لاغری صورت: 31 درمان خانگی برای کاهش چربی صورت

ممکن است یک صورت چاق و چله چهره‌ای کودکانه به شما بدهد اما صورتی متناسب ظاهری زیباتر و اعتماد به‌نفس بیش‌تری به شما می‌دهد. بسیاری از آدم‌ها اندامی بی‌نقص اما صورتی گوشت‌آلود دارند. این خیلی خوب به نظر نمی‌رسد، به علاوه ظاهری بچگانه به آن‌ها می‌دهد. کاهش چربی از کل بدن آسان است اما از نظر فنی لاغری صورت کمی دشوار است. در ادامه فهرستی از برخی درمان‌های خانگی برای کاهش چربی صورت آمده‌است. این روش‌ها را بررسی کنید!

لاغری صورت

۱. کره‌ی کاکائو

آب‌رسانی مناسب حالت ارتجاعی پوست، شادابی و انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کند. کره‌ی کاکائو پوست را آب‌رسانی می‌کند و حالت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد. چند قاشق کره‌ی کاکائو را در فر یا روی اجاق گاز گرم کنید. وقتی به اندازه‌ی کافی گرم شد، صورت، گردن و چانه را با آن ماساژ بدهید. این کار باید دو بار انجام شود: قبل از دوش صبحگاهی و قبل از این‌که به بستر خواب بروید.

تذکر: مطمئن شوید کره‌ی کاکائو برای پوست‌تان بیش از حد داغ نیست.

۲. سفیده‌ی تخم مرغ

تخم مرغ حاوی ویتامین A است که فواید زیادی برای پوست دارد. از جمله انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد.

سفیده‌ی دو تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق غذاخوری عسل، و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو مخلوط کنید. چند قطره عصاره‌ی نعنا به آن اضافه کنید. این ماسک را روی پوست صورت، گردن و چانه قرار دهید. بگذارید نیم ساعت بماند. سپس پوست‌تان را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید. این کار را هر روز انجام دهید تا چربی صورت سریع‌تر از بین برود.

– هم‌چنین می‌توانید سفیده‌ی دو تخم مرغ را با مقدار سرکه‌ی سیب و کمی نمک اپسوم مخلوط کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید. آن را روی صورت‌تان بگذارید.

۳. گلیسیرین

گلیسیرین با آب‌رسانی پوست، آن را سالم و سفت نگه می‌دارد. گزارش‌های زیادی درباره‌ی استفاده از گلیسیرین برای بهبود حالت ارتجاعی و میزان رطوبت پوست وجود دارد.

شما می‌توانید با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و ۲ قاشق غذاخوری نمک اپسوم یک ماسک درست کنید. چند قطره عصاره‌ی نعنا هم به آن اضافه کنید. با استفاده از یک پد پنبه‌ای این ماسک را روی گونه‌ها، چانه و گردن قرار دهید. بگذارید کمی بماند تا پوست آن را جذب کند. بعد پوست را با آب سرد بشویید. برای این‌که در یک هفته چربی صورت از بین برود باید این روش را سه تا چهار بار انجام دهید.

۴. ویتامین E

نمی‌توان فواید ویتامین E را برای زیبایی نادیده گرفت. شما می‌توانید روغن ویتامین E‌ را روی ناحیه‌ی صورت و گردن ماساژ دهید تا حالت ارتجاعی پوست‌تان را بهبود ببخشید. این ویتامین توانایی لایه‌ی شاخی پوست (خارجی‌ترین لایهی سطح روپوست، م.) را برای تعدیل رطوبت بالا می‌برد که به کاهش چربی صورت کمک می‌کند.

– هم‌چنین می‌توانید خوراکی‌های سرشار از ویتامین E را، مانند مغزها و دانه‌ها، لوبیاها، سبزیجات برگی سبز، سویا، بادام زمینی، محصولات لبنی، برنج قهوه‌ای، جو و حبوبات، در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

۵. خربزه

خربزه به عنوان عامل سفت‌کننده‌ی پوست عمل می‌کند. این میوه حاوی ویتامین C است که دارای خواص ضدپیری است.

کافی است آب خربزه را بگیرید و با استفاده از مقداری پنبه به صورت موضعی روی صورت‌تان بمالید. پس از ۵ دقیقه صورت‌تان را بشویید. این روش کمک‌تان می‌کند در یک هفته چربی صورت‌تان را از بین ببرید.

– هم‌چنین می‌‌توانید برای از بین بردن چربی صورت آب خربزه را بنوشید. این به شما کمک می‌کند سموم را از بدن‌تان خارج کنید و ولع‌تان را به خوراکی نیز کنترل می‌کند.

