5 خط تولید ارزان و پر درآمد

به علت شرایط نا به سامان اقتصادی کشور، اکثر افراد به دنبال ایجاد شغل های ارزان درعین حال پر درآمد می گردند. غالبا برخی از سرمایه داران با این شعار که «فروش بیشتر سود کمتر» به دنبال ایجاد مشاغلی هستند که بتوانند با فروش بیشتر به سود برسند. در واقع به دنبال برطرف کردن نیاز مردم و هموار کردن شرایط اقتصادی هستند. در اینجا قصد داریم در مورد چند خط تولید ارزان و پردرآمد صحبت کنیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

۵ پیشنهاد جذاب برای راه اندازی شغل ارزان و پر سود

۱.خط تولید سفره یکبار مصرف

قیمت محاسبه شده برای این خط با تجهیزات مورد نظر برای کارخانه تولید سفره یکبار مصرف در تابستان 1402 به طور میانگین ، به مبلغ ۱۴۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان بوده است.

سود محاسبه شده طبق طرح توجیهی در ۳ بعد بررسی شده است :

1.کالا یا خدمات

2.سود کسب و کار

3.سودنسبت به دارایی

  • سود کالا یا خدمات یعنی بهره فروش کالاها در این شغل 55درصد است که این درصد از نظر سود کالایی در حد بالایی از سودآوری میان کسب و کارها قرار دارد.
  • سود کسب و کار یعنی سود این شغل 45درصد است که نسبت به سود کالا یا خدمات پایین تر است و علت این امر نشان دهنده هزینه های عملیاتی بالاست.
  • سودنسبت به دارایی یعنی اینکه بهره سرمایه گذاری هر کسب و کاری باید با یک الگو مناسب سنجیده شود تا مشخص شود این کسب و کار قابلیت سود آوری دارد یا خیر؟

اکثرا پایه این الگو را میزان سود بانکی در نظر می گیرند که در حال حاضر برای سال 1402(18%) است. یعنی هر 100میلیون، 1میلیون و 500 هزار تومان ماهانه و 18میلیون سالانه.

میزان سود سرمایه گذاری در این شغل در حالت استاندارد یعنی اگر درست ومداوم کار کنید 40%است که این یعنی این شغل پر سود می باشد و می توان آن را جزو مشاغل پر سود قرار داد. تقریبا دوره بازگشت سرمایه جهت راه اندازی این خط 1سال و 5ماه محاسبه شده است.

دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید ارزان و پر درآمد تولید سفره یکبار مصرف

  1. دستگاه تولید نایلون
  2. دستگاه چاپ
  3. دستگاه جرقه گیر نایلون
  4. دستگاه رولینگ
  5. دستگاه بسته بندی سفره

 ۲. خط تولید آسیاب مواد مختلف

برای راه اندازی خط تولید آسیاب محصولات عطاری مشخص کنید که در زمینه خانگی قصد فعالیت دارید یا کارگاهی و کارخانه ای .

چنانچه قصد فعالیت در زمینه خانگی دارید شما می توانید از تولیدات کم شروع کنید و در آمد زایی کنید. به همین منظور جهت راه اندازی این شغل باید:

  • یک دستگاه آسیاب با کیفیت و تضمینی خریداری کنید.
  • نیاز به محصولات خام جهت آسیاب و پودر کردن و حتی بلغور کردن دارید مثل ادویه جات، گیاهان دارویی … دارید.
  • بسته، پاکت یا نایلونهای مورد نیاز خود جهت بسته بندی محصولات که این هم می تواند فروش به صورت فله ای باشد یا به صورت بسته بندی شده در وزن های مختلف. برای این کار هم درابتدا می توان از تجهیزات بسته بندی خانگی با صرف بودجه کم شروع کرد و در ادامه بعد از رسیدن به سود قابل توجه، به فکر خرید دستگاه های بسته بندی صنعتی بود.
رپورتاژ

تنوع دستگاه های آسیاب در بازار بسیار است و قیمت ها متفاوت . اما برآورد قیمتی ما از 10تا 15 میلیون تومان برای مشاغل خانگی می باشد. برای ظرفیت های تولید بیشتر نیز این رقم به بالای 25 میلیون تومان هم می رسد.

