معرفی 5 نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه + فیلم آموزش فرانسوی

خیلی از افراد علاقه‌مند هستند که به غیر از زبان مادری به زبان کشور دیگری نیز صحبت کند. زبان فرانسه نیز طرفداران خاص خود را دارد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم موضوع پست امروز را به معرفی نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه اختصاص دهیم. با مطالعه این پست آموزشی به جواب سؤالاتی مثل چه منابعی را مطالعه کنید؟ معرفی منابع برای کسانی که می‌خواهند از صفر شروع کنند، چه نرم افزارهایی برای مطالعه وجود دارد، خواهید رسید. یادگیری زبان جدید سختی‌های زیادی دارد که اگر منابع معتبری را برای مطالعه خود انتخاب کنید حتماً زودتر به موفقیت خواهید رسید. تکنیک‌های زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد که هر کدام را توضیح خواهیم داد.

مقدمه

یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های افراد یادگیری یک زبان جدید است. اما هیچ وقت فرصت آن را ندارند که شروع به یادگیری کنند و به زمان‌های دیگری موکول می‌کنند و برداشتن قدم اول را سخت می‌دانند. خب این طبیعی است که شما اول راه کمی استرس داشته باشید اما با تلاش و کوشش فراوان و یادگیری اصولی زبان این کار به راحتی انجام می‌شود. یادگیری زبان همیشه مزیت‌های زیادی داشته است. با دانستن زبان جدید می‌توان راهی به فرهنگ کشورهای دیگر یافت و با مردم آنجا ارتباط برقرار کرد. جلوگیری از آلزایمر، یادگیری راحت‌تر زبان‌های دیگر، مسافرتی به مراتب راحت‌تر، افزایش اعتماد به نفس و آشنایی با فرهنگ دیگر کشورها از دیگر مزایای یادگیری زبان جدید است. آموزش هر زبان خارجی دلخواه نیاز به صرف وقت و آموزش دارد و این موارد با منابع معتبر و جامع میسر می‌شود. پیشنهاد ما ویدئوهای آموزشی فرادرس است که برای هر زبان آموزش‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته است.

یادگیری زبان فرانسه سخت است یا آسان؟

نمی‌توان به طور قطعی به این سؤال جواب داد چون دانش فعلی هنرآموز در یادگیری وی مؤثر است. اما اگر با زبان‌های دیگر مثل انگلیسی مقایسه کنیم نمی‌توان گفت سخت است، فقط جزئیات گرامری بیشتری دارد و بیشتر از زبان انگلیسی نیاز به وقت و آموزش دارد. یادگیری زبان فرانسه جذابیت خاصی دارد. زبان فرانسه سابقه‌ای بسیار غنی در فرهنگ و ادبیات و علم و هنر دارد و تأثیر خیلی زیادی بر روی بخش بزرگی از اصطلاحات این رشته‌ها گذاشته است. هم اکنون زبان فرانسه به عنوان یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بسیاری از انجمن‌های مطرح جهانی شناخته شده است. بر طبق گزارشات مجله بلومبرگ و طبق تحقیقاتی که در سال 2011 انجام شده است، این زبان به عنوان سومین زبان مفید و کاربردی در دنیای تجارت بعد از زبان‌های انگلیسی و چینی معرفی شد. در ادامه چندین روش را در رابطه با یادگیری زبان فرانسه بررسی می‌کنیم. سپس به معرفی نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه خواهیم پرداخت.

نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه

آشنایی با کلمات و لغات جدید فرانسوی

کلمه‌ها و لغت‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در یادگیری هر زبانی است. بنابراین می‌توان گفت بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسه این است که تا جایی که می‌توانید و تسلط دارید، کلمات جدید یاد بگیرید. سطح هر فرد در نوع خواندن و یادگیری متفاوت است. برای افرادی که در سطح مبتدی هستند توصیه می‌شود؛ کتاب‌های سطح پایین که مناسب کودکان یا نوجوانان هستند بخوانند یا متن‌های کوتاه پست‌های شبکه‌های مجازی را مطالعه کنند. افرادی که سطح متوسطی دارند پیشنهاد می‌کنیم داستان‌های کوتاه و متن‌های خبری را بخوانند. و در نهایت افرادی که در سطح پیشرفته هستند می‌توانند زبان خود را با مطالعه کتاب‌های زبان اصلی، داستانی، مطالب علمی و غیره تقویت کنند. حتماً کتاب مناسب سطح خود را پیدا کنید و کلمات جدید و مفید را یادداشت کرده سپس آنها را به طور مرتب تکرار کنید تا در ذهنتان برای همیشه باقی بماند.

آشنایی با نکات گرامری زبان فرانسوی

در روش دوم که آشنایی با دستور زبان فرانسه است و می‌خواهید در یادگیری این زبان بیشتر از مکالمه‌های اولیه جلو برید باید با گرامر آن نیز آشنا شوید. شاید برای بعضی افراد یادگیری گرامر خسته کننده باشد اما گرامر هم جزئی از یادگیری زبان جدید است و می‌توانید به سرعت پیشرفت کنید. پیشنهاد می‌کنیم منبع یادگیری را با دقت انتخاب کنید تا در زمان مطالعه بتوانید مطلب مورد نظر را بهتر یاد بگیرید. می‌توانید از روی یک کتاب گرامر زبان فرانسوی را بخوانید یا از یک نرم افزار آنلاین، اپلیکیشن استفاده کنید تا یادگیری هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. ویدئوهای آموزش دستور زبان را تهیه و تماشا کنید و نکات گفته شده را در زندگی واقعی به کار ببرید تا مطالب را فراموش نکنید.

