ماسک مو : 23 بهترین ماسک مو خانگی برای تقویت رشد مو

درمان ­های مرتبط با تقویت رشد مو یکی از بهترین راه­ها برای جلوگیری از مشکلات عادی مو مانند شکنندگی مو، ریزش یا نازک­ شدن مو هستند. این روش‌ها تضمین‌کننده‌ی رشد مو و کاهش ریزش مو هستند. اما آیا محصولات مو گران­قیمت هستند یا نه؟ بله هستند، ولی شما مجبور نیستید آن­ها را بخرید، در عوض می­ توانید چند مدل ماسک مو خانگی برای تقویت رشد مو از منابع طبیعی مانند روغن، میوه ­ها، گیاهان یا سبزیجات موجود در منزل‌تان بسازید.

ما در این نوشتار ۲۳ بهترین ماسک مو خانگی برای تقویت رشد مو را به­ منظور ایجاد موهای براق، بلند و زیبا به شما معرفی می‌کنیم. تا به استفاده از محصولات مو مضر و گران‌قیمت نیازی نداشته‌باشید. شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی اطراف‌تان بهترین و موثرترین ماسک موها را برای تقویت رشد موی‌تان درست کنید.

روش‌های ذیل واقعا ارزشمند هستند، بنابراین برای آن­ها وقت ­بگذارید تا موهای‌تان سریع‌تر رشد کند.

۲۳ بهترین ماسک مو خانگی برای تقویت رشد مو

۱. ماسک مو خانگی برای تقویت رشد مو با تخم ­مرغ، عسل و روغن زیتون

این فهرست با تخم ­مرغ شروع می­شود که ماده ­ای ضروری در ماسک­های موی معروف برای تقویت رشد مو است. شما به ­راحتی می­توانید چند تخم­ مرغ را از آشپزخانه خود بردارید و همان‌طور روی موهای‌تان استفاده کنید و سپس آنچنان که انتظار دارید، به موهایی بلند برسید. تنها چیز موردنیاز برای این ماسک مو یک تخم‌مرغ است که از سطح بالایی از پروتئین سرشار است. همانطور که می­دانید، پروتئین در تقویت موی شما و همچنین بهبود رشد سریع آن نقش مهمی دارد. بنابراین، شما واقعا باید ماسک موی تخم ­مرغ را امتحان کنید. تخم­ مرغ، علاوه بر پروتئین، از دیگر مواد مغذی مفید مانند سولفور، زینک، فسفر، آهن و ید که نقش اصلی آن به­وجودآوردن موی بلند دلخواه شماست نیز تشکیل شده است. در ضمن، عسل و روغن زیتون مسئول بازسازی موهای شما از طریق صاف­تر و نرم­تر کردن آن­ها به کمک قابلیت مرطوب ­کنندگی است. بنابراین، امتحان کردن این درمان ساده ارزشش را دارد.

  • حالا برای شروع، باید یک تخم­مرغ با سفیده جدا شده از زرده را آماده­کنید
  • سپس، به سفیده تخم­ مرغ ۱ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون اضافه کنید
  • همه مواد را هم ­بزنید تا زمانی که خمیری نرم به دست­بیاورید
  • سپس این ماسک را برای ۲۰ دقیقه بر مو قراردهید
  • پس از زمان مشخص­شده، از آب سرد و سپس یک شامپوی ملایم برای شستشوی ماسک استفاده ­کنید
  • برای دادن بلندترین موها به شما، این روش باید هر دوهفته یک­بار تکرارشود.

۲. ماسک­ موی برای تقویت رشد مو با زرده تخم­مرغ و روغن زیتون

” موی ما بیانگر سبک، گواهی بر زیبایی و بیانی از عشق ­به ­خود استادیمولا ماندلا”

در واقع، بخش­های تخم­ مرغ می­توانند در ساخت انواع متعدد ماسک­ مو برای تقویت رشد مو به ­کارروند. به طور خاص، زمان صحبت از زرده تخم ­مرغ، خواهیددید که تعداد زیادی خواص سودمند در آن وجود دارد، مانند اسیدهای چرب، ویتامین آ، ای، دی و پروتئین. تمام این ویژگی­های شگفت ­انگیز فقط قادر به نرم­تر و سالم­تر کردن موهای شما نیستند بلکه قادرند از طریق جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو، موها را ضخیم­تر نیز نشان­ دهند. با زرده تخم­ مرغ، وضعیت موهای شاخه شاخه شده نیز به خوبی کنترل خواهدشد.

ضمنا، برای ماسک­ مو برای تقویت رشد مو مانند ماسک تخم ­مرغ، روغن زیتون هم وجودخواهدداشت زیرا روغن زیتون مهم­ترین ماده برای همیشه قوی نگه­داشتن موهای شماست واز موی ­تان در مواجهه با مشکلات خشکی یا آسیب ­دیدگی حفاظت ­می­کند.

مسئله خاص این است که وقتی شما این دو ماده را برای ساختن یک ماسک مو ترکیب­ می­کنید، ماسک مو به عنوان یک لایه­ بردار برای تازه ­کردن پوست سرتان و همچنین حفظ بافت سالم موی­تان، موثر عمل­ می­کند.

اینجا راهنمای دقیق برای این درمان شگفت ­انگیز تقویت رشد مو آمده ­است

  • اول باید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به دو زرده تخم‌مرغ اضافه و با دقت مخلوط­ کنید
  • فراموش نکنید این مخلوط را با نصف فنجان آب رقیق­ کنید
  • سپس مقداری از این مخلوط را برای آرام ماساژدادن مو و پوست سر بردارید
  • مخلوط را برای ۱۵-۲۰ دقیقه بر سر بگذارید، سپس ماسک را با آب و شامپوی ملایم بشویید
  • برای به ­دست ­آوردن یک زیبایی درخشان، موی شما باید ۱-۲ بار درماه با ماسک درمان­شود.

