ابعاد پست اینستاگرام چقدر باید باشد تا پست به خوبی نمایش داده شود؟

یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت می‌کنند، ابعاد پست اینستاگرام است. رعایت ابعاد درست برای قرار دادن پست در اینستاگرام، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهر پیج شما داشته باشد و کمک می‌کند که بتوانید پیج اینستاگرام خودتان را حرفه‌ای‌تر دیزاین کنید. احتمالاً شما هم پیج‌های اینستاگرامی را دیده‌اید که پست‌های خوبی دارند؛ اما به خاطر عدم رعایت ابعاد پست اینستاگرام، جلوه زیبایی ندارند و نمی‌توانید خیلی به آنها اعتماد کنید؛ به همین خاطر خیلی مهم است که به صورت کامل ابعاد درست را برای پست‌های اینستاگرامی رعایت کنید تا پیج جذاب‌تری داشته باشید.

اما ابعاد درست برای پست اینستاگرام چیست؟ با توجه به تغییرات اخیر اینستاگرام چه ابعادی برای پست مناسب‌تر است؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد ابعاد پست اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم که ابعاد پست اینستا برای انواع پست که می‌توانید قرار دهید به چه صورت است و چطور می‌توانید بهترین پست ممکن را برای خودتان ایجاد کنید. اگر از جمله افرادی هستید که به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت می‌کنید و دوست دارید زیبایی ظاهری پیجتان را افزایش دهید و پیج جذاب‌تری داشته باشید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم فیلم های آموزشی فرادرس با موضوع اینستاگرام را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید.

چرا پست اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

اگر اخیراً در اینستاگرام گشت و گذار کرده باشید، خوب می‌دانید که خیلی از افراد روی استوری‌های خودشان تمرکز کرده‌اند و فعالیت کمتری در پست‌ها دارند، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که استوری تنها 24 ساعت ماندگاری دارد و بیشتر برای افرادی است که در پیج شما حضور دارند؛ اما انتشار دادن پست نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا این پست است که می‌تواند افراد جدیدی را با پیج شما آشنا کند. در ادامه با هم چند مورد از مزیت‌های استفاده از پست اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

ابعاد پست اینستاگرام چقدر باید باشد تا پست به خوبی نمایش داده شود؟

ماندگارتر بودن پست نسبت به استوری

نکته مهمی که خیلی از افراد به آن دقت نمی‌کنند، این است که شما همیشه دوست دارید افراد جدیدی با پیج اینستاگرام شما آشنا شوند و این کار را پست برایتان انجام می‌دهد. چون استوری تنها 24 ساعت در پیج باقی می‌ماند و بعد از آن پاک می‌شود. اما یک پست قدرت این را دارد که به صورت دائمی در پیجتان ماندگار باشد و از طریق هشتگ‌ها و اکسپلور و به اشتراک گذاری برایتان ورودی‌های زیادی را به پیج بیاورد و فالوورهایتان را نیز افزایش دهد. پس نباید از این موضوع غافل شوید و نیاز است که حتماً پست اینستاگرام را جدی بگیرید.

دریافت ورودی از هشتگ های پست

یکی از امکانات بسیار مفید در اینستاگرام، قابلیت هشتگ‌گذاری در پست‌ها است. انتخاب هشتگ‌های مناسب زیر پست، باعث جذب ورودی به پیج می‌شود و در افزایش تعداد فالوئرهای شما تأثیرگذار است. درست است که می‌توان در استوری‌ها هم هشتگ‌گذاری کرد؛ اما استوری ماندگار نیست و به اندازه هشتگ‌های پست باعث افزایش فالوئرهای پیج نمی‌شود؛ به همین دلیل است که با انتخاب هشتگ‌های مناسب، هم پست شما توسط افراد بیشتری دیده می‌شود و هم تعداد مخاطبان پیج شما به صورت طبیعی بیشتر خواهد شد.

دریافت ورودی از اکسپلور

اکسپلور اینستاگرام، بخش بسیار مهمی در این برنامه است که باید به آن توجه داشت؛ زیرا ممکن است افراد زیادی از طریق اکسپلور به پیج اینستاگرام شما بیایند و فالوئرهای شما به صورت طبیعی زیاد شوند. با انتشار پست‌های جذاب با کاور مناسب، شما می‌توانید به خوبی در میان کاربران اینستاگرام دیده شوید و دیگران را به سمت خود جذب کنید. بنابراین تولید محتوای جذاب به افزایش فالوئرهای شما کمک می‌کند؛ در حالی که این امکان تا به حال در استوری اینستاگرام وجود ندارد و نمی‌توانید با استوری از طریق اکسپلور ورودی جذب کنید.

امکان انتشار محتوای طولانی در پست

یکی از خوبی‌های پست اینستاگرام این است که شما می‌توانید محتواهای طولانی را در بخش پست‌های پیجتان منتشر کنید. مطمئناً می‌دانید که در قسمت استوری های اینستاگرام، شما تنها قادر به انتشار ویدئوهای 15 ثانیه و کوتاه هستید و نمی‌توانید موضوعات مفصل را در استوری توضیح دهید؛ اما برای ضبط و انتشار پست محدودیت زمانی ندارید و می‌توانید به خوبی یک موضوع را توضیح دهید. امکان انتشار محتوای طولانی در پست، یکی از مزیت‌های بزرگ انتشار پست در اینستاگرام است.

