8 ترفند ساده برای بهبود قدرت بینایی بدون جراحی لیزر یا عینک

این روزها بسیاری آدم‌ها با ضعف قدرت بینایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. برای برخی از آنها تشخیص اشیاءِ دور کاری بسیار دشوار است، و برخی دیگر نیز در تمرکز به اشیایی که نزدیک صورت‌شان است دچار مشکل هستند. در این نوشتار با ۸ ترفند ساده برای بهبود قدرت بینایی بدون جراحی لیزر یا عینک آشنا خواهید شد.

عینک زدن یا استفاده از لنز (عدسک) معمولا مشکل این قبیل افراد را رفع می‌کند، ولی راه های دیگر نیز برای اصلاح قدرت بینایی وجود دارد! در ادامه به آن‌ ها اشاره می‌کنیم: 

۸ ترفند ساده برای بهبود قدرت بینایی بدون جراحی لیزر یا عینک

۱. عینک را از صورت‌تان بردارید

اگر هر روز باید عینک بزنید، سعی کنید برای مدتی آن را از روی صورت‌تان بردارید. طبق پژوهشی که توسط مجله‌ی پزشکی غنا به‌عمل آمد، ۶۴ درصد دانشجویان نیجریه‌ای در سطح کارشناسی معتقدند عینک برای چشم‌های‌تان مضر است، و طبق یک پژوهش در برزیل، حتی کارشناسان پزشکی نیز اعتقاد دارند عینک می‌تواند آسیبی خطرناک به بینایی‌تان وارد کند.

۲. به فضای باز بروید

زمانی بیش‌تر را باید در طبیعت سپری کنید. اگر مرتبا در بوستان‌ها و فضای باز قدم بزنید یا وقت بگذرانید، چشم‌های‌تان کم‌تر در معرض نورهایی قرار می‌گیرند که به قوه‌ی بینایی‌تان آسیب می‌رسانند.

۳. به چشم‌های‌تان استراحت دهید

توصیه می‌کنیم مکررا و به دفعات زیاد در طول روز به چشم‌های‌تان استراحت دهید. می‌توانید برای چند دقیقه چشم‌های‌تان را ببندید و فشار را از آنها بردارید، یا برای چند لحظه به اتاقی ‌کم‌نور بروید. اگر بیش‌تر وقت‌تان را در روز جلوی رایانه می‌گذرانید، حتما به نور صفحه توجه و آن را تنظیم کنید.

رپورتاژ

۴. قاعده‌ی ۲۰-۲۰-۲۰

سعی کنید از قاعده‌ی ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید، و به صورت منظم چشم‌های‌تان را از صفحه‌ی رایانه بردارید. این یکی از جالب‌ترین ورزش‌های چشم، و بسیار نیز آسان است. در ازای هر ۲۰ دقیقه استفاده از رایانه، حداقل ۲۰ ثانیه چشم‌های‌تان را از صفحه‌ی آن بردارید، و به جسمی در فاصله‌ی ۲۰ فوتی (۶ متری) خیره شوید.

۵. ماساژ چشم

چندین بار در روز چشم‌های‌تان را به آرامی ماساژ دهید و نواحی اطراف کاسه‌ی چشم‌تان را با انگشت بمالید. استفاده از انگشت اشاره و شست و فشار آرام بر روی ناحیه‌ی گوشه‌ی داخلی چشم‌ها، برای سلامتی‌شان بسیار مفید است. با ماساژ گیجگاه‌تان و ناحیه‌ی پشت جمجمه که دقیقا روبه‌روی کاسه‌ی چشم‌تان قرار می‌گیرد، گردش خون را در این نواحی تحریک کنید.

۶. ضماد (کمپرس) گرم

روشی رایج برای درمان ناراحتی‌های چشم، ضماد (کمپرس) گرم است. در این روش پارچه‌ای مرطوب و گرم را روزی نیم‌ساعت روی چشم‌های‌تان قرار می‌دهید. این روش کاملا ثابت‌شده است، و برای مرطوب کردن پوست‌های خشک نیز بسیار مفید است.

۷. اضافه کردن چند خوراکی به رژیم غذایی‌تان

مصرف مقدار کافی سیب‌زمینی شیرین و هویج در هر روز، می‌تواند به سلامت چشم‌های‌تان بهبود ببخشد. این خوراکی‌ها بسیار سرشار از ویتامین A هستند؛ این ویتامین برای قوه‌ی بینایی بسیار ضروری است.

۸. انجام ورزش‌های چشمی

انجام حرکت‌های ساده‌ای که در شکل زیر نشان داده‌ایم، قدرت چشم و بینایی‌تان را بهبود می‌بخشد. فقط کافی ا/ست خطوط زیر را در مسیر نوک پیکان‌ها ادامه دهید. اگر برای نخستین بار می‌خواهید از این حرکات استفاده کنید، بر روی هر کدام از این ۱۶ شکل تمرکز کنید؛ به این ترتیب می‌توانید روش انجام هر یک را کاملا درک کنید.

 

 

نوشته‌های مرتبط