۵۰ راز جالب درباره رابرت پتینسون خون آشام عاشق

بیش‌ترین شهرت رابرت پتینسون به خاطر ایفای نقش‌هایی نظیر ادوارد کالن در گرگ و میش در ۲۰۰۸  و سدریک دیگوری در هری پاتر و جام آتش در ۲۰۰۵ است. در ادامه ۵۰ واقعیت جالب درباره‌ی این بازیگر متولد بریتانیا آمده‌است.

۱. رابرت پتینسون در ۱۳ مه ۱۹۸۶ در لندن، انگلستان به دنیا آمد. پدر او ماشین‌های وینتاژ را از آمریکا وارد می‌کرد و مادرش در یک موسسه‌ی مدلینگ کار می‌کرد.

۲. پتینسون آخرین فرزند از ۳ فرزند خانواده و تنها پسر رابرت و کلر پتینسون است.

۳. خواهران بزرگ‌تر رابرت پتینسون اغلب از او سو استفاده می‌کردند. این بازیگر به BBC گفته‌است ”تا ۱۲ سالگی خواهران‌ام لباس دخترانه به تن من می‌پوشاندند و من را به نام ˈکلودیاˈمعرفی می‌کردند.“

۴. او تا ۱۲ سالگی به یک مدرسه‌ی خصوصی به نام مدرسه‌ی تاور هوس در انگلستان رفت، تا این‌که از مدرسه اخراج شد، البته او هرگز علت اخراج‌اش را فاش نکرد.

۵. پتینسون در ۱۲ سالگی کار مدلینگ را شروع کرد اما بار کاری او ۴ سال بعد فروکش کرد. در دسامبر ۲۰۰۸ او ظاهر مردانه‌اش را مقصر کمبود کار مدلینگ می‌دانست: ”وقتی برای اولین بار این کار را شروع کردم قدبلند بودم و ظاهری دخترانه داشتم، برای همین کارهای زیادی به دست آوردم، چون آن زمان دوره‌ای بود که ظاهر آندروژنیک (چیزی بین زنانه و مردانه) طرفدار داشت. حدس می‌زنم بعدا خیلی شبیه مردها شدم، برای همین دیگر کارهای بیش‌تری به دست نیاوردم. من در حرفه‌ی مدلینگ خیلی ناموفق بودم.“

۶. رابرت در نوجوانی تحصیل در مدرسه‌ی هارودین را رها کرد و به برنامه‌ی تئاتر آن ملحق شد. او در آن‌جا در نمایش‌هایی مانند خارج شهر، تس از خانواده دوربرویل، و هرچیزی ممکن است نقش‌های اصلی را ایفا کرد.

۷. او گفته وقتی در لندن با هم‌اتاقی‌هایش زندگی می‌کرد آن‌ها به ندرت لباس‌ها را می‌شستند: ”در لندن لباس شستن یک رویداد دوسالانه بود،‌ یک ماموریت عظیم. من و هم‌خانه‌ام هر دو دوچرخه‌ی BMX، و یک سبد بزرگ برای لباس‌های کثیف داشتیم.“

۸. پتینسون از سن کم می‌خواست مجری، یا ترجیحا مانند خواهر بزرگ‌ترش لیزی پتینسون یک موسیقیدان شود. پدرش بود که به شدت او را تشویق کرد بازیگری را امتحان کند.

۹. اولین معرفی پتینسون به دنیای بازیگری بازی در نقش سدریک دیگوری، شخصیت بسیار جذاب هری پاتر و جام آتش بود.

۱۰. او در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Scholastic گفت به خاطر نقشی که در هری پاتر و جام آتش داشته غواصی یاد گرفته‌است.

۱۱. با این حال بازی او به عنوان ادوارد کولن، یکی از مهم‌ترین خون‌آشام‌های مجموعه فیلم‌های پرفروش گرگ و میش اسم او را سر زبان‌ها انداخت، و پوستر او تقریبا در اتاق تمام دخترهای نوجوان بود.

۱۲. رابرت به‌طور جدی به کنار گذاشتن بازیگری و برگشتن به لندن فکر کرده‌است، چون نمی‌توانست کاری پیدا کند. چند روز بعد او برای گرگ و میش تست داد.