۳. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو با تخم­ مرغ و ماست

درواقع، ماست فقط برای خوردن نیست بلکه برای ساختن یکی از بهترین ماسک­ مو برای تقویت رشد مو نیزهست. همه می­دانند ماست بخاطر میزان زیاد پروبیوتیک و همینطور انواع دیگر مواد مغذی مانند ویتامین ث و‌ای واقعا برای سلامتیشان مفید­است. ماست می­تواند به­ طور منظم برای تقویت سیستم ایمنی شما مصرف ­شود. ضمنا، ماست می­تواند برای ایجاد خمیری شگفت ­آور برای زنده ­کردن موی­تان و برطرف ­کردن مشکلات معمول مو مانند ریزش مو، نازک شدن مو و به ارمغان ­آوردن موی بلند زیبا مصرف­ شود. به دلیل اینکه ماست دارای تعداد مواد مغذی زیادی است که می­توانند رشد و ضخامت سریع مو را تقویت­ کنند، افراد زیادی بر این ­باورند که ماست موی شما را به موی دلخواه تبدیل­ می­کند.

به ویژه، زمانی که ماست با ماده کاملا مرطوبی مانند تخم­مرغ ترکیب­ شود، این ترکیب می­تواند به ماده ­ای عالی تبدیل­ شود که قادر است به موهای شما بلندی و ضخامت دلخواه را بدهد.

حالا، بیایید با این درمان شگفت ­انگیز شروع­ کنیم

  • اول، یک تخم­ مرغ را بشکنید و هم ­بزنید تا کف­ کند
  • تخم­ مرغ همزده را همراه با ماست و مایونز در مخلوط­ کن بریزید تا همه مواد را باهم مخلوط کند
  • آنقدر آن­ها را مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست­ بیاید
  • این خمیر را به ­آرامی بر پوست سر و موی خود بگذارید
  • موی خود را با دقت با یک کلاه حمام به­ مدت یک ساعت ببندید
  • بعد ازآن، ماسک را با آب و سپس یک شامپوی ملایم بشویید.

۴. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو- از حنا و تخم ­مرغ شامپو بسازید

انواع مختلف ماسک­ مو برای تقویت رشد مو وجوددارد که ممکن است بخواهید آن­ها را بشناسید، یکی از آن­ها درمان بسیار عالی از تخم­ مرغ و حناست. همانگونه که اشاره­ شد، تخم ­مرغ ماده­ ای قدرتمند است که برای هر دستورالعملی برای رشد سریع مو لازم ­است. تخم ­مرغ محتوای مغذی بالایی دارد که نقش اصلی آن تغذیه مو برای افزایش ضخامت آن­است. ضمنا، موثر بودن پودر حنا در ضخیم ­تر­ کردن موی­تان و درمان کامل مشکل ریزش مو اثابت شده­است. علاوه بر این، حنا کاملا برای روشن­کردن موی شما به­کار­می­رود زیرا یکی از توانایی­های ممتازش تغییر رنگ موی شماست. بنابراین اگر می­خواهید هم موی بلند ضخیم داشته باشید و هم موی تاحدی رنگ­ شده، امتحان این دستورالعمل ارزشش را دارد.

  • اول تخم ­مرغی را درکاسه بشکنید، حنا و مقداری آب اضافه کنید، سپس همه مواد را آرام مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به‌دست ­بیاید
  • سپس، مقداری آب­لیمو به خمیر اضافه­ کنید و به مخلوط کردن ادامه دهید تا دوباره آن را نرم کنید
  • مقداری از این خمیر را برای آرام ماساژدادن مو و پوست سر بردارید
  • آن را برای ۲ ساعت یا تا زمانی که خمیر روی موهایتان خشک شود به همان حال بگذارید
  • پس از آن، از آب ولرم و شامپوی ملایم برای شستن خمیر استفاده کنید
  • برای نتایج بهتر، این کار را یک­بار در ماه انجام ­دهید.

۵. با سرکه شوینده مو بسازید

سرکه بخش ضروری هر آشپزخانه است. فارغ از اینکه چه غذاهایی می­پزید، سرکه همیشه به خاطر کاربرد زیادش درآشپزخانه شما بوده است. می­توانید تاثیر قوی آن را در تمیزی، رفع مشکل پوست و ناخنتان ببینید…… همچنین ممکن است تاثیر سرکه را بر موی­تان با کمک عنصر اسیدی ­اش ببینید زیرا در واقع، مو قدردان عنصری مانند آن است. استفاده از سرکه برای موی­تان به ­این­ معناست که شما برای مویتان خاصیت اسیدی یعنی تعادل خوبی از سطح pH را فراهم ­کرده ­اید. به طور نرمال، pH موی شما از ۳۰۵ به ۵۰۵ تغییرمی­کند. اگر معمولا از محصولات شیمیایی مو استفاده می­کنید، این حد pH ممکن است به شکل قابل توجهی تغییر کند. در این مورد، وقتی سرکه بتواند سطح pH را متعادل­ کند، ناجی موی­تان می­شود. با سرکه، تارهای موی­تان قوی­تر خواهد­شد، احتمال کمتری وجود دارد که نازک یا شکننده شوند، همچنین باقی­مانده را از روی موهای­تان ازبین می­برد و به گونه­ ای موثر رشد مو را بهبود می­بخشد.

