بهترین dns برای ps5 چیست؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید پس‌از خرید کنسول پلی‌استیشن انجام دهید، تنظیم بهترین dns برای ps5 در ایران است. کشور ایران از محدودیت‌های اینترنت بین‌المللی برخوردار بوده و بسیاری از سرویس‌ها و پلتفرم‌های خارجی در این کشور در دسترس نیستند. همین موضوع نیز موجب می‌شود شما نتوانید برخی از بازی‌های آنلاین یا سرویس‌های اینترنتی این کنسول را استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است بهترین دی ‌ان ‌اس برای PS5 را پیدا کرده و سپس در تنظیمات آن را ثبت کنید. این کار سرعت و پینگ شما را نیز بهبود می‌دهد. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب بهترین DNSها را برای این کنسول معرفی و ارزیابی کنیم.

چرا باید از DNS در کنسول پلی‌استیشن 5 استفاده کنیم؟

DNS در واقع همان Domain Name System بوده و وظیفه اتصال شما به سرور را دارد. استفاده از یک dns معتبر باعث می‌شود تا سرعت اتصال شما بیشتر شده و بتوانید با پینگ کمتری به بازی‌های آنلاین کنسول پی اس فایو متصل شوید. بهترین dns برای ps5 توسط شرکت‌هایی مانند گوگل و کلادفلر ارائه می‌شود.

بهترین و سریع‌ترین DNSهای PS5

انواع مختلفی از بهترین dns برای ps5 وجود دارند. شما این قابلیت را دارید تا با تنظیم بهترین DNS های PS5 روی مدل‌هایی مانند پی اس فایو اسلیم، علاوه‌بر برطرف‌ کردن محدودیت‌ها، سرعت اتصال خود به سرورها را نیز بیشتر کنید. DNS های برتر بدین صورت هستند.

DNS گوگل برای استفاده در PS5

به‌دنبال بهترین dns ها برای ps5 هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم که از دی‌ان‌اس گوگل استفاده کنید. شرکت گوگل یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شرکت‌هایی است که درزمینه خدمات دیجیتال و شبکه فعالیت می‌کند. این شرکت سریع‌ترین نیم سرورها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کمترین زمان، بیشترین حجم بازی‌ها را دانلود کنید. با تنظیم دی‌ان‌اس‌های 8.8.8.8 به‌عنوان اولیه و 8.8.4.4 به‌عنوان ثانویه قادر هستید پینگ بهتری را برای اجرای بازی‌های آنلاین مانند کالاف، فورتنایت و پابجی به‌دست بیاورید.

DNS کلادفلر برای کنسول پلی‌استیشن 5

شرکت دیگری که بهترین dns های ps5 را ارائه می‌کند، کلادفلر نام دارد. Cloudflare یک کمپانی بزرگ درزمینه خدمات امنیت شبکه و اینترنت بوده و در حوزه نیم سرور، نمونه‌های سریع و قابل‌ اعتمادی را ارائه کرده است. هنگام استفاده از دی‌ان‌اس‌های این شرکت نیازی نیست نگران امنیت داده‌های خود باشید.

در واقع این کمپانی به بیشترین امنیت داده‌ها معروف بوده و از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند. بهترين dns براي ps5که توسط این شرکت آماده‌سازی شده شامل dns های اولیه 1.1.1.1 و ثانویه 1.0.0.1 می‌شود. بهبود سرعت دانلود و عدم قطعی سرور از قابلیت‌های آن به‌شمار می‌روند.

DNS اوپن دی ان اس برای بهترین سرعت دانلود PS5

شرکت OpenDNS نیز یکی از موفق‌ترین شرکت‌هایی است که جهت بهبود پینگ و سرعت دانلود، دی‌ان‌اس‌های سریعی را ارائه کرده است. با تنظیم این موارد می‌توانید از بهترین dns برای ps5 استفاده کرده و بازی‌های آنلاین را با سرعت خوبی اجرا کنید.

برای این کار کافی‌است به تنظیمات کنسول خود رفته و در بخش دی‌ان‌اس، dns های اولیه و ثانویه را بدین ترتیب وارد کنید: 208.67.222.222 – 208.67.220.220. قطعا از سرعت این نیم سرورها راضی خواهید بود.

DNS شرکت NTT DNS در PS5

چنانچه می‌خواهید انواع بازی‌های رایگان یا پولی کنسول پی اس فایو را دانلود کنید یا قصد خرید بازی ps5 دارید اما سرعت اینترنتتان خوب نیست، باید از دی‌ان‌اس‌های شرکت NTT DNS کمک بگیرید. بهترین dns برای ps5 توسط این شرکت نیز ارائه می‌شود که مزایای بسیار زیادی دارد.

