مهم‌ترین و جذاب‌ترین تنظیمات لایو اینستاگرام

اینستاگرام امکانات متفاوتی دارد که هر کدام از این امکانات به ما کمک می‌کنند بتوانیم از اینستاگرام استفاده‌های بهتری کنیم و محصولات و خدمات خودمان را به دیگران معرفی کنیم. لایو اینستاگرام یکی از امکانات فوق‌العاده‌ای است که این شبکه اجتماعی در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم با استفاده از آن، به‌صورت زنده با مخاطبین و فالوورهای خودمان تعامل داشته باشیم و اطلاعات خودمان را با آنها به اشتراک بگذاریم و حتی لایوهای چندنفره برگزار کنیم. یکی از چالش‌هایی که افراد تازه‌کار در اینستاگرام دارند، این است که تنظیمات لایو اینستاگرام را به خوبی بلد نیستند و نمی‌دانند که هر گزینه در لایو اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد.

به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم در مورد تنظیمات لایو اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم که اصلاً چطور می‌توانید از لایو استفاده‌های بهتری داشته باشید و همچنین بگوییم که تنظیمات موجود در لایو اینستاگرام مربوط به چه‌کارهایی هستند و چطور می‌توانید از آنها استفاده کنید تا لایو بهتری برگزار کنید. اگر صاحب یک پیج اینستاگرامی هستید و می‌خواهید با استفاده از لایو اینستاگرام، با مخاطبین خودتان تعامل بیشتری داشته باشید و همچنین می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید لایوهای حرفه‌ای‌تر و موفق‌تری را برگزار کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش برگزاری لایوهای موفق را به شما یاد بدهیم. همچنین اگر تمایل دارید تا مسیر پیشرفت در اینستاگرام را با سرعت بیشتری طی کنید بدون شک مشاهده کردن فیلم های آموزشی میتواند نقش موثری در این مسیر داشته باشد؛ با توجه به این موضوع پیشنهاد ما دریافت آموزش های فرادرس است.

لایو اینستاگرام چه تأثیری در فروش دارد؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی تنظیمات لایو اینستاگرام برویم، بهتر است در مورد این صحبت کنیم که اصلاً برگزاری لایو چه فایده‌ای برای فروش پیج شما دارد و چطور می‌توانید بهترین استفاده ممکن را از لایو اینستاگرام داشته باشید. در ادامه با هم برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند لایو در فروش شما تأثیر داشته باشد را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با آنها آشنا شوید. از جمله مزایای لایو اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین تنظیمات لایو اینستاگرام

قدرت اعتمادسازی بالا

همان‌طور که از نامش پیداست، در لایو مخاطبان شما می‌توانند به‌صورت زنده شما را ببینند و این موضوع می‌تواند برایشان اعتمادسازی بالایی را ایجاد کند. خیلی اوقات ما از پیجی که ندانیم چه کسی پشت آن است خرید نمی‌کنیم و اعتماد کردن به چنین پیجی برایمان سخت است. اما وقتی شما در پیج خودتان لایو برگزار می‌کنید، افراد متوجه می‌شوند که یک فرد واقعی پشت این پیج است و با خود شما ارتباط برقرار می‌کنند و همین موضوع کمک می‌کند که بتوانید اعتماد آنها را بیشتر و بهتر جلب کنید. اگر در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری لایو در پیج اینستاگرام خودتان ندارید، توصیه ما این است که حتماً در پیجتان برنامه منظمی برای برگزاری لایو داشته باشید تا بتوانید از این مزیت لایو استفاده کنید.