۱۳. تست او برای نقش ادوارد کولن، یک خون‌آشام عاشق که یک قرن عمر دارد، در اتاق خواب کارگردان فیلم، کاترین هاردویک اتفاق افتاد. پتینسون هم هاردویک و هم کریستن استوارت، هم‌بازی آینده‌اش را با بازی‌اش حیرت‌زده کرد. استوارت به مجله‌ی GQ گفته‌است ”هر کس که می‌آمد بازی بی‌روح و سطحی و بدون فکری انجام می‌داد. اما راب درک کرد که این نقش بیهوده و بی‌معنی نیست.“

۱۴. بعد از این‌که او به عنوان بازیگر نقش ادوارد کولن اعلام شد، حدود ۷۵۰۰۰ نفر درخواستی علیه او امضا کردند، و مدعی شدند او برای بازی در نقش یکی از شخصیت‌های یک کتاب پرطرفدار مناسب نیست. این بازیگر درباره‌ی طرفداران ”گرگ و میش“ که در ابتدا به حضور او در این فیلم اعتراض داشتند، گفت ”بعد از این‌که امضاهای ˈلطفا یکی دیگرˈ را دیدم دیگر وبلاگ‌ها را نخواندم.“

۱۵. هنگام فیلمبرداری گرگ و میش رابرت پتینسون در اولین برداشت خودش را مصدوم کرد. این بازیگر به لس آنجلس تایمز گفت ”حتی شیرین‌کاری هم نمی‌کردم. من فقط سعی کردم کریستن استوارت را بلند کنم و عضلات پشت ران‌ام تقریبا پاره شد چون به اندازه‌ی کافی اسکوات نزده بودم.“

۱۶. بسیاری از آدم‌ها تردید داشتند که او برای نقش ادوارد کولن به اندازه‌ی کافی خوش‌تیپ هست یا نه. کاترین هاردویک، کارگردان گرگ و میش درباره‌ی تردید مدیران اجرایی نسبت به حضور پتینسون در نقش ادوارد کولن گفته‌است ”تماسی از تهیه‌کننده داشتیم که می‌گفت مطمئن هستید می‌توانید این پسر را خوش‌تیپ کنید؟“ خوشبختانه هاردویک برنده شد، و درباره‌ی این ستاره گفته‌است ”او به‌طور شگفت‌انگیزی فتوژنیک است، البته مستعد نیز هست… من می‌بینم که او شخصیت‌های خاص، عجیب، سرکش، و فوق‌العاده خلق می‌کند.“

۱۷. پتینسون ثابت کرد سختکوش است و خودش را به شکل شخصیت ادوارد درآورد. او چند ماه قبل از فیلمبرداری خودش را به اورگان رساند، جایی که قرار بود فیلم ضبط شود، تا با یک مربی تمرین کند و این فیلمنامه و اثر دیگر نویسنده‌ی آن، استفانی مایر را تحلیل کند.

۱۸. هنگام فیلمبرداری گرگ و میش او مجبور بود برای نقش‌اش لنز طلایی‌رنگ بگذارد که اسم آن را ”حباب‌های نارنجی“ گذاشته بود.

۱۹. رابرت بین فیلم‌های گرگ و میش دوم و سوم مدتی کار را تعطیل کرد تا مرا بیاد داشته باش (Remember Me) را فیلمبرداری کند. البته این بازیگر سختکوش بین فیلم‌ها فقط ۳ روز تعطیل بود. پسر بیچاره!

۲۰. هنگامی که او مشغول فیلمبرداری Remember Me بود، طرفداران‌اش همه جا بودند و او گفته‌است که تمرکز کردن دشوار بود. او درباره‌ی فیلمبرداری این فیلم گفته است ”این مسخره‌ترین تجربه‌ام بود. تصور کنید که سعی دارید در قالب یک شخصیت قرار بگیرید و در خیابان راه بروید، تمام آدم‌ها مدام به شما یادآوری می‌کنند که این شخصیت نیستید.“

۲۱. وقتی از او پرسیده شد هنگام انجام صحنه‌های دشوار خیره شدن چگونه تمرکز خود را حفظ می‌کند، او پاسخ داد لنزهای نارنجی کمک‌اش کرده‌اند. لنزها مانع بینایی او می‌شدند و این باعث می‌شد به چشم‌هایش فشار بیاید برای همین خیلی جدی و قوی به نظر می‌رسید.

