قسمت هایی از ناخن اکریلیک روی ناخن واقعی شما وجود دارد، با استفاده از یک قیچی ناخن لبه های آن را بالا کشیده و آن را کوتاه کنید. به یاد داشته باشید که فقط تکه های کوچک را با ناخن گیر کوتاه کنید. پوست اطراف ناخن را خیلی بالا نکشید.
  • وقتی همه قسمت های ناخن اکریلیک را از روی ناخن خود برداشتید، با استفاده از خلال دندان تمام چسب های اکریلیک را پاک کنید.

راه حل فوری:

این روش می تواند به ناخن های شما آسیب بزند. برای انجام آن از مقداری روغن ناخن استفاده کنید.

روش 4: برداشتن ناخن های اکریلیک با استفاده از کارت های روکش دار

اگر در شرایطی هستید که می بایست فورا ناخن های اکریلیک خود را بردارید، این روش یکی از سریع ترین روش ها برای انجام این کار است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پولتان را بگردید و کارتی روکش دار را پیدا کنید.

مواد لازم:

کارت روکش دار

خلال دندان

روش کار:

  • با استفاده از خلال دندان لبه های ناخن اکریلیک را بالا آورده و شکاف کوچکی بوجود آورید.
  • کارت روکش دار را داخل شکاف فرو کنید، فشار ملایمی به سمت بالا به آن وارد کنید. این کار را به دفعات تکرار کنید تا مانع از کنده شدن لایه رویی ناخن واقعی خود بشوید. با این روش ناخن اکریلیک باید کاملا جدا شود.

راه حل فوری:

می توانید به جای کارت روکش دار از کارت تلفن نیز استفاده کنید.

روش 5: برداشتن ناخن اکریلیک با استفاده از آب گرم ( بدون استون)

این یکی از آسان ترین و ملایم ترین روش های برداشتن ناخن های اکریلیک سفت و محکم است. این روش همچنین سریع ترین راه برای برداشتن این ناخن ها است.

مواد لازم:

آب گرم

سوهان ناخن

خلال دندان

ناخن گیر

روش کار:

  • ناخن های خود را تا حد امکان کوتاه کنید و لبه های آن را با خلال دندان بالا بیاورید.
  • آب گرم را در کاسه ای بریزید. دمای آن باید به اندازه ای باشد که بتوانید دست خود را به راحتی برای مدتی طولانی در آن قرار دهید.
  • ناخن های خود را حداقل به مدت 30 تا 40 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا چسب آن در آب گرم حل شود. ناخن ها را در زاویه ای قرار دهید که آب گرم از طریق آن وارد شکافی که با خلال دندان درست کرده اید بشود. اگر ناخن های شما جدا نشد، کمی آب گرم تر به کاسه اضافه کنید و اجازه دهید دستان شما زمان طولانی تری را درون آب باقی بمانند.

راه حل فوری:

زمانیکه مجبور هستید دست های خود را مدتی طولانی تر در آب گرم نگه دارید، آب به تدریج سرد می شود. پس از مدتی کمی آب گرم اضافه کنید تا دمای آب گرم را ثابت نگه دارید.

نکات ایمنی که در هنگام برداشتن ناخن های اکریلیک باید آن ها را رعایت کنید:

  • به هیچ وجه تلاش نکنید تا ناخن های اکریلیک را با وارد آوردن زور و فشار جدا کنید. این کار به ناخن واقعی شما فشار وارد کرده و منجر به درد، خونریزی و عفونت خواهد شد.
  • اگر می خواهید روش هایی را امتحان کنید که در آن ها از استون استفاده می شود، مراقب باشید که در مجاورت آتش یا مواد آتش زا این کار را انجام ندهید زیرا استون به شدت قابل اشتعال است. همچنین، در بیشتر موارد تاثیر جانبی استون عبارت است از خشکی و چروکیدگی موقتی پوست. استون یک ترکیب شیمیایی قوی است. درصورتیکه احساس سوزش کردید یا قرمزی شدید را مشاهده کردید، ناخن های خود را فشار ندهید. در چنین شرایطی فورا به متخصص مراجعه کنید.
  • بلافاصله پس از جدا کردن ناخن های اکریلیک برای ترمیم ناخن های واقعی خود از مقداری روغن مانیکور استفاده کنید. همچنین استفاده از این روش ها برای پوست شما بسیار مضر خواهد بود. بنابراین بهتر است از مقداری نرم کننده بعد از انجام این روش ها استفاده کنید. بعد از جدا کردن ناخن اکریلیک، چسب ها یا باقی مانده ناخن اکریلیک را با سوهان ناخن از روی ناخن های واقعی خود بتراشید.
  • سطح میزی که روی آن از این روش ها استفاده می کنید را با پارچه ای بپوشانید تا از آن در برابر تاثیرات ناشی از استون محافظت کنید.
  • این روش ها معمولا طولانی تر از روش های معمولی هستند بنابراین صبور باشید و مکانی راحت را برای انجام این کار انتخاب کنید.
  • پس از جدا کردن ناخن های اکریلیک حداقل یک هفته صبر کنید تا قبل از قرار دادن ناخن های اکریبلیک بعدی، ناخن های واقعی شما کمی تعادل خود را به دست آورند.
  • حالا که با این روش ها و راهکارها آشنا شدید دست به کار شده و این ناخن های اکریلیک دوست نداشتنی را بردارید و به درد حاصل از آن فکر نکنید. حالا می دانید که این کار چقدر ساده است.

اگر این مقاله برای شما مفید واقع شده است حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در صورتیکه روش های دیگری برای جدا کردن ناخن های اکریلیک می شناسید آن ها را زیر این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مرتبط