فروش راحت‌تر

خیلی اوقات وقتی شما در استوری یا پست محصولی را معرفی می‌کنید، افراد نمی‌توانند به‌راحتی متوجه شوند که محصول شما چیست یا چه فایده‌ای برای آنها دارد. گاهی اوقات حتی به خودشان زحمت نمی‌دهند که پست یا استوری شما را ببینند و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانید فروش بالایی را در کمپین فروش خودتان داشته باشید. برای حل این مشکل، بهترین گزینه ‌این است که با استفاده از لایو کمپین فروش خودتان را حرفه‌ای‌تر برگزار کنید و مفصل‌تر درباره محصول حرف بزنید و بهتر محصول خودتان را به فالوورهایتان معرفی کنید. حتی با استفاده از لایو می‌توانید به سؤالات و دغدغه‌های ذهنی مخاطبان خودتان جواب دهید یا می‌توانید با مشتریان قبلی که از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده‌اند، لایو مشترک داشته باشید تا دیگران ببینند که چطور محصول شما توانسته است برای آن فرد تأثیرگذار و مفید باشد. تمامی این کارها باعث می‌شوند که بتوانید از لایو استفاده بهتری داشته باشید و فروشتان را افزایش دهید.

ارسال نوتیفیکیشن برای تمامی مخاطبان

معمولاً لایو تنها امکان اینستاگرام است که اکثر افراد نوتیفیکیشن یا اطلاع‌رسانی آن را غیرفعال نکرده‌اند و به همین خاطر وقتی شما لایو برگزار می‌کنید، برای تمامی فالوورهای شما اطلاع‌رسانی می‌شود که به لایو شما بیایند. این امکان لایو کمک می‌کند که هم بتوانید مخاطبان خودتان را در لایو جمع کرده و برای آنها راحت‌تر صحبت کنید و هم کمک می‌کند که بتوانید فالوورهای مرده یا غیرفعال پیج خودتان را فعال کنید.

شبکه‌سازی و افزایش فالوور

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده‌ای که لایو اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، این است که می‌توانید با 4 نفر دیگر به‌صورت همزمان لایو برگزار کنید. این کار هم برای شبکه‌سازی بسیار مفید است و کمک می‌کند که با افرادی که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید و با آنها شبکه‌سازی داشته باشید و هم کمک می‌کند که بتوانید در لایو آنها دیده شوید و فالوورهای آنها به شما علاقه‌مند شده و پیجتان را فالو کنند. پس از این امکان لایو اینستاگرام، یعنی برگزاری لایو چندنفره، غافل نشوید و حتماً برای این کار برنامه‌ریزی داشته باشید.

گزینه‌های موجود در تنظیمات لایو اینستاگرام چه هستند؟

تا به اینجا در مورد لایو صحبت کردیم و گفتیم که لایو چطور به شما کمک می‌کند که فروش بیشتری داشته باشید و بتوانید با دیگران شبکه‌سازی کنید و حتی فالوورهای خودتان را افزایش دهید. حالا می‌خواهیم به سراغ بررسی گزینه‌های موجود در تنظیمات لایو اینستاگرام برویم و بگوییم که هرکدام از این تنظیمات مربوط به چه چیزی هستند و چه کاربردی برای برگزاری بهتر لایو دارند.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین تنظیمات لایو اینستاگرام

انتخاب عنوان لایو

قبل از اینکه بخواهید لایو اینستاگرام را شروع کنید، در سمت چپ صفحه سه گزینه وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا کارهای مختلفی را انجام دهید. اولین گزینه مربوط به تعیین عنوان برای لایو اینستاگرام شما است که می‌توانید قبل از شروع لایو، این گزینه را فعال کنید تا عنوان لایو شما برای مخاطبانتان نمایش داده شود. این گزینه کمک می‌کند که هرکسی وارد لایو شما می‌شود، سریع‌تر متوجه شود دقیقاً موضوع چیست و شما می‌خواهید در مورد چه چیزی در لایو خودتان صحبت کنید. پس حتماً از این گزینه استفاده کنید.

