افزایش آمار سفر به استانبول در پاییز

شهر استانبول به عنوان پرطرفدارترین شهر ترکیه شامل مراکز خرید، جشنواره های مختلف و جاذبه های گردشگری زیادی است که باعث شده  جذابیت خاصی بین توریستان و به خصوص توریستان ایرانی داشته باشد و بلیط تهران استانبول از بلیط‌های پرفروش پاییز باشد. شرایط سفر به استانبول در پاییز به دلیل آب و هوای مطبوع و موارد مثبت دیگر، مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

مسافران به دلیل آب و هوای مطبوع و خلوت بودن پاییز، در این فصل سال به استانبول مسافرت می‌روند. قیمت نیز در این امر بی تاثیر نیست؛ بلیط هواپیما استانبول نیز کاهش یافته و شما می‌توانید بلیط تهران استانبول را با قیمت کم‌تری تهیه کنید. البته سفر پاییزی به استانبول ویژگی های مثبت دیگری هم دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مزایای سفر به استانبول در فصل پاییز

با اطلاع از شرایط سفر به استانبول در پاییز، می توان سفر لذت بخش‌تری به این شهر داشت. البته سفر پاییزه به استانبول مزایای گوناگونی مانند قیمت کم‌تر تورهای مسافرتی دارد. به دلیل متقاضیان و مسافرین کم‌تر در فصل پاییز، قیمت تورهای مسافرتی نیز کم‌تر از سایر فصل‌ها است.

همچنین از نظر جوی و آب و هوایی، استانبول وضعیت بسیار مطبوعی در فصل پاییز دارد. به طوری که پس از فصل بهار، بهترین آب و هوای استانبول در فصل پاییز قابل مشاهده است. البته کسانی که به قدم زدن علاقه مند هستند؛ بهتر است که پیش از نیمه ابتدایی آبان ماه  به استانبول سفر کنند. زیرا در فصل پاییز، بارندگی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

هزینه سفر پاییزی به استانبول

سفر به استانبول در پاییز ارزان‌تر خواهد بود و در این فصل، شرایط جوی بسیار مناسبی در شهر استانبول موجود است. طبق تاریخ میلادی، فصل پاییز استانبول بین ماه های سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا اواسط آذر) قرار گرفته که هوا بسیار مطبوع و دمای آن بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است.

البته به جز شرایط جوی مناسب، باقی هزینه‌ها نیز بسیار مقرون به صرفه خواهند بود و شما با پرداخت مبلغی نصف زمان های شلوغ در استانبول، می‌توانید بهترین هتل های استانبول را رزرو کنید. در ماه‌های اکتبر و نوامبر میلادی (یعنی اواسط آبان تا اواسط آذر) معمولا هوا بارانی خواهد بود و باید انتظار بارش باران را داشته باشید. البته در این ماه‌های سال، فستیوال‌ های فرهنگی – هنری مختلفی نیز در استانبول برگزار خواهد شد.

بلیط تهران استانبول

رستوران بدون رزرو

در فصل پاییز هیچوقت خبری از صف‌های طولانی برای غذا و رزرو از قبل وجود ندارد. بلکه ممکن است شما بتوانید در بهترین رستوران‌های استانبول بدون هیج صف و رزروی غذا بگیرید، بخورید و از همه‌ امکانات هتل‌ بدون هیچ رزرو و نوبتی استفاده کنید. اما در بقیه فصول سال مانند تعطیلات تابستانی باید برای رفتن به بهترین رستوران‌ها و حتی یک رستوران معمولی، میز موردنظرتان را از پیش رزرو کرده باشید یا اینکه ساعت‌ها منتظر غذا بمانید.

رپورتاژ

تجربه تعطیلات آرام و خلوت

بسیاری از مردم به تعطیلات تابستانی علاقه زیادی دارند و از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. تعطیلات تابستانی صرفا مخصوص افرادی که فرزندی در مدرسه دارند؛ نیست و بخشی از برنامه‌ی سالانه‌ی همه‌ی افراد به شمار می‌رود. به همین دلیل یک جستجوی ساده کافی است تا متوجه شوید که مناطق تفریحی ترکیه، مخصوصا سواحل این کشور قرار است در فصل تابستان چقدر شلوغ باشند.

در واقع حتی اگر از شلوغی لذت ببرید؛ امکان کلافه شدن در صف‌های انتظار طولانی نیز برای شما وجود دارد. اما اگر شلوغی را دوست ندارید؛ حتما به جای تابستان، فصل پاییز را برای گذراندن تعطیلات در ترکیه انتخاب کنید.

ارزان‌تر بودن سفر

به دلیل نزدیکی به دریا، بارش های زیاد و متناوبی در فصل پاییز و در استانبول قابل مشاهده است. آب و هوای سرد و بارانی باعث شده بسیاری از مسافرین خود را از دست دهد و مراکز خرید و  اماکن دیدنی آن خلوت و کم تجمع شود. به همین دلیل برای از دست ندادن توریست‌ها، هزینه‌های بازدید کاهش یافته یا امکانات ویژه‌ای برای توریست‌ها در نظر می‌گیرند. البته استانبول برای جذب توریست در این فصل، برنامه‌های ویژه‌ای نظیر انواع فستیوال‌ها و جشنواره های فرهنگی هنری برگزار کرده و فروشگاه‌های آن تخفیفات زیادی را در نظر دارند.

آب و هوای مطلوب

میزان گرمای هوا در تابستان برای بیش‌تر مردم قابل تحمل نیست. البته مردم در کنار ساحل، از این هوا بسیار لذت می‌برند. اما این هوای شرجی حتی کمی دورتر از ساحل و در محلات می‌تواند بسیار گرم و اذیت کننده باشد. خنکی هوا در پاییز دلیل خوبی برای سفر به استانبول و گشت و گذار در آن است. همچنین گرمای آفتاب مناسب بوده و استفاده از تفریحات در ساحل آن، امکان‌پذیر است.

بلیط تهران استانبول

بازدیدی بدون دردسر از ابنیه تاریخی

شهر استانبول شامل آثار باستانی و گنجینه‌هایی است که باید هر شخصی حداقل یک بار آن‌ها را ببیند. گرمای طاقت‌فرسای فصل تابستان، آن را به بدترین فصل برای بازدید از آثار باستانی استانبول تبدیل کرده است. گرما و رطوبت هوا صرفا در کنار ساحل خوشایند است و شما را در هنگام بازدید از محله‌های قدیمی، موزه‌ها و شهرهای باستانی بسیار کلافه و اذیت می‌کند.

جمع بندی

انتخاب زمان مناسب از نظر آب و هوا، برای داشتن بهترین تجربه‌ سفر به استانبول بسیار مهم است. برای یک سفر لذت بخش و بدون دغدغه در فصل پاییز، بهتر است که با یک تور مسافرتی خوب سفر کنید. در این صورت علاوه بر استفاده از زیبایی‌های طبیعی استانبول، می توانید از مزایای مختلف تور مسافرتی نیز بهره‌مند شوید. همچنین در کنار تفریحات گوناگون، سفری مطمئن و بدون استرس را خواهید داشت. اما اگر می‌خواهید به یک سفر به یاد ماندنی تبدیل شود؛ بلیط هواپیما استانبول را در فصل پاییز بخرید.

No featured products found

نوشته‌های مرتبط