امکان ایجاد محتواهای ترکیبی

کاربران فعال اینستاگرام با آمدن امکان انتشار پست اسلایدی تا 10 اسلاید خوشحال شدند؛ زیرا این قابلیت به آن‌ها اجازه می‌داد که محتواهای موردنظر خود را به صورت عکس و ویدئو منتشر کنند و تمام جزئیات مربوط به یک محصول یا موضوع را توضیح دهند. درست است که در استوری اینستاگرام نیز می‌توان به‌صورت مفصل درباره یک موضوع صحبت کرد، اما استوری اینستاگرام بعد از 24 ساعت پاک می‌شود و ماندگار نیست؛ در حالی که پست اینستاگرام ماندگار است و همیشه در پیج شما می‌ماند. تا به اینجا در مورد این موضوع صحبت کردیم که اصلاً چرا پست اینستاگرام مهم است و گفتیم که باید حواستان به این باشد که در قسمت پست‌های اینستاگرام هم فعالیت کنید تا بتوانید به همان اندازه که فالوور دارید، فالوورهای جدیدی را نیز جذب کنید و پیجتان را رشد دهید. حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که ابعاد پست اینستاگرام را بررسی کنیم و ببینیم که برای درست کردن پست‌های حرفه‌ای‌تر و بهتر، باید چه نکاتی را در سایزبندی آنها رعایت کنید تا بتوانید نتایج بهتری بگیرید. پس در ادامه همچنان همراه ما باشید.

ابعاد پست اینستاگرام چقدر باید باشد تا پست به خوبی نمایش داده شود؟

ابعاد پست اینستاگرام

رپورتاژ

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، در اینستاگرام پست انواع مختلفی دارد و به چندین دسته تقسیم‌بندی می‌شود که این موضوع باعث شده است ابعاد پست اینستاگرام به یک موضوع پیچیده برای فعالان این شبکه اجتماعی تبدیل شود. اما در ادامه می‌خواهیم به صورت کامل و دقیق این موضوع را بررسی کنیم تا یک بار برای همیشه بتوانید دغدغه خودتان را در مورد این موضوع برطرف کنید. پس همچنان همراه ما باشید.

ابعاد پست اینستاگرام مربعی

در اینستاگرام، رایج‌ترین حالت برای انتشار پست، حالت مربعی است. در این حالت، پست شما به صورت مربعی نشان داده می‌شود و طول و عرض آن با هم برابر است. در صورتی که قصد انتشار پست‌های اسلایدی را دارید، باید عکس‌ها و ویدئوهای خود را به صورت مربعی منتشر کنید؛ زیرا پست‌های اسلایدی تنها به صورت مربعی قابل انتشار هستند. اگر از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای تولید محتوا استفاده می‌کنید، برای تولید پست مربعی نیاز است که حالت 1:1 را انتخاب کنید تا به صورت مربعی طراحی شود. همچنین برای کاور چنین پستی نیز همان اندازه 1:1 را انتخاب کنید تا کاور به بهترین شکل در پیج شما نمایش داده شود.

پست افقی اینستاگرام

دومین حالت پست اینستاگرام، حالت افقی است. در سایت‌های مخصوص تماشای فیلم مانند یوتیوب، فیلیمو و آپارات، تمام ویدئوها به صورت افقی منتشر می‌شوند تا بهتر دیده شوند. برای اینکه از این حالت استفاده کنید باید در نرم افزارهای ادیت ویدیو، حالت 16:9 را انتخاب کنید تا پست شما به صورت افقی طراحی شود. البته مشکلی که برای این ابعاد پست اینستاگرام وجود دارد، این است که چون اینستاگرام برای این سایز بهینه نشده است، اگر پست خودتان را با این سایز طراحی کنید، احتمال این وجود دارد که در هنگام دیده شدن پست شما، پست بعدی نیز پخش شود و این موضوع باعث شود که پست شما به راحتی دیده نشود و مخاطب از دیدن آن منصرف شود.

به دلیل وجود این مساله، بهتر است از این سایز پست کمتر استفاده کنید یا کلاً این سایز را برای انتشار پست‌های خود فراموش کنید. نکته مهم در انتشار پست‌های افقی این است که کاور ویدئو باید به‌صورت مربعی طراحی شود و در وسط ویدئو قرار بگیرد تا در پیج شما، به‌درستی نشان داده شود. اگر برای پست افقی خود از کاور افقی استفاده کنید، کاور شما کشیده و دفرمه نشان داده می‌شود و این موضوع روی زیبایی و جذابیت پیج شما تاثیر منفی می‌گذارد.

