چرا ویپ لب را میسوزاند؟!

چرا ویپ لب را می‌سوزاند؟ اگر شما جزء ویپرهای جدید هستید، قطعاً این سوال برایتان به وجود می‌آید. باید بدانید که این مشکل قرار نیست ادامه داشته باشد و قطعاً در بخشی از مسیر استفاده از ویپ، اشتباه کرده‌اید. اگر به تازگی قصد خرید ویپ دارید و می‌خواهید این مشکل ایجاد نشود، می‌توانید از کارشناسان مجموعه روکوویپ مشاوره‌های تخصصی در مورد تنظیمات دستگاه ویپ و آشنایی با لوازم جانبی آن دریافت کنید.

آیا ویپ لب‌ها را می‌سوزاند؟

هنگام ویپینگ، بر روی لب‌های خود احساس سوزش دارید؟ بنابراین شما یک ویپر جدید هستید که قطعاً این سوال برایتان ایجاد می‌شود، چرا ویپ لب را می‌سوزاند؟ به احتمال زیاد از خود خواهید پرسید؛ این مسئله طبیعی است یا دستگاه ویپ من دچار مشکل است؟

در پاسخ کوتاه به این سوالات باید بگوییم این مسئله طبیعی نبوده و قرار نیست برای همیشه ویپ لب‌های شما را بسوزاند. چرا که استفاده از دستگاه‌های ویپینگ به نسبت سیگار ایمن‌تر می‌باشند. یکی از مهمترین دلایلی که ممکن است باعث سوزش لب‌ها شود، دمای بالای ویپ است. این مسئله به خاطر وات بالای دستگاه یا ویپینگ طولانی مدت اتفاق می‌افتد.

چرا که این مشکل رایج برای همه افرادی که به تازگی ویپ را شروع کرده‌اند ایجاد می‌شود. باید مطمئن شوید که لب‌هایتان جای صحیحی از قطعه دهانی را فشار می‌دهد. همچنین برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، وات دستگاه خود را کاهش دهید، یا اینکه پاف‌های کوتاه‌تری داشته باشید تا تجربه لذت بخشی از ویپینگ را به دست آورید.

چرا ویپ لب‌ها را می‌سوزاند؟

از آنجایی که ویپینگ یک روش جایگزین استعمال دخانیات است، دستگاه‌های الکترونیکی متنوعی طراحی و تولید شده‌اند که برای تولید بخار مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های الکترونیکی از سیگار ایمن‌تر هستند، اما اگر به شکل صحیح از این دستگاه‌ها استفاده نکنید، ممکن است باعث تحریک و سوختگی لب‌ها شود.

بهتر است در زمانی که قصد خرید ویپ را دارید، حتماً از کارشناسان فروش متخصص، مشاوره‌های لازم در مورد نحوه کار با دستگاه را دریافت کنید. البته متخصصان مجموعه روکوویپ تمام اطلاعات لازم برای کارکرد بهتر این دستگاه‌ها را در زمان خرید ارائه می‌دهند.

در این بخش قصد داریم به این سوال که چرا ویپ لب‌ها را می‌سوزاند؟ یعنی در واقع دلایل اصلی سوزش لب‌ها در هنگام ویپینگ بپردازیم:

تنظیم دمای خیلی زیاد

زمانی که از یک ویپ پرقدرت با وات بالا استفاده می‌کنید، دمای کویل به سرعت افزایش پیدا می‌کند. این دمای بالا باعث سوختن لب‌ها می‌شود. در این حالت سعی کنید دما را کم کنید و بررسی کنید که این مسئله تأثیرگذار باشد.

گرم شدن بیش از حد کویل

کویل سیم پیچی است که در دستگاه ویپ قرار داشته و مایع الکترونیکی را گرم می‌کند. اگر کویل بیش از حد گرم شود، باعث سوختن مایع الکترونیکی و ایجاد طعم سوختگی می‌گردد. این سوختگی می‌تواند باعث تحریک و سوزش لب‌ها شود.

استفاده از دهانی نامناسب

برخی از دهانی‌ها از موادی ساخته شده‌اند که هنگام بخار کردن ممکن است داغ شوند. اگر از این دهانی‌ها استفاده می‌کنید، قطعاً لب‌های شما می‌سوزند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است دهانی‌های مورد نیاز خود را از وب سایت روکوویپ تهیه کنید.