رپورتاژ

همان‌طور که از نام این شرکت مشخص است، NTT DNS نمونه‌های مختلفی از DNS های سریع را آماده‌سازی کرده که بهترین انتخاب برای گیمرهای کنسول سونی به‌حساب می‌آیند. دی‌ان‌اس‌های ثانویه و اولیه این شرکت بدین صورت هستند: 129.250.35.250 – 129.250.35.251. مهم‌ترین ویژگی این دی‌ان‌اس، سرعت بالای دانلود آن است.

DNS شرکت Quad9 جهت بهبود پینگ PS5

باید به این نکته اشاره کنیم که هر شرکتی با ارائه بهترین dns برای ps5، یک مزیت مهم نیز از خود به نمایش می‌گذارد. به‌طور مثال، این مزیت در شرکت Quad9 برابر با بهترین پینگ است. پایین‌ترین نرخ پینگ را می‌توانید با دی‌ان‌اس‌های این شرکت دریافت کنید.

اگر هنگام اجرای بازی‌های آنلاین از پینگ رنج ‌برده و به‌خاطر آن نمی‌توانید حرفه‌ای بازی کنید، باید از بهترین dns های ps5 این شرکت بهره ببرید. نیم سرورهای اولیه و ثانویه‌ای که توسط این شرکت ارائه شده‌اند بدین صورت هستند: 9.9.9.9 – 149.112.112.112 .

DNS شرکت Verisign برای قطع‌نشدن از سرور PS5

اما آخرین موردی که می‌خواهیم درمیان بهترین dns ها برای ps5 به شما معرفی کنیم، دی ان اسی است که توسط شرکت Verisign ارائه می‌شود. این نیم سرور کاربردهای بسیار زیادی داشته و به کمک آن سرعت دانلود شما بهتر می‌شود.

همچنین دیگر از سرور بازی قطع نشده و می‌توانید با اتصالی ایمن و پایدار بازی کنید. نمونه‌های مختلف این dns شامل 2 مورد اولیه و ثانویه هستند که بیشترین کیفیت را درمیان بهترین dns برای ps5 دارند. این نیم سرورها عبارت‌اند از: 64.6.64.6 – 64.665.6 .

آموزش وارد کردن DNS در PS5 در کابل LAN

درصورتی‌که به‌دنبال استفاده از برترین dns برای ps5 هستید، باید ببینید که به چه شکل این موارد قابل ‌تنظیم هستند. آشنایی با تنظیمات کنسول ps5 برای تنظیم نیم سرور اهمیت بالایی دارد. درصورت استفاده از کابل LAN برای اتصال اینترنت باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا در صفحه اصلی کنسول وارد تنظیمات یا همان Setting شوید.
  • به بخش Network رفته و گزینه Set Up Internet Connection را کلیک کنید.
  • گزینه Use a LAN Cable را زده و سپس در بخش نمایش‌داده ‌شده گزینه Custom را انتخاب کنید.
  • در بخش DHCP گزینه Do not Specify را زده و سپس Manual را برای DNS بزنید.
  • حال نیم سرورها را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

اتصال به DNS هنگام استفاده از شبکه وای‌فای

تنظیم‌ کردن بهترین dns برای ps5 با استفاده از اتصال وای‌فای نیز کار ساده‌ای است. برای این کار باید همان مراحل را طی کرده و به‌جای ورود به LAN گزینه Use Wi-Fi را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Custom را زده و پس‌از طی ‌کردن مراحل مشابه قبلی، به بخش DNS بروید. می‌توانید در این مرحله هرکدام از نیم سرورهایی که در بخش‌های بالا باهم بررسی کردیم را وارد کنید. پس‌از تنظیم‌ کردن و ذخیره تنظیمات، سرعت اینترنت بهتر شده و پینگ اتصال شما کمتر خواهد شد.

آیا اتصال به DNS در کنسول‌های پلی‌استیشن ریسک دارد؟

به‌طور کلی باید گفت که اتصال و استفاده از بهترین dns برای ps5 هیچ‌گونه خطر و ریسکی برای شما ندارد؛ اما تنها زمانی این موضوع صدق می‌کند که از نیم سرورهای معتبر و شناخته شده استفاده کنید. شرکت‌هایی مانند گوگل و کلادفلر بهترین و ایمن‌ترین آن‌ها را به شما ارائه می‌دهند.

ممکن است برخی از تبلیغ‌کنندگان نمونه‌های دیگری از این نیم سرورها را به شما معرفی کرده و با این کار اقدام به کلاه برداری از اطلاعاتتان می‌کنند. به همین دلیل باید هنگام اتصال به دی‌ان‌اس‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط