7 نکته درباره استفاده و نصب کلاب هاوس برای اندروید و آیفون

شاید طی چند ماه گذشته چیزهایی درباره‌ی یک اپلیکیشن کوچک به نام کلاب هاوس شنیده باشید؛ به خصوص، اگر جزء کاربران پرشور توییتر هستید. ولی کلاب هاوس دقیقا چیست، چگونه می‌توانیم وارد آن شویم، و چگونه می‌توانیم به یک مدیر روم یا مادریتور در کلاب هاوس تبدیل شویم؟

۱. کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس هنگام اوج گرفتن همه‌گیری کرونا در ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. برای ورود به این شبکه‌ی اجتماعی باید از طرف یکی از کاربران آن دعوت‌نامه داشته باشید؛ به این ترتیب، فقط افرادی می‌توانند وارد از امکانات کلاب هاوس استفاده کنند که از طرف کاربران حاضر در این شبکه دعوت شده باشند. با وجود این، گویا به زودی تغییراتی در کلاب هاوس ایجاد خواهد شد – سازندگان این شبکه اجتماعی در حال حاضر بر روی عرضه‌ی نسخه‌ی گسترده‌تری از کلاب هاوس ش

این اپلیکیشن جدید و انحصاری مبتنی بر صدا که توسط دو متخصص سیلیکون ولی به نام‌های پل دیویدسون و روهان سث، با بودجه‌ای به مبلغ ۱۲ میلیون دلار ساخته شد، طی سال گذشته در میان رسانه‌های اجتماعی به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم جدید برای برقراری ارتباط و تعامل میان همسالان و هم‌فکران به شهرت خوبی دست یافت. کلاب هاوس که در نوع خود بی‌رقیب است، علی‌رغم آن‌که در نسخه‌ی آزمایشی یا بتا به سر می‌برد، تاکنون توانسته است هزاران کاربر از جمله افراد مشهوری را به خود جلب کند.

۲. اپلیکیشن کلاب هاوس چگونه کار می‌کند؟

کلاب هاوس یک اپلیکیشن مبتنی بر صدا است که کاربران آن می‌توانند در چت روم‌های مختلف با موضوعات متنوع شرکت کنند. این روم‌ها فقط صوتی هستند و به محض آن‌که گفتگو میان شرکت‌کنندگان آن‌ها به پایان برسد، از بین می‌روند.

یکی از بهترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، علاوه بر گفتگوهای میان شرکت‌کنندگان (که در ادامه درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد)، این است که برخلاف سایر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر، اینستاگرام یا فیس‌بوک، هنگام صحبت کردن و استفاده از این اپلیکیشن نیاز نیست به صفحه‌ی گوشی‌تان زل بزنید. درست مانند برقراری یک تماس صوتی، می‌توانید هم‌زمان با انجام کارهای دیگر، از این اپلیکیشن استفاده کنید – به خصوص اگر در یک چت روم بخواهید بیش‌تر شنونده باشید تا گوینده.

ولی کلاب هاوس از این نظر به سایر اپلیکیشن‌ها شبیه است که می‌توانید در پروفایل‌تان چیزهایی درباره‌ی خود بنویسید و هم‌چنین، در حساب کاربری‌تان فهرستی از فالوورها و فالووینگ‌ها داشته باشید. چت روم‌هایی که صفحه‌ی اصلی‌تان ظاهر می‌شوند (درست مانند صفحه‌ی اصلی‌تان در توییتر یا اینستاگرام)، توسط آدم‌هایی که آن‌ها را فالو یا دنبال می‌کنید، مشخص می‌شوند؛ به این معنی که چند روم نخستی که در اپلیکیشن مشاهده می‌کنید، متعلق به آدم‌هایی هستند که شما در حال حاضر آن‌ها را فالو یا دنبال کرده‌اید. با وجود این، هر چه در صفحه‌تان پایین‌تر بروید، روم‌های بیش‌تری ظاهر می‌شوند؛ که همه‌ی آن‌ها بر اساس الگوریتمی انتخاب می‌شوند که علاقه‌مندی‌های‌‌تان را بر اساس روم‌هایی که پیش‌تر در آن‌ها شرکت کرده‌اید، شناسایی می‌کند. هم‌چنین، یک تقویم عمومی نیز وجود دارد که تمام چت روم‌های برنامه‌ریزی شده در طول روز را نمایش می‌دهد.

۳. چگونه در کلاب هاوس، مادریتور یا مدیر چت روم شویم؟‌

در هر روم، تعدادی گوینده، شنونده، و مادریتور (به معنی مدیر، مجری، یا ناظر) وجود دارند. مدیر یا ناظر فردی است که چت روم را راه انداخته و قادر است نشان مدیریت را به انتخاب خود، به هر فردی دیگری در چت روم بدهد. هم‌چنین، مدیران چت روم تنها افرادی هستند که می‌توانند افرادی را که به عنوان شنونده (یا به قول کاربران کلاب هاوس، مخاطب) وارد چت روم می‌شوند، به صحبت کردن دعوت کنند.