پست اینستاگرام عمودی

یکی دیگر از ابعاد رایج پست اینستاگرام که اخیرا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، پست اینستاگرام عمودی است که با دو سایز متفاوت می‌توانید پست‌های عمودی را منتشر کنید. وقتی شما لایو برگزار می‌کنید و می‌خواهید لایو خودتان را در پیج ذخیره کنید، معمولاً با این ابعاد پست اینستاگرام ذخیره می‌‎شود و مخاطبان می‌توانند به صورت عمودی پست شما را مشاهده کنند. یکی از سایزهایی که در حالت عمودی رایج است سایز 9:16 است که همان ابعاد استوری اینستاگرام است و با این سایز، شما می‌توانید ویدیوهای خودتان را طراحی کرده و منتشر کنید. ویدئوهای بالای 1 دقیقه، با این اندازه در اینستاگرام منتشر می‌شوند. این حالت باعث می‌شود که مخاطب به راحتی بتواند پست را مشاهده کند و از دیدن آن در سایز بزرگ لذت ببرید. یکی دیگر از سایزهای عالی برای انتشار پست‌های عمودی، سایز 4:5 است. مزیت این سایز، بزرگ بودن آن است که مشاهده و بررسی پست را بسیار راحت‌تر می کند. بهتر است ویدئوهای حدود 1 دقیقه و عکس‌های خود را با این سایز منتشر کنید؛ زیرا امکان انتشار ویدئوهای بلند با این اندازه وجود ندارد. به مربعی بودن کاور خود هم توجه داشته باشید تا کاور پست در پیج شما با اندازه درست و مناسب دیده شود و جذابیت داشته باشد.

ابعاد پست اینستاگرام چقدر باید باشد تا پست به خوبی نمایش داده شود؟

نحوه قرار دادن کاور اینستاگرام

تا به اینجا در مورد ابعاد پست اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که چه ابعادی برای پست اینستاگرام وجود دارد و چطور می‌توانید از هرکدام از این ابعاد استفاده کنید. در این قسمت بهتر است به موضوع طراحی کاور پست بپردازیم. خیلی از افراد در اینستاگرام به اهمیت کاور پی نبرده‌اند و به همین خاطر اهمیتی برای کاور پست قائل نیستند؛ این موضوع باعث می‌شود که پست‌های این افراد بازدید بسیار کمتری را دریافت کند و به خوبی دیده نشوند. باید بدانید که کاور مهم‌ترین بخش برای جذب مخاطب جهت دیدن پست شما است و اگر کاور مناسبی برای پست خودتان انتخاب نکنید، مخاطب ترغیب نمی‌شود روی ویدیو شما کلیک کند و آن را مشاهده کند.

همچنین اگر پست شما کاور مناسبی نداشته باشد و وارد اکسپلور شود، نمی‌تواند ورودی زیادی دریافت کند و شانس آن برای دیده شدن بیشتر بسیار پایین خواهد بود. به همین خاطر است که اختصاص دادن وقت و انرژی برای درست کردن کاور، باعث جلب توجه و جذب شدن افراد به پیج شما می‌شود. ابعاد پست اینستاگرام متفاوت بودند؛ اما همان‌طور که در هرکدام گفتیم، سایز کاور در حالت‌های مختلف پست ثابت است و باید به صورت مربعی یا همان 1:1 باشد تا کاور ظاهر خوب و درستی داشته باشد.

یادتان باشد که برای ویدئوهای 1 دقیقه‌ای و پست‌های اسلایدی، حتماً کاور خود را به صورت مربعی طراحی کنید و هنگام تدوین ویدیو، کاور را در ابتدای ویدیو قرار دهید و زمان آن را روی 1 ثانیه تنظیم کنید تا به درستی در اینستاگرام نمایش داده شود؛ اما برای ابعاد افقی اینستاگرام نیاز است که کاور خودتان را به صورت مربع طراحی کنید و در مراحل بارگذاری ویدیو، آن را از گالری انتخاب کنید تا به صورت کاور ویدئوی شما قرار بگیرد و به درستی نمایش داده شود. گاهی اوقات ممکن است سایز کاور را به خوبی رعایت کرده باشید و مشکلی در این مورد نداشته باشید اما به درستی در پیج نمایش داده نشود، در این حالت هنگام قرار دادن پست می‌توانید به قسمت advanced settings مراجعه کنید و در قسمت کاور، تنظیمات موردنیاز برای نحوه نمایش کاور پست را انجام دهید تا پست به درستی نمایش داده شود.

ابعاد پست اینستاگرام چقدر باید باشد تا پست به خوبی نمایش داده شود؟

کلام آخر در مورد ابعاد پست اینستاگرام

در این مقاله در مورد ابعاد پست اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً چرا مهم است روی پست اینستاگرام وقت بگذارید و استفاده از این قابلیت چه تأثیری روی پیج شما خواهد داشت. همچنین با هم بررسی کردیم که ابعاد پست اینستاگرام در شکل‌های مختلف پست چگونه است و بهتر است چه ابعادی را برای پست‌های خودتان انتخاب کنید تا بتوانید نتیجه نهایی بهتری دریافت کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد در مورد ابعاد پست اینستاگرام اطلاعات بیشتری کسب کنید و از این به بعد بتوانید پست‌های خودتان را به بهترین ابعاد ممکن بسازید و زیبایی ظاهری پیجتان را افزایش دهید. در پایان مایلم آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

نوشته‌های مرتبط