سنجاق: ابزار آهنگری چه چیزهایی هستند؟

راه اندازی یک آهنگری به منظور مصارف شخصی کار چندان سختی نیست. قبل از هرکاری، بایستی تنها وسایل اصلی و کاربردی آهنگری را تهیه کنید. این وسایل و ابزار آهنگری شامل کوره، سندان، گیره، چکش و انبر می‌شود. در ادامه توضیحاتی دربارۀ این وسایل خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت آهنگری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن آهنگری در تهران باشید می‌توانید سفارش برای آهنگری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

کوره آهنگری:

ابزار آهنگری

کوره به وسیله‌ای گفته می‌شود که در آن به فلزات حرارت می‌دهید. کوره خود شامل یک آتش‌دان، یک سطح برای قرار دادن فلز و یک دمنده است. آتشدان بایستی حدود 12 سانتی‌متر عمق داشته باشد و حتی خودتان نیز می‌توانید با استفاده از کاسه ترمز قدیمی، یک آتش‌دان بسازید. از دیگر ابزار لازم برای ساخت کوره می‌توان به تعدادی آجر، تایر تراکتور و مقداری سیمان اشاره کرد. هم چنین می‌توانید از دمنده‌های قدیمی و دست دوم، دمنده‌های موجود در سیستم‌های تهویۀ مطبوع، خشک‌کن لباس و سایر لوازم استفاده کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ساخت استفاده از یک کاسه ترمز قدیمی و یک سشوار به عنوان دمنده است!

سندان:

ابزار آهنگری

اگر نمی‌خواهید هزینۀ زیادی را صرف خرید سندان نو کنید، می‌توانید آن را دست دوم بخرید. حتی اگر سندانی بسیار قدیمی پیدا کردید، می‌توانید دوباره سطح آن را تمیز و تعمیر کنید تا قابل استفاده شود. می‌توانید در روزنامه‌ها آگهی بزنید که به سندان احتیاج دارید. بازارهای محلی و حراجی‌ها را با دقت بگردید.

رپورتاژ

چکش‌های آهنگری:

ابزار آهنگری

برای شروع، می‌توانید از چکش‌های سرصاف یا سرگرد استفاده کنید. معمولاً انواع و اقسام چکش‌های آهنگری در مغازه‌های ابزارآلات فروشی یافت می‌شوند. بعد از اینکه به آهنگری وارد شدید، خودتان نیز می‌توانید انواعی از چکش‌ها را بسازید.

انواع گیره:

به طور کلی دو نوع گیره وجود دارد؛ گیره‌های ایستاده و گیره‌های ماشینی. گیره‌های ایستاده در کنار سطح کار قرار می‌گیرند و برای چکش‌کاری مناسب هستند. این گیره‌ها به نسبت گیره‌های ماشینی در برابر ضربات چکش، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید، بهتر است از گیره‌های ایستاده دست دوم و با گیره‌های ماشینی کوچک استفاده کنید. گیره‌های ایستاده کمتر به قطعۀ در حال ساخت، آسیب می‌زنند.

انواع انبر آهنگری:

به مرور زمان ممکن است احتیاج به تعدادی انبر با سایزهای مختلف پیدا کنید. داشتن انبر متناسب با سایز قطعه، نه تنها به شما کنترل بیشتری می‌دهد بلکه در نهایت باعث می‌شود که محصول بهتری داشته باشید. برای شروع شما تنها نیاز به دو انبر با اندازه‌های مختلف خواهید داشت. بعد از اینکه در آهنگری تجربه کسب کردید، می‌توانید انبرهایی با سایزهای مختلف بسازید.

سایر قطعات موردنیاز برای آهنگری:

از دیگر قطعات موردنیاز می‌توان به پانچ‌های مرکزی، ابزارهای پیچشی، اسکنه و سایر لوازم اشاره کرد. به مروز زمان و با کسب مهارت‌های بیشتر، می‌توانید این قطعات را خودتان بسازید.

نوشته‌های مرتبط