راهنمای خرید کاندوم: 10 نکته مهم برای انتخاب نوع، ویژگی و سایز کاندوم

رابطه‌ی جنسی محافظت شده و حاملگی ناخواسته، دو دلیل عمده‌ی استفاده از کاندوم توسط زنان و مردان است. و هنگامی که کاندومی را برای خودتان انتخاب می‌کنید، مهم است که نوع مناسبی برای شما باشد. اگر واقعا در فکر داشتن یک رابطه‌ی جنسی محافظت شده و جلوگیری از بارداری ناخواسته و همچنین بیماری‌های منتقله از راه جنسی (STDs) هستید، باید ده نکته‌ی عنوان شده در این نوشتار را درباره راهنمای خرید کاندوم در ذهن‌تان داشته باشید.

۱. اندازه‌های مختلف کاندوم

کاملا منطقی است که فکر کنیم هر سایزی از کاندوم به دلیل ماهیت کشسانی مواد، می‌تواند برای هر فردی مناسب باشد. اما در عین حال، هر چیزی که کش می‌آید قرار نیست که به همه‌ی آد‌م‌‌ها بخورد.

بسیاری از مردم این را نمی‌دانند، اما اگر کاندوم برای آلت تناسلی خیلی کوچک باشد، احتمال پاره شدن آن در طول رابطه‌ی جنسی زیاد است به این دلیل که فراتر از قدرتی که دارد کش می‌آید. از سوی دیگر، کاندومی که خیلی بزرگ است ممکن است سر بخورد یا دربیاید. و چنین اتفاقی می‌تواند سبب بارداری ناخواسته و بروز بیماری‌های منتقله از راه رابطه‌ی جنسی شود.

هدف نهایی کاندوم این است که از ورود مایع منی به واژن جلوگیری کند. پس اگر قرار است کاندوم پاره شود یا دربیایید، هدف از به کار بردن آن چیست؟

اگر شما به تازگی استفاده از کاندوم را شروع کرده‌اید، بهترین توصیه‌ی ما برای‌تان این است که سایز نرمال را انتخاب کنید. پس از بار اول که آن را استفاده کردید، می‌توانید سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را بسته به آلت تناسلی خودتان خریداری کنید.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی کاندوم همچنین یک نمودار سایز را ارائه می‌دهند که بر اساس آن می‌توانید کاندوم مناسب خودتان را انتخاب کنید. بنابراین قرار نیست به فروشگاه بروید و هر چه که به چشم‌تان خورد بخرید. همچنین خرید یک بسته‌ی بزرگ کاندوم نامناسب هدر دادن پول‌تان است. اما اگر سایز مناسب را انتخاب کنید، نه تنها در پول‌تان صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه کاندوم‌ها نیز تلف نخواهند شد.

فقط به یاد داشته باشید که باید عوامل دیگری مانند میزان محافظت و کارآیی آن را نیز مورد توجه قرار دهید. و فقط راحتی آن مد نظرتان نباشد.

سایزهای مختلف کاندوم را در این‌جا می‌بینید:

– کوچک – ۴۴ میلی‌متر (عرض) در ۱۶۰ میلی‌متر (طول)

– متوسط – ۵۰ میلی‌متر (عرض) ۲۰۰.۶۶ میلی‌متر (طول)

– بزرگ – ۵۳ میلی‌متر (عرض) ۲۰۰.۶۶ میلی‌متر (طول)

– فوق‌العاده بزرگ – ۵۷.۱۵ میلی‌متر (عرض) ۲۰۵.۷۴ میلی‌متر (طول)

در مورد راحتی، اندازه‌ی سر کاندوم است که این مزیت را فراهم می‌کند. و دلیل اهمیت سایز سر کاندوم این است که سر آلت تناسلی بیش‌ترین تعداد عصب را دارد. و شما باید بدانید که اندازه‌های این قسمت بسیار متفاوت هستند. در پایان، همه چیز بستگی دارد به سبک کاندوم و برندی که انتخاب می‌کنید.

بسیاری از تولیدکنندگان شکلی شبیه به بادکنک را به نوک کاندوم می‌‌دهند و همین حداکثر راحتی را در قسمت سر ایجاد می‌کند. برعکس، برخی از برندها کاندوم را کمی تنگ‌تر تولید می‌کنند. در واقع، تعداد کمی از کاندوم‌ها با ضخامت بیش‌تر تولید می‌شوند. و چنین کیفیتی سبب می‌شود که حالت کشسانی کاندوم کم شود.

