بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان + معرفی منابع آموزشی

اگر به دنبال یادگیری زبان هستید، اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، اگر نمی‌توانید در کلاس‌های حضوری شروع کنید، پاسخ شما اینجاست! در این مطلب می‌خواهیم درمورد بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان صحبت کنیم و به شما کمک کنیم در کوتاه‌ترین مدت، بیشترین نتیجه را بگیرید. اگر از اینکه نمی‌توانید برنامه ریزی کنید و برای یادگیری زبان وقت بگذارید ناراحت هستید، باید گوشزد کنم پس از خواندن این پست ممکن است به دلیل زودتر آشنا نشدن با این اپلیکیشن‌ها بیش از پیش ناراحت شوید، چرا که اپلیکیشن‌های موجود در این مطلب همگی از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان هستند. اما باید ناراحتی را کنار گذاشت و به فکر آینده بود، برای یادگیری هیچوقت دیر نیست و می‌توانید از همین امروز شروع کنید و انگلیسی را یاد بگیرید.

مقدمه

اگر جزو افرادی هستید که به نوعی مجبور هستند انگلیسی را یاد بگیرند، حالا ممکن است به دلیل مهاجرت، تحصیل، یا برای مسافرت باشد؛ پس باید از روش‌های جالب و در واقع سرگرم کننده استفاده کنید تا از آموزش خسته نشوید. مهم ترین عیب یادگیری زبان انگلیسی با شرکت کردن در کلاس‌های حضوری این است که، فرصت یادگیری سرگرم کننده را از دست می‌دهید. اکثر کلاس‌های حضوری آموزش زبان از روش‌های روتین و تکراری و در عین حال خسته کننده استفاده می‌کنند که امید و انگیزه یادگیری زبان انگلیسی را از شما می‌گیرند.

اگر در کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی شرکت کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که استادان زبان انگلیسی حتی در آموزشگاه‌های مختلف از کتاب‌های یکسان و در مواردی قدیمی استفاده می‌کنند، بدون اینکه از روش‌های جدید آموزشی بهره بگیرند. در مورادی این آموزش‌ها فقط به صورت متنی بوده و در حقیقت چندان تفاوتی با آموزش‌های مدارس نخواهد داشت. این آموزش‌های غیراستاندارد باعث می‌شود زبان آموز هرچه زودتر از یادگیری زبان انگلیسی زده شود و در نهایت به کل یادگیری را کنار بگذارد. اگر به دنبال راه‌های جذاب برای یادگیری زبان هستید، باید بدون ترس روش‌های دیگر را تست نمایید. از جمله روش‌هایی که می‌توان با آن زبان انگلیسی یاد گرفت، شرکت در دوره‌های آنلاین یا دانلود دوره‌های آموزشی است. این روش نیز به نوبت خود می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد، اما قطعا بسیار بهتر از شرکت در کلاس‌های حضوری خواهد بود.

چرا انگلیسی یاد نمیگیریم؟

شاید فکر کنید مهم ترین دلیلی که باعث شده است نتوانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، عدم گذاشتن وقت کافی برای یادگیری است. شاید این یکی از دلایل باشد اما قطعاً مهم ترین دلیل نیست. مهم ترین دلیل عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی، نبود آموزش‌های جذاب و دلسرد شدن زبان آموز است. در این موقع می‌بایست از آموزش‌هایی استفاده کرد که هم کاربردی باشند، هم کاربر خسته نشده و خواستار یادگیری بیشتر باشد.

برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی چه کنیم؟

بهتر است در فواصل زمانی طولانی که زبان می‌آموزید روش‌های دیگر را نیز تجربه کنید. اگر همیشه با استفاده از کتاب آموزش می‌دیدید این بار سعی کنید از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. یا اگر تا به حال یادگیری با فیلم و موسیقی را تجربه نکرده‌اید، در کنار مسیر اصلی آموزش زبان از این روش‌ها نیز استفاده کنید. معمولاً اپلیکیشن‌های آموزش زبان بیشتر این موارد را در خود جای داده‌اند، پس اگر استفاده از اپ‌های آموزشی را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تست کنید.

