معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان + معرفی منابع آموزشی

اگر به دنبال یادگیری زبان به روشی کارآمد هستید و از طرفی قصد ندارید هزینه اضافی خرج کنید، باید به دنبال بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان باشید. اپلیکیشن‌های مختلفی در سراسر اینترنت وجود دارند و می‌توانند کمک بزرگی برای یادگیری زبان انگلیسی به شما کنند. اگر نمی‌خواهید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید و به دنبال یک روشی جذاب برای آموزش هستید، پس پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن‌های آموزش زبان استفاده کنید.

مقدمه

یادگیری زبان انگلیسی یکی از پروسه‌های طولانی مدت است که گاهاً فرّار و خسته کننده می‌شود. بسته به نوع نیاز و دلایلی که برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، ممکن است این یادگیری برای شما آسان و یا سخت باشد. اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه داشته باشید، بنابراین این کار برای شما آسان به نظر خواهد آمد؛ چنانچه مجبور هستید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، حالا یا می‌خواهید مهاجرت کنید یا برای شغل خاصی تسلط بر انگلیسی لازم است، باید علاقه در خود ایجاد کنید و به صورت هدف مند شروع به یادگیری کنید.

تعداد افراد تک زبانه در دنیا کاهش یافته است

طبق آمار جهانی، تعداد افرادی که می‌خواهند زبان دومی را یاد بگیرند افزایش یافته و تعداد افراد تک زبانه کاهش یافته است. از بین افرادی که قصد دارند زبان دوم یا سومی را یاد بگیرند، بیشتر زبان انگلیسی به چشم میخورد. زبان انگلیسی به دلیل اینکه زبان بین المللی و زبان رسمی چند صد کشور در دنیاست، طرفداران زیادی دارد و روزانه افراد غیر انگلیسی زبان زیادی تلاش می‌کنند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

دلایلی مانند مهاجرت، عوامل سیاسی و افزایش جمعیت باعث شده‌اند تا زبان دوم و سوم رشد یابد و افراد زیادی علاوه بر زبان مادری و زبان رسمی کشور، به دنبال یادگیری یک زبان مانند انگلیسی باشند. بیشترین آمار رشد زبان‌ها در کشورهای مختلف در حال حاضر، زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و چینی است.

با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، می‌بایست انتخاب کنید کدام روش کارآمدتر و کم هزینه‌تر خواهد بود. اگر نگاهی به دنیای اطراف خود بیاندازید، متوجه خواهید شد که یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است. پس برای یادگیری زبان یا باید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید، یا از راه‌های جدید مانند تماشای فیلم و اپلیکیشن‌های آموزش زبان استفاده کنید که در لیست بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان به شما معرفی خواهیم کرد. پس چرا شما نیز به دنبال یادگیری زبان انگلیسی نباشید؟

از اینترنت استفاده بهینه کنید

همه ما روزانه چندین ساعت از وقت خود را در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانیم، فکر می‌کنیم استفاده از شبکه‌های اجتماعی رایگان هستند اما آیا به این توجه کرده‌اید که گشت و گذار در اینترنت شامل هزینه‌هایی مانند بسته اینترنت می‌شود؟ از همه مهم تر زمانی که برای سرگرم شدن در فضاهای مجازی صرف می‌کنید، بسیار ارزشمندتر از هر چیز دیگریست؛ پس باید به زمانی که در اینترنت می‌گذرانید دقت کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید. می‌توانید به جای اینکه زمان خود را صرفاً برای وقت گذراندن و سرگرمی بگذرانید، استفاده مناسب از اینترنت داشته باشید و از این فرصت برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که خود اینترنت کاملاً رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه صرف کنید. پس چه بهتر که به جای دور ریختن پول، از اینترنت در ازای یادگیری یک چیز مفید استفاده شود و بتوانید هر چه زودتر به خواسته خود که یادگیری زبان انگلیسی است برسید. ممکن است هنگام گشت و گذار در اینترنت متوجه عناوینی مانند دوره‌های آموزشی یا مشابه آن شده باشید. اگر علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از دوره‌های آموزشی هستید، چه بهتر از اینکه از منابع ایرانی و پرطرفدار استفاده کنید. ما مجموعه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید صفر تا صد زبان را تنها با استفاده از ویدیوهای آموزشی یاد بگیرید، اگر کنجکاو شدید می‌توانید به مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس مراجعه کنید.

