کاشت ابرو: مزایا، نحوه انجام و عوارض آن

جراحی کاشت ابرو به شما ظاهری جوانتر و ابرویی را می دهد که حتی شاید فکرش را هم نمی کردید. ابروهایتان می تواند یکی از تعیین کننده ترین عوامل سن ظاهریتان باشد. اگرچه ابروها با افزایش سن، نازک تر می شوند اما عوامل دیگری مثل جای زخم و بیماری هم می تواند در این امر موثر باشد. بنابراین اگر هنوز چروکی در صورتتان ظاهر نشده و غیر از نازک شدن ابروها، ظاهر جوانی دارید، احتمالا از ظاهر مسن تری که ابروهایتان به صورتتان می دهد، ناراحت هستید؛ این موضوع هم برای مردان و هم زنان صادق است.

استفاده از روش کاشت ابروی FUE در ترمیم ابروها، آن را به یک فرایند ساده تبدیل کرده است. طبیعی بودن نتایج این روش معمولا به حدی است ک شاید تشخیص‌ آن برای دوستانتان هم سخت باشد. اما آنها حتما متوجه ظاهر سالم تر، جوان تر و درخشان تر شما خواهند شد.

مزایای کاشت ابرو

ابروی پهنی که همیشه می خواستید را داشته باشید.

اگر شاهد ریزش ابروها و نازک شدگی موهایتان هستید، بهترین وقت برای نجات آنها رسیده است. بعلاوه، کاشت ابرو می تواند نسبت همه اعضای صورت را درست به همان شکلی دربیاورد که باید باشد.

اعتماد به نفستان را تقویت می‌کند.

شکی نیست که برای پر کردن ابروهایتان از مداد ابرو استفاده کنید. اما تکرار هر روزه آن برای رسیدن به ظاهر دلخواه، به خصوص زمانی که وقتتان محدود باشد، می تواند آزاردهنده باشد. اما با کاشت ابرو می توانید به ابروهای زاویه دار، کلفت و زیبایی می رسید که اعتماد به نفستان را افزایش می دهد.

به تقویت حالات چهره کمک می‌کند.

حالات چهره باید همیشه متناسب با موقعیت باشند و حتما برای این موضوع به ابروهایتان متکی خواهید بود. بعلاوه با داشتن شکل و ظاهر درست ابروها، همیشه ظاهر راضی و خشنود خواهید داشت.

ظاهرتان را بهتر می‌کند.

با کاشت ابرو به ابروهایی که همیشه می خواستید، می رسید؛ بعلاوه این موضوع به بهبود ظاهر و حتی جذاب تر شدنتان کمک می کند.

اندازه و شکل آن را بهتر کنید.

کاشت ابرو، ظرافت بیشتری به صورتتان می دهد و روی هم رفته، کلفت تر بودن ابروها می تواند ظاهر جذاب تری به آن ببخشد.

چه کسانی برای جراحی کاشت ابرو مناسب هستند؟

مناسب ترین افراد برای جراحی کاشت ابرو کسانی هستند که:

  • از سلامت خوبی برخوردار باشند و مشکل پزشکی نداشته باشند.
  • کسانی با مشکل ریزش، نازک شدگی یا کاهش بسیار شدید موی ابرو مواجه هستند.
رپورتاژ

ریزش ابرو می تواند ناشی از بیماری تیروئید، وسواس موکنی و طاسی منطقه ای باشد.

روند کاشت ابرو چگونه است؟

فرایند کاشت ابرو درست مشابه کاشت مو است. با توجه به کم بودن تعداد گرافت های مو در این فرایند، مدت زمان لازم برای آن نیز کوتاهتر (2 تا 3 ساعت) خواهد بود. این فرایند به کمک بیحسی موضعی انجام می شود؛ قبل از کاشت مو به بیمار دو بار ماده بیحسی تزریق می شود.

اگرچه شاید کمی درد در حین تزریق ماده بیحسی حس شود، اما بیمار بعد از آن هیچ دردی را حس نمی کنند. این موضوع کمک می کند تا بتوان فرایند انتقال فولیکول مو را بدون حس کردن هر نوع دردی انجام داد.

پزشکان ما در جلسه مشاوره به دقت به انتظارات بیمار از کاشت ابرو گوش می کند و تجربیاتش را برای دستیابی به نتایج بهینه و شاد کردن بیمار به کار می بندد. در این جلسه درباره شکل مناسب ابرو (براساس زاویه طلایی) که با صورت  بیمار تناسب داشته باشد، نیز صحبت می شود.

پزشک با توجه به کم بودن تعداد گرافت های مورد نیاز، ابتدا برش هایی به روش FUE در محل کاشت ابرو می زند. در این صورت، با تعیین دقیق تعداد دقیق فولیکول های مورد نیاز، از برداشت گرافت های بیشتر جلوگیری می شود و خطرات ناشی از عمل نیز با کاهش زمان آن به حداقل می رسد.

سپس محل بانک مو در بین موهای بلندتر (برای پوشانده شدن توسط آنها) تراشیده و به آن ماده بیحسی تزریق می شود. گرافتها توسط روش میکرو FUE از محل بانک مو برداشته و سریعا به کانالهای باز شده در محل کاشت منتقل می شود.

دستورالعمل های مراقبتی و درمانی بعد از عمل به دقت برای بیمار توضیح داده می شود و بیمار بعد از پانسمان، مرخص می شود. بیمار باید روز بعد از عمل را در خانه استراحت کند و در روز دوم به منظور ارزیابی های بیشتر به پزشک مراجعه کند. اگرچه دوره نهایی شدن نتایج کاشت ابرو در افراد مختلف باهم متفاوت است، اما به طور میانگین بین 1 تا 2 سال طول می کشد.

نکاتی برای دوره ریکاوری

برای اطمینان از ریکاوری موثر و موفقیت کاشت ابرو، باید از دستورالعملهای مراقبتی بعد از عمل پیروی کنید. تا چند روز بعد از عمل احتمالا شاهد کبره بستن در محل جراحی خواهید بود که نباید به آنها دست بزنید. کبودی، قرمزی و تورم هم از جمله موارد شایع بعد از کاشت ابرو به شمار می روند که البته بعد از گذشت چند روز، و پوست‌زخم ها نیز بعد از حدود یک هفته از بین می روند. احتمالا بعد از گذشت دو الی سه هفته از جراحی شاهد ریزش آنها خواهید بود که این موضوع به دلیل ایجاد فضای لازم برای موهای جدید و قوی تر است.

خطرات و عوارض جانبی کاشت ابرو چیست؟

جراحی کاشت ابرو نیز مثل هر روش درمانی زیبایی دیگری با خطراتی همراه است که عبارتند از:

  • باقی ماندن جای زخم
  • درد
  • تورم
  • عفونت
  • کبودی
  • بیحسی در محل بعضی فولیکول‌های پیوند زده شده

جراحتان در جلسه مشاوره درباره خطرات و عوارض جانبی احتمالی این فرایند با شما صحبت خواهد کرد. اگر سوالی در این باره دارید، حتما آنها را در کنار نگرانی های دیگرتان با پزشک در میان بگذارید.

هزینه کاشت ابرو

علیرغم ساده و کوتاه بودن جراحی کاشت ابرو، اما با توجه به تاثیری که روی زیبایی و حالت چهره فرد می گذارد باید توسط یک متخصص انجام شود. بعضی مراکز درمانی، هزینه کاشت ابرو را براساس تعداد گرافت ها و بعضی دیگر بدون اعمال محدودیت روی آن محاسبه می کنند.

نوشته‌های مرتبط