خواص ژل رویال برای لک صورت + معرفی 3 روش مصرف

اگرچه شیوه های درمانی متفاوتی برای درمان لک صورت معرفی شده است اما در این بین نمی توان از اثرات معجزه گر ژل رویال برای لک صورت غافل شد. داشتن پوستی شاداب و زیبا تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد. از این رو اهمیت دادن به سلامت پوست از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه واقع شده است. یکی از مشکلات متداولی که برای تمامی پوست ها رخ می دهد، بروز لک صورت است که در ادامه راهکارهای برای درمان لک صورت با ژل رویال ارائه خواهیم داد.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال در واقع نوع ترشح پروتئینی است که توسط زنبور عسل کارگر تولید می شود. زنبور عسل کارگر وظیفه ی  تغذیه ملکه و لارو های کوچک را برعهده دارد. از این رو لازم است که ماده بیولوژیکی قوی را تولید کند. بنابراین این ژل طبیعی دارای ترکیبات شگفت انگیزی است به طوری که می توان آن را دارویی موثر در درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان، آلزایمر، پوکی استخوان و … دانست.  علاوه بر این، استفاده از ژل رویال برای لک صورت نیز می تواند مفید واقع شود. بسیاری از این ژل برای افزایش شادابی و طراوت پوست خود استفاده می کنند.

خواص ژل رویال برای لک صورت

بررسی علت بروز لک های پوستی

لک پوستی به تغییر رنگ بخشی از پوست اطلاق می شد. این لک ها در نواحی مختلفی از پوست بروز پیدا می کنند و می تواند ریشه در عوامل محیطی و یا ژنتیکی داشته باشد. اما به طور کلی لک های نمود پیدا کرده به یکی از عوامل زیر مرتبط می شود:

  • قرار گیری در معرض نور خورشید
  • لک بارداری
  • قارچ پوستی
  • مصرف داروهای هورمونی
  • افزایش سن
  • رادیوتراپی
  • مشکلات ژنتیکی
  • و …

ژل رویال برای لک صورت فارغ از علت بروز آن مفید است. این بدان معنا است که می توان از خواص درمانی این ژل برای برطرف کردن لک های صورت اعم از کک مک، لک زخم، لک آکنه و …. استفاده کرد.

استفاده از ژل رویال برای لک صورت

رپورتاژ

همانگونه که گفته شد استفاده از ژل رویال برای لک صورت و برطرف کردن آثار آن بسیار مفید است. علت اثرگذاری ژل رویال بر لک صورت به خواص درمانی آن برمی گردد. در واقع لک ها زمانی نمود پیدا می کنند که رنگدانه های پوستی آسیب دیده باشند. این آسیب دیدگی خود را با تغییر رنگ نشان می دهد. پروتئین و آمینو اسیدهای موجود در ژل رویال به احیای و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن های از بین رفته آن کمک شایانی می کند.

خواص ژل رویال برای لک صورت

علاوه بر این وجود انواع ویتامین ها و مواد مغذی در این ماده موجب شده است که استفاده از آن در انواع لوازم بهداشتی و آرایشی مورد توجه قرار گیرد زیرا استفاده از این ژل علاوه بر مرتفع کردن لک های پوستی به درمان انواع جوش، آکنه و اگزما نیز کمک می کند.

اما شیوه های متفاوتی برای استفاده از ژل رویال برای لک صورت توصیه شده است. بسیار معتقدند استفاده از این ژل به صورت خوراکی نیز می تواند اثرات شگرفی را از خود بروز دهد. اما برخی دیگر استفاده از این ژل را به صورت ماسک صورت توصیه کرده اند. در زیر به برخی  از شیوه های استفاده  از ژل رویال اشاره می شود:

  • می توان ژل رویال را به صورت مستقیم بر روی نواحی پوستی مالید. در این صورت کافیست 20 دقیقه نواحی آسیب دیده با این ژل پوشانده شود. بعد از 20 دقیقه و با تکرار روزانه این کار می توان شاهد مرتفع شدن لک های پوستی بود.
  • استفاده از ژل رویال برای لک صورت می تواند به صورت ترکیبی با یک روغن مفید همچون روغن بادام صورت گیرد. برای بهره بردن از این روش می توان لک های صورت را با ترکیب روغن و ژل پوشاند و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شست.
  • ترکیب ژل رویال با ویتامین E نیز اثر شگرفی را بر روی لک های پوستی دارد. برای استفاده از این روش کافیست که یک قاشق ژل با یک عدد محتویات داخل قرص ویتامین E مخلوط شود. با قرار دادن این ترکیب به مدت ده دقیقه و به صورت روزانه می توان پوستی صاف و بدون لک را تجربه کرد.

درباره خواص ژل رویال برای پوست سایت آهوتا مقالات زیادی منتشر کرده که میتوانید به https://ahoota.com/the-benefits-of-royal-jelly-for-the-skin/ مراجعه کنید.

ژل رویال برای جوش صورت و آکنه نیز مفید می باشد. آلوئه ورا با خاصیت مرطوب کنندگی خود و ترکیب آن با ژل رویال که حاوی آنتی بیوتیک های طبیعی است، به دفع آکنه و مرطوب کردن پوست کمک می کند.

  • برای تهیه این ماسک ۱ قاشق چای‌خوری ژل رویال، ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل را ترکیب کنید.
  • صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس ماسک را روی صورت خود بمالید.
  • بعد از ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.
  • یک بار در روز از این ماسک استفاده کنید و بعد از ۳ تا ۴ هفته پوست روشنی خواهید داشت و شاهد از بین رفتن لکه های آکنه خواهید بود.

لازم به ذکر است زمانی می توان شاهد اثرگذاری ژل رویال برای لک صورت بود، که ژل مورد استفاده اصل باشد. تشخیص ژل رویال اصل از بدل امری تخصصی است. ازاین رو توصیه می شود که ژل رویال از یک تولید کننده معتبر و صاحب نام همچون آهوتا خریداری شود. این شرکت با سال ها سابقه در زمینه عرضه عسل و ژل رویال طبیعی و اصل به نامی شناخته شده در کشور تبدیل شده است.

نوشته‌های مرتبط