اپلیکیشن کاملا رایگان؟

قطعاً هیچ اپلیکیشنی کاملاً رایگان نیست! حتی اگر کاملاً رایگان باشد از راه تبلیغات درون برنامه مخارج اپلیکیشن تأمین می‌شود. از آنجایی که بیشتر اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کنیم پر از تبلیغات مختلف هستند، بنابراین این مورد نمی‌تواند چندان آزار دهنده باشد. برخی از اپلیکیشن‌ها نیز وجود دارند که تبلیغاتی ندارند اما برای استفاده از همه امکانات آن اپلیکیشن بایستی اشتراک تهیه کنید. در این لیست می‌خواهیم اپلیکیشن‌هایی را به شما معرفی کنیم که رایگان هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به صرف هزینه نخواهید داشت.

از امکانات اپلیکیشن‌های رایگان و معروف می‌توان به این مورد اشاره کرد که چند پلتفرمی یا به اصطلاح cross platform هستند. یعنی بر روی سیستم عامل‌های مختلف موبایل نصب می‌شوند و همچنین دارای نسخه‌های وب نیز هستند.

باید این مورد را ذکر کنیم که برخی از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این پست به ثبت نام با استفاده از ایمیل نیاز دارند و برخی دیگر نیز می‌توان بدون ثبت نام استفاده کرد. ثبت نام با ایمیل این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در دستگاه‌های دیگر یا در نسخه وب نیز از دروس اپلیکیشن استفاده کنید و دیگر مجبور نباشید از ابتدا درس‌ها را مطالعه کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان + معرفی منابع آموزشی

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان

در لیست زیر اپلیکیشن‌هایی را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید یکی از آن‌ها را برگزینید و زبان انگلیسی را به صورت رایگان یاد بگیرید، این اپلیکیشن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، اپلیکیشن‌هایی که از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و آن‌هایی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند؛ اگر اصرار دارید با استفاده از زبان فارسی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید، می‌توانید از این دسته استفاده کنید. اما اگر مسلط به زبان دوم باشید می‌توانید از اپلیکیشن‌های دسته اول استفاده کنید.

اپلیکیشن دولینگو، بهترین اپلیکیشن آموزش زبان رایگان

در هر کجایی از فضای مجازی، نام اپلیکیشن دولینگو به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان شناخته می‌شود. پایه این اپلیکیشن بر اساس زبان انگلیسی است و نه تنها بهترین اپ برای یادگیری زبان انگلیسی، بلکه بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان دوم مخصوص انگلیسی زبانان می‌باشد. اپلیکیشن دولینگو از هر لحاظ نکات مثبت زیادی دارد اما برای فارسی زبانان که به زبان دومی تسلط ندارند گزینه مناسبی نمی‌باشد، چرا که این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

دولینگو یک اپلیکیشن آموزش زبان اعتیاد آور است! اعتیاد به معنی اصرار در ادامه یادگیری و تلاش برای یادگیری هرچه سریع تر زبان انگلیسی! این اپلیکیشن به قدری سرگرم کننده و جذاب است که پس از شروع استفاده از آن، به هیچ عنوان حاضر نخواهید بود این اپلیکیشن را کنار بگذارید.

