چرا افراد به دنبال بهترین روانشناس در تهران هستند

چرا افراد به دنبال بهترین روانشناس در تهران هستند

مراجعه به روانشناس با انگ های زیادی احاطه شده بود. معمولاً مردم فکر می کردند کسانی که به دکتر روانشناس مراجعه می کنند به نوعی دارای بیماری های روانی هستند. روانشناسان در واقع می توانند برای همه مفید باشند، نه فقط برای کسانی که به طور خاص برای درمان مسائلی مانند اضطراب، افسردگی، شک / عدم اعتماد به نفس و موارد دیگر به آن نیاز دارند. این روزها افراد جامعه از عوارض قرص های اعصاب آگاهی بیشتری پیدا کرده اند. همچنین نتایج موفق درمان های رواننشناسی یا به عبارت دیگر روان درمانی های موفق گرایش افراد را برای مراجعه به بهترین روانشناس در تهران بیشتر کرده است. در طول زندگی مشکلات رخ می دهند و اجتناب ناپذیر هستند. اما با کمک یک روانشناس خوب می توانید نحوه حل مشکلات و مسائل را بیاموزید و در زندگی موفق باشید. در ادامه 4 دلیل ارائه می شود که نشان می دهند روانشناس در زندگی شما مهم است.

روانشناس به شما کمک می کند خود را پیدا کنید

مراجعه به روانشناس به شما این امکان را می دهد که حقیقت خود را بدون فیلتر و بدون مکث بیان کنید. شما هرگز نباید نگران این باشید که دیگران وارد مکالمه شما شوند یا احساس کنید که بار بزرگی را بر دوش کسی می‌اندازید. روانشناسان به عنوان یک سیستم پشتیبانی عمل می کنند و به شما این امکان را می دهند که برای درمان شدن به هر طریقی که نیاز دارید صحبت کنید.

اعتبار و وضوح

گاهی اوقات، غربال کردن احساسات خود به تنهایی دشوار است. اگر در مورد احساسات خود سردرگم هستید، همیشه بهتر است از طریق صحبت با یک دکتر روانشناس وضوح را پیدا کنید. بهترین روانشناس در تهران به شما کمک می‌کنند تا بدون توجه به اینکه چقدر غیرمنطقی فکر می ‌کنید احساسات خود را مستحق شنیده شدن ببینید.

پاسخ ها و توضیحات

بهترین روانشناس در تهران سالها آموزش دقیق را پشت سر می گذارد تا بتواند وضعیت انسان را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. صرف نظر از مشکل شما، روانشناسان می توانند توضیح دهند که چه احساسی دارید و چرا آن را تجربه می کنید.

آنها مراقبت می کنند

قدم برداشتن برای ملاقات با بهترین روانشناسان یک عمل شجاعانه است. صحبت کردن با غریبه ها در مورد باورها و مشکلات خود می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر احساس کنید که آنها مشکلات شما را بی اهمیت می بینند. اما لیست روانشناسان در اختیار شماست تا به هر نحوی که نیاز دارید به شما کمک کنند و مهمتر از آن، یک تراپیست خوب عمیقاً به شما کمک می کند تا زندگی خودتان را ارتقا دهید.

توجه به این نکته مهم است که مشاوره و درمان سلامت روان یک اقدام سالم برای همه است. یک جلسه روانشناسی می تواند به همه کمک کند تا در زندگی روزمره خود پیشرفت کنند.

نیاز به صحبت کردن

وقتی تصمیم گرفتم برای اولین بار به ملاقات روانشناس بروید، به این فکر کنید که چقدر آماده هستید تا روی خود کار کنید. وقتی بدانید یک دکتر روانشناس برای کمک به شماست، ذهن شما آرام می گیرد و به راحتی شروع به صحبت کردن می کنید.

ممکن است خجالتی باشید یا صحبت کردن با افراد جدید برای شما کمی سخت بوده باشد. اگر در جلسات اول روانشناسی احساس کردید حرف‌هایتان تمام شده است، بدانید که تنها نیستید.

این غیرمعمول نیست که افراد به جلسه روانشناسی می روند اما در مورد آنچه می‌خواهند بحث کنند مطمئن نیستند. باز کردن صحبت کار سختی است و ممکن است به راحتی به دست نیاید، به خصوص زمانی که تازه با درمانگر خود آشنا می شوید. اما نگران نباشید بعد از یک یا دو جلسه به خوبی صحبت کردن را تجربه خواهید کرد.

در جلسه روانشناسی هیچ چیز «درست» یا «نادرستی» برای صحبت کردن وجود ندارد

این احساس آسان است که باید در مورد مسائل «عمیق» یا «جدی» در درمان صحبت شود. اما به یاد داشته باشید، هیچ موضوع «درستی» برای بحث در درمان وجود ندارد. شما می توانید در مورد هر چیزی که می خواهید صحبت کنید.

