از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی چه می­ دانید؟

این روزها کمتر کسی پیدا می ­شود که از شبکه ­های اجتماعی استفاده نکند. به گونه ­ای که بسیاری از کسب­ وکارها از راه فضای مجازی مانند اینستاگرام آغاز شده و به فعالیت می ­پردازند. علت این استقبال، در دسترس بودن و رایگان بودن استفاده از این شبکه­ ها است. اما فروش محصول از راه صفحه مجازی مانند اینستاگرام راه ­حل مناسبی برای توسعه کسب­ وکار نخواهد بود. علت آن را باید با اشاره به مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی توضیح داد.

شاید تا چندی پیش، افراد کمتری به خرید آنلاین تمایل نشان می ­دادند و این نوع خرید محصول مورد اعتماد نبوده است. اما امروزه افراد بیشتری به سمت خرید آنلاین محصولات مورد نیاز خود روی آورده ­اند. همین امر موجب رونق گرفتن کسب­وکارهای اینترنتی شده است. می ­توان گفت هر کسب­ وکار و فعالیت معتبری به یک سایت فروشگاهی نیاز دارد. البته استفاده از سایر شبکه ­های مجازی نیز لازم است. اما آن­چه به کار شما اعتبار می ­بخشد یک سایت به روز و مناسب است.

لازم است اشاره کنیم که اغلب افرادی که دنبال­ کننده صفحات مجازی هستند، بیشتر از جنبه سرگرمی این کار را انجام می ­دهند و امکان این که به مشتری و خریدار محصولات شما تبدیل شوند چندان قابل پیش ­بینی نیست. اما یکی از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی، این است که مخاطب که به سایت شما مراجعه می­کند حتما به دنبال محصولی است که شما ارائه می­­کنید. برای بهره ­مندی از مزایای راه­اندازی سایت فروشگاهی، می­توانید به فروشگاه ساز وبزی مراجعه کنید و به کمک یک تیم حرفه ­ای کسب­ وکار خود را گسترش دهید.

مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی

در ادامه به دیگر مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی اشاره می­ کنیم.

۱۰ مورد از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی

۱. درآمدزایی همیشگی

یکی از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی، کسب درآمد در هر ساعتی از شبانه روز است. به این ترتیب شما می­توانید از طریق شبکه ­های مجازی یا سایر پلت­فرم ­ها محصول خود را معرفی و تبلیغ کنید اما برای خرید آن مشتری را به سایت فروشگاه خود ارجاع دهید. به این ترتیب مشتری می­تواند با کسب اطلاعات لازم محصول مورد نظر را سفارش دهد. این کار در سریع­ترین زمان انجام خواهد گرفت. در صورتی که اگر بنا باشد از طریق اینستاگرام این کار را انجام دهید، باید زمانی را صرف مکاتبه با مشتری کرده و در صورتی که مخاطبان زیادی داشته باشید، این کار به کندی پیش خواهد رفت. دیگر نیاز نیست مشتری برای استعلام موجودی کالا زمان زیادی را در انتظار پاسخ شما سپری کند. با مراجعه به سایت هر آنچه مورد نیاز باشد را درمی­یابد.

۲. کسب اعتبار

از آن جا که استفاده از شبکه­ های مجازی رایگان بوده و مخاطبان زیادی دارد، بسیاری از کسب­ وکارها نیز در آن مشغول به فعالیت هستند. اما در این میان افراد سودجویی نیز هستند که ممکن است در ابتدا با جلب اعتماد مشتریانی برای خود فراهم کنند اما بعد از مدتی از آن­ها کلاهبرداری کنند. یکی از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی این می ­باشد که کاربری که به سایت شما مراجعه می­کند، با ظاهر حرفه­ ای­ تری از شما روبرو می­شود. و در صورت کسب نماد اعتماد الکترونیکی سایت شما، با اطمینان و اعتماد بیشتری از محصولات فروشگاه­تان خرید می­ نماید.

مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی

به کمک سایت فروشگاهی می­توان میزان رضایت کاربران را سنجید

۳. دیگر نگران بسته شدن شبکه­ های اجتماعی نیستید

اگر تنها راه ارتباطی شما با مشتری، شبکه اجتماعی باشد، ممکن است با از دسترس خارج شدن صفحه یا فیلتر شدن و اتفاقاتی از این دست، این ارتباط از بین رفته و یا دچار اختلال شود. بنابراین می ­توان گفت یکی از مزایای ساخت سایت فروشگاهی، اطمینان از حفظ ارتباط بین شما و مشتریان­تان است. البته باید اشاره کرد برخی از افراد نیز ممکن است از شبکه­ هایی چون اینستاگرام استفاده نکنند، بنابراین با در دست داشتن یک سایت فروشگاهی، می­توانید مخاطب بیشتری جذب کنید.