ایجاد شمارشگر معکوس تا زمان لایو

رپورتاژ

دومین گزینه‌ای که در این قسمت وجود دارد، به شما این امکان را می‌دهد که برای شروع لایو خودتان تایمر ایجاد کنید تا مخاطبان شما بتوانند ببینند که چند دقیقه دیگر به لایو مانده است و بتوانند در زمان مقرر حاضر شوند. این گزینه نیز می‌تواند کمک کند در مخاطبان خودتان حس تعجیل ایجاد کنید و کاری کنید که تعداد بیشتری از فالوورهای به لایو شما وارد شوند. پس از این گزینه نیز استفاده کنید تا لایو خودتان را حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر برگزار کنید.

امکان برگزاری لایو آزمایشی

خیلی اوقات ممکن است در ایران به‌خاطر کندی اینترنت، مشکلات فنی در حین لایو ایجاد شود و ما نتوانیم به‌درستی لایو خودمان را برگزار کنیم. اینستاگرام برای جلوگیری از این مشکلات و برای اینکه بتوانیم با خیال راحت لایو خودمان را تست کنیم، امکان Broadcast audience را در لایو قرار داده است. گزینه سومی که قبل از شروع لایو قرار دارد، مربوط به همین کار است که با آیکون چشم مشخص شده است. وقتی این قسمت را انتخاب کنید، یک گزینه PUBLIC یا عمومی دارد که به شما این امکان را می‌دهد همه بتوانند لایو شما را مشاهده کنند. اما گزینه دیگری با نام Practice یا تمرین نیز وجود دارد. اگر این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید یک لایو تمرینی برگزار کنید که کسی آن را نخواهد دید و در این لایو می‌توانید مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کنید و سرعت اینترنت خودتان را نیز بسنجید تا در حین لایو اصلی مشکلی برایتان ایجاد نشود. این گزینه نیز کمک می‌کند که بتوانید حرفه‌ای‌تر لایوهای خودتان را برگزار کنید و مشکلات فنی کمتری در حین لایو وجود داشته باشند.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین تنظیمات لایو اینستاگرام

امکان پرسش‌ و پاسخ در لایو

یکی از امکاناتی که در لایو اینستاگرام با آیکون علامت سؤال قرار دارد، امکان پرسش‌ و پاسخ است که به شما امکان می‌دهد بتوانید به سؤالات شرکت‌کننده‌های لایو خودتان پاسخ دهید. البته خیلی از افراد از کامنت‌ها برای این کار استفاده می‌کنند، اما استفاده از بخش پرسش‌ و پاسخ کمک می‌کند که بتوانید هر سؤالی را که می‌خواهید انتخاب کنید و سؤال در زمانی که در حال جواب دادن به آن هستید با سایز بزرگ نمایش داده شود و مخاطبان شما بدانند در حال جواب دادن به چه سؤالی هستید. این گزینه برای لایوهای آموزشی بسیار مناسب است و به شما کمک می‌کند که لایوهای پرسش‌ و پاسخ خوبی را برگزار کنید و از دغدغه‌های مخاطبان خودتان باخبر شوید.

ارسال دایرکت

یکی از گزینه‌هایی که در لایو وجود دارد، آیکون دایرکت اینستاگرام است که مانند یک فلش رو به‌ بالا نمایش داده می‌شود. این آیکون برای این است که بتوانید با افرادی که در لایو شما حاضر هستند، از طریق دایرکت نیز ارتباط برقرار کنید. مثلاً فرض کنید شخصی در لایو شما هست که در حالت عادی ممکن است آن شخص را پیدا نکنید و می‌خواهید پیامی را برای او ارسال کنید، در این صورت شما می‌توانید از این امکان استفاده کنید تا به آن شخص پیام خودتان را ارسال کنید و بعد از لایو به مکالمه خودتان ادامه دهید.

امکان لایو چندنفره

گزینه دیگری که در قسمت لایو اینستاگرام وجود دارد، آیکون دو شکل لبخند است که به شما این امکان را می‌دهد ببینید چه کسانی درخواست برگزاری لایو با شما را داشته‌اند و هرکدام را که می‌خواهید به لایو خودتان اضافه کنید. مخصوصاً در لایوهایی که با فالوورهای خودتان برگزار کنید و از آنها درخواست می‌کنید به لایو شما بیایند، این گزینه بسیار کاربردی است و کمک می‌کند که بتوانید افراد دلخواه خودتان را برای اضافه ‌شدن به لایو انتخاب کنید.