کشیدن طولانی ویپ

اگر همه چیز مناسب باشد، اما برای طولانی مدت ویپینگ نمایید، باعث گرم شدن بیش از حد کویل می‌شوید و در این حالت لب‌های شما دچار سوزش می‌شود. بهتر است در فواصل زمانی کوتاه کام بگیرید.

استفاده از مایع الکترونیکی نامناسب

مایع الکترونیکی یا همان جویس که دود مورد نیاز را ایجاد می‌کند، از ترکیبات اسیدی تشکیل شده است. هر چقدر که این مایع اسیدی‌تر باشد، می‌تواند احساس سوزش بیشتری در دهان به وجود بیاورد. سعی کنید جویس را با سطح اسیدیته پایین‌تر تهیه نمایید.

به طور کلی، ویپ‌ها قرار نیست لب‌های شما را بسوزانند. اگر این تجربه را به دست آوردید، سعی کنید اول تنظیمات ویپ را تغییر دهید و یک دهانی با کیفیت بهتر استفاده کنید. در صورت استنشاق صحیح و استفاده از مایع الکترونیکی متفاوت، قطعاً این مشکل برطرف خواهد شد. اگر خرید ویپ خود را از یک فروشگاه معتبر مانند روکوویپ انجام بدهید، قطعاً با این مشکل مواجه نخواهید شد.

بررسی آناتومی یک ویپ

اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده که چرا ویپ لب را می‌سوزاند، لازم است که آناتومی ویپ را به دقت بشناسید تا بتوانید آن را به درستی تنظیم کنید و در طی استفاده از آن فقط لذت ویپینگ را به دست آورید.

در بررسی آناتومی یک ویپ متوجه می‌شویم که این دستگاه‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام نقش خاصی را ایفا می‌کنند. در ادامه به بررسی قطعات مهم این دستگاه می‌پردازیم:

دستگاه اتمایزر

دستگاه اتمایزر جایی است که مایع الکترونیکی به بخار تبدیل می‌شود. این دستگاه معمولاً شامل یک اتصال پین، حلقه تنظیم جریان هوا، مخزن شیشه‌ای و یک قطعه دهانی است.

قطعه دهانی

قطعه دهانی جایی است که لب‌های شما با ویپ تماس پیدا می‌کند. این قطعه معمولاً از پلاستیک، فلز یا شیشه ساخته شده است.

فیتیله

فیتیله وظیفه جذب مایع الکترونیکی را بر عهده دارد. در صورت داشتن کیفیت بالا می‌تواند طعم واقعی مایع الکترونیکی را منتقل کند.

رپورتاژ

سیم پیچ

سیم پیچ مایع الکترونیکی را گرم می‌کند تا به بخار تبدیل شود. این بخش باید مرتب تمیز شود تا هیچ مشکلی در روند ویپینگ ایجاد نگردد.

بهتر است بدانید که به هیچ عنوان قرار نیست بعد از خرید پادماد و استفاده از آن لب‌های شما بسوزد. اگر هنگام ویپ دچار سوزش لب شدید، احتمالاً به دلیل خطای کاربر یا استفاده از دستگاه معیوب این مشکل به وجود آمده است. پس ابتدا آناتومی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و از کارکرد درست آن اطمینان به دست آورید.

آیا دستگاه‌های ویپینگ می‌تواند برای همیشه به لب‌ها آسیب برساند؟

اگر در ابتدای مسیر ویپینگ این سوال برایتان ایجاد شود که چرا ویپ لب را می‌سوزاند، ممکن است سوالات بیشتری از جمله آیا دستگاه‌های ویپینگ می‌تواند برای همیشه به لب‌ها آسیب برساند هم به وجود بیاید.

ویپینگ به عنوان یک روش جایگزین سیگار بوده و بسیاری از افراد آن را برای ترک سیگار انتخاب می‌کنند. پس اگر برای آنها مشکلی از لحاظ سلامتی و جسمی به وجود بیاورد، قطعاً تجربه‌ای نامطلوب ایجاد می‌کند.