۴. بهره ­مندی از مزایای SEO

یکی از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی، بهره ­مندی از ویژگی­ های سئو است که کمک می­کند تا با تکنیک ­هایی ساده و کاربردی، افرادی که به دنبال محصولات فروشگاه شما باشند، با اولین کلیک، سایت شما به آنان معرفی شود. به این ترتیب شانس دیده شدن و موفقیت کسب­ وکارتان بالاتر می­رود.

رپورتاژ

۵. قابلیت دسته ­بندی محصولات

یکی از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی، این است که می­توانید محصولاتی که ارائه می­کنید را به منظور دسترسی آسان کاربر، در دسته­ های مشخصی قرار دهید. همچنین می­توانید از فیلتر استفاده کنید تا مخاطب به سرعت به کالای مورد نظر دسترسی پیدا کند. به این ترتیب با افزایش رضایت کاربران، میزان پیشرفت در کسب ­وکارتان نیز اتفاق می­افتد.

مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی

امکان کسب اعتبار بیشتر، از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاه است

۶. امکان مدیریت و خدمات­ رسانی بهتر

بهره­ مندی از سایت فروشگاهی، امکان مدیریت کسب­وکار را ساده ­تر می­ کند. به این ترتیب می ­توانید میزان بازدید از سایت، میزان فروش و تقاضای هر کدام از محصولات را به صورت دقیق رصد کنید. بنابراین می­توانید برنامه­ ریزی هدفمندتری انجام دهید. همچنین می­توانید با هزینه کمتری تبلیغات انجام دهید. در صورتی که چنین تبلیغاتی در شبکه ­های مجازی چون اینستاگرام هزینه­ های بیشتری در بر می­گیرد.

۷. امکان حضور در بازار جهانی

یکی از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی، امکان حضور در عرصه­ های جهانی و بین­المللی است. به کمک سایت فروشگاه اینترنتی، می­توانید فروش محصولات خود را توسعه دهید و با استفاده از درگاه­های پرداخت اینترنتی مانند pay pal مشتریان بین ­المللی داشته باشید.

۸. فروش محصولات بدون محدودیت مکان

به کمک سایت فروشگاهی، دیگر مکان و محل کسب ­وکار اهمیت ندارد. شما در هر مکانی باشید، به کمک اینترنت می­توانید سایت و برنامه­ هایتان را مدیریت کنید. همچنین افرادی هستند که به عنوان شغل دوم یک سایت فروشگاهی راه ­اندازی کرده و از مزایای آن بهره ­مند می­شوند.

۹. امکان تحلیل دقیق مخاطبان و نیاز آن­ها

به کمک سایت فروشگاه اینترنتی می­توان رفتار و نیاز مشتریان را تحلیل کرد. در صورتی که در شبکه ­هایی مانند اینستاگرم این قابلیت محدودتر است. این تحلیل با استفاده از ابزارهای حرفه ­ای صورت می­گیرد و به شما به عنوان مدیر یک سایت، این امکان را فراهم می­کند تا دید بهتری از کاربران، سلیقه و نیاز آن­ها پیدا کنید. در نتیجه با ارائه محصولاتی بهتر و با کیفیت­تر، مشتریان بیشتری برای خود جذب کنید. یکی از مزایای راه­ اندازی سایت فروشگاهی این است که می­توانید میزان محبوبیت محصولات را در بین کاربران مشاهده کرده و مقایسه کنید.

مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی

۱۰. صرفه­ جویی در هزینه­ های جانبی

همان­طور که پیش­تر اشاره شد، با در دست داشتن سایت فروشگاهی، نیازی به محل فیزیکی ندارید. این محل می­تواند یک واحد تجاری در مجتمع تجاری یا یک مغازه کوچک باشد. در هر صورت هر یک از این محل­ها، هزینه­هایی چون انشعابات آب و برق، مالیات، اجاره بها و … دارند. به کمک سایت فروشگاهی می­توان این هزینه­ ها را کاهش داد و نتیجه بهتری در راستای پیشرفت کسب­وکار خود کسب کرد.

برای بهره ­مندی از مزایای راه ­اندازی سایت فروشگاهی، می­توانید به فروشگاه ­ساز وبزی مراجعه کنید و به کمک یک تیم حرفه ­ای کسب ­وکار خود را گسترش دهید.

نوشته‌های مرتبط