راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم + ۱۸ ایده پولساز

راه اندازی کسب و کار خانگی

اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید به خوب جایی آمده اید، چرا که قرار است 0 تا 100 کسب و کار خانگی برای آقایان و خانم ها بررسی کنیم و تعداد زیادی ایده پر سود و بعضا دست نخورده به شما معرفی کنیم.

اما قبل از اینکه وارد مطرح کردن ایده ها بشیم بذارید به یک سوال که مطمئنا در ذهن شماست پاسخ بدهم. حتما خیلی از شما که به دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی پولساز هستید این سوال رو دارید که آیا با راه اندازی کسب و کار کوچک در منزل میشه پیشرفت کرد  و پول خوبی درآورد ؟

جواب من به این سوال هم بله هست و هم خیر !!

بستگی به شما دارد، در بین هر کدام از ما نیز افراد و نمونه های موفقی وجود دارند که کارشان را از منزل خود شروع کرده اند و پس از مدتی آن را گسترش داده اند و پیشرفت فوق العاده ای کرده اند و به درآمد بالا رسیده اند.

خبر خوش اینکه شمایی که این مقاله را مطالعه می کنید دید خوبی نسبت به راه اندازی کسب و کار خانگی پیدا می کنید و با ایده های جذاب آشنا می شوید که شما را در این راه بسیار کمک خواهد کرد.

مزایای راه اندازی کسب وکار خانگی زیاد است مثل:

  1. سرمایه اولیه پایین
  2. انعطاف پذیر بودن زمان کاری
  3. امکان انجام پاره وقت
  4. امکان فعالیت آقایان، بانوان، نوجوانان، افراد کم توان و …
  5. ریسک کمتر
  6. ارتباط و کمک خانواده و …

برای راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم شما باید در یکی از زمینه های زیر وارد شوید که در مورد هر کدام جداگانه صحبت می کنیم و برای هر کدام نیز نمونه های عالی و پردرآمدی داریم.

  1. کسب و کار تولیدی در منزل
  2. کسب و کار آموزشی
  3. فریلنسری
  4. بلاگری
  5. بازارهای مالی

کسب و کار تولیدی در منزل

یکی از نمونه های کسب و کار خانگی برای آقایان و خانم ها تولید کارهای مختلف در منزل است. بریم چند نمونه از بهترین های این شاخه را بررسی کنیم.

راه اندازی آشپزخانه

آیا به تازگی از بیرون غذا سفارش داده اید ؟ فرقی هم نمی کند که آشپزخانه باشد یا رستوران.

راه اندازی کسب و کار کوچک در منزل با تاسیس آشپزخانه

خوشبختانه آشپزخانه ها همچنان مشتری های پر و پا قرصی دارند و گاها سود هر پرس غذا به بیش از 100 درصد هم میرسد، پس اگر دست پخت خوبی دارید و مکان مناسب (مثل پارکینگ، حیاط یا آشپزخانه بزرگ) می توانید شروع کنید.

با 4-5 قلم غذا هم شروع کنید که سرمایه اولیه اندکی بخواهد، با کمی تبلیغات و پخش پوستر و بازاریابی میتوانید مشتری ها خوبی پیدا کنید.

فقط کافی ست که کارمند چند شرکت و چند خانه دار مشتری ثابت شما شوند و شما در شروع کار فقط با روزی 20 عدد مشتری هم میتوانید به سودهای بالا برسید.

فقط بازاریابی مناسب وتبلیغات و کیفیت غذا را در این کار جدی بگیرید.

ساخت تابلو led

وقتی از کنار مغازه های مختلف عبور می کنید آیا به تابلوهای مغازه دقت کرده اید؟

اگر دقت کنید تقریبا تمام مغازه های شهر فرقی هم نمیکند چه صنفی باشد موبایل فروش باشد یا شیرینی فروش! تمامشان در پشت شیشه های مغازه های خود تابلو ال ای دی نصب کرده اند که چشمک میزند.

کسب و کار خانگی پردرآمد و پولساز

این تابلوها قیمت مناسبی دارند و خیلی جلب توجه می کنند، پس به خاطر همین هم تقاضا برای ساخت آنها بسیار بالاست چرا که هر روز و هر روز به تعداد کسب و کارهای مختلف افزوده میشود.

خب یکی از ایده های راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم که اتفاقا درآمد خوبی هم دارد، ساخت تابلو led است شما با هزینه زیر 1 میلیون تمام ابزار کار آن را تهیه می کنید و در منزل مشغول کار می شوید.

با قرار دادن چند آگهی در دیوار و شیپور و تبلیغات در فضای واقعی و مجازی پروژه میگیرید و انجام می دهید، حتی میتوانید به عنوان شغل دوم روی آن حساب کنید و مثلا فقط شب ها این کار را انجام دهید و روزها مشغول به کار دیگری شوید.

