جایگزین آینه با پلکسی آینه ای

علل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که تا به امروز ذهن اغلب افراد را مشغول ساخته است، چیستی پلکسی آینه ای می باشد..از آنجا که طی چندین سال اخیر در مدت زمان کوتاهی، پلکسی آینه ای بسیار شناخته شده و به عنوان بهترین جایگزین آینه محسوب می گردد سبب گشته برخی افراد جویای کسب اطلاعاتی بیشتر در خصوص پلکسی آینه ای و علت جایگزین آینه با پلکسی آینه ای باشند..به همین سبب لازم دانستیم به علل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای اشاره کنیم.

منظور از پلکسی آینه ای چیست؟

پلکسی آینه ای نوعی ورق پلکسی گلاس می باشد که به سبب مزایای بیشماری که دارد مورد محبوبیت بسیاری افراد قرار گرفته است و از آنجایی که بهترین دلیل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای می باشد از این ورق پلکسی گلاس به عنوان جایگزینی بر آینه شیشه ای معمولی بهره گرفته می شود.

به سبب مزایا و علل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای، تا به امروز میزان تعداد خرید و تهیه پلکسی گلاس آینه ای پامنار بسیار بیشتر از قبل گشته است به همین سبب در ادامه به برخی از این علل و مزایا می پردازیم.

مهم ترین علل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای

پیشتر بیان داشتیم که پلکسی آینه ای یکی از بهترین انتخاب ها جهت جایگزین آینه با پلکسی آینه ای می باشد.ولیکن چرا باید پلکسی آینه ای را جایگزین آینه شیشه ای معمولی نمود؟ در ادامه به این سوال نیز پاسخ داده ایم:

تفاوت آینه شیشه ای معمولی با پلکسی آینه ای در میزان مقاومت

آینه شیشه ای معمولی دارای مقاومت کمتری بوده ولی پلکسی آینه ای دارای مقاومت بسیاری در برابر ضربه و فشار می باشد. لذا باید اذعان داشت یکی از علل مهم جایگزین آینه با پلکسی آینه ای، میزان مقاومت آینه معمولی در برابر برخورد ضربه است زیرا زمانی که این آینه با هر جسم و شیئی برخورد کند در سریع ترین زمان ممکن خرد شده و می شکند ولیکن پلکسی آینه ای در برابر برخورد ضربه و فشار مقاومت بیشتری دارد و به سادگی دچار شکستگی نمی گردد.

بهتر است یادآور شویم مقاومت بالای پلکسی آینه ای به معنای عدم شکستن آن نمی باشد و در این آینه هم احتمال شکسته شدن نیز وجود دارد، چنانچه باید آگاه بود که به هنگام برخورد ضربه سنگین و یا برخورد با اجسام بسیار سخت و محکم میزان شکستگی آینه به دست آمده از ورق پلکسی گلاس هم دچار شکستگی می گردد.

تفاوت در میزان ایمنی

میزان ایمنی آینه معمولی از ایمنی پلکسی آینه ای کمتر می باشد زیرا خطر آفرینی آینه شیشه ای معمولی بسیار زیاد بوده و به هنگام شکستن خرد می شود ولیکن پلکسی آینه ای به هنگام شکستن خرد نشده و خطر آفرین نمی باشد.

به هنگام جایگزین آینه با پلکسی آینه ای؛ اگر پلکسی آینه ای به هر دلیلی دچار شکستگی گردد صدمه و آسیبی را نرسانده و خطری را تهدید نمی کند زیرا همانطور که بیان شد این ورق پلکسی در قالب آینه نیز به هنگام شکستن خرد نمی شود.

تفاوت در میزان وزن

آینه با شیشه معمولی دارای وزن بسیار سنگینی می باشد و به سبب این سنگینی جا به جایی آن مشکل می باشد ولیکن پلکسی آینه ای بسیار سبک بوده و می توان آن را به عنوان آینه اتاق خواب و یا جهت استفاده به هر شکل دیگری به راحتی جا به جا و استفاده نمود.

تفاوت در میزان ماندگاری و طول عمر

پلکسی آینه ای از جنس ورق پلاستیکی پلکسی گلاس می باشد و به همین سبب به مانند شیشه معمولی به سادگی دچار شکستگی و از بین رفتن نمی گردد به همین سبب میزان دوام و ماندگاری پلکسی آینه ای به مراتب بیشتر از آینه ای ساخته شده از شیشه معمولی می باشد.

از آنجایی که افراد به دنبال خرید شیئی با میزان مقاومت و ماندگاری بالا هستند جایگزین آینه با پلکسی آینه و تهیه این آینه به دست آمده از ورق پلکسی نیز بسیار می تواند به صرفه تر و مناسب تر باشد.

تفاوت در میزان خش پذیری

رپورتاژ

از دلایلی که سبب می گردد پلکسی آینه ای در طی زمان زیبایی خود را بیشتر از آینه شیشه ای حفظ کند میزان مقاومت مطلوب این آینه در برابر خش می باشد البته باید اذعان داشت کیفیت ورق پلکسی گلاس باید بسیار بالا باشد تا بتوان انتظار مقاومت در برابر خش پذیری را از پلکسی آینه ای داشت.

