چگونه رقص یاد بگیریم: 14 نکته طلایی یادگیری خانگی رقص

خیلی ها معمولا این سوال را می پرسند که چگونه رقص یاد بگیریم . برای خوب رقصیدن  اول باید یاد بگیرید برقصید، سپس باید برای تمرین بیش‌تر و بیش‌تر وقت بگذارید تا مهارت رقص‌تان بهتر شود. لازم است هر فرد یک سبک رقص را انتخاب کند. همان‌طور که می‌دانید، هر نوع رقص از تکنیک‌هایی تشکیل شده که باید آن‌ها را تمرین کنید و ماهر شوید. هدف شما به عنوان یک رقصنده به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام سبک رقص برایتان مناسب است. اما بسیاری از آدم‌ها از رقصیدن در جمع خجالت می‌کشند.

بخش اول: چگونه رقص یاد بگیریم

افرادی که رقص بلد نیستندچیزهای زیادی را در یک میهمانی دوستانه از دست می‌دهند. اما یادگیری رقص چندان هم دشوار نیست. آن‌چه لازم دارید انجام دادن برخی قواعد و توصیه‌ها است که به شما در تمرین مهارت رقص کمک می‌کند. این مقاله فرایندی آسان و جالب را برای شما شرح می‌دهد که هنر رقص خود را بهبود ببخشید و بدون خجالت وارد صحنه‌ی رقص شوید.

۱. خودتان را در اتاق حبس کنید

– ابتدا باید دنبال فضایی برای تمرین کردن باشید که بدون برخورد با چیزی به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد. خصوصا این مکان باید جایی باشد که دیگران مزاحم‌تان نشوند. شکستنی‌ها را از میان بردارید و اگر حیوانات خانگی روی رقص‌تان تاثیر دارند آن‌ها را از اتاق بیرون کنید. موزیک را پخش کنید. باید موزیکی را انتخاب کنید که به شما انرژی و حس خوب می‌دهد.

– باید حتما لباس راحت بپوشید تا بتوانید نرم حرکت کنید. لباسی که ناراحت‌تان می‌کند نپوشید.

چگونه رقص یاد بگیریم ۲: مقابل آینه برقصید

وقتی مقابل آینه می‌رقصید باید بتوانید حرکات‌تان را دقیقا و به‌طور مداوم در آینه ببینید. و سپس می‌توانید تصمیم بگیرید کدام حرکت‌تان فوق‌العاده به نظر می‌رسد و از کدام حرکت باید اجتناب کنید. هنگام رقص حرکات‌تان را تماشا کنید و به گام‌های خوب توجه کنید.

۳. اگر حرکات‌تان خوب نیست، به حرکات ابتدایی برگردید

در ادامه چند توصیه آمده‌است که برای بهبود مهارت رقص‌تان می‌توانید به کار بگیرید:

– شما می‌توانید با پای چپ به عقب گام بردارید و دوباره سر جایتان برگردید، و با پای راست برعکس آن را انجام دهید. روش دیگر این است که به سادگی پنجه‌ی پایتان را بکشید و با ریتم به عقب و جلو تکان دهید. سعی کنید این حرکات ساده را با ریتم موزیک انجام دهید تا حس موزیک شما را بگیرد.

– آرام بمانید، دست‌ها و بازوها را شل نگه دارید، قفل لگن را باز کنید تا تمام اعضای بدن آزاد شود.

– برای یاد گرفتن برخی از سبک‌های رقص که می‌شناسید، ویدیوهای آموزشی ببینید. این به شما کمک می‌کند برای بهبود مهارت‌تان از تجربه‌ی دیگران استفاده کنید.

۴. با احساس خجالت از رقص کنار بیایید

یاد گرفتن این‌که چگونه رقصنده‌ی خوبی باشیم فقط به معنی یاد گرفتن حرکات و تکنیک‌ها نیست، بلکه باید یاد بگیرید چگونه با مشکل خجالت و سرزنش کنار بیایید. از قضاوت شدن نترسید. شما باید با ذهنی آزاد برقصید؛ احساس خجالت فقط مانع از پیشرفت شما می‌شود. این موارد را در نظر داشته‌باشید:

– حرکات را احساس کنید. هرچه بیش‌تر بدن‌تان را با تمرکز بیش‌تری به رقص وادار کنید، بهتر می‌توانید حرکات را بدون فکر تکرار کنید.

– اگر درباره‌ی رقص شما انتقادی وجودداشت، آن را جدی نگیرید. شاید دیگران بخندند، اما آن‌ها این کار را می‌کنند چون رقص خودشان هم همین‌طور است. شاید آن‌ها همراه با شما می‌خندند، نه به شما. نگران نباشید. هم‌چنین آدم‌های دیگر پیشنهاداتی به شما می‌دهند که آسان‌تر برقصید. در این صورت به توصیه‌شان فکر کنید. این به نظر شما بستگی دارد. اگر دوست ندارید مجبور نیستید آن توصیه را به کار بگیرید.

– آینه را کنار بگذارید. آینه باید اجرای رقص شما را بهبود ببخشد، نباید تاثیر منفی بر شما داشته‌باشد. بنابراین اگر هنگام رقصیدن مقابل آینه احساس بدی نسبت به خودتان دارید، تا زمانی که حس بهتری ندارید از آن استفاده نکنید.

۵. از اتاق رقص‌تان بیرون بیایید و به فضای عمومی ملحق شوید

حتما خوب لباس بپوشید. اگر رقص‌تان هم خیلی خوب نباشد، حداقل ظاهرتان فوق‌العاده خواهدبود!

– بررسی دقیق صحنه‌ی رقص به شما کمک می‌کند دقیقا ببینید رقصنده‌هایی که قرار است به آن‌ها ملحق شوید در چه حدی هستند.

– یک نوشیدنی کمک‌تان می‌کند کمی آرام شوید. اما نباید بیش از حد بنوشید.

– با دوست‌تان بروید. وقتی در استرس و اضطراب هستید راحت‌تر می‌توانید تنش خود را تسکین دهید.

چگونه رقص یاد بگیریم ۶: وارد صحنه شوید

– اگر افراد زیادی در جمع نیستند نباید نزدیک کسی بایستید که توجه زیادی را به رقص خود، چه خوب چه بد، جلب می‌کند. در واقع معنی‌اش این است که نباید احساس کنید آدم‌ها به شما خیره شده‌اند.

رپورتاژ

– به هر قیمتی از مرکز حلقه‌ی رقص اجتناب کنید. مطمئن شوید جایتان در کناره‌ی صحنه‌ی رقص امن است و توجه غیرضروری به خود جلب نمی‌کنید.

۷. سعی کنید وانمود کنید که دارید تفریح می‌کنید

این بخش مهمی از به کار انداختن مهارت رقص‌تان است. زیاد لبخند بزنید، و سپس خودتان را به موزیک بسپارید.

– با آدم‌های اطراف‌تان ارتباط چشمی برقرار کنید. اگر فقط به زمین نگاه کنید خسته‌کننده خواهدبود.

– طوری وانمود کنید که حواس‌تان هست و می‌دانید چه می‌کنید. به این طریق اعتماد به‌نفس‌تان بیش‌تر خواهدشد.

– همیشه دست‌هایتان را پایین‌تر از سطح شانه‌ها نگه‌دارید تا مطمئن باشید اتفاقی به رقصنده‌های دیگر برخورد نمی‌کنید.

بخش دوم: چگونه یک رقصنده حرفه‌ای باشیم

اگر در حال حاضر شما یک رقصنده هستید، پس هدف‌تان این است که یک رقصنده‌ی خوب، حتی حرفه‌ای باشید، درست است؟ بسیاری از رقصنده‌ها همیشه سخت تلاش می‌کنند تا رقص‌شان پیشرفت کند. حرفه‌ای شدن در رقص مستلزم پشتکار، انگیزه، تجربه، تمرین، شخصیت قوی، و از همه مهم‌تر صبوری و توانایی جا نزدن است. هم‌چنین حرفه‌ای بودن به سطوح مختلف تقسیم می‌شود. برخی آدم‌ها به سطح نیمه‌حرفه‌ای می‌رسند چون می‌خواهند در کنار آن یک موقعیت حرفه‌ای معمولی داشته‌باشند. برخی دیگر می‌خواهند یک رقصنده‌ی حرفه‌ای تمام‌وقت شوند و آن را شغل و حرفه‌ی خود می‌دانند. اگر یکی از افراد گروه دوم هستید، سوال این است: چگونه رقص را به شغل و حرفه‌ی اصلی‌تان تبدیل کنید. من توصیه می کنم نکات زیر را در نظر داشته‌باشید:

۱. به دنبال مدرسه‌ای برای حرفه‌ای‌ها باشید

در یک مدرسه‌ی رقص خوب شروع به تمرین کنید. به‌طور ایده‌آل باید مدرسه‌ای را پیدا کنید که مربیان آن نه‌تنها مهارت‌های فنی دارند، بلکه دانش و شایستگی واقعی در این حوزه دارند. این در رقص کمک زیادی به شما می‌کند. آن‌ها سوالات شما را درباره‌ی رقص خوب پاسخ می‌دهند، هم‌چنین جنبه‌ی متفاوتی از رقص را به شما نشان می‌دهند و توصیه‌هایی به شما می‌کنند که اگر خودتان بخواهید به آن‌ها برسید وقت زیادی را از شما می‌گیرد.

