۱۹ جمله طلایی درباره پول و ثروت از افراد مشهور جهان

پول یک دارایی شیرین و گرانبها است که می‌تواند سبک زندگی هیجان‌انگیز، چیزهای فاخر و باشکوه و برخی اوقات شادی و خوشحالی را برای شما فراهم آورد. ممکن است برخی اوقات پول کافی برای گشت و‌گذار نداشته باشید ولی پول می‌تواند تا حدودی شادی و خوشحالی را برایتان به ارمغان بیاورد. در این مقاله با ما همراه باشید تا چندین جمله طلایی درباره پول و ثروت از افراد مشهور جهان را بیان کنیم.

هیچ درختی وجود ندارد که از شاخه‌های آن پول تازه و نو آویزان شده باشد، از آسمان برای شما پول نمی‌بارد و به همین دلیل بیشتر ما دائما در حال حساب و کتاب کردن روی پولمان هستیم. اما وقتی کنترل پول خود را در دست می‌گیرید می‌توانید کنترل زندگی‌تان را هم در دست بگیرید.

در این مقاله ۱۹ جمله طلایی درباره پول و ثروت از افراد مشهور جهان که به شما انگیزه می‌دهند تا قدر پولی که با زحمت به‌دست آورده‌اید را بیشتر بدانید.

جمله طلایی درباره پول و ثروت

۱.توماس جفرسون: هیچ وقت قبل از آنکه پولی را به‌دست نیاورده‌اید آن را خرج نکنید.

۲. جورج لوریمر: داشتن پول و چیزهایی که پول می‌تواند برایتان بخرد خوب است اما بهتر است که هر از گاهی نگاهی بیندازید و مطمئن شوید چیزهایی که نمی‌توانید با پول بخرید را از دست نداده باشید.

۳. مارلنه دیتریش: تفاوت بسیار زیادی بین پول فراوان به‌دست آوردن و ثروتمند بودن وجود دارد.

۴. جیم ران: پول معمولا دنبال نمی‌شود بلکه جذب می‌شود.

۵. ادموند بورک: ما زمانی ثروتمند و آزاد هستیم که خودمان به پول فرمان بدهیم. زمانیکه پول به ما فرمان بدهد ما انسان‌هایی فقیر بیش نیستیم.
۶. جو مور: حقیقتی ساده وجود دارد که سخت می‌شود آن را فرا گرفت: زمانی باید پول را پس‌انداز کنید که مقداری از آن را در دست دارید.

۷. جیمز فریک: به من نگویید که اولویت‌های شما کجا هستند. آنجایی که پول‌هایتان در آن خرج می‌کنید را به من نشان بدهید و من به شما می‌گویم که اینها چه هستند.

۸. بنجامین فرانکلین: اگر می‌خواهید ثروتمند باشید، همانقدر که به پول درآوردن فکر می‌کنید به پس‌انداز کردن آن هم بیندیشید.

فرانک ای. کلارک: بیشتر مردم فکر می‌کنند که در پول درآوردن مهارت ندارند درحالیکه آنچیزی که نمی‌دانند این است که آنها نمی‌دانند چطور از پول خود استفاده کنند.

رپورتاژ

۱۰. یوهان ولفگانگ فون گوته: بسیاری از آدم‌ها تا وقتی که پولشان تمام نشود از آن مراقبت نمی‌کنند و بقیه آدم‌ها هم همین کار را با زمان خود می‌کنند.

مطلب مرتبط: جملات عاشقانه: ۱۰۰ متن و پیامک عاشقانه برای همسر یا نامزدتان

۱۱. آین رند: پول یک ابزار است. شما را به هر جایی که بخواهید می‌برد اما فرمان را در دست شما قرار نمی‌دهد.

۱۲. پی.‌تی.‌بارنوم: پول اربابی وحشتناک و رعیتی گوش به فرمان است.

۱۳. دیو رمزی: باید کنترل پولتان را در اختیار بگیرید در غیر اینصورت فقدان آن برای همیشه کنترل شما را در اختیار خواهد گرفت.

۱۴. رابرت کیوساکی: مهم نیست که چقدر پول در می‌آورید؛ آنچه اهمیت دارد این است که چقدر از پول خود را نگه می‌دارید، پول چه کارهای سختی را برای شما آسان می‌کند و آن را به چند نسل بعد از خود منتقل می‌کنید.

۱۵. تی.‌تی. مونگر: عادت به پس‌انداز کردن خود نوعی علم است. این علم هر گونه فضیلت و کار نیک را تقویت می‌کند، ترک نفس را تعلیم می‌دهد، احساس نظم و انضباط را پرورش می‌دهد، دوراندیشی را می‌آموزد و ذهن را وسعت می‌بخشد.

۱۶. جاناتان سوئیفت: انسان عاقل باید پول را در سرش داشته باشد نه در قلبش.

مطلب مرتبط: جملات انگیزشی: ۴۹ نقل قول الهام بخش برای انگیزه دادن به شما

۱۷. تیموتی فریس: ارزش عملی پول بر اساس چهار پرسش اصلی که کنترل زندگی شما را در دست گرفته‌اند چند برابر می‌شود: کاری که انجام می‌دهید، زمانیکه آن کار را انجام می‌دهید، جاییکه آن کار را انجام می‌دهید و کسانی که آن کار را با آنها انجام می‌دهید.

۱۸. ویل راجرز: سریع‌ترین راه برای دوبرابر کردن پولتان این است که آن را تا کنید و در جیب پشتی‌تان قرارش بدهید.

۱۹. ارسطو: پول همان چیزی است که ضمانت می‌کند آنچه می‌خواهیم را در آینده به‌دست می‌آوریم. شاید در این لحظه به چیزی نیاز نداشته باشیم اما پول امکان برآورده کردن خواسته و آرزوی جدیدی را در زمان متجلی شدنش تضمین می‌کند.

نوشته‌های مرتبط