چگونه علایم خیانت در زنان را تشخیص دهیم؟

الزاما با دیدن هر یک از این نشانه ها به تنهایی نمی توان حکم قطعی نسبت به خیانتکار بودن زنان داد و این نشانه ها تنها زمانی منطقی و قابل استناد هستند که روند طبیعی زندگی مشترک را دچار اختلال کرده باشند. علایم خیانت در زنان در دسته بندی های جداگانه ای قرار می گیرند که متخصصان و مشاوران خانواده با جداسازی ابعاد مختلف آن پی به نوع خیانت می برند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع نشانه خیانت زنان متاهل آشنا کرده و نحوه کشف خیانت زن و علل و عوامل آن را به شما بشناسانیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

  • ۱۰ نشانه خیانت زنان متاهل
  • انواع خیانت در زنان

نشانه های خیانت زنان

زنان بواسطه داشتن احساساتی متفاوت نسبت به مردان همواره واکنش های متفاوتی در شرایط مختلف از خود بروز می دهند. همین امر سبب می شود تا یافتن منشاء فکری در زنان بسیار دشوار تر از مردان باشد.

عوامل بسیار زیادی سبب بروز بی وفایی و خیانت از سوی زنان می شود. زنان عمدتا پایبندی بیشتری به زندگی مشترکشان دارند و در صورتی که در شرایط بسیار دشوار و نا مطلوبی قرار گیرند و یا به لحاظ روانی دارای مشکلات زمینه ای باشند، اقدام به خیانت می کنند.

لازم به ذکر است که داشتن یکی از این ویژگی ها هیچ گاه به تنهایی دلیل محکمی برای زدن برچسب خیانتکار به یک زن نیست. ممکن است در شرایط روحی متفاوت و یا به سبب فرهنگ های مختلف رفتاری، زنان وفادار نیز یک و یا چند مورد از موارد زیر را در شرایط مختلف از خود بروز دهند.

از جمله نشانه های بارزی که از سوی زنان مبنی بر خیانت کار بودن وجود دارد، شامل موارد زیر می شود:

  • عدم تمایل به داشتن ارتباط نزدیک با همسر

اصلی ترین مسئله ای که در تشخیص خیانت زن مورد بررسی قرار می گیرد، نحوه رفتار با همسر اوست. زنانی که محبت و صمیمیت لازم را برای برقراری ارتباط با همسرشان در نظر نمی گیرند همواره گزینه های اصلی برای در معرض انجام خیانت محسوب می شوند.

این موضوع که یک زن هیچ تمایلی برای برقراری روابط عاطفی و جنسی با همسر خود ندارد، نشان دهنده فاصله بیش از حد با همسر و گرایش او نسبت به فرد دیگری در زندگی اش است.

زنان بواسطه روحیه لطیفی که دارند همواره در پی کسب محبت و توجه هستند و زنی که دیگر نیازمند توجه همسر خود نیست به احتمال زیاد این توجه را از شخص دیگری دریافت خواهد کرد.

  • صحبت مکرر پیرامون شخص یا اشخاص دیگر

یکی دیگر از نشانه های خیانت زن این است که تمایل زیادی برای صحبت در مورد مردی دیگر دارد. در تفکرات این زنان به دلیل علاقه ای که به فرد مورد نظر است، همواره تمامی بحث ها به مطرح کردن خصوصیات و رفتارهای مرد مورد نظرشان خاتمه می یابد.

مقایسه کردن همسر با مرد دیگر و تحسین صفات برتر دیگر مردان به طور دائمی و همیشگی از مهمترین نشانه خیانت زنان محسوب می شود.

  • حساسیت بیش از حد نسبت به ظاهر خود

زنان خیانتکار به سبب ارتباطاتی که با مردانی غیر از همسر خود دارند، همواره به دنبال ساختن بهترین تصویر ذهنی از خود در تفکرات مردان دیگر هستند.

آراسته به نظر رسیدن و استفاده از پوشش ها و آرایش هایی که سبب جلب نظر مردان دیگر شود یکی از دغدغه های همیشگی زنان خیانتکار است.

مورد بسیار رایجی که نشانه خیانت زنان در بسیاری از موارد است این است که این زنان توجهی به نظر همسر خود پیرامون پوشش و نحوه آرایش خود نمی کنند و اهمیت بیشتری برای زیباتر جلوه کردن در رفت و آمدهای خود بدون وجود همسرشان قائلند.

همچنین خرید های غیر منطقی و عدم تطابق هزینه های لباس و اکسسوری با موجودی کارت و یا میزان پول موجود در حسابشان نیز یکی دیگر از نشانه های خیانت زن و ارتباط او با مرد دیگری که سبب تامین این امکانات شده محسوب می شود.

  • تاخیر و دیر کردن برای بازگشت به منزل

بسیاری از زنان خیانتکار به دلیل جذابیت بیش از حدی که در روابطشان با مرد دیگری تجربه می کنند از اتمام زمان ملاقات و ارتباطشان با فرد مورد نظر در زمان تعیین شده خودداری می کنند.

این زنان تمایلی به بازگشت به منزل پس از دیدار با فرد مورد نظرشان ندارند و همین امر سبب تاخیر های زیاد و دیر کرد های همیشگی شان می شود.

باید در نظر داشت که برخی از زنان بواسطه شغل و فعالیت های اجتماعی خود امکان تاخیر و دیرکرد به منزل و یا حضور در محلی که شما هستید را دارند و این امر به تنهایی دلیل بر خیانتکار بودن این دسته از خانم ها ندارد.