۲. اندازه‌گیری آلت تناسلی برای خرید کاندوم سایز مناسب

شما باید مطمئن شوید که اندازه‌ی آلت تناسلی شما چه‌قدر است. اکثر مردان دست کم یک بار از روی کنجکاوی آلت تناسلی خود را اندازه‌گیری می‌کنند. اما اغلب آن‌ها اندازه‌ی دقیق را به دست نمی‌آورند.

بنابراین مهم است که یک دقیقه بیش‌تر زمان بگذارید تا اندازه‌ی دقیق را به دست بیاورید. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، از این تلاش اضافی که صرف کردید پشیمان نخواهید شد چرا که با پوشیدن یک کاندوم مناسب، نه تنها شانس حفاظت، بلکه لذت را نیز افزایش می‌دهید.

اما قبل از بحث در مورد چگونگی اندازه‌گیری آلت تناسلی، نکته‌ای وجود دارد که باید بدانید. اندازه‌ی طول کاندوم همان اندازه‌ی آلت تناسلی شما نیست. در واقع شما باید در طول فرآیند اندازه‌گیری، نوک مخزن کاندوم و فضای انزال آلت تناسلی را در نظر بگیرید.

در این‌جا پنج مرحله‌ی ضروری را برای اندازه‌گیری دقیق آلت تناسلی می‌بینید:

تجهیزات مورد نیاز برای اندازه‌گیری آلت تناسلی: قلم، کاغذ و متر. اگر متر ندارید، نخ و خط‌کش هم خوب است.

مرحله‌ی 1: وسایل لازم را آماده کنید.

مرحله‌ی 2: وقتی آلت‌تان به طور کامل بلند شده‌است، نخ یا متر را در پایه شفت قرار دهید. پایه‌ی شفت همان قسمتی است که شفت به استخوان شرمگاهی متصل است.

مرحله‌ی 3: تمام طول آلت تناسلی خود را تا نوک اندازه‌گیری کنید. از یک قلم برای درج علامت روی نخ یا متر استفاده کنید.

مرحله‌ی 4: سپس متر یا نخ را دور آلت تناسلی ببندید تا سایز دور آن را نیز اندازه‌گیری کنید. اما در حین انجام این کار، از فشار دادن شفت پرهیز کنید. و بستن نخ دور آلت را از قسمت زیرین شروع کنید. به این ترتیب علامت زدن متر یا نخ برای‌تان آسان‌تر خواهد بود.

مرحله‌ی 5: هنگام استفاده از نخ، آن را روی یک سطح صاف قرار بدهید. سپس قسمت علامت‌گذاری شده را با خط‌کش اندازه‌گیری کنید.

۳. انواع مختلف کاندوم

همه‌ی ما می‌دانیم که امروز همه چیز در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، این‌طور نیست؟ و در مورد کاندوم نیز گزینه‌هایی برای طول، عرض و ضخامت وجود دارد. این بدان معنا است که برای هر کسی محصولی وجود دارد.

وقت آن است که انواع مختلف کاندوم موجود در بازار را بررسی کنیم. اما قبل از این‌که در این مورد صحبت کنیم، اطلاعات مهم دیگری نیز وجود دارد که باید بدانید. کاندوم را انتخاب نکنید فقط به این دلیل که برند آن مبلغ زیادی را صرف بازاریابی می‌کند. نام تجاری و شهرت همه چیز نیست.

همچنین نوع بسته‌بندی کاندوم تقریبا هرگز فایده‌ای ندارد. محصول واقعی ممکن است آن چیزی که نام تجاری در سر شما ایجاد کرده‌است، نباشد. بنابراین کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید. مهم است که انواع مختلف را امتحان کنید تا بدانید کدام یک برای شما بهترین است.

از آنجایی که تمام کاندوم ها برابر نیستند، بیایید گزینه‌های متفاوت را که در دسترس‌تان هستند، بررسی کنیم.

* کاندوم لاتکس: این نوع کاندوم ارزان است و به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاتکس چیزی جز لاستیک طبیعی نیست که از درختان خاصی به دست می‌آید. به طور کلی، کاندوم‌ها برای مردان یک ساخت لاتکس دارند.

هنگامی که از آن‌ها به درستی استفاده می‌کنید، در زمینه‌ی حفاظت از بیماری‌های منتقله از راه جنسی و جلوگیری از بارداری بسیار عالی عمل می‌کنند. دلیل محبوبیت کاندوم لاتکس این است که فوق‌العاده با دوام، ارزان و موثر است.

خوشبختانه تنها 5 تا 7 درصد از جمعیت جهان به لاتکس حساسیت دارند. بنابراین اگر شما یکی از این افراد هستید، ممکن است با مصرف این نوع کاندوم سوزش و خارش را تجربه کنید. و چنین چیزی اصلا خوشایند نیست!

یکی دیگر از نکاتی که احتمالا در مورد کاندوم‌های لاتکس می‌دانید این است که آن‌ها ممکن است در اثر استفاده از روان‌سازهای حاوی روغن آسیب ببینند. این روانسازها عبارتند از لوسیون بدن، وازلین، و روغن بچه. بنابراین اگر دوست ندارید کاندوم در حین رابطه آسیب ببیند بهتر است از به کار بردن این روانسازها پرهیز کنید.

– کاندوم پلی‌اورتان: این نوع کاندوم یک پوشش پلاستیکی است. اسپرم و همچنین بسیاری از ویروس‌ها توسط این نوع کاندوم مهار می‌شوند. کاندوم پلی اورتان گزینه‌ی دوم است برای کسانی که به لاتکس آلرژی دارند.

این نوع کاندوم نسبتا نازک‌تر از همتای لاتکس خود است، به این معنی که این کاندوم‌ها گرمای بیش‌تری را انتقال می‌دهند. و همین باعث می‌شود که تجربه‌ی رابطه‌تان به طبیعی‌ترین حد ممکن باشد.

– کاندوم‌های تخصصی: این مورد شامل انواع لذت‌آور، طعم‌دار، بافت‌دار، و درخشان در تاریکی می‌شود. نکته‌ای که در مورد بعضی از کاندوم‌های تخصصی وجود دارد این است که آن‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های منتقله جنسی و حاملگی کاملا ایمن نیستند.

بهترین روش برای تعیین این‌که آیا کاندوم موثر است یا نه، بررسی بسته‌بندی آن است. هر محصول باید یک برچسب تأیید از سوی FDA داشته باشد. روی بسته همچنین تمام اطلاعاتی که لازم است در مورد پیشگیری از HIV و STD بدانید، ‌درج شده‌است. و اگر بسته چنین اطلاعاتی را ارائه نمی‌دهد، بهتر است محصول مطمئن‌تری را بخرید.

– کاندوم غیر لاتکس: طیف وسیعی از کاندوم غیر لاتکس وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. آن‌ها گزینه‌ای مناسب برای کسانی هستند که به مواد لاتکس حساسیت دارند. به علاوه، این نوع کاندوم احساس متفاوتي نسبت به انواع لاتکس ایجاد می‌کند. و به همین دلیل است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند.

– کاندوم با قابلیت دخول به واژن: این مورد نیز به عنوان کاندوم زنانه شناخته می‌شود.  این نوع کاندوم یک جایگزین عالی برای کاندو‌م مردانه است. آن‌ها به عنوان یک مانع موثر برای جلوگیری از بارداری عمل می‌کنند، در حالی که سبب پیشگیری از انتقال HIV و STDs نیز می‌شوند.

کاندوم‌های زنانه ساختار لاتکس ندارند و در عوض با نیتریل تولید می‌شوند. و زنان می‌توانند آن‌ها را داخل مقعد یا واژن‌شان فرو کنند.

– کاندوم غشای حیوانی: آن‌چه می‌توانید از این نوع کاندوم‌ها انتظار داشته باشید، توانایی‌شان در جلوگیری از بارداری است. اما بخش ناامید‌کننده در رابطه با آن‌ها، این است که در برابر بیماری‌های منتقله از راه جنسی حفاظت چندانی به شما ارائه نمی‌دهند.

غشاء دارای روزانه‌‌های میکروسکوپی است که اجازه می‌دهند ویروس‌هایی مانند اچ‌آی‌وی وارد بدن شوند. اما این امر در مورد اسپرم صدق نمی‌کند چون بزرگ‌تر است.