استفاده از فیلترهای اینستاگرام

گزینه دیگری در تنظیمات لایو اینستاگرام وجود دارد، با آیکون شکلک مشخص شده است که این قسمت مربوط به فیلترهای اینستاگرام است. در این قسمت می‌توانید از فیلترهای مختلفی که در اینستاگرام وجود دارند استفاده کنید تا حالت زیباتری را در لایو ایجاد کنید یا از امکانات فیلترها مانند پرده سبز استفاده کنید. این گزینه نیز می‌تواند برای افرادی که عاشق استفاده از فیلترهای اینستاگرام هستند، بسیار کاربردی و مناسب باشد.

نشان‌ دادن فایل از گالری

یکی از امکانات جالبی که در لایو اینستاگرام وجود دارد، گزینه‌ای است که در کنار فیلترها قرار گرفته است و می‌توانید با استفاده از این گزینه، فیلم یا تصویری را از گالری گوشی خودتان انتخاب کرده و به مخاطبان نشان دهید. برای این کار کافی است که این گزینه را بزنید و فیلم یا عکسی که می‌خواهید را انتخاب کنید تا در لایو شما پخش شود و مخاطبان شما آن را ببینند.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین تنظیمات لایو اینستاگرام

قسمت کامنت‌ها

قسمت کامنت‌ها در لایو قسمتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا نظرات مخاطبان خودتان را دریافت کنید. البته اگر روی سه‌نقطه کنار کامنت‌ها کلیک کنید، می‌توانید کامنت خاصی که دیگران یا خودتان نوشته‌اید را پین کنید تا هرکسی بتواند آن را ببیند. گزینه turn off comments نیز گزینه دیگری است که به شما این امکان را می‌دهد بتوانید کامنت‌ها را به ‌صورت کامل غیرفعال کنید و مخاطبان شما دیگر کامنتی ارسال نکنند. این گزینه برای زمانی مناسب است که می‌خواهید حواس مخاطبان شما بیشتر جمع شود و به لایو شما دقت کنند.

گزینه پایان لایو

در انتها گزینه‌ای که در بالای لایو شما وجود دارد، گزینه ضربدر یا end است که با زدن آن می‌توانید لایو خودتان را تمام کنید. پس از زدن این گزینه چند مورد به شما نمایش داده می‌شوند. گزینه اول share to igtv است که به شما این امکان را می‌دهد که ویدئو لایو خودتان را به‌صورت پست منتشر کنید و آن را در اختیار مخاطبان خودتان قرار دهید. گزینه دوم download video است که با استفاده از آن می‌توانید ویدئو لایو خودتان را دانلود کنید. گزینه سوم نیز delete video است که با استفاده از آن می‌توانید به‌صورت کامل لایو خودتان را حذف کنید. این گزینه‌ها نیز به شما کمک می‌کنند که بتوانید لایو خودتان را به اتمام برسانید.

کلام آخر در مورد تنظیمات لایو اینستاگرام

در این مقاله در مورد تنظیمات لایو اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با استفاده از امکاناتی که لایو در اختیار شما قرار می‌دهد، فروش خودتان را افزایش دهید یا حتی فالوورهای خودتان را بیشتر کنید. در ادامه گفتیم که تنظیمات لایو اینستاگرام چه چیزهایی هستند و با استفاده از آنها چه‌کارهایی را می‌توانید انجام دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با تنظیمات لایو اینستاگرام بیشتر آشنا شوید و بتوانید در حین برگزاری لایو، بهترین استفاده را از آنها داشته باشید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. در پایان مایلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم تا اگر تمایل به راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی دارید بتوانید با مشاهده این آموزش اصول راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را بیاموزید؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

نوشته‌های مرتبط