چگونه رقص یاد بگیریم ۲: رقص متفاوتی را تجربه کنید

شما باید انواع سبک‌های رقص را تجربه کنید و بیاموزید. حتی اگر می‌خواهید بالرین باشید، باید تپ دنس، جاز، یا هیپ‌هاپ را تا حدی یاد بگیرید تا از سبک‌های مختلف رقصیدن یا حرکات موزون درک کلی داشته‌باشید. هم‌چنین این سبک‌ها به شما کمک می‌کند بدن‌تان را به شیوه‌های مختلف پرورش بدهید و رقصنده‌ای قوی‌تر و منعطف‌تر شوید.

هم‌چنین باید برنامه‌های مختلف موسیقی، باله، و تئاتر را ببینید. این‌گونه می‌توانید افق کارتان را توسعه دهید. شما هیچ‌وقت نمی‌دانید قرار است در یک موزیک ویدیو شغلی به دست بیاورید یا در بهترین تئاترها و اجراهای زنده؛ پس پذیرای همه‌چیز باشید!

۳. بیش‌تر و بیش‌تر تمرین کنید

شما باید با تمرکز تمرین کنید چون تمرین شما را ماهر می‌کند. حتی وقتی احساس خستگی و کسالت می‌کنید یا کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، مهم است که برای تمرین وقت بگذارید. هرچه بیش‌تر تمرین کنید به سطح بالاتری می‌رسید. به عبارت دیگر بسیاری از رقصنده‌ها بیش‌تر وقت‌شان را صرف تمرین سخت‌تر می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید عقب نمانید، باید پای به پای آن‌ها تمرین کنید.

۴. رژیم غذایی و برنامه‌ی تمرین متعادل داشته‌باشید

داشتن یک برنامه‌ی غذایی سالم و یک برنامه‌ی تمرین رقص مناسب در پیشرفت رقص شما نقش مهمی دارد. فقط به خاطر رقص‌تان نباید هروقت هرچه دل‌تان خواست بخورید. باید مطمئن باشید بدن‌تان در بهترین وضعیت است، پس باید به شیوه‌ای درست و سالم از آن مراقبت کنید.

در پیش گرفتن رژیم غذایی متعادل و سالم سطح انرژی شما را بالا نگه می‌دارد و شما را قادر می‌سازد بیش‌تر تمرین کنید. چنین رژیمی به شما توانایی تقویت بنیه‌تان را می‌دهد و کمک می‌کند از آسیب پیشگیری کنید و در صورت آسیب دیدن زودتر خوب شوید.

چگونه رقص یاد بگیریم ۵: تجربه کسب کنید

فقط روی کاری که می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید. اما در عین حال باید بپذیرید که شاید همیشه موفق نشوید. بسیاری از رقصنده‌ها مجبور هستند شغل‌هایی را انجام دهند که قصد آن را نداشتند. اما به یاد داشته‌باشید هر شغلی می‌تواند شما را به اهداف و دستاوردهایتان نزدیک‌تر کند. شاید پول زیادی برایتان در پی نداشته‌باشد اما کمک‌تان می‌کند توجه بیش‌تری از دیگران دریافت کنید. هرچه اجراهای بیش‌تری داشته‌باشید، فرصت‌های بیش‌تری به دست خواهیدآورد.

برای به دست آوردن چنین تجربه‌ای، می‌توانید به واسطه‌ی مربیان و معلمان‌تان درباره‌ی اجراهای پیش رو اطلاعاتی به دست بیاورید. از این گذشته، باید به‌طور مرتب درباره‌ی اجراهای رقص جست و جو کنید. یک پروفایل آنلاین بسازید تا توجه افرادی را که می‌توانند در حوزه‌ی رقص کمک‌تان کنند، جلب کنید. سپس فرصت‌های اجرا شما را پیدا می‌کنند.

چگونه رقص یا حرکات موزون یاد بگیریم ۶: نرم حرکت کنید

نرم و انعطاف‌پذیر باشید. این کار مستلزم صرف تلاش و زمان از سوی آدم‌ها است. بنابراین به یاد داشته‌باشید که شاید مجبور باشید تا آخرین لحظه‌ای که در مرکز توجه هستید به حرکات‌تان ادامه بدهید. اما به هر حال شما به این شغل نیاز دارید چون رفت و آمد به محل اجرا و برنامه‌های رقص می‌تواند پرهزینه باشد.

۷. با انتقاد کنار بیایید

وقتی یک رقصنده‌ی مبتدی می‌خواهد رقصنده‌ای حرفه‌ای شود باید یاد بگیرد انتقادپذیر باشد. بدیهی است که این کار آسان نیست و ممکن است کمی طول بکشد. باید قوی باشید و آمادگی نه شنیدن را از دیگران داشته‌باشید. هر انتقادی را توصیه تلقی کنید. اما تسلیم نشوید. هرچه با شکست‌های بیش‌تری رو به رو شوید، به یک بله نزدیک‌تر می‌شوید!

امیدواریم با این توصیه‌های عالی برای رقصنده‌ی خوب بودن چیز جدیدی یاد بگیرید! تمرین و تسلیم نشدن کلید موفقیت است.

منبع vkool
نوشته‌های مرتبط