۴. درک ضخامت، شکل و بافت کاندوم

همه می‌دانند که امروز حتی کاندوم‌های شیاردار یا بافت‌دار هم در دسترس هستند. این نوع کاندوم‌‌ها به این شکل طراحی شده‌اند تا لذت بیش‌تری به فرد بدهند. مردان معمولا از فقدان حس لذت با کاندوم شکایت دارند. بنابراین داشتن مقاربت با یک کاندوم شیاردار یا بافت‌دار، آن حس را به ارمغان می‌آورد. و این همان چیزی است که شما از انواع معمولی این محصول دریافت نمی‌کنید.

در مورد شکل باید بگوییم که تماما به سلیقه‌ی شخص بستگی دارد. اگر شما ترجیح می‌دهید از یک کاندوم که شکل خاصی دارد استفاده کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را نخرید.

اکنون وقت آن است که درباره‌ی ضخامت کاندوم صحبت کنیم. باید بدانید که این موضوع امروز نقش مهمی دارد به این دلیل که انسان به دلیل حضور گزینه‌های زیاد، ترجیحات خود را توسعه داده‌است.

برخی از مردان ترجیح می‌دهند کاندوم‌های نازک استفاده کنند. و برخی دیگر به سراغ انواع نسبتا ضخیم می‌روند. در مورد هر دو، توصیه می‌شود که از 2 کاندوم روی هم استفاده نکنید. استفاده از دو کاندوم به این معنا نیست که شما دو لایه‌ی محافظتی خواهید داشت.

در واقع، چنین کاری اثر عکس دارد بدان معنا که اگر شما 2 کاندوم بپوشید، شانس پارگی هر دو بسیار زیاد است. بنابراین تمام هدفی که از پوشیدن کاندوم دارید با شکست مواجه می‌شود.

۵. طول کاندوم – یک فاکتور مهم

اگر در این فکر هستید که چه طولی را باید انتخاب کنید، این قسمت به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد. به محض این که اندازه‌ی کاندوم را می‌شنوید، چه چیزی به ذهن‌تان می‌رسد؟ بدون شک، طول کاندوم اولین چیزی است که به ذهن هر کسی می‌رسد، این‌طور نیست؟

اندازه‌گیری طول آلت تناسلی برای تعیین سایز کاندوم، روش مناسبی است. اکثر مردان این کار را انجام می‌دهند تا طول کاندوم برای‌شان مناسب باشد. اما طول تنها عامل مهم ​​نیست.

اجازه بدهید این مورد را با بحث درباره‌ی یک مطالعه توضیح بدهیم. میانگین طول آلت تناسلی یک تحقیق که شامل 15000 مرد بود ۹۳.۹۸ میلی‌متر در قسمت نزدیک به پایه و ۹۱.۴۴ میلی‌متر در نزدیک نوک آلت. اما در طول نعوظ، آلت تناسلی بزرگ می‌شود. در نتیجه، طول آلت به ۱۱۶.۸۴ میلی‌متر در نزدیکی پایه و طول کلی ۱۳۲.۰۵ بود.

خوب این به چه معنی است؟ اکثر کاندوم‌ها در بازار فعلی، زمانی که پای طول به میان می‌آید، هیچ جایی برای شکایت باقی نمی‌گذارند. ابعاد موجود نه تنها کامل هستند، بلکه در رابطه با طول بسیار هم رضایت‌بخش هستند.

نکته‌ی دیگری که باید دراین بخش بگوییم این است که کاربران لازم نیست که به طور کامل کاندوم را باز کنند چرا که اکثر کاندوم‌ها بین ۲۱۵.۹ میلی‌متر و ۱۶۵.۱ میلی‌متر است بنابراین جایی برای نگرانی وجود ندارد. مگر این‌که اندازه‌ی آلت تناسلی شما بیش‌تر از سایز متوسط ​​باشد.

رپورتاژ

در آن صورت، باید حتما طول کاندوم را در نظر بگیرید. و بهترین راه برای داشتن انتخاب درست، بررسی نمودار سایز آن برند خاص است.

۶. عرض کاندوم – یکی دیگر از فاکتورهای مهم

اولین چیزی که در این رابطه باید درک شود این است که عرض کاندوم ضرب در دو با دور آلت تناسلی در نزدیکی پایه برابر است. بنابراین اگر می‌خواهید عرض صحیح کاندوم را اندازه‌گیری کنید، کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی یک خط‌کش صاف باز کنید. سپس اندازه را از یک طرف لبه به سمت دیگر بگیرید.

