تست هوش با ۱۰ بازی فکری که همین الان انجام دهید و جواب بگیرید

فکر می‌کنید در حل معماها و بازی‌های فکری خیلی باهوش و زرنگ هستید؟ در این صورت ده بازی فکری برای‌تان در نظر گرفتیم که می‌توانند حداقل برای چند دقیقه ذهن‌تان را درگیر کنند. این بازی‌ها منطق‌تان و هم‌چنین ظرفیت تفکر جانبی‌ یا فراتر از محدودیت‌های ذهنی‌تان را می‌آزماید. البته این بازی‌ها آن‌چنان سخت هم نیستند، ولی مطمئن هستیم به راحتی هم نمی‌توانید همه‌ی این تست هوش ها را حل کنید! زود دست به کار شوید و اگر فکر می‌کنید جواب صحیح را پیدا کرده‌اید، آن را در بخش دیدگاه‌ها در پایین این مطلب بنویسید.

#10 معمای خانواده

همسایه ما 4 تا دختره داره، هرکدوم از دخترها هم یک برادر دارند، همسایه ما چندتا بچه داره؟

اولین پاسخی که به ذهن‌تان رسید، چه بود؟ بیش‌تر فکر کنید!

# 9 کبریت و ریاضی

بسیار خوب، مطمئنا می‌دانید 7 + 5 قطعا 2 نمی‌شود. حالا پرسش این است، می‌توانید تنها با جابه‌جایی یک عدد از کبریت‌ها دو طرف تساوی را برابر کنید؟

# 8 چند تا مربع؟

با دقت به این شکل تست هوش نگاه کنید و همه‌ی مربع‌ها را بشمارید. برای دستیابی به پاسخ درست این مسئله، خیلی هم به فکر خلاق نیاز ندارید!

# 7 پرنده، خرگوش و خوک

با استفاده از اطلاعات موجود در این شکل باید مجموع وزن پرنده، خوک و خرگوش را به دست آورید. برای حل این مسئله باید کمی از قدرت منطق استنباط و نتیجه‌گیری‌تان استفاده کنید.

# 6 معادله‌ی میوه

رپورتاژ

حاصل جمع ردیف آخر، چه عددی است؟ این معما تقریبا شبیه معمای قبلی است، زیرا در این یکی هم باید به سادگی از منطق استنباط‌تان استفاده کنید. متوجه شدید؟ پس، لطفا پاسخ را در بخش دیدگاه بنویسد.

# 5 آزمون هوش سریع

این هم یک آزمون هوش سریع است که باید از طریق اعداد و استدلال ریاضی انجام‌اش دهید. ارتباط منطقی میان این تساوی‌ها را بیابید. این یکی شاید کمی سخت باشد …… آیا جواب درست را پیدا کردید؟ پس اگر به جواب رسیدید، لطفا آن را در بخش دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید!

# 4 فقط برای نابغه‌ها!

مسیر منطقی تساوی‌ها را تا پایان ادامه دهید و پاسخ ردیف آخر را محاسبه کنید. عجله نکنید … بیش‌تر در مورد پاسخ فکر کنید و حتما جواب درست‌ را با ما نیز در میان بگذارید.

# 3 رابطه‌ی منطقی

به این محاسباتِ جمع تا پایین به دقت نگاه کنید؛ آیا می‌توانید رابطه‌ی منطقی بین این اعداد را تشخیص دهید؟ اگر متوجه‌ی الگوی این محاسبات شدید، لطفا آن را با ما نیز در میان بگذارید!

# 2 آزمون تجسم فضایی

تصور کنید این هرم را از بالا نگاه می‌کنید. فکر می‌کنید کدام‌یک از این چهار عکس را خواهید دید – الف، ب، پ، ت؟ اگر تصور می‌کنید پاسخ درست را پیدا کرده‌اید، لطفا آن را در بخش دیدگاه با دیگران نیز در میان بگذارید!

# 1 منطق الاکلنگی

آخرین و شاید سخت‌ترین آزمون. به هر یک از شکل‌های الاکلنگی در ردیف بالا به دقت نگاه کنید، و الگوی منطقی آن‌ها را از چپ به راست بیابید. پاسخ صحیح کدام‌یک از این گزینه‌ها است: الف، ب، پ، ت، ث؟ اگر به جواب رسیدید،‌ حتما ما را نیز در جریان بگذارید.

نوشته‌های مرتبط