  • برای این شوینده کامل مو، فقط باید سرکه را با آب به نسبت ۱ به ۲ ترکیب­کنید
  • می­توانید با اضافه کردن مقداری روغن عطری به این شوینده، بو را ملایم­ کنید
  • سپس موی­تان را بعد از استفاده از شامپو با این ترکیب شستشو دهید
  • می­توانید این درمان را ۱-۲ بار در هفته به کارببرید، سپس آن را ۱-۲ بار در ماه برای به‌دست آوردن سلامت قوی مو انجام ­دهید

۶. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو با موز

ماسک موی تهیه­ شده از موز نیز یکی از عالی­ ترین ماسک­های مو برای تقویت رشد مو است که خواسته شما را برای داشتن موی ضخیم، بلند و براق پاسخ می­دهد. با این درمان ساخته­ شده از میوه ­ای مغذی محبوب مانند موز، شما کاملا مغلوب تاثیر شگفت ­انگیزی که روی موهای­تان دارد خواهیدشد. ولی اول، باید بدانید موز غنی از تعداد بالایی از ویتامین­ها مانند آ، ای، ث و پتاسیم است. چنین عناصر مفیدی به شکلی بهینه برای به وجود آوردن موی شاداب کار می­روند و البته این فقط در صورتی­است که بدانید چگونه از آن به شکلی موثر استفاده کنید. می­دانید موی شما برایحفظ سلامت خود به ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد، به همین دلیل شما باید برای داشتن موهایی بلند و قوی که می­خواهید از موز استفاده کنید.

  • حالا، با دستو­رغذایی ساده ساخته ­شده از موز، خوشبختانه، شما موی عالی مانند چیزی که رویایش را دارید به­ دست­ خواهید آورد
  • ابتدا همه چیزی که نیاز دارید گذاشتن یک موز رسیده در غذاساز است
  • سپس اجازه دهید که غذاساز، موز را هم ­بزند تا یک خمیر نرم درست کند
  • شما فقط باید این نوع ماسک را بر روی موی خود گذاشته و برای ۲۰ دقیقه بگذارید­بماند
  • سپس، ماسک را با با آب و شامپوی ملایم بشویید
  • برای به­ دست ­آوردن سریع بهترین نتیجه، بهتراست این درمان را یک بار درهفته انجام دهید.

۷. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو با آووکادو و روغن نارگیل

آیا چیزی هیجان ­انگیزتر از داشتن موی بلند و براق که توجه هرکسی را جلب کند وجود دارد؟ مطمئنا این برای بیشتر شما عالی به ­نظر­می­رسد و برای به ­­دست­ آوردن این، هیچ چیزی از کاربرد ماسک­ مو فوق ­العاده موثرو خانگی برای تقویت رشد مو بهتر نیست. انواع ماسک­ موی خانگی وجود دارد که شما می­توانید خودتان به ­آسانی از مواد خیلی آشنای دوروبرتان بسازید، در میان آن­ها درمان مو از آووکادو و روغن نارگیل نیز به­ چشم­ می­خورد.

این ترکیب واقعا حیرت­ آور است زیرا هر دوی آن­ها به­ عنوان عمیق­ترین عامل نرم­کننده درنظر گرفته شده­اند که می­توانند برای موهای شما رطوبت کافی به ­منظور دور نگه داشتن شان ازحالت خشکی یا آسیب­ دید­گی فراهم ­کنند. به ویژه، آووکادو، یک جزء معروف در خیلی از انواع محصول پوست و مو، سرشار از مقدار زیادی از مواد مغذی مو و ویتامین است؛ بنابراین، زمانی که آووکادو را برای موی خود به­ کارمی­برید، موی شما تغذیه خواهدشد و برای ضخیم و قوی شدن به ­سرعت رشد خواهدکرد. به کمک روغن مفیدی مانند روغن نارگیل، که محافظ موی شما نامیده ­می­شود، این ترکیب می­خواهد موی شما را از همیشه درخشانتر کند.

  • برای دریافت این درمان برای مو، فقط باید روغن نارگیل را برای ۱۰ ثانیه گرم کنید
  • یک قاشق غذاخوری از این روغن را برای به ­دقت ماساژ دادن موی خود بردارید
  • در همین هنگام، مقداری آووکادو درغذاساز بریزید تا برای تبدیل شدن به یک خمیر نرم مخلوط شود
  • مقداری از این خمیر را برای ماساژ موهای­تان که با روغن نارگیل چرب­ شده ­اند بردارید
  • مخلوط را برای مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بر سر خود بگذارید و سپس با یک شامپوی ملایم و آب بشووید
  • برای بهترین نتیجه، این روش را هفته به هفته تکرار کنید.

۸. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو از جو دوسر

همانگونه که می­دانید، جو دوسر، نوعی مغذی از غلات است که هر کسی باید در آشپزخانه نگه دارد. اما جو دوسر فقط یک غلات به ظاهرعادی نیست بلکه غنی از عوامل کلیدی متعدد مفید برای تقویت رشد موهای­تان است. به­ همین دلیل­است که شما می­توانید تعداد خیلی زیادی ماسک­ مو برای تقویت رشد مو داشته ­باشید. در واقع، می­توانید این نوع از ماسک مو را درست داخل منزل خودتان با مواد در دسترس درست­ کنید. جو دوسر می­تواند با اثر حفاظتی خود بر تار مو بچسبد تا آن را تکمیل­ کند ضمنا، موی­برای رشد کامل موی­تان، غذا فراهم ­کند. اگر شما در کنار خود جو دوسر دارید این درمان ارزشش را دارد.

  • حالا، با نصف فنجان جو دوسر که دارید، می­توانید آن را با نصف قاشق غذاخوری روغن بادام و یک­ چهارم فنجان شیر ترکیب کنید.
  • همه مواد را به­ دقت با هم ترکیب کنید تا به یک خمیر ضخیم برسید
  • قبل از استفاده ماسک بر موی خود از ریشه تا بالا مطمئن شوید مویتان گره­ خورده یا خشک نباشد
  • ماسک را حدود ۲۰ دقیقه بر موی خود بگذارید و سپس از آب گرم برای شستن ماسک استفاده کنید.
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید این روش را هرهفته تکرار کنید.