حتما میگویید این کار را بلد نیستم!! کاری نداره که در عرض چند روز یاد میگیرید، سایت کانش آموزش کاملی از این شغل داره میتونی از طریق لینک زیر که برات قرار دادم مراجعه کنی و چند روز اوستای این کار شی (اینم راه حل) !!!

آموزش ساخت تابلو ال ای دی کانش

بسته بندی داروهای گیاهی

یکی دیگه از کسب و کار های خانگی برای آقایان و خانم ها بسته بندی داروهای گیاهیه!

دقت کردی چقد مصرف داروهای گیاهی زیاد شده و مردم به عطاری ها و اعجاز داروهای گیاهی رو آوردند، پس میتونی بری داروهای گیاهی پر مصرف رو تهیه کنی و یه بسته بندی شیک بکنی (در اندازه های مختلف) و اون رو به فروش برسونی.

حتما میگی چطور بفروشم ؟ خب راه های زیادی وجود داره میتونی تو سوپر مارکت ها و مغازه های مختلف پخش کنی، تو فضای مجازی مثل اینستا پیج داشته باشی و ارسال کنی،

توی دیجی کالا یا با سلام بفروشی، راه برای فروش زیاده …

تاسیس سبزی مارکت

امروزه چون تعداد خانم های کارمند زیاد شده و اونها هم وقت درست کردن سبزی آشی و قرمه سبزی و … رو ندارند میتونید از این فرصت استفاده کنید.

یکی از بهترینهای کسب و کار جدید خانگی همین سبزی مارکت هست، شما باید سبزی های مختلف رو تهیه کنی، آماده کنی و به فروش برسونی، برای بالا بردن درآمد میتونی انواع مرباجات و ترشیجات رو به کسب و کار خونگی خودت اضافه کنی و اون رو گسترش بدی.

اگه کارت خوب و با کیفیت باشه سر سال نشده مجبوری به جای کسب و کار خونگی به فکر یک کارگاه بزرگ باشی.

فروش خانگی لباس

یکی دیگر از راه های راه اندازی کسب و کار خانگی برای خانم ها فروش لباس در منزل است، شما می توانید با خرید عمده لباس و لباس زیر و فروش آنها سود خوبی کسب کنید، پوشاک یکی از صنف های پر سود است و اگر شما در خرید پوشاک خوش سلیقه باشید می توانید به راحتی به درآمد بالایی برسید.

کسب و کار جدید خانگی برای خانم ها

رپورتاژ

شما باید پوشاک را به آشنایان و نزدیکان بفروشید و با تبلیغات در فضای مجازی و داشتن یک پیج و کانال محصولات خود را در معرض دید بقیه قرار دهید، شاید در ذهن خود این ایده را پیش پا افتاده تلقی کنید اما در نزدیکی من نویسنده یک فرد با شروع از فروش خانگی الان به یکی از فروشندگان خوب در بازار تبدیل شده است.

کسب و کار خانگی با فریلنسری

فریلنسری یا دورکاری یکی دیگر از راه های راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم است، حتما می پرسید چه کاری را باید در خانه انجام دهم که پول درآورم ؟

هر کاری که بلدید و اگر کاری بلد نیستید در پایین چند ایده عالی برای فریلنسر شدن شما دارم.

ساخت موشن گرافیک

کافیست که کار با نرم افزاری چون افترافکت رو بلد باشید یا بیاموزید (دیگه یاد گرفتن یه نرم افزار خیلی کار ساده ای شده کافی تو گوگل سرچ بزنی آموزش موشن گرافیک من لینک یه نمونش رو از سایت فرانش پایین گذاشتم)

آموزش جامع افترافکت فرانش

خب حتما میگی حالا یاد گرفتم چه طور پول در بیارم؟ خیلی راحته کلی سایت فریلنسری هست که میتونی بگی من این مهارت رو دارم و بقیه هم میان بهت کار میدن یا همین که وارد این سایت ها شی در خواست ها رو میبینی لیست چند تا از سایت های فریلنسری رو برات پایین آوردم:

  • سایت انجام میدم
  • سایت کارلنسر
  • پونیشا
  • پارسکدرز

کافی نت مجازی

دقت کردی که چقدر کافی نت ها شلوغ شدن و اگه مجبور بشی بری یه کاری رو تو کافی نت انجام بدی باید کلی معطل بشی چرا ؟ چون دیگه عصر، عصر دیجیتاله دیگه و همه کارها به صورت اینترنتی انجام میشه.

کسب و کار جدید خانگی برای آقایان

اگر بتونی یه کافینت راه اندازی کنی که خیلی خوبه و کلی سود برات داره اما چون موضوع ما راه اندازی کسب و کار خانگی هستش میریم سمت کافینت مجازی، یعنی اینکه ثبت نام های مختلف مثل ماشین و وام و کنکور رو به صورت مجازی و تو خونه انجام میدی.

