بهترین مشاغل دورکاری از نظر میثم شکری ساز کارآفرین برتر کشوری

بسیاری از افرادی که می‌خواهند در خانه به کسب درآمد بپردازند، می‌توانند با شناخت بهترین مشاغل دورکاری به این هدف دست پیدا کنند البته باید مهارت کافی را در رابطه با فعالیت مورد نظر به‌دست آورند.

ممکن است تا چند سال گذشته فکر پیداکردن شغلی که نیاز به حضور فیزیکی در محل نداشته باشد و به‌صورت دورکاری انجام شود برای بسیاری از افراد عجیب به‌نظر می‌رسید اما با پیشرفت بیشتر فناوری و روی‌آوردن به زندگی دیجیتال مشاغل مختلفی به این حالت شکل گرفت.

منظور از دورکاری چیست؟

فریلنسری یا دورکاری شاید تا یک دهه گذشته برای بسیاری از افراد واژه‌ای غیرعادی به‌نظر می‌رسید اما درحال‌حاضر شاهد گسترش چنین فعالیت‌هایی در سطح دنیا هستیم که طرفداران زیادی دارد.

در واقع با انتخاب یکی از این مشاغل شما می‌توانید به نوعی تعادل بین سبک زندگی، درآمد و کار خود برسید که مدیریت اصلی آنها بر عهده خودتان قرار دارد.

دکتر میثم شکری ساز نابغه کسب و کار معتقد است که هر فردی با توجه به میزان توانایی خود، می‌تواند یک سبک کاری خاص را ایجاد کند که با تلاش مداوم امکان رسیدن به موفقیت و کسب درآمد مناسب برای او فراهم شود.

در همین راستا فعالیت‌هایی که در حوزه دورکاری انجام می‌شود، محدود به هیچ مکان یا مرز خاصی نمی‌شود و رسیدن به سطح مطلوب کاملا وابسته به رشد مهارت و تخصص افراد دارد.

از سوی دیگر برآوردهای خاصی از حقوق دریافتی افرادی که در زمینه مشاغل دورکاری فعالیت دارند، صورت نگرفته است و می‌توان گفت که میزان درآمد چنین فعالیت‌هایی از سطح پایین تا مبالغ بالا متغیر هستند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین مشاغل دورکاری از نگاه دکتر میثم شکری ساز

باید این را بدانید که با انتخاب مشاغل دورکاری دیگر نیازی نیست هر روز صبح زود براساس یک زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده در محل کار حاضر شوید و می‌توانید زمانتان را به اختیار خود مدیریت کنید.

به اعتقاد دکتر شکری ساز ایجاد اشتغال در هر بستری در ابتدا نیازمند هدف‌گذاری است و هر فردی برای رسیدن به موفقیت باید علاوه‌بر رویاپردازی، قدرت حرکت به سوی هدف را نیز داشته باشد.

البته باید به این مسئله دقت داشته باشید که هر کاری نیازمند دستیابی به مهارت خاص خود است و نمی‌توان انتظار داشت که دورکاری بدون تخصص انجام شود. برای این منظور بهتر است بعد از تحقیق درباره اینکه چه شغلی برای شما مناسب‌تر است، به‌دنبال یادگیری هم باشید.

اگر قصد دارید تا از طریق انجام یکی از مشاغل دورکاری، برای خود درآمد بالایی را کسب کنید باید این را در نظر داشته باشید که هر شغلی نمی‌تواند این هدف را برای شما محقق کند مگر اینکه در انتخاب خود دقت زیادی به خرج دهید.

طبق نظر دکتر میثم شکری ساز بهترین مشاغل دورکاری کدام است؟

بدون شک تعداد مشاغلی که می‌توان به‌صورت آنلاین و دورکاری انجام داد بسیار زیاد هستند اما بهتر است تعدادی از بهترین مواردی که از نظر نحوه فعالیت و درآمد در سطح مناسب‌تری قرار دارند را بشناسید.

دکتر میثم شکری ساز بر این باور است که خدمات مختلفی در زمینه برنامه‌نویسی، مشاغل اینترنتی، کار با نرم‌افزارهای کاربردی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که افراد می‌توانند به‌عنوان یک شغل مناسب و به‌صورت دورکاری انتخاب کنند.

بر همین اساس در ادامه به بررسی مشاغل آنلاین و دورکاری می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا از طریق یادگیری یک مهارت کاربردی بتوانید به کسب درآمد بپردازید.