هنگامی که اندازه را دو برابر می‌کنید، سایز دور قسمت نزدیک به پایه را به دست می‌آورید. به عنوان مثال، هنگامی که یک کاندوم عرض ۶۰.۹۶ میلی‌متر است، دور قسمت پایه‌ی آلت ۱۲۱.۹۲ میلی‌متر است. اگر عرض کاندوم برای شما مهم باشد، باید این فاکتور را در نظر بگیرید.

اگر شما در جستجوی یک کاندوم نسبتا عریض‌تر هستید، می‌توانید نمودار سایز برند را بررسی کنید. زمانی که می‌خواهید کاندوم کاملا اندازه باشد، هم طول و هم عرض هر دو مهم هستند. در غیر این صورت، داشتن مقاربت با یک کاندوم نه تنها آزاردهنده، بلکه ناخوشایند هم است. و این چیزی است که همه‌ی ما باید از آن پرهیز کنیم، این‌طور نیست؟

۷. اهمیت سایز دور کاندوم

زمانی که پای خرید کاندوم سایز مناسب به میان می‌آید، دور کاندوم اهمیت زیادی دارد. و این امر در درجه‌ی اول در مورد مردان دارای آلت کوچک‌تر اعمال می‌شود. هنگامی که اندازه‌ی آلت تناسلی پایین‌تر از حد متوسط ​​است، سایز دور کاندوم نقش مهمی ایفا می‌کند.

در چنین شرایطی، در نظر گرفتن دور کاندوم به جای طول منطقی‌تر به نظر می‌رسد. طول کاندوم هم اهمیت دارد، اما به یاد داشته باشید که لازم نیست که آن را به طور کامل باز کنید.

در عین حال، فراموش نکنید که اگر سایز دور کاندوم بزرگ‌تر باشد احتمال سر خوردن را افزایش می‌دهد. بنابراین لازم است که در مورد عرض و دور غفلت نکرده و تنها بر فاکتور طول تمرکز نکنیم.

۸. درک افسانه‌های مرتبط با “کاندوم‌های سایز بزرگ”

کاندوم‌هایی که دارای برچسب سایز بزرگ هستند سبب گمراهی مصرف‌کننده می‌شوند. این‌ها نسبتا بزرگ‌تر از کاندوم‌های متوسط ​​ نیستند. شما می‌توانید پا پیش بگذارید و تمام اندازه‌ها را گردآوری کنید تا ببینید که آیا چیزی به نام “کاندوم سایز بزرگ” اصلا وجود دارد یا خیر.

این نوع کاندوم در واقع به آن اندازه که برند ادعا می‌کند بزرگ نیست. در حقیقت، برخی از آن‌ها حتی کوچک‌تر از سایز متوسط ​​هستند.

بنابراین با آن‌چه روی بسته درج شده گول نخورید. قبل از انتخاب کاندوم، همیشه بهتر است که یکی را امتحان کنید. شما که نمی‌خواهید با استفاده از کاندوم نامناسب در هنگام مقاربت اشتباه کنید!

۹. چند نکته‌ی دیگر در مورد سایز کاندوم

به طور خلاصه، چهار نکته‌ی مهم را درباره‌‌ی اندازه‌ی کاندوم مورد بحث قرار داده‌ایم. اگر می‌خواهید سایز مناسب را انتخاب کنید، باید چند مورد را در نظر داشته باشید. بنابراین وقت آن است که با این نکات آشنا شوید:

– چنان‌چه قبلا توضیح دادم، عرض کاندوم به اندازه‌ی طول آن مهم است. اگر می‌خواهید سایزهای کاندوم‌ها را مقایسه کنید، باید عرض را بدانید. عرض استاندارد کاندوم بین ۴۴.۴۵ تا ۵۰.۸ است.

از طرف دیگر، کاندوم‌هایی که عرضی کم‌تر از ۴۴.۴۵ میلی‌متر دارند، کمی تنگ هستند. و آن‌هایی که بیش از ۵۰.۸ عرض دارند بزرگ‌ترین در نظر گرفته می‌شوند.