هم میتونی سایت داشته باشی و سفارش بگیری، هم پیج داشته باشی و هم اینکه تبلیغاتت رو تو دیوار و… قرار بدی مثلا ” ثبت نام ایرانخودرو در کمترین زمان ”

شاید بگی من مهارت این کار رو ندارم من یه لینک دیگه از سایت آموزشی کانش برات پایین قرار دادم که برای راه اندازی کافی نت خیلی کمکت میکنه میتونی بری وکلی مهارت خوب مثل آموزش کافی نت رو یاد بگیری.

آموزش خدمات کافی نت کانش

خب این هم یکی دیگر از راه های راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم، اما بریم سراغ ایده های بعدی …

راه اندازی سایت اینترنتی

امروزه خیلی از کسب و کارها به سایت نیاز دارند و به دنبال طراح سایت هستند، میتونی به راحتی حتی بدون هزینه یا با سرمایه کم این کسب و کار خانگی ارزان رو یاد بگیری و پروژه های طراحی سایت بگیری، از طریق همون سایت های فریلنسری و باقی راه ها که بارها تکرارشون کردم.

هزینه طراحی سایت از یکی دو تومن شروع میشه و میره به بالای 10 تومن که بستگی به نوع سایت و مهارت شما داره.

تدوین ویدئو یک کسب و کار خانگی

شما میتونید با یادگیری تدوین ویدئو و یادگیری نرم افزاری مثل پریمیر به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی باشید چرا که اکثر تدوینگرها کارهای خود را در منزل انجام میدهند و شما هم میتوانید با گرفتن پروژه های مختلف از سایت های فریلنسری کسب درآمد کنید و یا حتی استخدام شرکت های مختلف که اعلام نیاز میکنند شوید و به صورت دورکاری فعالیت نمایید.

بلاگری در فضای مجازی

اگر زمان کافی دارید و به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم و ارزان هستید بلاگری در فضای مجازی یکی از بهترین گزینه ها می باشد که با سرمایه کم یعنی با گوشی همراه و میکروفون و نور مناسب میتوانید وارد این عرصه شوید و به درآمدهای بالا برسید، اما حتما میپرسید که چه کار کنیم؟ به ایده های بعدی توجه کنید.

بلاگری در اینستاگرام

شما میتوانید یک پیج در اینستاگرام برای خود داشته باشید و مهارتی که دارید رو آموزش دهید، تفاوتی هم نداره که چه مهارتی دارید چرا که نمونه های موفق در همه زمینه ها وجود داره مثلا یک پیج آموزشی با آموزش یک نرم افزار مثل اکسل یا فتوشاپ تونسته به فالوورهای بالا برسه که یعنی درآمد خوب .

اما شما چی کار میتونید انجام بدید؟ اگر مهارتی دارید در زمینه مهارت و تخصص خودتان وارد شوید اما اگر ندارید میتونید یکی از مهارت های زیر را بیاموزید و در آن زمینه فعالیت کنید.

  • آموزش نرم افزارهای مثل فتوشاپ، افترافکت، کورل، پریمیر
  • روانشناسی خانواده، کودک و مشاوره
  • افزایش و کاهش وزن با ورزش
  • آموزش آشپزی
  • آموزش دروس مختلف مدرسه و دانشگاه و …

فقط موردی که وجود دارد این است که باید با حوصله باشید و زمان بگذارید و با خلاقیت محتوا تولید نمایید، ممکن است یک سال شما فعالیت کنید و پس از یکسال کم کم به درآمد برسید.

یوتویوبر شدن

یکی دیگر از نمونه های راه اندازی کسب و کار خانگی با درآمد بالا فعالیت در یوتویوب است، کم کم استفاده و سرچ در یوتیوب برای ایرانی ها جا افتاده است و شما مانند اینستاگرام میتوانید ویدئوهای تولید شده خود را در آن آپلود کنید.

بازار مالی یک کسب و کار خانگی پردرآمد

اگر مقداری سرمایه دارید و میخواهید از سرمایه خود در برابر تورم محافظت نمایید می توانید کار در بازارهای مختلف مالی را بیاموزید و سرمایه خود را افزایش دهید.

شما می توانید در یکی از بازارهای زیر شروع به فعالیت نمایید:

  • ارز دیجیتال
  • بورس ایران
  • فارکس
  • طلا و …

معایب و مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی

در جدول زیر مهمترین معایب و مزایای راه اندازی یک کسب و کار خانگی ارزان را مشاهده می نمایید.

مزایا کسب درآمد در منزل معایب کسب درآمد در منزل
سرمایه اولیه و ریسک پایین بازاریابی مشکل تر
تعامل با خانواده و کمک از آنها نیاز به فضای مناسب در منزل
انعطاف زمانی و مکانی و… اعتماد سازی مشکل و…

تمام قصد ما در این مقاله کمک به شما برای راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم و با درآمد بالا بوده تا بتوانید با یک کسب و کار کوچک در منزل در جهت پیشرفت زندگی خود قدم بردارید.

امیدوارم در این مسیر موفق باشید…

نوشته‌های مرتبط