۸ دلیل اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان

همه ما درباره خطرات خورشید چیزهای زیادی شنیده‌ایم، اما آیا می‌دانستید سرطان پوست شایع‌ترین شکل سرطان در بسیاری از نقاط جهان است؟ سالیانه تعداد افرادی که به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش خورشید و شیوه‌های برنزه کردن پوست دچار سرطان می شوند در حال افزایش است. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا۸ دلیل اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان را بدانید.

دلایل اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان

۱. خطر ابتلا به سرطان کشنده را کاهش می‌دهد

استفاده روزانه از ضد آفتاب، حتی اگر هوا ابری یا بارانی باشد، خطر ابتلا به سرطان پوست را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. این امر به ویژه در مورد کشنده‌ترین شکل سرطان، ملانوما، که مسئول 75٪ از مرگ‌های ناشی از سرطان پوست در آیووا است، صدق می‌کند.

۲. جوانی‌تان را حفظ می‌کند

آیا می‌دانید علت شماره یک پیری زودرس صورت، قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش است؟ با استفاده از کرم ضد آفتاب، قادر خواهید بود که بروز چین و چروک‌ها و تیرگی پوست را کند کنید.

۳. کرم ضد آفتاب رنگ پوست شما را یکنواخت نگه می‌دارد

کرم ضد آفتاب علاوه بر کند شدن روند پیری پوست، از بروز لکه‌های قهوه‌ای صورت و تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کند.

۴. لایه اوزون در حال نازک شدن است

اوزون با جذب پرتوهای مضر UVB قبل از رسیدن به زمین، به عنوان سپر خورشید برای زمین عمل می‌کند. با نازک شدن لایه اوزون، بدن شما به حفاظت بیش‌تری در برابر این پرتوهای مضر احتیاج دارد.

۵. با استفاده از کرم ضد آفتاب به کودکان‌تان هم این روش محافظتی را یاد می‌دهید

کودکان تا زمانی که به ۱۸ سالگی برسند، زمان زیادی را در آفتاب سپری کرده‌اند. با اولویت قرار دادن ایمنی در برابر آفتاب هم از آن‌ها و هم از خودتان محافظت کنید.

رپورتاژ

۶. ضد آفتاب برای انواع پوست اهمیت دارد

حتی اگر پوست‌تان طوری است که به راحتی نمی‌سوزد، باز هم استفاده از کرم ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد. آفتاب سوختگی یک واکنش فوری است، اما آسیب آفتاب در طول زندگی رخ می‌دهد. اگرچه سرطان پوست در افرادی که پوست روشن‌تری دارند شیوع بیشتری دارد، اما به هر حال این بیماری تبعیض قائل نمی‌شود و باز هم می‌تواند بر افرادی که پوست تیره‌تری دارند، تأثیر بگذارد.

۷. استفاده از ضد آفتاب راحت‌تر از هر زمانی است

هیچ مشکلی در رابطه با استفاده از ضد آفتاب وجود ندارد! با وجود گزینه‌های فراوان ضد آفتاب از جمله اسپری‌ها و ضد آفتاب‌هایی که حاوی مرطوب‌کننده هستند و انواع و اقسام برندها، استفاده از ضد آفتاب از هر زمان دیگری راحت‌تر است. فقط مطمئن باشید که هر دو ساعت یک بار و بعد از شنا، دوباره از کرم استفاده کنید، حتی اگر از نوع ضد آب کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید.

۸. ضد آفتاب از شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند

اگر تا به حال آفتاب سوختگی داشته‌اید، خوب می‌دانید که سوختن و قرمزی پوست تا چه حد ناخوشایند است. گرمازدگی و خستگی دو مشکل بسیار ناخوشایند دیگر هستند که ممکن است در اثر قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب ایجاد شوند. ضد آفتاب در ترکیب با سایر موارد احتیاطی مانند افزایش مصرف آب، می‌تواند در جلوگیری از این مشکلات به شما کمک کند. عدم درمان هر یک از این مشکلات می‌تواند منجر به حالت تهوع، گرفتگی عضلات و حتی آسیب مغزی شود.