۹. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو با رزماری

در درمان مشکل نازکی و ریزش موی خود به­ منظور دست یافتن به موی ضخیم و بلند، ممکن­ نیست درمان گیاهی وجود نداشته باشد. گیاه معروفی که توسط خیلی از افراد مبتلا به مشکل مو استفاده ­شده ­است رزماری است. در واقع، ماسک موی رزماری یکی از بهترین ماسک­های مو برای تقویت رشد مو است که می­توانید استفاده ­کنید، بنابراین می­توانید استفاده از این گیاه را برای ساخت یک ماسک مو مدنظرقراردهید. رزماری به خاطر توانایی­ اش در حل مشکل نازک شدن موی­تان و همچنین بهبود قدرت پوست موی شما، دارد به پرکاربردترین درمان برای همه تبدیل­ می­شود.

  • حالا برای اینکه موی خود را با رزماری عالی کنید، به راهنمای زیر نگاهی­ بیندازید
  • اول، باید برگ­های خشک رزماری را تهیه کنید
  • سپس آن­ها را برای به‌دست آوردن ۲ قاشق غذاخوری روغن له­ کنید تا آن را با ۳۰۰ میلی آب ترکیب­ کنید
  • روغن و آب را خوب با هم ترکیب کنید تا یک محلول به‌دست آید
  • سپس باید این محلول را به آرامی بر مو و پوست سر خود بگذارید
  • در واقع، این ماسک مو واقعا سبک است، بنابراین شما نیاز ندارید که بعدا برای تمیزی مو ماسک را بشویید.
  • برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه با این درمان، باید آن را ۱-۴ بار در هفته انجام­ دهید

۱۰. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو با روغن نارگیل و برگ­های کاری

موی هندی چیزی است که حتی از طلا و الماس هم ارزشمندتراست. عجیب نیست هر زنی همه چیزی که می­خواهد داشتن موی زیبا و درخشان مانند موی هندی­ هاست. راز پشت آن چیست؟ به نظر می­رسد جواب فراطبیعی باشد اما واقعیت خیلی آسان آن، شما را متعجب می­کند. این راز در استفاده یک ماده غذایی معمول به­ نام برگ­های کاری نهفته ­است. هیچ­کس نمی­تواند طبیعت تند آن را انکارکند، ولی با وجود تندبودن، هنوز یک عامل برجسته در خیلی از ماسک­های مو برای تقویت رشد مو است. یک درمان باورنکردنی از ماسک­ها ترکیب برگ­های کاری و روغن نارگیل است.

این یک درمان ماسک موی سنتی از هنداست و اجازه می­دهد موی شما مواد مغذی و ویتامین را از روغن نارگیل و همچنین خواص ضدالتهابی را از برگ­های کاری جذب کند. به ­طور کلی، برای دستیابی به زیبایی دلخواه مو، کاربرد منظم این ترکیب بر موی­تان مفیداست.

  • حالا، بیایید برای مویی بی­عیب و زیبا با راهنمای زیر آماده شویم
  • شما اول به آماده ­کردن مقداری روغن نارگیل و برگ­های تازه کاری نیازخواهیدداشت
  • آن­ها را درظرف گذاشته و بگذارید خوب بجوشند تا زمانی که ببینید پس­مانده سیاه در این محلول نمایان می­شود
  • این پس­ماند را جمع و آن را به طور مساوی بر روی موی خودبگذارید
  • ماسک را برای مدتی روی نگه دارید و سپس با آب پاک کنید
  • می­توانید این روش را دوبار در هفته دنبال کنید تا موی قوی و ضخیم خود را برگردانید.

۱۱. ماسک مو برای تقویت رشد مو-اجازه بدهید روغن ریشه باباآدم موی شما را تقویت کند

در درمان مشکلات مو مانند ریزش، نازک شدن، آسیب­دیدگی مو……… برای تقویت رشد مو، تعداد زیادی ماسک برای رشد مو وجود دارد. برای بیشتر بخش­های آن­ها، درمان­ با روغن معطر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. زیرا، همانطور که می­دانید، در هر نوع از روغن معطر خواص و اجزاء سودمند زیادی وجود دارد که خیلی برای کاربرد بر موی شما توصیه می­شوند.

روغن ریشه بابا آدم نوعی از این روغن­های معطر است که انواع مختلفی ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی شامل پتاسیم، کلسیم، آهن و عوامل دوستدار مو را برای موی­تان فراهم ­می­کند. استفاده از روغن ریشه باباآدم براساس یک برنامه منطقی، اساس رشد باورنکردنی موی شما خواهدبود. به ­علاوه، اینگونه مواد مغذی می­توانند در رفع بعضی مشکلات عادی مو مانند شوره، خارش یا شکنندگی نیز کمک ­کنند. پس چرا شما از این درمان فوق موثر برای زیبا شدن موهایتان استفاده نمی­کنید؟

  • حالا، شما فقط به مخلوطی از ۱ قاشق غذاخوری ار هر کدام از روغن­های رزماری، اسطوخودوس و ریحان نیاز دارید
  • سپس، ۳-۵ قطره از این ترکیب را با یک قاشق چایخوری روغن باباآدم و ژل آلوئه­ ورا ترکیب کنید
  • بعد از ترکیب کامل مواد، مقداری از ترکیب برای آرام ماساژدادن پوست سرتان بردارید
  • بگذارید به مدت ۱-۲ ساعت روی سر بماند و اجازه ­دهید مویتان درمان کامل را دریافت­ کند
  • شما می­توانید این روش را ۱-۳ بار در هفته بسته به فرآیند رشد موهایتان تکرار کنید.

۱۲. ماسک مو برای تقویت رشد مو با برگ­های گزنه

رپورتاژ

همانگونه که گفته­ شد، به نظرمی­رسد درمان گیاهی بخشی ضروری در لیست ماسک مو برای تقویت رشد مو باشد. می­توان به گزنه به ­عنوان گیاه دوستدار مو نگاه کرد، به همین دلیل است که مردم کاربرد گزنه را به ­عنوان شوینده مو باو دارند. گزنه کاملا طبیعی ­است و درهنگام استفاده برای موی­تان به منظور بهبود رشد مو و خلاصی از مشکلات عادی مو مانند ریزش یا نازک­شدن مو هیچ اثر بدی ندارد. با شوینده موی گزنه، حجم مو یک­دست شده و سپس با ایجاد حس نرمی و ضخامت کامل افزایش می­یابد. یک چیز دیگر درباره این درمان این است که گفته­ شده گزنه مو را بورمی­کند زیرا اجزاء تشکی­ل دهنده­ اش ممکن ­است باعث­ شوند رنگ موی ما کمی تغییرکند. بنابراین، بعد از مطمئن ­شدن از این درمان، می­توانید راهنمای پایین را برای به‌دست آوردن موی دلخواهی که انتظاردارید دنبال­ کنید.