در پاسخ کوتاه به این سوال باید بگوییم که اگر در هنگام تهیه پادماد یا خرید ویپ استانداردهای لازم را مد نظر قرار داده و از دستگاه‌های اورجینال و برند وب سایت روکوویپ تهیه کنید، قطعاً این مشکلات به وجود نمی‌آید و در صورت بروز به سرعت رفع می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت دو عامل اصلی وجود دارد که در مسیر ویپینگ اشتباه ممکن است باعث آسیب دائمی به لب‌ها شود:

1-گرمای بخار زیاد

بخار که توسط دستگاه‌های ویپینگ تولید می‌شود بسیار داغ است. اگر لب‌ها به شکل مستقیم در معرض این بخار قرار بگیرند، دچار سوختگی می‌شوند. سوختگی لب‌ها باعث تغییر رنگ، ترک خوردن یا از بین رفتن بافت لب می‌گردد.

2-مواد شیمیایی موجود در بخار

بخاری که توسط دستگاه‌های ویپینگ تولید می‌شود از سوختن مواد شیمیایی مختلف به وجود می‌آید. گاهی اوقات این مواد شیمیایی باعث تحریک لب‌ها، خشکی لب و آسیب به بافت آن می‌گردد. پس با انتخاب محصولات مرغوب و با کیفیت اصل تا حد زیادی می‌توانید جلوی این بخش از آسیب دیدگی لب‌ها را بگیرید.
اقدامات ضروری در هنگام سوختن لب‌ها با ویپینگ

اگر این سوال که چرا ویپ لب را می‌سوزاند برای شما ایجاد شده است، قطعاً این مشکل را تجربه کرده‌اید و در هنگام سوختن لب‌ها باید اقدامات ضروری را انجام دهید، تا از آسیب بیشتر به لب جلوگیری کنید. در این بخش به بررسی مهم‌ترین اقدامات ضروری که در هنگام سوختن لب‌ها با ویپینگ باید انجام دهید می‌پردازیم:

1. ویپینگ را متوقف کنید

این اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که استفاده از ویپ را متوقف کنید و تا زمانی که لب‌هایتان بهبود پیدا نکرده و البته مشکل دستگاه را پیدا نکرده‌اید از آن استفاده نکنید. زیرا ادامه دادن به ویپینگ باعث تشدید سوختگی و حتی آسیب دائمی به لب‌ها می‌شود.

2. لب‌های خود را با آب سرد بشویید

بلافاصله پس از احساس سوختگی، لب‌های خود را با آب سرد شستشو دهید. چرا که آب سرد به تسکین درد و کاهش التهاب کمک می‌کند. می‌توانید از یک دستمال مرطوب خیس شده در آب سرد برای تسکین لب‌ها استفاده کنید.

3. کمپرس سرد بر روی لب‌های خود قرار دهید

اگر لب‌های شما دچار تورم شده است، استفاده از کمپرس سرد بر روی لب‌ها تأثیر زیادی در کاهش تورم دارد. حداقل به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمپرس را بر روی لب‌ها بگذارید.

4. از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

از یک مرطوب کننده لب مناسب برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها استفاده کنید. این مرطوب کننده بهتر است بدون عطر و طعم انتخاب شود تا پوست را تحریک نکند.

5. با پزشک برای درمان بهتر مشورت کنید

اگر سوزش لب‌های شما شدید است و پس از چند روز بهبود پیدا نکرد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا پس از بررسی علت سوختگی، درمان مناسب را تجویز کند.

نتیجه‌گیری

چرا ویپ لب را می‌سوزاند؟ ایجاد این سوال نشان‌دهنده تازه‌کار بودن شما است. قطعاً اگر از یک ویپ استاندارد با تنظیمات صحیح استفاده کنید، این مشکل برایتان ایجاد نمی‌شود. این مشکل دلایل متعددی دارد که در این مقاله به آنها پرداختیم. برای اینکه دچار آن نشوید، بهتر است در هنگام خرید ویپ و تمام لوازم جانبی آن از مجموعه روکوویپ استفاده کرده و از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان آن در مورد نحوه کارکرد دستگاه‌های ویپینگ بهره ببرید.

سوالات متداول

آیا مایع الکترونیکی هم در سوختن لب‌ها نقش دارد؟

بله، مایع الکترونیکی با درصد اسید بالایی باشد، قطعاً بخار ایجاد شده می‌تواند لب‌ها را بسوزاند.

آیا با تهیه دستگاه ویپ با کیفیت می‌توان از مشکل سوختن لب‌ها جلوگیری کرد؟

قطعاً دستگاه‌های ویپ با کیفیت برای تنظیم دما و جلوگیری از گرمای بیش از حد طراحی شده‌اند و این عوارض جانبی ناخوشایند را کمتر به وجود می‌آورند.

نوشته‌های مرتبط