درمان فیبروز ریه: 8 روش خانگی موثر برای درمان فیبروز ریوی

آیا شما تاکنون مشکل تنفسی داشته اید؟ آیا شما نیز از سرفه‌های خشک چند ساله رنج می‌برید؟ اگر شما هم یکی از این مشکلات یا وضعیتی مشابه آنها را دارید، پس احتمالا شما نیز مبتلا به فیبروز ریه هستید. اگر به دنبال دانستن اینکه فیبروز ریه چیست و انواع فیبروز ریه چه هستند و نیز درمان فیبروز ریه با روش های خانگی هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا ۸ روش خانگی موثر برای درمان فیبروز ریوی را بشناسید.

اما چطور می‌توان فیبروز ریه را درمان کرد؟ آیا روشی ساده و کم هزینه برای درمان این وضعیت وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. روش‌های قطعی و مطمئنی برای درمان این وضعیت موجود است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درمورد فیبروز ریه و روش‌های درمان آن به‌دست بیاورید، با ما همراه باشید.
فیبروز ریه چیست؟

فیبروز ریه یا زخم شدن ریه ها یک بیماری تنفسی است که در آن بافت‌های فیبروتیک ضخیم تر می‌شوند و انعطاف‌پذیری و عادی بودن خود را از دست می‌دهند. فیبروز موجب می‌شود که در نتیجه خوردن غذاهای پخته شده اندام‌های داخلی ما منقبض و فشرده شوند.

بافت‌های سفید رنگ فیبروز معمولا دربردارنده فیبر کلاژن هستند. اگرچه بافت همبند ( بافت فیبروز) اهمیت بسیار زیادی در بدن انسان دارد اما بافت‌های همبندی که معمولا توسط بیماری‌های فیبروتیک به‌وجود می‌آیند، درنتیجه زخم‌ها و التهابات تولید می‌شوند. بافت فیبروز می‌تواند در اندام‌های گوناگون بدن پخش شود و پیچیدگی‌ها و مشکلاتی جدی را به همراه داشته باشد.

بافت فیبروتیک به‌وجود آمده توسط فیبروز ریه می‌تواند جایگزین کیسه‌های هوای موجود در ریه‌ها شود. پس از مدتی بافت زخم ضخیم تر می‌شود و آسیبی غیرقابل برگشت به توانایی انتقال اکسیژن بافت وارد می‌کند.

درمان‌های خانگی برای درمان اختلال فیبروز ریه:

فیبروز ریه یک نوع اختلال خودایمنی است که به مکمل‌های خاصی پاسخ می‌دهد. بیایید با هم درمان‌های خانگی برای از بین بردن این اختلال را مورد بررسی قرار دهیم.

۱.سرپپتاز

سرپپتاز آنزیمی مکمل است که مخاط اضافی را از ریه‌ها و دستگاه لنفاوی خارج می‌کند. بعلاوه، سرپپتاز التهاب را کمتر کرده و به تنهایی فیبروز را کاهش می‌دهد.

۲. نقره کلوئیدی

نقره کلوئیدی ریه‌ها را درمان می‌کند. تاثیر اصلی و مهم نقره کلوئیدی در از بین بردن حشرات، قارچ‌ها یا ویروس‌های تشدید‌کننده فیبروز و کمک به حفظ این وضعیت است. با این وجود، نقره کلوئیدی برخلاف آنتی بیوتیک‌های رایج باکتری‌های بی‌هوازی موجود در شکم را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

۳. ایمیون کمپلکس

ایمون کمپلکس مخمر زنده تغذیه سلولی است و به برقراری مجدد تنفس سلولی کمک می‌کند. ایمیون کمپلکس تاثیرات دیگری نیز به همراه دارد: (الف) انرژی سوخت و ساز و اکسیژن رسانی به بافت را بهبود می‌بخشد، (ب) به سم زدایی از سلول‌ها و کبد کمک می‌کند و (ث) سلول تی سیستم ایمنی را بهبود می‌دهد.

رپورتاژ

۴. کپسول شیرین بیان

کپسول‌های شیرین بیان برای درمان فیبروز ریه بسیار موثر هستند. این کپسول‌ها فعالیت بیش از اندازه سلول‌های بی‌( سلول‌های B) در سیستم ایمنی را مهار کرده و به این ترتیب مانع از حمله آن به ریه‌ها می‌شوند. کپسول‌های شیرین بیان همچنین تولید طبیعی استروئیدهای تولید شده توسط غده آدرنال را بهبود می‌دهند. تاثیر این استروئیدها بیشتر از استروئیدهای دارویی است و در کاهش التهاب، بازسازی عملکرد آدرنال و متعادل‌سازی مجدد سیستم ایمنی موثر هستند. شیرین بیان یکی از بهترین انواع اکسپکتورانت است که به پاکسازی ریه‌های شما کمک می‌کند.

۵. روغن شاهدانه

روغن شاهدانه یکی دیگر از درمان‌های موثر فیبروز به شمار می‌رود. این روغن با داشتن اسیدهای چرب ضروری به از بین بردن التهاب کمک می‌کند. در صورتیکه به روغن شاهدانه دسترسی ندارید، می‌توانید از روغن کبد ماهی استفاده کنید. مصرف یک قاشق چایخوری از هرکدام از این دو نوع روغن به شما در کاهش آثار فیبروز کمک می‌کند.

۶. جلبک دریایی

جلبک دریایی با داشتن مجموعه‌ای از مواد مغذی لازم برای بدن، درمانی طبیعی و موثر برای فیبروز ریه به شمار می‌رود. همچنین برای درمان فیبروز ریه می‌توانید از کپسول جلبک دریایی حاوی عصاره آن استفاده کنید. این محصول ارتباطات سلولی را ارتقا می‌دهد و به سم زدایی از بدن کمک می‌کند.

۷. سیلیکون ارگانیک

سیلیکون ارگانیک به راحتی توسط بدن جذب می‌شود. سیلیکا به ترمیم کلاژن کمک کرده و ذخایر سیلیکا در بدن را دوباره پر می‌کند. لبه‌های ریه‌ها با کلاژن پوشیده شده است. سیلیکا کلاژن را ترمیم می‌کند، سموم را دفع می‌کند و انعطاف‌پذیری کلاژن را باز می‌گرداند.

۸. ژرمانیم ارگانیک

کپسول‌های ژرمانیم ارگانیک اکسیژن رسانی به بافت فیبروز را تقویت می‌کنند. این کپسول‌ها همچنین موجب سم زدایی در سلول‌ها شده و آسیب‌های شدید وارد شده به آنها را درمان می‌کند. کپسول ژرمانیم یکی از موثرترین درمان‌های فیبروز ریه به شمار می‌رود.

آیا فیبروز ریه قابل پیشگیری است؟

دلایل بروز فیبروز ریه همچنان نامعلوم است و به همین دلیل تعیین شیوه هایی مشخص برای جلوگیری از آن کار آسانی نیست. با این وجود پزشکان قادر به شناسایی برخی از علل بروز این بیماری در افراد بوده‌اند. بهترین روش‌ها برای جلوگیری از فیبروز ریه عبارتند از:

  • ترک سیگار
  • استفاده از لوازم حفاظتی برای کاهش قرار گرفتن در معرض سموم

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکر شده در بالا شدت بیماری فیبروز ریه را کاهش دهید. آیا شما نیز با روش‌های طبیعی دیگری برای درمان فیبروز ریه آشنا هستید؟ روش‌های خود برای درمان فیبروز ریه را زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

 

نوشته‌های مرتبط