۶. ماساژ شیر

شیر سرشار از مواد مغذی ضروری است که پوست را روشن و سفت می‌کند. هم‌چنین به عنوان یک عامل ضدپیری عمل می‌کند که به حفظ حالت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. اسفنگومیلین ترکیبی است که به وفور در شیر یافت می‌شود. این ترکیب یک فسفولیپید ضروری برای پوست است. در یک آزمایش کور تصادفی کنترل‌شده که اثر پلاسیبو در آن کنترل شده‌است، اثبات شده‌است مصرف مرتب شیر رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و شرایط آن را بهبود می‌بخشد.

مقداری شیر خام بگیرید و صورت و گردن را با آن ماساژ دهید. سپس با آب ولرم بشویید. این روش به شما کمک می‌کند از شر غبغب خلاص شوید.

– هم‌چنین می‌توانید با مخلوط کردن چند قطره عسل و خامه‌ی تازه‌ی شیر یک خمیر درست کنید. این خمیر را روی صورت، چانه و گردن قرار دهید. پس چند دقیقه با آب بشویید.

۷. روش حوله‌ی داغ

روش حوله‌ی داغ باعث تعریق پوست صورت می‌شود. این به پوست شما بخار می‌دهد که سبب کاهش یافتن چربی صورت می‌شود. این بخش مهمی از روش‌های زیبایی چهره است چون پوست را سفت و جوان می‌کند. برای انجام این روش مقداری آب را در یک قابلمه بجوشانید. سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و صبر کنید کمی خنک شود. حوله‌ای را در آن خیس کنید، آب اضافی حوله را بگیرید و روی نواحی پرچربی صورت فشار دهید. این کار را حداقل پنج بار تکرار کنید. این روش چربی گونه‌های شما را کاهش می‌دهد و منافذ پوست‌تان را باز می‌کند.

تذکر: برای این‌که نتیجه‌ی بهتری برسید این روش را قبل از خواب انجام دهید.

۸. ماسک خاک رس

در یک روش درمانی مشخص شد که قرار دادن خاک رس روی پوست میزان کلاژن را افزایش می‌دهد. ماسک خاک رس به سفت شدن پوست کمک می‌کند و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. خاک رس چربی و آب اضافی زیر پوست را از طریق فرایند اُسمز جذب می‌کند. ماسک طبیعی رس ظاهری لاغرتر به صورت‌تان می‌دهد. شما می‌توانید این ماسک را ۲ بار در هفته به همراه ماساژ صورت استفاده کنید.

۹. عصاره‌ی لیمو

لیمو به چربی‌سوزی کمک می‌کند. عصاره‌ی لیمو را در یک لیوان آب ولرم رقیق کنید. این مخلوط پوست شما را سفت، و آن را عمیقا آب‌رسانی می‌کند. برای حفظ حالت ارتجاعی پوست به صورت‌تان روغن بادام بمالید.

تذکر: اگر به روغن بادام حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

۱۱. غلات کامل

مصرف خوراکی‌های فراوری‌شده سبب تجمع چربی در بدن‌تان می‌شود، چون این خوراکی‌ها سرشار از قند است و کربوهیدرات دارد. هر دوی این ترکیبات فورا در بدن تبدیل به چربی می‌شود. بنابراین غلات کامل مصرف کنید که کم‌چرب و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است.

۱۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک پاک‌کننده و آب‌رسان عالی برای پوست است. هم‌چنین سرشار از ویتامین E است که به افزایش انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند. هم‌چنین این روغن رطوبت پوست را حفظ می‌کند که برای حفظ انعطاف‌پذیری و حالت ارتجاعی پوست یک عامل مهم است. شما می‌توانید این روغن را به صورت موضعی روی پوست صورت بمالید تا نتایج آن را مشاهده کنید. برای این‌که زودتر به نتیجه برسید، این روغن را در رژیم غذایی روزانه‌تان نیز بگنجانید.

۱۳. زردچوبه

کورکومین مهم‌ترین ترکیب موجود در زردچوبه است. این ترکیب خواص ضدپیری دارد که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. آرد نخود را با پودر زردچوبه و ماست مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس صورت‌تان را با آب بشویید. اگر این روش را مرتب انجام دهید، حتما بافتی جوان‌تر به صورت‌تان می‌دهد.

۱۴. ماسک پوست خیار

خیار می‌تواند برای کاهش پف صورت مفید باشد. خیار پوستی جوان و شاداب به شما می‌دهد. با پوست خیار تازه یک خمیر درست کنید. آن را روی صورت‌تان قرار دهید. این روش با اثر خنک‌کنندگی‌اش ورم صورت را کاهش می‌دهد.