۲۲. یک طرفدار مشتاق در صحنه‌ی فیلمبرداری گرگ و میش از یکی از اعضای تیم فیلمبرداری خواست نوزادش را به صحنه بیاورد و از رابرت پتینسون خواست با کودک عکس بگیرد. او گفته‌است ”برای همین عکسی از من وجود دارد که انگار در حال گاز زدن سر نوزاد هستم.“

۲۳. در صحنه‌ای از ماه نو (سری دوم گرگ و میش)، پتینسون با اندامی ورزیده و شکم شش تکه ظاهر شده‌است. در نهایت مشخص شد شکم ورزیده‌ی او فقط یک ایر براش (رنگ‌آمیزی) است که یک گریمور بااستعداد انجام داده‌است.

۲۴. ماه نو، ادامه‌ی فیلم گرگ و میش که پیش‌بینی‌های زیادی درباره‌ی آن شده‌بود، در اولین اکران ۲۵۸ میلیون سود داشت که رکورد سومین بزرگ‌ترین اکران، بعد از شوالیه‌ی تاریکی و اسپایدرمن ۳ بود.

۲۵. رابرت هنگام فیلمبرداری  این سه‌گانه در ۲۰۰۸ با کریستن استوارت وارد رابطه شد اما این زوج آن را خصوصی نگه داشتند تا این‌که در ۲۰۱۰ در جزیره‌ای در ساحل انگلستان با هم بیرون رفتند.

رپورتاژ

۲۶. مدتی طول کشید تا کریستن عاشق او شود. کاترین هاردویک، کارگردان گرگ و میش در مصاحبه‌ای با تایم درباره‌ی رابطه‌ی عاشقانه‌ی آن دو گفت ”من فکر می‌کنم مدت زیادی طول کشید تا کریستن متوجه شود، و با خود بگوید ˈبسیار خوب، من به او یک فرصت می‌دهم و واقعا سعی می‌کنم با این فرد باشم.ˈ“

۲۷. رابرت از موسیقی راک لذت می‌برد و امینم را دوست دارد. او موسیقی بلوز قدیمی و گوش کردن به جان لی هوکر و المور جیمز را دوست دارد.

۲۸. پتینسون در ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از سوی مجله‌ی People ”جذاب‌ترین مرد زنده“ لقب گرفت.

۲۹. در ۲۰۰۹، مجله‌ی Vanity Fair پتینسون را ”خوش‌تیپ‌ترین مرد دنیا“ و آنجلینا جولی را زیبا‌ترین زن جهان نامید.

۳۰. راب اعتراف کرده رانندگی‌اش افتضاح است. او گفته پدرش تاجر ماشین در انگلستان است و در لندن بزرگ شده‌است، برای همین نیازی نبوده رانندگی کند. پس از نقل مکان به لس آنجلس ماشین خریده و رانندگی را شروع کرده‌است. او گفته‌است: ”من اساسا رانندگی را از کسانی یاد گرفتم که برایم بوق می‌زدند. رانندگی من افتضاح است.“

۳۱.رسانه‌ها او را R-Paz نامیده‌اند. پتینسون می‌گوید این اسم را زیاد دوست ندارد. در عوض ترجیح می‌دهد او را ” Spunk Ransom“ به معنی خون‌بهای شجاعت بنامند (علاوه بر شجاعت، یکی از معانی spunk منی است، م.). چه‌طور چنین اسمی به ذهن‌اش رسیده‌است؟

۳۲. گول شخصیت رمانتیک ادوارد را نخورید. رابرت می‌گوید برای این‌که به اندازه‌ی او رمانتیک شود راه درازی در پیش دارد. او در مصاحبه‌ای به Today Show گفته‌است ”من نمی‌توانم حتی یک رفتار رمانتیکی را که تا به حال انجام داده‌ام به یاد بیاورم.“

۳۳. او نه‌تنها یک بازیگر بااستعداد است، بلکه در موسیقی هم دستی دارد. او پیانو و گیتار می‌نوازد و در واقع یکی از آهنگ‌های او در اولین فیلم گرگ و میش پخش شد. کاترین هاردویک کارگردان این فیلم گفته‌است موسیقی رابرت او را به گریه می‌اندازد چون بسیار احساسی است.

۳۴. رابرت نسبت به مد و فشن بسیار بی‌تفاوت و بی‌خیال است و هیچ گرایشی را دنبال نمی‌کند. او اعتراف کرده این‌که بوت‌های UGG مد روز محسوب می‌شود او را ”گیج می‌کند“.