درست است، برخی از افراد برای رسیدگی به چیزی خاص، مانند اضطراب یا افسردگی، به درمان مراجعه می‌کنند. اما گاهی اوقات، مردم در حال گذر از یک تغییر زندگی هستند و می خواهند با کسی صحبت کنند و به آنها کمک شود تا با این تغییر کنار بیایند.

رپورتاژ

مردم در مورد همه چیز در درمان صحبت می کنند. آنها در مورد امیدها، رویاها، ترس‌ها، ناامیدی‌ها، آسیب‌ها، شرم، گفتگو با مادرشان، تعامل با شریک زندگی‌شان، شکست‌های درک شده به عنوان والدین، تمایلات جنسی یا آخرین قرار ملاقاتشان صحبت می‌کنند.

نمی دانید جلسه را از کجا شروع کنید؟ با خلاصه کردن اتفاقاتی که از آخرین باری که درمانگرتان را دیدید، ببینید که چه چیزی را می‌خواهید بیشتر با هم بررسی کنید.

در مورد روابط خود صحبت می کنید

شما می توانید به دکتر روانشناس خود در مورد تمام روابط خود، چه شریک زندگی، چه خانواده یا دوستانتان بگویید. این موضوعات را نمی توانید با سایر افراد مطرح کنید. اما یک روانشناس خوب مکانی امن برای شما فراهم می آورد تا این موضوعات را به راحتی بیان کنید.

آیا احساس می کنید در خانه حمایت دارید؟ آیا احساس می کنید افراد دیگری را دارید که احساسات خود را با آنها در میان بگذارید، یا در باز کردن صحبت با دیگران، نه فقط با روانشناس، مشکل دارید؟

روابط برای سلامت روان شما مهم هستند و نقش مهمی در تأثیرگذاری بر خلق و خو و احساسات شما به صورت روزمره دارند.

بنابراین، اگر از تماس‌های با دیگران اجتناب کرده‌اید، حتی اگر آنها را دوست دارید، به روانشنان خود اطلاع دهید، و شاید شما دو نفر بتوانید علت اجتناب را بررسی کنید.

حتی اگر احساس می کنید که روابط خوبی دارید، صحبت کردن در مورد آنها ممکن است به شما کمک کند تا چیزهایی که در زندگی شما موثر هستند – و منابعی که می توانید در خارج از جلسه به آنها تکیه کنید را درک کنید.

درباره گذشته خود با روانشناس صحبت کنید

شاید در مورد مشکلات رابطه فعلی خود با برخی از افراد صحبت کرده باشید، اما هرگز در مورد کودکی یا روابط گذشته خود با دوستان یا نزدیکان صحبت نکرده باشید.

جلسات روانشناسی و ملاقات با یک بهترین روانشناس در تهران به شما این امکان را می دهد تا درباره موضوعات ناخوشایند گذشته صحبت کنید.

لحظه‌ای برای عقب‌نشینی از زمان حال و انتخاب صحبت درباره گذشته‌ تان می ‌تواند به شما کمک کند تا برخی از احساساتی را که در بطری‌های خود پنهان کرده ‌اید یا حل‌ نشده رها کرده‌اید برطرف کنید.

انتخاب شما چیست؟

مشکلات مربوط به سلامت روان می تواند توانایی فرد برای داشتن یک زندگی رضایت بخش را به شدت کاهش دهد. آنها می توانند روابط، زندگی خانوادگی و مشاغل را مختل کنند. مشکلات سلامت روان بر گروه های اقتصادی، اجتماعی و نژادی تأثیر می گذارد. مسائلی مانند افسردگی و اضطراب می تواند افراد را در هر سنی از کودکان گرفته تا افراد مسن تحت تاثیر قرار دهد.

تخمین زده می شود که 18.3 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از بیماری روانی رنج می برند. تقریباً 21 درصد از جوانان بین 13 تا 18 سال در دوره ای از زندگی خود دچار اختلال روانی می شوند.

تشدید نیاز به دکترهای روانشناس در ساسر دنیا، تغییراتی در نظام فرهنگی بوجود آورده و در حال دور شدن از داروه ها و گرایش به سمت خدمات روانشناسی است. مدارس و کالج ها خدمات بهداشت روانی خود را در پاسخ به مسائل افسردگی، اضطراب، مشکلات روابط، خودکشی و مصرف مواد در بین دانش آموزان گسترش داده اند.

حرفه یک روانشناس خوب شامل کار مشترک با افرادی است که برای حل مشکلاتی که آنها را از داشتن یک زندگی رضایت بخش باز می دارد به کمک نیاز دارند. بهترین روانشناسان برای گروه هایی از مردم که تحت فشار ناملایمات هستند بسیار مهم است.

منبع: https://drraminalavi.com/

نوشته‌های مرتبط