بسته ها و نایلون ها هم متناسب با مقدار تولید شما متفاوت است که از 500هزار تومان تا حداکثر 2میلیون تومان کافی است.

تهیه مواد هم بسته به نوع محصول و میزان فروش و سرمایه اولیه متفاوت است. برای شروع بهتر است از 10کیلو شروع به فعالیت کنید و رفته رفته با افزایش فروش این مقدار را افزایش دهید. به طور میانگین هر کیلو مواد قابل آسیاب 80 الی 200 هزار تومان برآورد شده است.

۳.خط تولید پودر میوه و سبزیجات

پودر میوه و سبزیجات یکی از محصولات بسیار کاربردی در صنایع غذایی است. این محصولات از طریق فرآیند خشک کردن به شکل پودر تبدیل می‌شوند و می‌توانند در تهیه محصولات مختلف مانند آبمیوه ها، نوشیدنی ها، غذاها و … استفاده شوند. خط تولید پودر میوه و سبزیجات با استفاده از تکنولوژی روز و تجهیزات پیشرفته، امکان تهیه این محصولات با کیفیت بالا و در حجم بالا را فراهم می‌کند. این شغل را در سطح خانگی و کارگاهی و کارخانه ای می توانید انجام بدهید که سرمایه گذاری در این خط از 30میلیون به بالاست .

۴.خط تولید میوه خشک

یکی دیگر از خط تولید های پر بازده خط تولید میوه خشک است. شما برای این کار نیاز به تجهیزاتی مانند دستگاه اسلایسر و دستگاه خشک کن میوه دارید که با سرمایه ای حدود 150میلیون می توانید در جهت آن قدم بردارید . بازار تولید میوه خشک بسیار زیاد است و اگر محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی در بازار ارائه کنید مسلما فروش و سود شما بیشتر خواهد شد. یافتن بازار خارجی و توسعه کسب و کار در این زمنیه می تواند حاشیه سود بیشتری به ازمغان آورد.

۵. خط تولید ارزان و پر درآمد: خط تولید و فراوری سبزیجات

یکی از ایده های پر بازده درآمدزایی راه اندازی خط تولید بسته بندی سبزیجات و فرآوری آنها است این شغل از 4 طریق قابل اجراست:

  1. خانگی
  2. کارگاهی
  3. فروشگاهی
  4. صنعتی

شغلی متنوع، با حداقل سرمایه گذاری برای راه اندازی خط تولید و کسب و کار، ان هم بدون نیاز به تجربه یا تحصیلات خاص! اکثر خانم های خانه داری که قصد راه اندازی شغل خانگی و کارگاهی هستند، این شغل را در اولویت خود قرار می دهند .

مسیر پیش روی آنها شامل خرید سبزی، پاک کردن سبزی، شستشوی سبزی، خردکردن سبزی،خشک کردن سبزی،سرخ کردن و بسته بندی سبزی می باشد. با راه اندازی این خط تولید بین 80الی 90% سودهی برای افراد حاصل می شود . به جرات می توان گفت که یکی

از خط تولید های ارزان و پر درآمد حال حاضر همین خط تولید سبزی است.

 تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این خط تولید ارزان و پر درآمد شامل :

  • وان شستشوی سبزیجات
  • خردکن سبزی
  • سرخ کن سبزی، دستگاه خشک کن و دستگاه بسته بندی سبزیجات در صورت نیاز
  • در کنار خط سبزی می توان تجهیزات جانبی دیگری چون دستگاه آبلیموگیری، آبغوره گیری و … را نیز افزود و در فصول مختلف سال، بیشترین بازدهی و کسب سود را بدست آورد.

سرمایه لازم برای شروع کار از 150 تا 200 میلون تومان و بسته به حجم کار و تنوع وسایلی که می خواهید تهیه کنید دارد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با خط تولید های ارزان و پر درآمد آشنا کنیم. در نظر داشته باشید که به علت نوسانات بازار قیمت این خط تولید ها مدام درحال تغییر هستند. لازم به ذکر است که قیمت های برآورد شده در زمینه تجهیزات غذایی از شرکت نیکوپک استعلام شده است. برای خرید یا کسب اطلاعات تکمیلی می توانید به سایت این شرکت یا سایر شرکت های تولید کننده در این زمینه سربزنید.

نوشته‌های مرتبط