بنابراین از آنجایی که اغلب افراد اهمیت بسیاری به خش نیفتادن بر روی آینه شان می دهند ترجیحشان بر جایگزین آینه با پلکسی آینه ای می باشد تا با تهیه پلکسی آینه ای در بالاترین کیفیت ممکن نیز میزان احتمال بروز خش بر روی آینه خود را به حداقل برسانند.

تفاوت در میزان شفافیت

میزان شفافیت پلکسی آینه ای برابر با آینه ای با شیشه ای معمولی و حتی به مراتب بالاتر از آن می باشد..شفافیت بالای پلکسی آینه ای نسبت به شیشه معمولی یکی از دیگر دلایل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای است.

تفاوت در میزان قیمت

اشاره نمودیم که پلکسی آینه ای دارای مزایا و همچنین کاربرد های بسیاری فارغ از امتیاز ویژه آن یعنی جایگزین آینه با پلکسی آینه ای می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم..

زیرا به سبب این مزایا و تفاوت های بسیار جالب توجه این آینه با آینه شیشه ای معمولی نیز میزان قیمت پلکسی آینه ای از آینه معمولی بیشتر می باشد.ولیکن باید در نظر داشت میزان مقاومت پذیری، ایمنی و..پلکسی آینه ای به مراتب بیشتر از آینه ای با شیشه معمولی بوده و نمی توان این موارد را نادیده گرفت.

و..

تا به اینجا سعی نمودیم به برخی از مهم ترین علل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای اشاره کنیم که به گونه ای می توان گفت هر یک از این موارد نگاهی اجمالی بر ویژگی های پلکسی آینه ای و نیز تفاوت آن با شیشه معمولی بوده اند.

حال قصد داریم به برخی از مزایای بهره مندی از پلکسی آینه ای اشاره کنیم که تا به امروز سبب گشته میزان علاقمندی به پلکسی آینه ای به مرور بیشتر شده و تعداد خریداران این ورق همه روزه افزایش یابد.

جایگزین آینه با پلکسی آینه ای

برخی از مهم ترین مزایای پلکسی آینه ای

  • مقاوم در برابر اشعه فرابنفش
  • امکان تهیه پلکسی آینه ای در هر ابعاد و ضخامت مد نظر
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • تنوع رنگی بسیار بالای پلکسی آینه ای فرضا یکی از علل جایگزین آینه با پلکسی آینه ای، وجود رنگ های سبز، آبی، بنفش، طلایی و..ورق پلکسی گلاس آینه ای می باشد
  • منعطف بودن پلکسی آینه ای که بدین سبب می توان با بهره گیری از راهنمایی های تخصصی متخصصین فروش ورق پلکسی گلاس آینه ای می توان ورق پلکسی آینه ای را تغییر شکل داد
  • میزان ایمنی بالای پلکسی آینه ای
  • شفافیت بالا
  • میزان مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  • سبک وزن بودن 
  • و..

جایگزین آینه با پلکسی آینه ای

برخی از کاربردهای ورق پلکسی آینه ای

جایگزین آینه با پلکسی آینه ای نیز یکی از کاربردهای بهره گیری از ورق پلکسی گلاس آینه ای می باشد که می توان با تهیه این ورق آینه ای به مراتب شفاف تر، مقاوم تر و ایمن تر را جایگزین آینه ای خطر آفرین با مقاومت کم و..نمود. لذا از ورق پلکسی آینه ای می توان علاوه بر استفاده به عنوان آینه در موارد دیگری نیز بهره گرفته و استفاده نمود.

لذا برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • کاربرد فراوان در ساخت پنجره های ساختمان
  • پر کاربرد جهت ساخت و تهیه وسایل دکوری
  • کاربرد فراوان در صنعت ماشین سازی فرضا موثر و کاربردی در ساخت آینه اتومبیل ها
  • کاربرد به عنوان قاب عکس
  • ساخت استندهای تبلیغاتی و آرایشی با بهره گیری از ورق پلکسی گلاس آینه ای
  • طراحی و ساخت لوگو
  • استفاده بسیار از ورق پلکسی آینه ای در ساخت باجه های بانک
  • بهره گیری از ورق پلکسی آینه ای در پارتیشن بندی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری
  • ساخت عینک طبی به واسطه استفاده از این ورق
  • و..

همانطور که مشخص است میزان کاربردهای بهره گیری از ورق پلکسی گلاس آینه ای علاوه بر مزیت جایگزین آینه با پلکسی آینه ای نیز به مراتب بیشتر می باشد و به فضای اجتماع هم وارد می گردد و می توان از آن استفاده های متعددی داشت.

بنابراین افراد می توانند به سبب مزایا و ویژگی هایی که پلکسی آینه ای دارد جهت جایگزین آینه با پلکسی آینه ای از این ورق استفاده نموده و یا به عنوان پنجره ساختمان و یا پارتیشن محل کار، سرویس بهداشتی و حمام و..از مزیت وجود ورق پلکسی آینه ای بهره مند گردند.

نوشته‌های مرتبط