هر کاربری می‌تواند چت روم خود را راه بیندازد و انتخاب کند آیا می‌خواهد این چت روم خصوصی بماند یا هر کدام از کاربران این اپلیکیشن بتوانند وارد آن بشوند. سپس، شما می‌توانید فالوورهای‌تان را پینگ یا اصطلاحا به چت روم خود دعوت کنید، و آن‌ها نیز فالوورهای‌تان را پینگ کنند؛ و به این ترتیب، یک گروه چت پنج نفری می‌تواند به سرعت به یک روم چند صد نفری تبدیل شود.

۴. چگونه در اپلیکیشن کلاب هاوس یک کلاب درست کنیم؟

اگر می‌خواهید در کلاب هاوس کلاب خودتان را بسازید، نخستین کاری که باید انجام بدهید این است که برنامه‌ی هفتگی‌تان را در این اپلیکیشن به مدت ۳ هفته‌ی پیاپی میزبانی کنید؛ یعنی هفته‌ای یک بار، به مدت سه هفته، یک چت روم را با یک عنوان ثابت، راه‌اندازی و مدیریت کنید. این کار شما را برای درخواست ایجاد یک کلاب از طریق پر کردن فرمی در وب‌سایت کلاب هاوس واجد شرایط می‌کند؛ سپس، باید مدتی منتظر بمانید تا درخواست‌تان تایید شود. در حال حاضر، هر کاربر فقط مجاز است یک کلاب داشته باشد. با وجود این، شما به عنوان یکی از اعضا می‌توانید به هر تعداد از کلاب‌های موجود در اپلیکیشن ملحق شوید.

به گفته‌ی وب‌سایت کلاب هاوس، سازندگان این شبکه‌ی اجتماعی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک ویژگی برای ایجاد کلاب درون اپلیکیشن هستند که به کاربران اجازه می‌دهد فورا یک کلاب راه‌اندازی کنند.

رپورتاژ

۵. چگونه دعوت ورود به اپلیکیشن کلاب هاوس را دریافت کنیم؟

در حال حاضر، کلاب هاوس در مرحله‌ی آزمایشی یا بتا است؛ یعنی این‌که کلاب هاوس هنوز برای عموم مردم باز نشده است. به این ترتیب، تنها راه برای وارد شدن به این اپلیکیشن دریافت یک دعوت‌نامه از جانب کاربران کنونی آن است.

هر کاربر جدید می‌تواند به انتخاب خود یک نفر دیگر را نیز به این اپلیکیشن دعوت کند. وقتی یک نفر را دعوت کردید، ایجاد امکان برای دعوت فرد یا افراد دیگر به میزان فعالیت‌تان در اپلیکیشن بستگی دارد. برای مثال، فردی که به عنوان یک مادریتور یا مدیر، چت روم خود را راه‌اندازی کند یا مکررا در هر چت رومی که وارد می‌شود، به عنوان گوینده یا سخنور فعالیت کند، در مقایسه با فردی که فعالیت چندانی در اپلیکیشن نداشته یا در چت روم‌ها مشارکت نکرده باشد، تعداد افراد بیش‌تری را می‌تواند به کلاب هاوس دعوت کند. با وجود این، در حال حاضر، قاعده‌ی مشخصی وجود ندارد و امکان دعوت کاربر جدید به صورت گاه به گاه به کاربران فعلی داده می‌شود.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که تا همین چند روز پیش، کلاب هاوس فقط در دسترس کاربران آیفون قرار داشت، و فقط از طریق اپ ‌استور قابل دانلود بود، ولی سرانجام نسخه‌ی آزمایش اندروید این اپلیکیشن نیز منتشر شد.

۶. آیا کلاب هاوس برای اندروید در دسترس قرار دارد؟

تا همین چند روز پیش، کلاب هاوس فقط در دسترس افرادی بود که دارای آیفون هستند. با وجود این، پس از توییت یکی از توسعه‌دهندگان برنامه و برخی شایعات، بالاخره نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن به طور رسمی منتشر شد؛ البته این نسخه نیز به صورت آزمایشی و بتا عرضه شده است.

۷. چه چیزهایی می‌توانیم از اپلیکیشن کلاب هاوس انتظار داشته باشیم؟

چیزهای زیادی می‌توانیم از این اپلیکیشن انتظار داشته باشیم؛ اولین مورد این است که این اپلیکیشن به شدت اعتیادآور است. اگر فکر می‌کنید به اینستاگرام و توییتر معتاد هستید، احتمالا هنوز کلاب هاوس را ندیده‌اید.