  • با ۲ فنجان سرکه سفید، ۲ فنجان آب(به علاوه مقداری روغن اسطوخودوس) و یک اونس(حدودا ۳۲ گرم) برگ گزنه شروع می­کنیم
  • حالا، همه مواد را در یک تابه بزرگ بریزید و بگذارید به مدت دو ساعت روی اجاق بجوشد
  • ترکیب را سردکرده و کمی صاف­کنید
  • حالا زمان اضافه­کردن دو قطره روغن اسطوخودوس به ترکیب گزنه و خوب هم­زدن آن است
  • می­توانید محلول نهایی را در یک بطری گذاشته و برای استفاده­ بعدی به یادداشته باشید بطری را تکان­داده سپس محلول را به­طورمساوی بر مو و پوست سر خود بگذارید.
  • محلول را برای مدتی طولانی (طول شب) روی سرتان بگذارید تا اجازه­دهید محلول مو و پوست سر را بازسازی کند
  • این روش را اگر می­توانید هر روز تکرار کنید. ولی اگر موهای خشکی دارید، یک بار در هفته بهتر خواهد بود.

۱۳. از روغن معطر برای تقویت رشد مو استفاده ­کنید

سخت نیست به اطراف خود نگاه بیندازید و دریابید انواع متعددی روغن معطر وجود دارد که هدفشان تغذیه موهای شما از ریشه به بالا و افزایش رشد عالی آن­هاست. از این رو، در نظر گرفتن روغن معطر در لیست بهترین ماسک­های مو برای تقویت رشد مو عجیب نیست. در واقع شما می­توانید خودتان روغن را به­ خاطر در دسترس­بودن انواع روغن در اطرافتان بسازید، اما نکته در اینجا روش درست کردن و استفاده از روغن است.

مشهورترین انواع روغن که شما باید برای تقویت رشد مو درنظر­بگیرید روغن رزماری، هسته انگور، جوجوبا و آویشن است. خیلی خوب ­است اگر بتوانید چنین روغنی را خودتان بسازید و اجازه ­دهید عوامل دوستدار مو موجود در روغن به مو و پوست سر شما نفوذ کرده، تقویت پوسته قوی مو را افزایش دهد و ازاین طریق موهای­تان را به موهایی زیبا و جذاب تبدیل­کند.

  • حالا زمان استفاده از همه نوع روغن برای پوست است.
  • می­توانید ترکیبی ازروغن معطر که آماده کرده­اید بسازید تا ترکیبی از ۳قطره روغن رزماری، ۲ قطره آویشن، یک اونس روغن هسته انگور، ۲ قطره روغن سدر و ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا درست کنید
  • همه روغن­ها را به­ خوبی باهم ترکیب­ کرده و آن را برای استفاده ­های بعد در یک بطری نگه دارید
  • حالا، می­توانید مقداری از این ترکیب عالی را برداشته و بر مو و پوست سر در طول شب گذارید و صبح روز بعد با شامپوی ملایم شستشو دهید.
  • برای بهترین نتیجه، باید این درمان را ۲-۳ بار در هفته انجام­ دهید.

۱۴. ماسک مو برای تقویت رشد مو با ویتامین‌ای و روغن معطر

واقعیت این است، ویتامین‌ای فقط برای نرم کردن پوست نیست بلکهفراتر از آن است- برای استعمال بر موی شما به منظور تقویت رشد آن. اگر به دنبال موثرترین ماسک مو برای تقویت رشد مو هستید، پس باید به ترکیب ویتامین‌ای و روغن معطر نگاهی بیندازید.

همانطور که از نامش پیداست، ویتامین‌ای قدرت کافی را برای موی شما در محافظت از آن در برابر هجوم اثر مضر خارجی مانند اشعه آفتاب یا آلودگی فراهم ­می­کند؛ بنابراین، موی شما می­تواند از علائمی مانند ریزش یا آسیب­دیدگی درامان­ باشد. به­علاوه، ویتامین ای، می­تواند برای مو و پوست سر شما به منظور تقویت رشد سریع موی شما تولید­شود. با ترکیب­ شدن با روغن معطر دیگر با فواید مشخص، چنان که گفته ­شد، شما می­توانید خیالی آسوده داشته ­باشید که موی­تان به شکلی دلپذیر درمان­ شده و درخشان­تر خواهدشد.

  • حالا برای تجربه این درمان شگفت­ انگیز، شما باید روغن ویتامین ای، روغن جوجوبا، روغن رزماری و روغن نعناع بیابانی(فلفلی) را آماده کنید.
  • باید یک چهارم فنجان روغن ویتامین با یک چهارم فنجان روغن جوجوبا به­علاوه ۱۵ قطره از هرکدام از روغن­های رزماری و نعناع بیابانی را باهم ترکیب کنید
  • بعد از به‌دست آمدن محلول دلخواه، برای هر بار استفاده بعدی، محلول را در یک بطری تمیز نگه دارید، به یاد داشته باشید که کمی آن را تکان­ دهید
  • برای استفاده ازمحلول، شما فقط باید آن را طول شب بر موی خود بگذارید و صبح روز بعد با شامپوی ملایم شستشودهید.
  • برای ضخیم­کردن سریع مو، این روش را ۲-۳ بار در هفته تکرارکنید.