خودتان را در محیط آموزش زبان انگلیسی قرار دهید

حتماً قرار نیست به یک منطقه انگلیسی زبان سفر کنید تا بتوانید در محیط قرار بگیرید. فیلم دیدن، گوش دادن به موسیقی و پادکست از جمله راه‌هایی است که می‌توانید با آن‌ها ارتباط قرار کرده و خودتان را در محیط یک زبان قرار دهید. همچنین استفاده از اپلیکیشن‌های چت و پیدا کردن دوست بومی کمک به سزایی می‌تواند به شما کند.

تمرین، تمرین و تمرین

مهم ترین مسئله در یادگیری زبان انگلیسی تمرین مداوم و فاصله نگرفتن از یادگیری زبان است. اگر می‌خواهید به یک خبره در زمینه زبان تبدیل شوید، تمرینات کاربردی و بدون وقفه را در اولویت خود قرار دهید. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید که چقدر زبانتان تقویت شده است و دیگر نمی‌توانید از زبان خواندن دست بکشید.

از فیلم های آموزشی استفاده کنید

در کنار آموزش اصلی سعی کنید از فیلم‌های آموزشی نیز استفاده کنید. اگر این آموزش‌ها به زبان اصلی باشند بهتر است، چرا که شما را مجبور می‌کند به دنبال ترجمه باشید و ناخودآگاه مطالب بسیاری یاد خواهید گرفت. اما اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید از آموزش‌هایی به زبان فارسی استفاده کنید، در این صورت می‌بایست به دنبال یک منبع خوب برای یادگیری باشید. پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های فرادرس در این زمینه استفاده نمایید. برای دریافت مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تسلیم نشوید!

شاید باورتان نشود اما نصف افرادی که موفق به یادگیری زبان انگلیسی نشده‌اند به دلیل این است که در میانه راه یادگیری را کنار گذاشته‌اند! اگر جزو افرادی هستید که زود از همه چیز خسته می‌شوید، باید به خدمتتان عرض کنم یادگیری زبان انگلیسی یک پروسه تقریباً طولانی مدت است و باید به مدت حداقل یک سال زمان و وقت خود را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید. پس قبل از شروع یادگیری اهداف خود را مشخص کنید و سعی کنید از مسیر یادگیری خارج نشوید.

بسیاری افراد فکر می‌کنند یادگیری زبان بدون هیچ تلاش خاصی قابل انجام است، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که تعادل مهم ترین مسئله در هر چیزی است؛ علاوه بر اینکه نباید وقفه‌ای در یادگیری ایجاد شود، صرف زمان بیش از حد لازم نیز می‌تواند به خستگی و در نهایت از بین رفتن علاقه منجر شود.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان + معرفی منابع آموزشی

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

تعامل با دیگر کاربران و دیدن ویدیوهای فان و سرگرم کننده باعث می‌شود کم کم به فرهنگ زبان انگلیسی علاقه مند شوید. شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک می‌تواند مفید باشد. از جمله ویژگی که تیک تاک دارد زیرنویس آنلاین انگلیسی آن است که هر محتوایی با زبان انگلیسی را به صورت خودکار تشخیص می‌دهد و زیرنویس انگلیسی را به شما نمایش می‌دهد. از آنجایی که معمولاً بیشتر سازنده‌های ویدیو این پلتفرم یا همان تیک تاکرها از اصطلاحات مختلف و جملات کاربردی برای ارتباط و مکالمه روزمره، در ویدیوهای خود استفاده می‌کنند بنابراین مشاهده این ویدیوها علاوه بر اینکه شما را سرگرم خواهد کرد، بلکه موجب یادگیری زبان به صورت طبیعی می‌شود.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان

رپورتاژ

در لیست زیر بهترین اپلیکیشن‌هایی که یک فارسی زبان می‌تواند از آن استفاده کند و با آن انگلیسی را یاد بگیرد معرفی شده‌اند. اپلیکیشن‌های زیر توسط کاربران مختلف تست و پیشنهاد شده‌اند بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. این اپلیکیشن‌ها به صورت اصولی و همراه با روشی کارآمد و سرگرم کننده انگلیسی را به شما می‌آموزند تا احساس خستگی که در کلاس‌های حضوری حس می‌شود را نداشته باشید. با ما همراه باشید تا اولین اپلیکیشن را بررسی کنیم.