یکی از جالب‌ترین نکات درباره‌ی کلاب هاوس، میزان تعامل مستقیم موجود در این شبکه است؛ چه برای تبادل اطلاعات و چه صرفا برای پیدا کردن دوستان جدید. فارغ از این‌که علاقه‌مندی‌های‌تان چیست، همیشه چت رومی وجود خواهد داشت تا آدم‌هایی با علایق یا حرفه‌های مشابه بخواهند دور هم جمع شوند و درباره‌ی تجربه‌های خود صحبت کنند، در مورد نحوه‌ی ترفیع درجه در محل کار به یکدیگر مشاوره دهند، و حتی شراکت‌های کسب و کاری یا همکاری‌های خود را تقویت کنند.

شما در کلاب هاوس آدم‌های مشهور بسیاری را پیدا می‌کنید؛ از مدیر برنامه‌ی معروفی نظیر اسکوتر براون (مردی که عامل موفقیت‌های جاستین بیبر و آریانا گرانده بود) تا رئیس شرکت پارکوود اینترتینمنت، استیو پامون، (که دانش خود را درباره‌ی صنعت سرگرمی و ایجاد ارتباط با ستاره‌های بزرگ موسیقی با دیگران در میان می‌گذارد) گرفته تا کمدین معروف، تیفانی هدیش، (که نصیحت‌هایی درباره‌ی قرارهای عاشقانه به صدها کاربر ارائه می‌دهد یا درباره‌ی آینده‌ی آفریقا و جوامع دور از وطن آن صحبت می‌کند).

چت روم‌هایی در کلاب هاوس درباره‌ی نحوه‌ی مدیر عامل شدن، نحوه‌ی راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌تان، یا حتی نحوه‌ی وارد شدن به جهان فناوری وجود دارند که همگی توسط افرادی میزبانی می‌شوند که دانش حرفه‌ای گسترده‌ای در هر کدام از این موضوعات دارند. هم‌چنین، چت‌ روم‌هایی درباره‌ی ستاره‌شناسی، روابط و قرارهای عاشقانه (از جمله مشورت‌هایی درباره‌ي قرارهای آنلاین)، ورزش یا ذهن‌آگاهی وجود دارند که شما را به تایید توانایی‌های خود و مراقبت روزانه از خود ترغیب می‌کنند. فهرست موضوعات چت روم‌های کلاب هاوس بی‌پایان است!

تا همین جا نیز این اپلیکیشن عمدتا توسط افراد حرفه‌ای در زمینه‌های فناوری، کسب و کار، و صنعت موسیقی و هم‌چنین، جوانان خلاق، ورزشکاران، روزنامه‌‌نگاران، و سلبریتی‌هایی نظیر تایریس گیبسون، میک میل، اشتون کوچر، اپرا، و کریس راک مورد استفاده قرار گرفته است.

در حقیقت، یک روز کوین هارت با وارد شدن به یک چت روم با عنوان “‌آیا کوین هارت بامزه است؟‌”‌ کاربران را شگفت‌زده کرد؛ این چت روم متشکل از گروهی کوچکی بود که درباره‌ی آخرین استندآپ ویژه‌ی وی در نت‌فلیکس با یکدیگر گفتگو می‌کردند. این روم به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین روم‌های این اپلیکیشن از ابتدا تبدیل شد؛ هزاران نفر به این روم پیوستند تا به برنامه‌ای که به پرسش و پاسخ از کوین تبدیل شده بود، گوش بدهند. موضوعات مورد گفتگو در این چت روم به موضوعی برای بحث در توییتر نیز تبدیل شد؛ زیرا پس از آن‌که از کوین سوالی درباره‌ی یکی شوخی‌های‌اش در مورد دختر ۱۵ ساله‌اش پرسیده شد، پاسخ‌های وی بسیار بحث‌برانگیز شدند و سایر مردان چت روم نیز به شبهه‌افکنی در خصوص زنان متهم شدند.

اگر یک چیز تا به حال درباره‌ی کلاب هاوس روشن شده باشد، این است که این شبکه‌ی اجتماعی کاملا غیر قابل پیش‌بینی است. شما می‌توانید یک چت روم را به یک نفر راه بیندازید و در پایان، آن را با ۳۰ مخاطب یا دوست جدید ببندید. طبق شایعات، برخی از کاربران توانسته‌اند در این اپلیکیشن، حتی افرادی را برای دوستی و رابطه‌ی نزدیک پیدا کنند؛ فقط کافی است در ساعات آخر شب در چت روم‌های مختلف، شانس خودتان را امتحان کنید. کلاب هاوس هرگز برای‌تان خسته‌کننده نمی‌شود!

منبع myimperfectlife
نوشته‌های مرتبط