رپورتاژ

اپلیکیشن دولینگو تمامی نکات لازم برای آموزش یک زبان را در نظر گرفته است و با استفاده از آن می‌توانید خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و گرامر را یاد بگیرید. استفاده ار دولینگو بسیار آسان است. دولینگو این فرصت را برای شما فراهم می‌آورد تا با روش‌های جذاب بتوانید لغات جدید یاد بگیرید، مکالمه کنید و مسیر صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی را طی نمایید.

در ابتدا، زمانی که وارد این اپلیکیشن می‌شوید دولینگو از شما می‌خواهد تا یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد کنید؛ و حتی می‌توانید با استفاده از حساب گوگل یا فیسبوک وارد شوید. اگر برای اولین بار از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، پس از انتخاب گزینه Google دولینگو یک پیغامی مبنی بر اینکه حساب کاربری با این ایمیل وجود ندارد به شما نمایش خواهد داد. پس گزینه ایجاد حساب را انتخاب کنید تا در عرض چند ثانیه بدون هیچ دردسری حساب کاربری تان ایجاد شود.

در ادامه دولینگو از شما می‌خواهد تا زبانی که قصد یادگیری آن را دارید انتخاب کنید. این بخش در نسخه جدید تغییرات چشمگیری داشته است. در نسخه‌های قبلی از شما خواسته می‌شد تا ابتدا زبان مادری خود را انتخاب کنید، سپس زبانی که قصد یادگیری آن را دارید برگزینید. اما در نسخه جدید برای هر زبان به خصوص، تنها زبان‌های خاصی پیشنهاد می‌شود.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان + معرفی منابع آموزشی

برای مثال، برای افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند قابلیت یادگیری 38 زبان دیگر وجود دارد، اما برای افرادی که به زبان ترکی صحبت می‌کنند تنها امکان انتخاب 3 زبان برای یادگیری وجود دارد. البته که آموزش زبان انگلیسی در همه زبان‌های دیگر موجود است. برای مثال اگر شما به عربی یا ترکی یا هر زبان زنده دیگری مسلط باشید، به راحتی می‌توانید با انتخاب کردن زبان انگلیسی شروع به یادگیری این زبان کنید.

این تغییر مهم در اپلیکیشن دولینگو باعث شده است تا برای زبان‌هایی مانند کره‌ای و چینی که دارای الفبای متفاوتی هستند یک بخش جدید برای یادگیری حروف ایجاد شود. همچنین آموزش‌های هر زبان نسبت به خود زبان متفاوت شده است، در حالی که در نسخه قدیمی تمامی آموزش‌ها یکسان بودند و تنها با استفاده از موتور مترجم به زبان‌های مختلفی ترجمه می‌شدند که موجب به وجود آمدن آموزش‌های غیر واقعی و غیرکاربردی در برخی از زبان‌ها می‌شد.

اپلیکیشن دولینگو دارای نسخه‌های اندروید، آی او اس و وب می‌باشد که می‌توانید در هر سیستم عاملی و در هر مکان از آن استفاده نمایید. این اپلیکیشن به صورت آنلاین کار می‌کند و برای استفاده از آن حتماً باید به اینترنت متصل باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های اپلیکیشن دولینگو که این اپلیکیشن را از دیگر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند، آزمون دولینگو است که مخصوصاً پس از دوران کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مدرک این آزمون با مدرک‌های تافل و آیلتس مقایسه می‌شود و در برخی موسسات و نهادهای آموزش عالی در ایالات متحده، کانادا، فرانسه، ایتالیا، اتریش و بلژیک معتبر است.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اگر اهل وب گردی و به دنبال آموزش‌های ویدیویی باشید، حتماً نام فرادرس را در بسیاری از نتایج سرچ گوگل دیده‌اید. فرادرس با داشتن ساعت‌ها فیلم آموزشی در زمینه‌های مختلف و از جمله آموزش زبان انگلیسی، تبدیل به یکی از بزرگ ترین مجموعه‌های آموزشی ویدیو محور شده است و دارای بیشترین تعداد دانشجو می‌باشد. این مجموعه آموزشی اپلیکیشن خود را با نام اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس منتشر کرده است تا مخاطبان و دانشجویان عزیز بتوانند راحت‌تر از پیش به منابع آموزشی دسترسی داشته باشند. البته که داشتن رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا تاثیر فراوانی در استفاده از این اپلیکیشن آموزشی داشته است به شکلی که می‌توانید تمامی آموزش‌های موجود در وبسایت فرادرس را در اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس مشاهده کنید و و دریافت کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان + معرفی منابع آموزشی