  • اضطراب دائمی و استرس زیاد
رپورتاژ

زنانی که در حال خیانت به همسر خود هستند و با افراد دیگر روابط نا مشروع دارند همواره سطح بالایی از استرس و اضطراب را تجربه می کنند.

تلاش برای پنهان کردن روابط غیر اخلاقی و جلوگیری از افشای رازهایی که با فرد مورد نظرشان دارند در ساحت همسر، از جمله دلایل محکمی است که سبب استرس بالا و عدم آرامش باطنی در این افراد می شود.

خندیدن های بی دلیل و گریه های غیر منطقی نیز می تواند در کنار دیگر عوامل از جمله نشانه های خیانت زن ها باشد.

  • فراموش کاری و نداشتن تمرکز

ناتوانی از هماهنگ کردن تمامی امور مطابق با میل و سلیقه همسر، به دلیل وجود علایق شخص دیگر و یا تلاش برای رفع درخواست های فرد مورد نظر، سبب بروز فراموش کاری و عدم تمرکز در انجام امور می شود.

عدم توانایی در ایفای درست وظایف همسری و مادری نیز بعد دیگری است که با وجود چند وجهی بودن ذهن یک زن، ممکن است در مواقعی که در شرایط خیانت به همسرش است، اتفاق افتد.

  • حساسیت بیش از حد بر روی گوشی موبایل

راه های ارتباطی اکثر زنانی که در حال خیانت به همسر خود هستند با فرد مورد نظرشان، از طریق موبایل و برنامه های ارتباط جمعی و فضای مجازی است. امروزه و با توجه به گسترش بیش از حد استفاده از موبایل ها و تبلت ها و همچنین رشد بی سابقه شرکت در برنامه های ارتباطی و فضاهای مجازی، زمینه برای بروز انواع خیانت ها فراهم شده است.

افراد با حضور در فضای مجازی به صورتی کاملا فیلتر شده تنها جنبه های مثبت مردان دیگر را در نظر می گیرند و دائما در حال مقایسه آن ها با همسر خود هستند.

همچنین ایجاد چت ها و پیام های خصوصی با مردان دیگر توسط گوشی های تلفن همراه انجام می شود و به همین دلیل تمامی رموز و حرف های خصوصی در این وسیله قرار دارد. حساسیت بیش از حد بر روی گوشی موبایل یکی از نشانه های بارز از وجود خیانت در زنان است.

  • عدم تمایل برای با خبر شدن از اوضاع همسر

یکی دیگر از نشانه خیانت زنان این است که این دسته از همسران نسبت به اوضاع و احوال شوهر خود بی تفاوت هستند و هیچ سوالی مبنی بر نحوه انجام فعالیت های روزمره از همسرشان نمی پرسند.

بی تفاوتی چشمگیری در رفتار این سری از زنان هنگامی که شوهرشان پیرامون اوضاع کاری و یا احوالات درونی خود صحبت می کند، دیده می شود.

این زنان چنانچه در این شرایط قرار گیرند همواره در آشوب و تلاطم هستند تا زودتر به صحبت های همسرشان خاتمه داده و مشغول بررسی روابط غیر اخلاقی خود با فرد مورد نظر شوند.

  • نداشتن انگیزه برای پیشرفت در کنار همسر

به دلیل حس تکاپو و رقابتی که سرتاسر زندگی یک زن را احاطه کرده زنان همواره در تلاشند تا در زندگی مشترکشان تنوع و پیشرفت را تجربه کنند.

به تعویق انداختن خرید یک وسیله جدید و یا طولانی شدن زمانی که از سفر قبلیشان شروع شده سبب دلخوری ها و اعتراضاتی می شود که از سوی زنان بسیار معمولی و رایج است. اما زنانی که به کلی از زندگی با همسرشان قطع امید کرده اند و یا درگیر روابط دیگری با افراد دیگر هستند، هیچ اعتراضی مبنی بر تاخیر و بی توجهی همسرشان نسبت به اوضاع زندگی و عدم تامین نیازها و ارتقاء وضعیت خود در کنار او نمی کنند.

 عدم اعتراض برای نبود طولانی مدت و بی تفاوتی همسر

تمامی عوامل ذکر شده مصداق بارزی از بی تفاوتی زنان خیانتکار نسبت به حضور همسر در زندگی مشترک و توجه او نسبت به خودشان است. زنی که نسبت به نبود همسر خود اعتراضی نمی کند و بودن و نبودن او در کنارش برایش تفاوتی ندارد، بی شک توجه و محبتی را از سوی افراد دیگری دریافت می کند.

زنان به سبب فیزیولوژیک درونی و ساختار مغزیشان همواره نیازمند به تحسین و تایید هستند. هنگامی که یک زن این نیاز را از همسر خود دریافت نمی کند و تلاشی برای بدست آوردن آن ندارد، ممکن است در حال دریافت این سطح از تامین شوندگی از سوی فرد دیگری باشد.

مخاطبان گرامی باز هم تاکید می کنیم که داشتن یک و یا چند نشانه های خیانت زن ها که در بالا به آن ها مفصلا پرداخته شد، مبنی بر اطمینان کامل و صدور حکم قطعی پیرامون خیانتکار بودن زنان نمی شود.


گروه خبری سایت کسب و کار بازده

منبع: مجله تخصصی روانشناسی خیانت همدل مشاور(hamdelmoshaver.com)


 

نوشته‌های مرتبط