۳۵. با وجود این‌که پتینسون برای گرگ و میش میلیون‌ها دلار پول به دست آورده‌است اما در ۲۰۰۹ به   Harper’s Bazaar گفته‌است سبک زندگی پرخرجی ندارد. او گفته‌است ”من پولی خرج نمی‌کنم. تنها چیزی که واقعا خریده‌ام ماشین‌ام است، ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد و که سر و صدای زیادی هم دارد.“

۳۶. چیزی که پتینسون خیلی دوست دارد و قبل از مشهور شدن برای آن خیلی هزینه می‌کرده DVD است.

۳۷. او پسر بامزه‌ای است! در یک مصاحبه از او پرسیدند چگونه به شخصیت‌هایی که بازی می‌کند نزدیک می‌شود و او جواب داد: ”موهای من ۷۵ درصد از عملکردم است.“

۳۸. او به همراه دوست دختر قبلی‌اش، کریستن استوارت، از سوی مجله‌ی فوربس ۵امین زوج سلبریتی با بالاترین دستمزد نام گرفت.

۳۹. یکی از تفریحات او تیراندازی است. او در ۲۰۱۲ در مصاحبه‌ای با MTV گفته‌است دوست دارد به اداره‌ی پلیس لس آنجلس برود و یک هدف را به رگبار ببندد.

۴۰. او طرفدار پروپا قرص مارلون برندو و جک نیکلسون است.

۴۱. هنگامی که کریستن استوارت در فیلم سفیدبرفی و شکارچی بازی می‌کرد بین او و روپرت سندرز، کارگردان این فیلم، رابطه‌ای شکل گرفت. کریستن به پتینسون خیانت کرد و عکاسان پاپاراتزی (عکاسانی که کارشان تهیهی عکس‌های جالب از چهره‌های سرشناس به‌ویژه هنرمندان و ورزشکاران و نیز خانواده و نزدیکان آنان و فروش این تصاویر به مجلات مختلف است، م.) مخفیانه عکس‌هایی از آن دو گرفتند.

۴۲. یک هفته بعد، اخباری درباره‌ی این عکس‌ها منتشر شد. یک منبع آگاه گفت ”کریستن واقعا پشیمان است و این یک اشتباه محض بوده.“ کریستن و روپرت خیلی زود از طریق مجله‌ی People عذرخواهی می‌کنند، کریستن به راب می‌گوید که عاشق او است، عاشق او است، عاشق او است و به خاطر این اشتباه متاسف است. و روپرت به همسر و فرزندان‌اش می‌گوید امیدوار است بتوانند با هم صحبت کنند و مشکلات را رفع کنند.

۴۳. این زوج مدت کوتاهی از هم جدا شدند اما دوباره با هم آشتی کردند. راب گفت بعد از این‌که فهمیده هیچ زنی با کریستن قابل مقایسه نیست تصمیم گرفته او را برگرداند.

۴۴. با این حال در ۲۰۱۳ آن‌ها برای همیشه از هم جدا شدند. راب هرگز نتوانست کریستن را به خاطر رابطه‌اش با روپرت سندرز ببخشد، و بی‌اعتمادی‌اش باعث شد آن دو مشاجرات زیادی داشته‌باشند.

۴۵. ارزش خالص دارایی او ۶۰ میلیون دلار است.

۴۶. او در چندین پروژه‌ی خیریه شرکت کرده‌است. پتینسون از کمپین متوقف کردن قاچاق جنسی کودکان و جوانان تا قاچاق انسان حمایت، و آن را تبلیغ کرد. در ۲۰۱۰ در خیریه‌ی تِلتُن (تلفیق تلویزیون و ماراتن، یک رویداد جمع‌آوری کمک نقدی برای اهداف خیریه که از تلویزیون پخش می‌شود، م.) با عنوان اکنون امید برای هایتی: جمع‌آوری کمک جهانی برای جبران خسارت زلزله شرکت کرد.

۴۷. قد رابرت ۱۸۵ سانتی‌متر است.

۴۸. رابرت پتینسون می‌گوید یکی از بدترین عادت‌هایش زیاد حرف زدن است.

۴۹. او عاشق نوشابه‌ی رژیمی است. غلات صبحانه‌ی مورد علاقه‌اش تُست کرانچ دارچینی است.

۵۰. رابرت پتینسون با دیلان پن، دختر شان پن و رابین رایت در ارتباط بوده‌است.

کیت هرینگتون: 50 راز جالب درباره جان اسنو بازی تاج و تخت را بدانید

منبع boomsbeat
نوشته‌های مرتبط