اگر قصد دارید زبان انگلیسی را به وسیله ویدیوهای آموزشی یاد بگیرید، فرادرس بهترین گزینه موجود از نظر ما است. کافیست سری به این مجموعه بزنید و ویدیوهای پیش نمایش هر یک از آموزش‌ها را مشاهده بفرمایید و کیفیت آموزشی فرادرس را تست نمایید. این مجموعه دارای ویدیوهای آموزشی رایگان نیز می‌باشد و می‌توانید آن‌ها را نیز دریافت کرده و از نظر کیفیت تدریس مطمئن شوید.

اپلیکیشن fun easy learn برای یادگیری زبان انگلیسی به زبان فارسی

سومین اپلیکیشنی که به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان می‌خواهیم معرفی کنیم fun easy learn نام دارد. اگر به دنبال یک اپلیکیشن جذاب و با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی هستید fun easy learn بهترین گزینه ممکن است. این اپلیکیشن برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، دارای آموزش‌های بسیار کاربردی و مناسب برای استفاده در زندگی روزمره و ارتباط با دیگران است. این اپلیکیشن آموزش‌های خود را در موضوعات مختلف دسته بندی کرده است و این قابلیت باعث شده تا کاربران به راحتی بتوانند آموزش‌های خود را در زمینه‌های مختلف فرا بگیرند.

این اپلیکیشن بر اساس بازی و سرگرمی زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد و بیش از 30 بازی جذاب برای هر یک از زبان‌های موجود در اپلیکیشن دارد. روش آموزشی جدید و جذاب این اپلیکیشن موجب شده است تا لغات جدید در ذهن شما باقی بماند و به این زودی فراموش نشود. همه می‌دانیم که زبان انگلیسی بسیار فرّار است و برای اینکه این زبان به خوبی در خاطرمان باقی بماند نیازمند تمرینات مداوم هستیم.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان + معرفی منابع آموزشی

fun easy learn دارای تمرینات متعدد با بهره گیری از روش تکرار می‌باشد که کمک بسزایی در آموزش دارد. این اپلیکیشن بیش از 5400 جمله و عبارت را داراست که بهترین نتیجه را در یادگیری برای شما فراهم می‌آورد. این اپلیکیشن دارای چند اپلیکیشن مکمل نیز می‌باشد که در آن‌ها 15000 لغت را به شما آموزش می‌دهد. این اپلیکیشن مکمل در دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی موجود است و برای افرادی که قصد داشته باشند انگلیسی را با هر دو لهجه یاد بگیرند بسیار مفید است.

سخن آخر در مورد بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان

در این مطلب چند اپلیکیشن معروف و کاربردی برای شما معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید بدون پرداخت هزینه گزاف در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی شرکت نمایید و یک بار برای همیشه انگلیسی را فرا بگیرید. همانطور که در مقدمه گفتیم، لازمه یادگیری زبان انگلیسی داشتن هدف و روحیه قوی است که به شما در پروسه یادگیری زبان انگلیسی کمک کند.

اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید با کدام اپلیکیشن شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکی از اپلیکیشن‌های بالا را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، متوجه خواهید شد که یادگیری با بازی و سرگرمی چقدر می‌تواند در یادگیری تاثیرگذار باشد و کار شما آسان تر از شرکت در کلاس‌های حضوری خواهد بود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نوشته‌های مرتبط