۱۵. روغن معدنی

آب‌رسانی مناسب صورت شما را لاغر نگه می‌دارد. روغن معدنی رطوبت پوست را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید از روغن معدنی در ناحیه‌ی غبغب استفاده کنید تا چربی این ناحیه را کاهش دهید. با استفاده از مقداری پنبه روغن معدنی را روی غبغب‌تان بمالید. چانه‌تان را با یک نوار پلاستیکی ببندید تا روغن روی غبغب بماند. بگذارید ۴۵ دقیقه بماند. نتایج آن را فورا مشاهده خواهیدکرد.

ورزش‌های صورت برای از بین بردن چربی

۱۶. آدامس بدون قند بجوید

آدامس جویدن بهترین ورزش برای از بین بردن چربی صورت است. این روش برای فعال نگه داشتن عضلات صورت واقعا موثر است و کالری‌ها را از گونه‌های گوشتالودتان کم می‌کند. برای این‌که صورت‌تان لاغرتر شود باید دو بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه آدامس بجوید.

۱۷. بادکنک باد کنید

این روشی عالی برای کاهش چربی اضافی از صورت است. وقتی بادکنک باد می‌کنید، عضلات صورت‌تان منبسط می‌شود. این روند را ۱۰ بار تکرار کنید تا تفاوت چشمگیری در گونه‌هایتان احساس کنید. این تکنیک کمک می‌کند در یک هفته چربی صورت را کاهش دهید.

رپورتاژ

۱۸. تمرین چرخش زبان را انجام دهید

این یکی از آسان‌ترین تمرین‌ها برای کاهش چربی صورت است. کافی است با دهان بسته زبان‌تان را بچرخانید. این تمرین را ۱۵ دقیقه در جهت عقربه‌های ساعت و ۱۵ دقیقه خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید.

۱۹. آب گرم غرغره کنید

این یک تمرین است که باید با آب گرم انجام شود. برای این‌که آن چند کالری اضافی را در صورت‌تان از بین ببرید، باید ۳ تا ۴ بار در روز آب گرم غرغره کنید. یک مشت آب گرم را وارد دهان‌تان کنید و بگردانید. اگر قبل از رفتن به بستر خواب این تمرین را انجام دهید نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید.

۲۰. لپ‌تان را باد کنید

شما می‌توانید این تمرین را هر وقت بخواهید در هر جایی انجام دهید. دهان‌تان را ببندید و لپ‌تان را باد کنید. سعی کنید هوا را به گونه راست منتقل کنید و ۱۰ ثانیه آن‌جا نگه دارید. همین کار را در سمت چپ نیز انجام دهید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید. این تمرین عضلات صورت را تقویت می‌کند و صورت‌تان را جوان‌تر نشان می‌دهد. این بهترین تمرین برای کاهش چربی در بخش‌های بالایی و میانی صورت است.

۲۱. تمرین کشش صورت را انجام دهید

این نه‌تنها عضلات صورت‌تان را تقویت می‌کند بلکه چربی را در بخش‌های پایین گونه‌ها کاهش می‌دهد. کافی است چشم‌هایتان را باز کنید و زبان‌تان را به بیرون بکشید. سعی کنید چانه‌تان را با زبان لمس کنید. ۱۰ ثانیه نگه دارید. این تمرین را ۵ بار تکرار کنید. حتما صورت‌تان را لاغرتر و جذاب‌تر می‌کند.

۲۲. تمرین لبخند ماهی را انجام دهید

این تمرین با کاهش چربی در بخش پایینی صورت، عضلات صورت را تقویت می‌کند. گونه‌هایتان را به داخل بکشید. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید و سعی کنید لبخند بزنید. این تمرین را ۵ بار تکرار کنید.

۲۳. فک‌تان را حرکت دهید

صاف روی صندلی بنشینید و دهان‌تان را باز کنید. لب پایین را به جلو برانید. این باعث می‌شود فک‌تان حرکت کند. این کشش را ادامه دهید تا زمانی که در نزدیکی گوش‌تان احساس ناراحتی کنید. این حالت را ۸ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. فک‌تان را به عقب حرکت دهید. این تمرین را ۸ تا ۱۰ بار تکرار کنید. این کار به کاهش چربی در بخش‌های پایین صورت کمک می‌کند.

۲۴. با لب‌های بسته لبخند بزنید

لب‌هایتان را محکم روی هم نگه دارید. سعی کنید با دهان بسته لبخند بزنید. مطمئن شوید لب‌هایتان از هم جدا نمی‌شود. این حالت را چند ثانیه نگه دارید و رها کنید. این تمرین را ۸ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

۲۵. تمرین O را با دهان‌تان انجام دهید

یک نفس عمیق بکشید و بیرون بدهید. اکنون دهان‌تان را با هوا پر کنید و لب‌هایتان را ببندید. چند ثانیه نگه دارید. سپس لب‌هایتان را به صورت یک O‌ کوچک باز کنید. هوا را طوری به بیرون برانید که انگار سوت می‌زنید. صورت‌تان را به سمت بالا حرکت دهید و هوا را بیرون بدهید. این تمرین به کاهش چربی در چانه کمک می‌کند. رها کنید و این تمرین را ۵ بار تکرار کنید.