برنامه نویسی یکی از مشاغل دورکاری

زمانی که در زمینه معرفی بهترین مشاغل دورکاری صحبت می‌کنیم باید برنامه‌نویسی را به‌عنوان کسب‌وکاری پردرآمد در نظر گرفت که نیازمند مهارت و تخصص است.

بسیاری از افرادی که در زمینه برنامه‌نویسی فعالیت دارند، می‌توانند به‌صورت هم‌زمان چند پروژه را برای شرکت های مختلف قبول کنند و با انجام کار در خانه به کسب درآمدی بالا بپردازند.

برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلفی همچون نرم‌افزارهای کامپیوتری، اپلیکیشن‌ها و تحت وب انجام می‌شود که شما باید با تحقیق در این زمینه یکی از آنها را انتخاب کنید.

در همین راستا دکتر شکری ساز این‌گونه نظر می‌دهد که با پیشرفت روزافزون فعالیت‌های دیجیتالی، انتخاب شغلی مانند برنامه‌نویسی با کسب مهارت بالا به شما این امکان را می‌دهد تا نیاز کسب‌وکارهای دیگر را برآورده کنید و حقوق مناسبی به‌دست آورید.

میثم شکری ساز و معرفی بهترین مشاغل دورکاری

سئوکار از بهترین مشاغل دورکاری

موتورهای جست‌وجو همانند گوگل نقش بسیار زیادی در زمینه برندسازی و ارائه محصولات کسب‌وکارهای اینترنتی دارند، از همین رو در سال‌های اخیر زمینه کاری با عنوان سئو به یکی از بهترین مشاغل دورکاری تبدیل شده است.

باید به این مسئله دقت داشته باشید که موفقیت شما در گرو بالابردن مهارت است، پس اگر دوست دارید که این شغل را برای فعالیت دورکاری خود انتخاب کنید باید دوره‌های مربوط را پشت سر بگذارید.

مترجمی به‌صورت آنلاین

اگر تخصصی در زمینه زبان انگلیسی دارید، بدون شک یکی از بهترین مشاغل آنلاین برای شما انجام ترجمه است که با کمک گوشی همراه یا در اختیار داشتن یک رایانه امکان انجام این کار برای شما فراهم می‌شود.

دورکاری در زمینه گرافیک

از نگاه دکتر شکری ساز یکی دیگر از بهترین مشاغل دورکاری که افراد می‌توانند براساس علاقه خود آن را دنبال کنند، فعالیت‌هایی در حوزه گرافیک و طراحی است.

رپورتاژ

برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به انجام این کار باشند یادگیری کار با نرم‌افزارهایی فتوشاپ، پریمیر و ایلاستریتور می‌تواند به آنها کمک کند تا برای استخدام شغل های دورکاری در این حوزه درخواست دهند.

درحال‌حاضر طراحی لوگو به‌عنوان یکی از فعالیت‌های بسیار کاربردی در حوزه گرافیک شناخته می‌شود که طراحان برحسب میزان مهارت و ارائه خدمات، دستمزدهای مناسبی را برای انجام این کار دریافت می‌کنند.

مشاغل آنلاین و دورکاری

نویسندگی و ویراستاری به‌صورت دورکاری

مهارت در نوشتن و توانایی کارکردن با نرم‌افزار واژه‌پرداز به شما این امکان را می‌دهد تا زمان‌بندی کار خود را در اختیار داشته باشید و به یک شغل مناسب دست پیدا کنید.

برای این منظور می‌توانید در زمینه نویسندگی یا ویراستاری برای سایت‌ها، پیچ‌های اینستاگرامی یا حتی مجلات و روزنامه‌ها کار خود را دنبال کنید و به کسب درآمد از این طریق بپردازید.

د واقع زمانی که شما نویسندگی را به‌عنوان یکی از بهترین مشاغل دورکاری برای خود انتخاب می‌کنید، باید به نوع نوشتن و ساختار متنی که برای کسب‌وکارهای مختلف نیاز است، تسلط کافی داشته باشید.

تولید محتوای تصویری

این روزها کم‌تر کسی پیدا می‌شود که فعالیتی در فضاهای مجازی نداشته باشد و از محتواهایی که در قالب تبلیغات تصویری منتشر می‌شود، مطلع نباشد. از همین رو تولید محتوا نیز به یک شغل آنلاین و دورکاری تبدیل شده است.