– حالا نوبت به صحبت در مورد طول کاندوم می‌رسد. این فاکتور خاص ممکن است گیج‌کننده باشد زیرا همه‌ی تولیدکنندگان از اندازه‌های مشابه استفاده نمی‌کنند. ممکن است شرکت A محصول خود را به عنوان سایز بزرگ توصیف کند، در حالی که همین سایز در شرکت B سایز متوسط ​​محسوب می‌شود.

بنابراین، نیازمند دسترسی به یک راهنمای قابل اعتماد و کلی هستید. در این مورد، باید بدانید که کاندوم‌های استاندارد بین ۱۸۴.۱۵ میلی‌متر و ۱۹۸.۱۲ میلی‌متر طول دارند. سایز کوچک‌تر نیز چیزی بین ۱۷۷.۸ و ۱۹۸.۱۲ میلی‌متر است. و کاندوم‌های سایز بزرگ از ۱۸۴.۱۵ تا ۲۰۵.۷۴ میلی‌متر طول دارند.

بنابراین، هنگامی که فاکتور مهمی چون طول کاندوم را بررسی می‌کنید، این اندازه‌ها را به عنوان یک قاعده‌ی کلی در نظر بگیرید.

– ضخامت نکته‌ی بعدی است. این مورد دومین عامل مهم است که روی مناسب بودن کاندوم تأثیر می‌گذارد. هنگامی که دور آلت تناسلی بالاتر از حد متوسط است، نمی‌توانید کاندوم‌های استاندارد بپوشانید. چرا که ممکن است کمی تنگ باشند.

برعکس، زمانی که ضخامت آلت تناسلی پایین‌تر از حد متوسط ​​است، کاندوم استاندارد ممکن است سر بخورد و بیرون بیاید.

با توجه به این موضوع، باید دور آلت تناسلی‌تان را تعیین کنید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید.

– واضح است که خرید یک کاندوم بر اساس شکل و اندازه‌ی یک آلت تناسلی که دچار نعوظ نشده، کار درستی نیست. هنگامی که آلت تناسلی راست نشده، شرایط طبیعی مانند هوای سرد موجب می‌شود تا موقتا سایز آن کاهش بیاید. این امر باعث می‌شود که آلت تناسلی کمی کوچک‌تر شود.

۱۰. بررسی آن‌چه درون جعبه‌ی کاندوم است

برگه حاوی اطلاعاتِ موجود در جعبه یا پوشش کاندوم را دور نیندازید. همه‌ی برندها در بازاریابی زیاده‌روی نمی‌کنند. برخی از کاندوم‌ها در بازار وجود دارند که به مقابله با برخی مشکلات کمک می‌کنند. بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری خواندن برچسب کاندوم ضرورت دارد.

هنگامی که نوشته‌ی روی بسته‌ی یک کاندوم می‌گوید که این محصول برای لذت بیش‌تر است، در واقع به این معنا است که کاندوم حاوی کمی کرم بی‌حس‌کننده است و درنزدیکی نوک، ماهیتی ملایم دارد. کار این کاندوم افزایش مدت زمان رابطه‌ی جنسی است.

البته این موضوع ممکن است برای مردانی که به سختی به اوج می‌رسند، خبر خوبی نباشد.

نوع دیگر کاندوم موجود در بازار، کاندوم فوق‌العاده نازک است. این نوع برای مقابله با مسائلی مانند فقدان حس تولید شده‌است. در واقع این مشکل شایعی است که بسیاری از مردان کاندوم-پوش از آن شاکی هستند. با این حال، اگر زود ارضا می‌شوید، نیازی به کاندوم‌هایی که حس را افزایش می‌دهند، ندارید.

بنابراین باید همیشه متن نوشته شده روی جعبه را به دقت بخوانید. عدم انجام این کار ممکن است به سادگی مانع عملکردی ایده‌آل در رختخواب شود.

مزایای استفاده از کاندوم

نکته‌ای مهم در مورد کاندوم است این است که خریدن آن‌ و استفاده از آن بسیار آسان است. این محصول در پیشگیری از STDs و حاملگی کمک می‌کنند. در واقع، حتی کیفیت مقاربت جنسی را هم بهتر می‌کند. بیایید در این رابطه بیش‌تر بدانیم!

– حفاظت در برابر STDها: هم کاندوم زنانه و هم مردانه به عنوان روشی برای کنترل بارداری به کار می‌روند. اما کار دیگری که کاندوم‌ها انجام می‌دهند جلوگیری از گسترش و انتقال STDs (بیماری‌های منتقله از راه رابطه‌ی جنسی) است. این بیماری‌ها شامل HIV می‌شوند.

بنابراین، مهم نیست که شما یا شریک زندگی‌تان قرص‌های جلوگیری از بارداری مصرف می‌کنید یا نه، به هر حال استفاده از کاندوم محافظت در برابر STDها را نیز به شما ارائه می‌دهد. این بدان معناست که استفاده از کاندوم فقط برای جلوگیری از بارداری نیست.

– کاندوم ارزان است: کاندوم‌ها محصولاتی هستند که شما به راحتی می‌توانید در فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و حتی به صورت آنلاین خریداری کنید. برای خرید آن‌ها نیازی به نسخه یا کارت شناسایی ندارید. و مهم‌تر این‌که، کاندوم مقرون به صرفه است، در بعضی موارد حتی رایگان است. بنابراین خرید یک کاندوم شما را ورشکست نمی‌کند!

علاوه بر این، تمام کاندوم‌های موجود در بازار خرده‌فروشی قابل حمل و کوچک هستند. بنابراین برای جلوگیری از حاملگی و حفاظت از  خودتان در برابر STD، نیازی نیست که تلاش زیادی به خرج بدهید یا پول زیادی هزینه کنید.

– کاندوم لذت را افزایش می‌دهد: محافظت و لذت هر دو لازم هستند. و یک کاندوم هر دو را ارائه می‌دهد. این محصول در بافت‌ها، شکل‌ها و سبک‌های مختلفی ارائه می‌شود و میزان لذت شما را افزایش می‌دهد. و این موضوع در مورد هر دو طرف حاضر در رابطه‌ی جنسی صدق می‌کند.

این‌که شریک زندگی‌تان کاندوم را روی آلت تناسلی‌تان می‌کشد، می‌تواند به نوعی پیشنوازی برای شما باشد. علاوه بر این کاندوم روند انزال را به تاخیر می‌اندازد. بنابراین با استفاده از آن می‌توانید انتظار داشته باشید که رابطه‌ی جنسی‌تان زمان بیش‌تری طول بکشد.

بدون در نظر گرفتن این‌که شما چه چیزی دوست دارید، کاندوم برای رابطه‌ی واژینال، مقعدی و دهانی تولید می‌شود. یکی از اهداف اصلی این محصول تامین امنیت فرد در برابر STD است. بنابراین مهم نیست که دخول در کجا صورت می‌گیرد.

در واقع، این بهترین نکته در مورد کاندوم است. این محصول به شما اجازه می‌دهد تا روی لذت تمرکز کنید. زمانی که پای کاندوم به میان کشیده می‌شود، نگرانی در مورد مسائلی مانند STDها یا حاملگی دیگر جایی ندارد.

در کل، رابطه‌ی جنسی محافظت شده اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا سبب حذف استرس‌های غیر ضروری می‌شود که لذت را در رابطه‌ی جنسی کاهش می‌دهند. هیچ چیز بدتر از این نیست که فرد در طول رابطه‌ی جنسی دچار نگرانی باشد.

– کاندوم تاثیر روش‌های دیگر کنترل بارداری را تقویت می‌کند: جلوگیری دو چندان از بارداری به معنای استفاده از کاندوم و مصرف قرص‌های کنترل بارداری است. چنان‌چه می‌دانید، هیچ کدام از روش‌های جلوگیری کاملا موثر نیست. بنابراين داشتن دو روش، راه‌حل مناسبی براي جلوگيري از بارداري است.

اگر روش A موثر نبود، روش B را دارید که از این فرایند حمایت کند. یک دلیل خیلی مهم برای استفاده از کاندوم، بعله!

کاندوم این حفاظت اضافی را نه فقط به قرص‌های جلوگیری از بارداری، بلکه به روش‌های دیگر نیز اضافه می‌کند.

اما این بدان معنا نیست که استفاده از کاندوم مردانه و زنانه به صورت همزمان مشکلی ندارد. شما فقط باید یک کاندوم برای یک بار رابطه بپوشید. یک کاندوم برای محافظت از شما در برابر بارداری و STDها کافی‌تر از کافی است.