۲۶. تمرین پیچ و تاب صورت را انجام دهید

در حالی که روی صندلی نشسته‌اید سرتان را صاف بگیرید. لب‌هایتان را در حالت بسته به سمت راست بکشید. آن‌قدر بکشید تا در گونه‌ی چپ کشیدگی را احساس کنید. این حالت را چند ثانیه نگه دارید. اکنون همین کار را در گونه راست انجام دهید. این تمرین را ۵ تا ۶ بار در روز تکرار کنید.

۲۷. تمرین لب پایین را انجام دهید

این یک تمرین خوب برای کاهش چربی در چانه است. لب پایین را روی لب بالا بیاورید. لب‌تان را بکشید تا بینی را لمس کند. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید. رها کنید و این تمرین را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

۲۸. پوست صورت را بکشید

انگشت‌های اشاره و وسط را روی استخوان گونه قرار دهید و پوست‌تان را به سوی چشم بکشید. در حالی که این حالت را حفظ می‌کنید دهان‌تان را به صورت بیضی باز کنید. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید و رها کنید. این روند را ۳ تا ۴ بار تکرار کنید. این روشی موثر برای خلاص شدن از شر غبغب است.

روش‌های درمانی گیاهی برای کاهش چربی صورت

۲۹. روغن جوانه ی گندم

روغن جوانه‌ی گندم سرشار از توکوفرول است. ویتامین E که نقش مهمی در کاهش چربی صورت و سفت شدن پوست دارد از توکوفرول درست می‌شود. این روش درمانی باید قبل از رفتن به بستر خواب انجام شود. روغن جوانه‌ی گندم را روی چانه‌تان بمالید. به آرامی از پایین گردن به سمت بالا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ بدهید. این روش غبغب را کوچک می‌کند. این کار را هر روز انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید.

۳۰. عصاره‌ی یاس بنفش هندی

یاس بنفش هندی به خاطر فوایدی که دارد مشهور است. چند برگ یاس بنفش هندی را در آب بجوشانید تا زمانی که رنگ آب سبز شود. برگ‌ها را خارج کنید و آن‌ها را له کنید تا به شکل خمیر در بیاید. این خمیر را روی صورت‌تان قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورت را با عصاره‌ی برگ درخت چریش بشویید. این کار ظاهری شاداب به صورت‌تان می‌دهد.

۳۱. چای سبز

چای سبز کافئین دارد که بدن انسان نمی‌تواند آن را ذخیره کند. کافئین بعد از ۶ ساعت از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود. از این رو برای کاهش احتباس مایعات در بدن مفید است. هم‌چنین برای کاهش وزن نیز مفید است چون به دلیل وجود عوامل آنتی‌اکسیدانی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. روزی ۳ تا ۴ لیوان چای سبز بنوشید. لازم نیست نگران محتوای کافئین آن باشید چون چای سبز مقدار کمی کافئین دارد. هم‌چنین می‌توانید از طعم‌های مختلف آن لذت ببرید.

بایدها و نبایدها

بایدها

– مقدار زیادی آب بنوشید.

– به اندازه‌ی کافی بخوابید.

– مدل مویی انتخاب کنید که صورت‌تان را لاغر نشان دهد.

– به گونه‌ای آرایش کنید که چربی صورت‌تان را بپوشاند.

– سعی کنید هنگام ایستادن حالت بدن صحیحی داشته‌باشید، چون پایین انداختن صورت باعث می‌شود گوشتالود به نظر برسد.

– خوراکی‌های سرشار از کلسیم را در رژيم غذایی‌تان داشته‌باشید چون احتباس مایعات را کاهش می‌دهد.

– رژیم غذایی متوازنی داشته‌باشید.

– مصرف نمک را کاهش دهید.

– یک رژیم کم‌کالری در پیش بگیرید.

نبایدها

– هل هوله نخورید چون معمولا چربی را افزایش می‌دهد.

– سراغ روش‌های آسان برای از بین بردن چربی صورت نروید.

– بدون مشورت پزشک هیچ‌گونه دارو مصرف نکنید چون سبب احتباس مایعات در بدن می‌شود.

– از مصرف بیش از حد الکل اجتناب کنید.

– از استعمال دخانیات اجتناب کنید چون سبب افتادگی پوست و چین و چروک می‌شود، و باعث می‌شود صورت‌تان گوشتالود به نظر برسد.

نوشته‌های مرتبط