اپلیکیشن لرنیت LEARNit

یکی از اپلیکیشن‌هایی که بین ایرانیان معروف شده و همینطور امکانات و آموزش خوبی را ارائه می‌دهد، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت است. این اپلیکیشن با استفاده از ترفندهای خود در آموزش بر روی قوه‌های چندگانه شما به صورت همزمان تاثیر می‌گذارد. با این اپلیکیشن می‌توانید گوش دادن (listening)، صحبت کردن (speaking)، نوشتن (writing)، گرامر (grammar) را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید. این اپلیکیشن برای هر سطحی مناسب است و محتوا آموزشی آن برای هر سطوحی مناسب است.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان + معرفی منابع آموزشی

این اپلیکیشن دارای 5 سطح مقدماتی 1 (A1)، مقدماتی 2 (A2)، متوسط 1 (B1)، متوسط 2 (B2)، پیشرفته 1 (C1) می‌باشد که هر سطح نیز دارای 20 درس اختصاصی و مجموعاً 100 درس است. هر درس، شامل 4 آزمون می‌باشد که هرکدام بعد از 5 درس وجود دارند تا مهارت‌های شما را در 4 حوزه گرامر، لغت، صحبت کردن و گوش دادن بسنجد. بنابراین در مجموع 20 آزمون در هر سطح برای شما طراحی شده است.

بسیاری از کاربران همیشه به اینترنت دسترسی ندارند و گاهی نیاز است که بدون اتصال به اینترنت از درس‌های آموزش زبان استفاده کنند. مانند زمانی که در مسافرت هستند یا در مکانی که به خوبی آنتن دهی وجود ندارد؛ در چنین مواقعی عملاً نمی‌توان از اپلیکیشن مدنظر استفاده نمود و به مشکل برمی‌خوریم. از جمله مزایایی که این اپلیکیشن دارد این است که، حتی زمانی که آفلاین هستید نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. البته برای دانلود درس‌ها ابتدا باید به اینترنت متصل شوید، اما پس از دانلود دیگر نیازی به اینترنت نیست و در همه لحظه و همه جا از آموزش‌ها بهره ببرید.

ممکن است پس از نصب این اپلیکیشین متوجه شوید که همه قسمت‌ها و درس‌های این اپلیکیشن رایگان نیست و برای باز شدن برخی از درس‌های آن باید اشتراک تهیه کنید. متاسفانه این اپلیکیشن کاملاً رایگان نیست اما نگران نباشید! لرنیت هر هفته یک بار، اشتراک یک روزه رایگان به شما هدیه می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید، البته حتی می‌توانید دوستان خود را به این اپلیکیشن دعوت کرده و توکن جمع کنید و با استفاده از آن‌ها اشتراک برای خود فعال نمایید.

این اپلیکیشن جدا از اشتراکی بودنش، یکی از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان است و هم اکنون این اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استورهای ایرانی مانند مایکت و بازار دریافت کنید. این اپلیکیشن نسخه IOS ندارد و کاربران آیفون نیز می‌توانند از نسخه وب اپلیکیشن استفاده نمایند. با استفاده از نسخه وب حتی در کامپیوتر نیز می‌توانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

برای یادگیری با این اپلیکیشن تنها کافیست روزانه نیم ساعت وقت خود را بگذارید و مهارت‌های خود را تقویت کنید. لرنیت به شما کمک می‌کند تا در مسیر یادگیری، بدون اینکه نیاز به منبع دیگری داشته باشید قدم بگذارید و در سریع ترین زمان ممکن زبان انگلیسی را قورت دهید!