ارائه یک محتوای اصولی که بتواند نظر مخاطبان را جلب کند صرفا با ضبط یک ویدیو یا تصویر ساده امکان‌پذیر نیست، بنابراین شما برای این منظور باید با برنامه‌های تدوین و ویرایش آشنایی خوبی داشته باشید.

تمامی تیزهای تبلیغاتی که در سایت‌ها، فضای مجازی، بیلیوردهای شهری یا حتی تلویزیون می‌بینید در نتیجه تلاش افرادی است که توانایی کار با نرم‌افزارهای مورد نیاز را در اختیار دارند.

ساخت انیمیشن

کارهای گرافیکی و ویدیویی دامنه گسترده‌ای را در برمی‌گیرند که این تنوع بالا به شما قدرت انتخاب می‌دهد تا بر حسب قابلیت‌ها، استعداد و میزان علاقه‌ای که دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید.

استفاده از ابزارهای 2 بعدی یا 3 بعدی که برای ساخت انیمیشن استفاده می‌شود، مهم‌ترین پیش‌نیاز برای شروع به‌کار در این زمینه است و بعد از آن می‌توانید فعالیت خود را به‌صورت تخصصی دنبال کنید.

دکتر میثم شکری ساز بر این باور است که برای رسیدن به موفقیت در زمینه هر نوع فعالیتی، باید خود را برای رروبه‌رو شدن با چالش‌ها و پیش‌نیازها آماده کنید پس برای انجام کارهایی همچون ساخت انیمیشن به‌دنبال یادگیری بیشتر باشید.

حسابداری به‌صورت دورکاری

هرچند حسابداری یکی از مشاغل حضوری شناخته می‌شود اما در سال‌های اخیر بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین یا حتی شرکت‌های مختلف برای انجام امور حسابرسی خود به افراد دورکار متکی هستند.

بسیاری از افرادی که در زمینه حسابداری تخصص لازم را دارند و دوره‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند قادر هستند تا به‌صورت پروژه‌ای و بدون نیاز به حضور در محل کار، به امور مالی شرکت‌ها رسیدگی کنند.

پشتیبانی سایت

یکی دیگر از بهترین مشاغل دورکاری که از دیدگاه دکتر شکری ساز که می‌تواند آینده کاری خوبی داشته باشد، پشیتیبانی سایت نام دارد. ازآنجایی‌که حمایت و جذب رضایت مخاطبان برای وب‌سایت‌ها اهمیت زیادی دارد، این شغل نیز در چند سال اخیر رونق زیادی پیدا کرده است.

برای این منظور بسیاری از وب‌سایت‌ها افرادی را استخدام می‌کنند که در طول شبانه‌روز بتوانند پاسخگوی مخاطبان باشند و با دریافت نظرات آنها به پیشرفت سایت کمک کنند.

بازاریاب دورکار

روش‌های مختلفی برای انجام بازیابی محصول و خدمات وجود دارد که شامل تلفنی یا ایمیلی است، بر همین اساس می‌توان این فعالیت را نیز در دسته مشاغل دورکاری قرار دارد.

مهارت کلامی شما نقش ویژه‌ای برای جلب نظر کارفرمایان و مشتریان دارد، زمانی که شما در این زمینه تخصص لازم را به دست آورید می‌توانید با کسب‌وکارهای مختلفی همکاری داشته باشید.

امنیت شبکه به‌صورت دورکاری

با توجه به اینکه هکرها با هیچ سازمان یا شرکت خاصی کار نمی‌کنند، فعالیت در زمینه بالابردن امنیت شبکه به یکی از نیازهای اساسی وب‌سایت‌ها تبدیل شده، از همین رو این شغل نیز در دسته بهترین مشاغل دورکاری قرار می‌گیرد که معمولا درآمد بالایی دارد.

استخدام شغل های دورکاری

جمع‌بندی

از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز بهترین مشاغل دورکاری شامل حوزه‌های مختلفی از جمله گرافیک، طراحی، امنیت شبکه، نویسندگی، حسابداری و بسیاری فعالیت‌های دیگر می‌شود.

افرادی که ترجیح می‌دهند تا به‌جای حضور در شرکت‌ها یا سازمان‌های مختلف، به‌صورت دورکاری فعالیت داشته باشند و به کسب درآمد بپردازند، باید مهارت کافی در زمینه یکی از این حوزه‌ها را به‌دست آورند.

نوشته‌های مرتبط