۱۵. ماسک مو برای تقویت رشد مو با روغن نارگیل و آب­لیمو

هم نارگیل و هم لیمو اگر از بعد فیزیکی دیده ­شوند تا حدی شگفت ­انگیزند، اما آن­ها می­توانند بیشتر از آن­چیزی که شما تصور­می­کنید مفیدباشند. به­ ویژه، ترکیب این دو ماده ماسک موی کاملی برای تقویت رشد مو می­سازد. اگر به­ دنبال یک درمان کامل هستید، که می­تواند نازکی موی شما را رفع­کند، رشد موی شما را تقویت و آن را نرم کند، پس ترکیب روغن­ نارگیل و آب­لیمو درمان کاملی­ است که نمی­توانید از آن بگذرید.

در روغن نارگیل سطح بالایی از اسیدهای چرب وجودداردد که نرم­کننده عمیقی را بر موی شما به­جا می­گذارد و وقتی موی شما با نرم­کننده تامین­شده­باشد، قوی­تر می­شود و سپس به کمک آب­لیمو از اثر مضر محافظت­ خواهدشد. در آب­لیمو مقدار زیادی ویتامین ث هست و این با فوق­موثر بودنش برای حفظ و افزایش رشد مو ثابت شده­است.

  • می­توانید استفاده از این درمان را برای موی تمیز و بلند با ترکیب کامل دو واحد روغن نارگیل و یک واحد آب­لیمو در نظربگیرید(روغن نارگیل را از قبل گرم­کنید)
  • سپس از این ترکیب برای آرام ماساژدادن مویتان استفاده­کنید
  • ترکیب را در طول شب روی موی خود بگذارید و صبح روز بعد با شامپو بشویید.
  • برای کسب عالی­ترین نتیجه، باید این روش را به­صورت هفتگی تکرارکنید.

۱۶. ماسک ­مو برای تقویت رشد مو با آب ­پیاز و عسل

بوی آب پیاز زا فراموش­ کنید، نگران ­نباشید زیرا عسل اینجاست. در واقع ماسک مو برای تقویت رشد­مو هیچ­وقت این درمان را به­ دلیل تاثیر شگفت ­انگیزش بر رشدمو از لیست جا نمی­ اندازد. در پیاز، سولفور وجوددارد که یک ماده مغذی کامل برای سرعت ­بخشیدن به فرآیند رشدمو، همچنین تولید دوباره فولیکول­های مو و افزایش اثربخش رشدمو است. به ­علاوه، به ­دلیل غنی بودن ازویتامین ث، ب۶، منگنز، پتاسیم و کلسیم، پیاز در حال تبدیل­ شدن به یک ماده لازم برای درمان مو است.

آیا نگران بوی آن هستید؟ دیگر به­ خاطر وجود عسل-یک نرم­کننده فوق ­عمیق برای مو- جای نگرانی نیست. به این معناست که عسل فقط عاملی برای از بین ­بردن بوی پیاز نیست بلکه عنصری قوی در تازه­کردن موی شما، مرطوب­ کردن آن و کاملا قوی­ کردن آن نیزاست. به ­طورکلی، واقعا شما باید از این درمان شگفت­ انگیز برای داشتن موهایی جذاب بهره ­ببرید.

  • حالا، مقداری پیاز تمیز آماده­ کنید و آب آن را با آبمیوه ­گیر بگیرید.
  • پس از گذاشتن آب ­پیاز در یک کاسه، به آن ۱-۲ قاشق چایخوری عسل اضافه­ کنید.
  • دو ماده را به­ خوبی با هم ترکیب­کنید تا محلول دلخواه به­دست­آید
  • سپس فقط باید این محلول را آرام به مدت یک شب بر روی موی خود گذاشته و صبح بعد آن را شستشو­دهید.
  • اگر دوست­دارید می­توانید چند قطره روغن معطر نیز به این ترکیب اضافه­کنید.
  • برای کسب عالی­ترین نتیجه، بهترین برنامه برای این درمان معمولا ۱-۳ بار در هفته است.

۱۷. مو را با کافئین بشویید

از میان خیلی از ماسک­های خانگی مو برای تقویت رشد مو، درمانی متشکل از یک ماده سخت به ­نام پودر کافئین پدیدارمی­شود. همانطور که از نامش پیداست، ممکن ­است شما سریع به لیست نوشیدنی­های کافئین­ دار که به ­عنوان تقویت ­کننده انرژی به­ کارمی­روند فکرکنید. اما بیشتر از این، پودر کافئین می­توان در ساخت یک شامپوی موی کامل به­ کار رود که نقش آن شارژ پوست سر شما، بازسازی فولیکول­های مو و افزایش رشد مویتان باشد. با استفاده از این پودر، این اطمینان وجوددارد که موی شما با حمایت خواص مغذی موجود در کافئین، قوی­تر و ضخیم­تر خواهدشد.

  • به­ طورخلاصه، می­توانید مقداری پودر کافئین به آن اضافه کنید تا به یک شامپوی قوی تبدیل شود و رشد موهای‌تان را افزایش دهد.
  • باید ۴ قاشق چایخوری از پودر کافئین را با ۸ اونس از شامپوی خود ترکیب ­کرده و آن را مانند معمول استفاده­کنید.
  • همچنین می­توانید پودر کافئین را با آب ترکیب و آن را ۱۰-۱۵ دقیقه قبل از بردنش به حمام نگه­دارید
  • با این درمان، ممکن است نوجه­ کنید که باید این درمان را ۲-۳ بار در هفته دنبا­ل­کنید و ترتیب را به ­تدریج کاهش­ دهید

۱۸. ماسک­ مو برای تقویت رشدمو از روغن زیتون و آب­لیمو

یک­بار دیگر، می­توانید شانس استفاده از آب­لیمو بر موی خود را داشته ­باشید، اما در ماسک­موی درمانی دیگری برای تقویت رشدمو. به­ طور خاص، آب­لیمو، با یک نوع روغن معطر دوست­دار مو که روغن زیتون است ترکیب خواهدشد. در این ترکیب، اگر روغن زیتون مسئول فراهم ­کردن تغذیه کافی و حالت برای موهای شماست، عصاره لیمو ویتامین­های کافی را برای نگه­داشتن همیشگی موی شما در بهترین حالت فراهم می­کند، بنابراین موی­تان می­تواند از اثرخارجی مضر معمول محافظت ­شود. آب­لیمو شامل عامل ضدالتهاب است بنابراین اگر شما از آب­لیمو برای رفع مشکلات عادی مو مانند شوره، ریزش ­مو یا شکنندگی استفاده­ کنید، بسیار مفید خواهدبود. موی نازک شما با روغن زیتون به­ دلیل منبع غنی مواد غذایی درون آن ضخیم­تر خواهدشد. درواقع، اگر این درمان برای موی شما فراهم ­شود، واقعا مفید خواهدبود.

  • حالا تنها چیزی که لازم­دارید دو قاشق غذاخوری آب­لیمو، ۲ قاشق­ غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری آب است
  • همه مواد را با هم ترکیب­کرده سپس ترکیب را بر موی نمناک خود بگذارید
  • موی خود را برای ۲۰ دقیقه با حوله پوشانده و بعد با شامپوی ملایم شستشو­دهید
  • برای کسب بهترین نتیجه، این درمان را به ­صورت هفتگی دنبال­کنید.

۱۹. ماسک­ مو برای تقویت رشد مو با سیر و چای بابونه

ممکن­است تصورش سخت­ باشد که ماسک­ موی یک­روزه ­ای برای تقویت رشد مو مانند سیر و چای بابونه وجود داشته ­باشد و بتواند مورداستفاده قراربگیرد. واقعیت این است، از نظر علمی ثابت ­شده این ترکیب موی بلند، نرم و براق را به­ ارمغان ­می­آورد.

بیایید دراینجا اول درمورد سیر صحبت ­کنیم. ظاهرا سیر بخشی ضروری در هر آشپزخانه در خیلی از انواع غذاهای محبوب است. همچنین سیر خیلی برای سلامتی مفید ست، اما بیشتر از این، سیر دوست­دار مو است. به ­دلیل مقدار زیاد مس، روی، سولفور و ویتامین ب در سیر، موی شما خیلی زود به زندگی خود بازمی­گردد، از ریزش یا شوره خلاص می­شود و وقتی شما آب­ سیر را بر موی خود می­گذارید موی شما ضخیم­تر­می­شود.

این فایده سیر غیرقابل ­انکار است. اما اگر این ترکیب کمک چای بابونه را نداشته ­باشد کامل­ نخواهدبود-نوع فوق­ ملایمی از چای که به شما کمک می­کند همیشه آرام ­باشید. چای، مسئول پاک­­سازی و ازبین ­بردن التهاب و آلودگی که موی شما از آن رنج­ می­برد است.

خلاصه، اگر امکانش­ باشد، می­توانید از چنین ماسک­مویی برای تقویت رشد مو به­ عنوان ترکیب سیر و چای بابونه استفاده­کنید، سپس با موی جدید خود فوق العاده ­راضی خواهیدبود.

شما باید اول یک قاشق غذاخوری آب سیر و ۳ قاشق غذاخوری چای بابونه با یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری ژل ­آلوورا، یک زرده تخم­مرغ و ۳ فنجان آب تازه را آماده ­کنید.

  • با مخلوط­ کردن سیر و عسل شروع­ کنید، سپس آن را در یخچال بگذارید
  • سپس، بگذارید آب و چای بابونه برای ۳۰ دقیقه بجوشد، گاهی آن را هم­بزنید
  • زمانی که اجازه­ می­دهید ترکیب خنک ­شود، ترکیب سیرعسل را درآورده و آن را در زرده تخم ­مرغ و ژل آلوئه­ ورا بگذارید و بادقت مخلوط­ کنید
  • سپس فقط باید این ماسک را به ­طور مساوی بر موی خود گذاشته و برای ۲۰ دقیقه بگذارید بماند.
  • پس از آن، ماسک را با یک شامپوی ملایم بشویید و در آخر موی­تان را با با چای بابونه­ که سردشده بشویید.
  • برای گرفتن بهترین نتیجه برای مویتان، این روش را به­ صورت هفتگی تکرارکنید

۲۰. ماسک ­مو برای تقویت رشدمو با روغن زیتون و عسل

در اینجا یکی از معروف­ترین ماسک­های ­مو برای تقویت رشد مو آمده ­است. درمورد دستورالعمل آن کنجکاوید؟ اما ابتدا، نگاهی بیندازید بر اینکه ترکیب روغن زیتون و عسل چه­ کاری می­تواند برای موی شما انجام ­دهد. به­ طورمشخص، هردوی این مواد سرشار از مواد مغذی هستند که خیلی توصیه­ شده ­اند و کمک ­می­کنند مو در یک زمان کوتاه، قوی­تر، نرم­تر و بلندتر شود. همچنین این دو ماده به­ خاطر قابلیت زیادشان در فراهم ­کردن رطوبت عمیق برای موی شما در میان عالی­ترین نرم­ کننده ­ها قراردارند؛ بنابراین، موی شما دیگر در شراط خشکی یا نازک­شدن نمیریزد.

اگرچه عسل قدری غلیظ است، روغن زیتون اینجاست تا همدیگر را متعادل­ کرده و فایده هرکدام از مواد را به ­طورکامل بیشتر کنند.

  • حالا، وقت شروع­است. شما فقط باید ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه و پس از آن چند قطره عسل آماده ­کنید
  • آن­ها را به­خوبی ترکیب­کرده و عسل را دائما به مخلوط اضافه ­کنید تا محلول نرمی به ­دست­ آید
  • مقداری از محلول را برای آرام ماساژدادن موی خود بردارید، سپس آن را با کلاه حمام بپوشانید.
  • ماسک را برای ۹۰ دقیقه روی سرتان­ بگذارید و برای نتیجه بهتر آن را با شامپوی ملایم و آب­ بشویید.
  • برای داشتن زیباترین موها باید این درمان را ۱-۲ بار در هفته انجام ­دهید.

 

۲۱. ماسک­ مو برای تقویت رشدمو با رزماری و روغن نارگیل

آیا می­دا­نید در کنار شیرنارگیل دوست­دار مو، گیاهان متعدد دیگری نیز هستند که قادرند با شیرنارگیل برای ساختن تعداد زیادی ماسک ­مو برای تقویت رشدمو ترکیب­شوند؟ واقعیت این­است شیرنارگیل به­تنهایی منبعی غنی از مواد مغذی­است که می­تواند برای تغذیه موی شما از ریشه تا بالا به ­کاررود. وقتی موی­تان به طرز قابل ­توجهی با یک­بار تغذیه­شدن توسط اثر اسیدچرب رشدمی­کند متوجه­ می­شوید شیرنارگیل غنی از اسیدچرب است. این همان دلیل استفاده خیلی از افراد از شیرنارگیل برای افزایش رشد موهایشان است.

در این درمان، نوعی قوی از روغن رزماری نیز وجوددارد. این اطمینان­ هست وقتی شما می­توانید این روغن را بر موی خود به ­کارببرید، موی شما خیلی زود ضخیم­تر و قوی­تر خواهدشد. بنابراین این ترکیب از روغن رزماری و شیرنارگیل، تقریبا برای همه جذاب­ و جذاب­تر می­شود.

دراین درمان، تنها چیزی که شما نیازدارید سه چهارم فنجان شیرنارگیل و ۲ قاشق چایخوری برگ رزماری است.

  • حالا، شما فقط باید همه مواد را درقابلمه بگذارید و با شعله کم به­ مدت ۲۵ دقیقه بجوشانید
  • گاهی آن را ه م­بزنید تا شیرنارگیل نسوزد
  • سپس، شیرنارگیل را از برگ­های رزماری صاف­کنید و آن را در ظرف شیشه­ای قراردهید
  • در ادامه، ۱ قاشق چایخوری روغن ویتامین‌ای به این محلول اضافه ­کنید
  • حالا، فقط اول باید موی خود را تمیز­کنید، سپس مقداری از این محلول را برای آرام ماساژدادن موها بردارید
  • محلول را یک شب بر موها نگه­دارید و روز بعد با آب بشویید
  • برای به ­دست ­آوردن موهای بلندی که انتظاردارید می­توانید این روش را چند روز در هفته تکرارکنید.

۲۲. نرم ­کننده موی آلوئه­ ورا بسازید

مسلما حداقل یک­بار دیده­ اید که انواع زیادی از محصولات موی ساخته ­شده از عصاره آلوئه ­ورا وجوددارد. اما این که آیا این محصولات خالص هستند یا نه هنوز سوال ­برانگیز است. پس چرا شما با ساختن یک ماسک ­موی خانگی از آلوئه ­ورای اطراف خود شروع ­نمی­کنید؟ می­توانید آلوئه­ ورا را از نزدیک­ترین سوپرمارکت بگیرید و شروع به ساخت نرم ­کننده آلوئه ­ورا برای رشد سریع مو کنید.

آلوئه­ ورا نوع معروفی از گیاه است که به­خاطر مواد مغذی غنی آن مانند ویتامین آ، ب، ث و ای، به­عنوان درمان برای پوست و مو به­ کار­می­رود. به­ ویژه، درمشکل ریزش موی شما، آلوئه­ورا می­تواند برای موی­تان خاصیتی شبیه به کراتین و پروتئین فراهم­کند که از این طریق موی شما را منعطف­تر و بلندتر می­کند. عوامل ضدالتهاب درون آلوئه ­ورا نیز می­توانند از موی شما دربرابر اثر مضر آن محافظت­کرده و آن را همیشه تمیز و شفاف­کند. به­ طور خلاصه شما می­توانید راهنمای زیر را برای بهترین نرم­کننده آلوئه­ ورا دنبال­کنید.

  • اول، ژل آلوئه­ ورا را در کاسه ­ای بگیرید
  • ۴ اونس آب به این عصاره اضافه­ کنید
  • می­توانید درصورت دلخواه چند قطره روغن معطر اضافه­ کنید
  • برای استفاده­ های بعدی، محلول را در یک بطری نگه­داری­ کنید
  • قبل از هربار استفاده از این محلول، به­ یاد داشته­ باشید که آن را به ­آرامی تکان­ دهید
  • برای داشتن موهای بلندی که می­خواهید موی خود را چندبار با این محلول بشویید

۲۳. از مایونز ماسک ­مو بسازید

مایونز فقط بخشی مهم در هر آشپزخانه نیست بلکه یک ماده فوق ­العاده قوی برای ساخت تعداد زیادی ماسک­مو برای تقویت رشدمو نیز است. ممکن است عجیب به­نظربرسد اما واقعیت ­است که مایونز حاوی مقدار زیادی مواد مغذی به­ ویژه عنصر مغذی گرفته­ شده از اثر تخم ­مرغ درون آن است. پروتئین موجود در مایونز به­اندازه­کافی برای نفوذ به کوتیکول موی شما سودمنداست. اگر شما می­خواهید موهایتان به ­سرعت رشدکند و درکنارش صاف­تر و نرم­تر شود، مایونز می­تواند برای شما بهترین گزینه باشد.

  • حالا اول موهای خود را مرطوب­ کنید، سپس مقداری مایونز را بر موی خود گذاشته و به ­آرامی ماساژدهید.
  • سپس موهای­تان را با کلاه حمام ببندید
  • ماسک را ۲۰ دقیقه بر موی خود بگذارید
  • در آخر ماسک را با آب و شامپوی ملایم بشویید
  • شما می­توانید از این درمان به­ صورت هفتگی به مدت چندهفته استفاده­کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید
نوشته‌های مرتبط