انتخاب ضد آفتاب مناسب

علاوه بر لوسیون‌های قدیمی که ده‌ها سال است وجود دارند، برخی از انواع جدید کرم‌های ضد آفتاب معرفی شده‌اند که در هنگام انتخاب نوع مناسب برای شما و خانواده‌تان باید مورد توجه قرار بدهید. در حالی که ضد آفتاب کامل و بی‌نقصی وجود ندارد، اما انتخاب یکی از موارد دلخواه شما عامل اصلی ایجاد انگیزه برای استفاده از آن به طور منظم است. در این‌جا چند نوع کرم بسته به نوع پوست و میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌بینید که می‌توانید مد نظرتان قرار بدهید:

  • اسپری – استفاده از اسپری ضد آفتاب می‌تواند راحت‌تر از لوسیون‌ها باشد، به خصوص برای والدینی که از ضد آفتاب برای کودکان استفاده می‌کنند. اگر اسپری را انتخاب می‌کنید، حتماً از یک لایه ضخیم و یکنواخت استفاده کرده و مرتبا آن را تکرار کنید.
  • ضد آفتاب داخل محصولات – برخی مرطوب‌کننده‌ها‌، رژ لب و کرم‌های پایه حاوی ضد آفتاب هستند. این موارد برای روزهایی مناسب هستند که وقت زیادی را در خارج از منزل نخواهید بود و برای محافظت روزمره مناسب هستند. اگر قصد دارید زمان زیادی را در آفتاب بگذرانید، حتما از منبع ثانویه محافظت از آفتاب استفاده کنید.
  • مواد معدنی – کرم‌های ضد آفتاب معدنی یا هایپوآلرژنیک در حال حاضر برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، در دسترس هستند. این نوع کرم‌های ضد آفتاب به جای جذب شدن، روی پوست می‌نشینند و بدون تحریک، از پوست‌تان محافظت می‌کند.
  • مقاوم در برابر آب یا عرق – اگرچه ضد آفتاب‌های ضد آب و مقاوم در برابر عرق 100٪ ضد آب نیستند، اما به طور اختصاصی فرموله شده‌اند تا حتی پس از خیس شدن روی پوست بمانند. استفاده مجدد از این نوع کرم هر دو ساعت یک بار یا بعد از بیرون آمدن از آب مهم است.
  • استیک – استیک‌های ضد آفتاب برای استفاده موضعی، مانند بینی و گوش مناسب هستند. این مناطق مهم هستند و از جمله مناطقی هستند که بیش‌تر در معرض سرطان پوست قرار دارند.

هنگام انتخاب ضد آفتاب، کرمی را بخرید که SPF ۱۵ یا بالاتر دارد. شما همچنین باید ضد آفتاب با طیف گسترده یا طیف کامل را انتخاب کنید زیرا به منظور محافظت از شما در برابر اشعه UVA و UVB طراحی شده‌اند.

سرطان پوست و تشخیص زودرس

شروع استفاده از شیوه‌های محافظت در برابر آفتاب هرگز دیر نیست. علاوه بر زدن ضد آفتاب، می‌توانید با استفاده از کلاه، عینک آفتابی، لباس‌های ضد آفتاب و با محدود کردن زمان قرارگیری در معرض آفتاب، به ویژه در پرنورترین زمان‌های روز از ساعت 10 صبح و 4 بعد از ظهر در مقابل اشعه‌ی مضر از خودتان محافظت کنید.

توجه زودهنگام به لکه‌ها و ناهنجاری‌های پوستی نیز در مبارزه با سرطان پوست بسیار مهم است، بنابراین می‌توانید ماهانه یک بار معاینه پوست انجام دهید.

نوشته‌های مرتبط