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان + معرفی منابع آموزشی

 

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس Faradars

در زمینه اپلیکیشن‌های آموزشی، به جرئت می‌توان گفت فرادرس از جمله منابع آموزشی است که با روشی متفاوت آموزش‌های خود را ارائه می‌دهد. این پلتفرم آموزش‌های ویدیویی را در اولویت خود قرار داده، و تمامی آموزش‌های این پلتفرم به صورت ویدیویی می‌باشد. این روش بسیار کارآمد بوده و طبق نظرات کاربران کاملاً موثر است. با استفاده از ویدیوهای آموزشی زبان انگلیسی فرادرس، می‌توانید زبان انگلیسی را به صورت اصولی که توسط برترین اساتید کشور تدریس شده‌اند یاد بگیرید، تمرین کنید و نتیجه مطلوب بگیرید. برای دریافت این اپلیکیشن کاربردی همین حالا می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

اپلیکیشن ماندلی Mondly

اپلیکیشن اولی که معرفی کردیم یک اپلیکیشن ایرانی بوده، و حالا دومین اپلیکیشنی که می‌خواهیم از لیست بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن Mondley است. این اپلیکیشن توسط شرکت ATi Studios طراحی و توسعه داده شده است و هم اکنون برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS قابل دریافت از گوگل پلی و اپ استور می‌باشد. این اپلیکیشن برای کاربران گوشی موبایل هوآوی نیز که گوگل پلی در آن‌ها تحریم می‌باشد، در Huawei AppGallery قابل دریافت است. اپلیکیشن ماندلی با پشتیبانی از زبان شیرین فارسی، به یک اپلیکیشن پرطرفدار در بین فارسی زبانان تبدیل شده، و افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان + معرفی منابع آموزشی

 

با استفاده از اپلیکیشن ماندلی علاوه بر اینکه می‌توانید زبان انگلیسی را بیاموزید، این امکان وجود دارد تا 30 زبان زنده دنیا را نیز آموزش ببینید. به طور کلی این اپلیکیشن از 33 زبان دنیا پشتیبانی می‌کند. همانطور که در بالا گفته شد، تمرینات متوالی باعث می‌شود تا یک زبان جدید به خوبی در ذهن شما تثبیت یابد. اپلیکیشن ماندلی تاکید خاصی بر روی تکرار دارد و به شیوه‌های مختلف و جذاب لغات جدید را آنقدر تکرار می‌کند تا مطمئن شود کاملاً آن‌ها را یاد گرفته باشید.

یکی از مهم ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن دارا بودن هوش مصنوعی و ربات مخصوص مکالمه است. این ربات قابلیت تشخیص گفتار را دارد و می‌تواند با شما به صورت آنلاین گفت و گو کند. در طی مکالمه می‌توانید پاسخ‌های خود را ثبت کنید و یا حتی از پاسخ‌هایی که خود ربات به شما پیشنهاد می‌دهد استفاده کنید تا مکالمه ادامه داشته باشد. این اپلیکیشن دارای نسخه وب نیز می‌باشد و می‌توانید در سیستم کامپیوتری خود نیز از امکانات این پلتفرم استفاده کنید.

سخن آخر درمورد بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان

در این پست دو اپلیکیشن ایرانی و یک اپلیکیشن خارجی آموزش زبان معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید با بهترین روش‌های ممکن زبان انگلیسی را به زبان فارسی یاد بگیرید. برخی از اپلیکیشن‌های معروف نیز وجود دارند که در سراسر دنیا طرفدار دارند، اما از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. ما از بین اپلیکیشن‌هایی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند، بهترین‌ها را انتخاب و به شما معرفی کرده‌ایم. امیدورام این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در پایان مایلم آموزش مکالمه زبان انگلیسی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش کاربردی به لینک زیر مراجعه کنید:

نوشته‌های مرتبط