خالکوبی فوتبالیست ها: 10 فوتبالیست با تتوهای بسیار چشمگیر

خالکوبی فوتبالیست ها در هر جای جهان همیشه بازار داغی دارد، از لیونل مسی گرفته تا ابراهیموویچ و بوآتنگ و اشکان دژاگه ستاره ایرانی و محبوب جهان با تتوهای بسیار چشمگیر خود توجه مردم زیادی را به خود جلب میکنند. البته که شاید کریستیانو رونالدو از معدود استثناها در این مورد باشد. اما تتو کردن و خالکوبی موضوعی است که همیشه محبوب فوتبالیست های مطرح جهان بوده است. و در این مقاله هم با چند نمونه از جذابترین تتوهای فوتبالیست ها آشنا می شویم.

۱. اشکان دژاگه

اشکان داژاگه، ستاره‌ی تیم ملی فوتبال ایران که بزرگ‌شده‌ی برلین است، هویت آلمانی و ایرانی خود را بر بدن خود با خالکوبی جاودانه کرده است. از جمله خالکوبی‌های او واژه‌های تهران و برلین است.

۲. دیوید بکام

دیوید بکهام

دیوید بکام، ملی‌پوش سابق انگلیس و یکی از ستارگان پیشین عالم فوتبال، نیز نام فرزندان خود و همچنین چهره‌ی همسرش، ویکتوریا را روی بدن خود خالکوبی کرده است. بکام برای حضرت عیسی و کتاب مقدس انجیل چنان اهمیتی قائل است که چهره‌ی مسیح به همراه ستارگان و فرشتگان را روی بدن خود حک است. جمله “من به معشوقم تعلق دارم و معشوقم به من” که جمله‌ای از انجیل است نیز روی بدن بکام و همسرش، ویکتوریا خالکوبی شده است.

۳. لیونل مسی

لیونل مسی

لیونل مسی، ستاره بزرگ باشگاه بارسلونا و تیم ملی فوتبال آرژانتین نه تنها با شیرین‌کاری‌هایش در زمین بازی که با خالکوبی‌هایش نیز نظر فوتبال‌دوستان را جلب می‌کند. یکی از این خالکوبی‌ها بوسه‌ای سرخ‌رنگ است که در مرز بین بالاتنه و پایین‌تنه حک شده است.

البته پیش از آن نیز مسی با تصاویری که از خالکوبی‌هایش در شبکه‌های اجتماعی از جمله در توئیتر منتشر شده بود، سروصدای زیادی به پا کرد. او سال گذشته میلادی پشت ساق چپش را با خالکوبی پوشاند، تا برخی از تصاویری که پیشتر خالکوبی کرده بود را از دید پنهان کند. البته هنوز شماره ۱۰ که نام مسی با آن پیوند خورده، نمایان است.

۴. تونی کروس

تونی کروس

روی ساعدهای تونی کروس، ملی‌پوش زبردست آلمان، از خالکوبی خبری نبود. او اما وقتی پدر شد، تغییر عقیده داد و آملی (Amelie) و لئون (Leon)، دختر و پسرش را روی ساعد خود با خالکوبی ابدی ساخت. چهره، نام و تاریخ تولد پسرش، لئؤن روی ساعد چپ و چهره‌، نام و تاریخ تولد دخترش آملی روی ساعد راست ستاره‌ی آلمانی باشگاه رئال مدرید خالکوبی شده است.

۵. زلاتان ابراهیممویچ

زلاتان ابراهیممویچ

رپورتاژ

سه سال پیش بود که زلاتان ابراهیموویچ، ستاره پاری سن‌ژرمن در آن زمان، در کنار خالکوبی‌های واقعی‌اش، نام ۵۰ نفر را که از گرسنگی رنج می‌کشیدند، به نمایندگی از ۸۰۵ میلیون گرسنه در جهان روی بدنش نوشت. او پس از آنکه گلی برای باشگاهش به ثمر رساند، پیراهنش را در آورد تا بدن کاملا حک‌شده‌اش را نشان دهد. از آنجا که در آوردن پیراهن در زمین بازی مجاز نیست، داور نیز به ابراهیموویچ کارت زرد نشان داد.

۶. ژروم بوآتنگ

ژروم بوآتنگ

ژروم بوآتنگ، مدافع ملی‌پوش بایرن مونیخ افزون بر عکس فرزندانش و همچنین متونی ریزنوشته و بلند، سمبل‌ها و تصاویری از عالم فوتبال را نیز روی بدن خود خالکوبی کرده است. روی بازوی راست او توپ ویژه مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا خالکوبی شده و جام جهانی فوتبال که او در سال ۲۰۱۴ به همراه تیم ملی آلمان به آن دست یافت، روی پشت ساق پای او.

۷. مارکو رویس

مارکو رویس

مارکو رویس، ستاره‌ی تکنیکی بوروسیا دورتموند از ستارگان بوندس‌لیگاست که پیوسته از مصدومیت رنج می‌برد. در حالیکه دیگر ستارگان بزرگ فوتبال بیش از همه نام اعضای خانواده‌ی خود را روی بدنشان خالکوبی می‌کنند، او نام خود، مارکو و تاریخ تولدش ۳۱ ماه مه ۱۹۸۹ را روی ساعدش حک کرده است.

۸. تیمو هورن

تیمو هورن

تیمو هورن، دروازه‌بان اف ث کلن پشت بدن خود را با تصویری خالکوبی کرده که در واقع تابلویی مذهبی است. در این خالکوبی همچنین عباراتی آمده است که در غسل تعمید این دروازه‌بان به کار رفته بود.

۹. آرتورو ویدال

آرتورو ویدال

آرتورو ویدال، ملی‌پوش تنومند شیلی نه فقط به خاطر مدل مو که به خاطر خالکوبی‌های متعددش زبانزد است. عبارت “شاه آرتور” از جمله عباراتی است که در کنار تصاویر گوناگون روی بازوی او خالکوبی شده است.

۱۰. طرفداران کریستیانو رونالدو!!!

رونالدو

بدن کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید از هر گونه خالکوبی کاملا پاک است. او اما علیرغم نداشتن خالکوبی همواره بدن ورزیده‌ی خود را به نمایش می‌گذارد. ناگفته نماند که رونالدو خود در عرضه محصولاتی چون کرم ضدآفتاب، کرم پوست و همچنین عطر فعالیت دارد.رونالدو البته در سراسر جهان هواداران زیادی دارند که برای آنکه عشق و علاقه خود به ستاره‌ی بزرگ‌شان را نشان بدهند، تصویر و نام او را بر بدن خود خالکوبی می‌کنند.

نوشته‌های مرتبط