– بدون عوارض جانبی: کاندوم عوارض جانبی ناخوشایندی را ارائه نمی‌دهد، آیا این موضوع جذاب نیست؟ اگر چه کاندوم لاتکس ممکن است کمی سوزش ایجاد کند یا پوست راتحریک کند، اما زمانی رخ می‌دهد که به لاتکس حساسیت یا آلرژی داشته باشید. در موارد نادر، روغن موجود در نوع خاصی از کاندوم نیز منجر به سوزش خفیفی می‌شود.

در صورتی که به لاتکس آلرژی دارید، می‌توانید برند را تغییر دهید. همچنین، کاندوم‌های پلاستیکی بهترین گزینه هستند. بسیاری از کاندوم‌های زنانه وجود دارند که دارای ساختار پلاستیکی نرم هستند. کاندوم‌های بدون لاتکس عبارتند از نیتریل، پلی ایزوپرن و پلی اورتان.

و خرید چنین کاندوم‌هایی اصلا کار دشواری نیست. می‌توانید آن‌ها را از هر فروشگاهی که کاندوم لاتکس را تهیه می‌کنید، بخرید.

نتیجه‌گیری

روند خرید بسیار ساده است. با این وجود، اگر هم اشتباه کنید، باید بدانید که تنها نیستید. درصد مردانی که در طول مقاربت اشتباه می‌کنند نسبتا بالا است.

کاندوم بهترین روش پیشگیری از STD و جلوگیری از بارداری است. با این حال، اگر به صورت نادرست از آن استفاده کنید، می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود از جمله اختلال نعوظ، STDها یا حاملگی ناخواسته.

در حقیقت، یکی از علل اصلی اختلال نعوظ، با کاندوم مرتبط است. گاهی اوقات کاندوم‌های دچارپارگی، کاندوم‌های نامناسب یا آن‌هایی که در طی مقاربت درمی‌آورید، ممکن است باعث بروز مشکلات نعوظ شوند.

برای اطمینان از این‌که چنین مشکلی برای شما رخ نمی‌دهد، باید ذهنیت بازی داشته باشید. به این معنا که شاید اکنون وقت آن است که گفتگویی درباره‌ی کاندوم داشته باشید. قبل از این‌که حتی بسته‌ی کاندوم را باز کنید، باید بتوانید با شریک زندگی‌تان آزادانه درباره‌ی این محصول صحبت کنید.

در اغلب موارد، مردانی که از صحبت در مورد استفاده از کاندوم قبل از رابطه‌ی جنسی خودداری می‌کنند، افرادی خجالتی و مضطرب هستند. و این امر، به نوبه‌ی خود، یک تاثیر منفی در سطح عملکرد آن‌ها دارد. و چنین چیزی اصلا و ابدا خوب نیست، نه؟

به همین دلیل، مهم است که کاندوم مناسبی را پیدا کنید. طول و عرض آلت تناسلی همه‌ی مردان یکسان نیست. بعضی از آلت‌ها کوتاه‌تر از بقیه هستند. و نه فقط کاندوم، بلکه آلت تناسلی نیز به لحاظ شکل  و سایز متفاوت است. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده‌ی کاندوم گزینه‌های زیادی را ارائه می‌دهند.

بنابراین تجربه‌ی جدیدتان را با تجربه‌های گذشته مقایسه کنید. آیا تا به حال از کاندومی استفاده کرده‌اید که بیش از حد تنگ باشد یا در طول رابطه‌ی جنسی سر خورده باشد؟ اگر بله، پس حواس‌تان باشد که کاندومی با همان طول و عرض هرگز نخرید.

کاندوم‌هایی که بیش از حد کوچک به نظر می‌رسند سبب می‌شوند که در هنگام استفاده از آن‌ها راحت نباشید. از سوی دیگر، کاندوم‌های بیش از حد بزرگ ممکن است در زمان مقاربت سر بخورند. بنابراین، اگر می‌خواهید جلوی بروز این مشکلات را بگیرید، لطفا آلت تناسلی‌تان را دقیقا اندازه‌گیری کنید. اشتباه در این زمینه نه تنها به حاملگی ناخواسته یا STDها منجر می‌شود، بلکه چنین مشکلاتی همچنین موجب از بین رفتن لذت تجربه‌ی جنسی شما می‌شود.

نوشته‌های مرتبط