تقویت مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن

به نظر متخصصان زبان یادگیری هر زبانی با استفاده از چهار مهارت کلیدی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به راحتی امکان پذیر است. مهارت گوش دادن برای زبان آموزان در بین این مهارت‌ها به عنوان چالش‌برانگیزترین به شمار می‌آید؛ چون که باید آشنایی بیشتری با تلفظ‌ها، کلمه‌ها و لهجه‌ها و همچنین دستور زبان و گرامر داشته باشند. با توضیحات داده می‌توان گفت که باارزش‌ترین مهارت، مهارت گوش دادن برای تمرین آن است؛ چرا که وقتی زبان فرانسه را درک کنید به راحتی نیز می‌توانید صحبت کنید.

معرفی 5 نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه + فیلم آموزش فرانسوی

به جرئت می‌توان گفت که بهترین راه یادگیری زبان فرانسه از طریق گوش دادن این است که با استفاده از تمرین‌های مختلف می‌توانید زبان فرانسه را در زندگی خود وارد کنید و به هدف خود برسید. تمرین‌های زیر مهارت‌های گفته شده را تقویت می‌کند

  1. گوش دادن به پادکست های مختلف به زبان فرانسه در مورد موضوع های مختلف مثل اخبار، داستان، علمی، فرهنگی  و غیره.
  2. گوش دادن به موسیقی با زبان فرانسوی که یک روش خوب برای یادگیری عبارت های عامیانه است.
  3. خواندن کتاب های الکترونیکی در موضوعات مختلف از نویسندگان اهل فرانسه در هر سطحی که هستید.
  4. گوش دادن به موسیقی، اخبار در رادیوی فرانسه چهارمین مورد از روش های تقویت مهارت در یادگیری زبان است.

نکته مهمی که در این روش ها وجود دارد این است که لازم نیست معنی همه جملات را درک کنید بلکه فقط کافی است فقط گوش کنید و مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. رسانه های صوتی بسیار مفید و قابل توجه هستند زیرا می توانید در هنگام انجام دادن کار دیگری نیز به آن ها گوش دهید. برای مثال در زمان رانندگی می توانید به رادیو یا موسیقی به زبان فرانسوی گوش دهید یا در زمان خوابیدن گوش دادن به پادکست ها مفید خواهد بود و می توانید به مراتب ساده تر زبان فرانسه را یاد بگیرید.

تغییر زبان موبایل به فرانسوی

رپورتاژ

امروزه اکثر افراد زمان زیادی را صرف فضای مجازی و موبایل خود می‌کنند. پس چرا از آن در جهت یادگیری کارهای مفید و برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده نکنیم؟ حتی کسانی که در سطح مبتدی هستند نیز می‌توانند با تغییر Setting گوشی خود به زبان فرانسوی استفاده کنند و گزینه‌های موجود را که معادل فرانسوی آن نوشته شده را پیدا کنند و کلمه‌های جدیدی را به فرهنگ لغات خود اضافه کنند. شاید بگویید یک تغییر کوچک چه کمکی به ما می‌کند؟ به شما اطمینان می‌دهم همین قدم‌های کوچک به مغزتان کمک می‌کند تا هر روز با کلمات جدید به زبان فرانسه برخورد کنید و تعامل داشته باشید و لغات موجود را درک کنید. از تجربیات دیگر زبان آموزان استفاده کنید و در جهت یادگیری زبان جدید بهره ببرید.

نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه

همانطور که در توضیحات قبلی گفتیم امروزه استفاده از موبایل و کامپیوتر در نسل های جوان و نوجوان بیشتر از زمان گذاشته رواج پیدا کرده است. به همین خاطر می خواهیم چندین نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه را معرفی کنیم تا بتوانید راحت تر اقدام به یادگیری کنید.

معرفی 5 نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه + فیلم آموزش فرانسوی

اپلیکیشن Pimsleur

اپلیکیشن Pimsleur یک دوره آموزشی کاملاً صوتی است و شما می‌توانید در زمان دلخواه خود یک مکالمه یا آهنگ صوتی 30 دقیقه‌ای را پخش کنید و گوش دهید. طراحی این اپلیکیشن به این صورت است که یک مکالمه شبیه‌سازی شده وجود دارد و طرف مکالمه خیالی شما به زبان خارجی مورد نظر با شما مکالمه می‌کند سپس شما به آن زبان جواب می‌دهید؛ در آخر گوینده بومی پاسخ درست را می‌گوید که شما پاسخ درست را چندین بار بعد از او تکرار می‌کنید. با یادگیری کلمات بیشتر و گذراندن هر مرحله، مکالمه‌های شبیه سازی شده نیز در سطح پیشرفته‌تری خواهند بود. زمانی که صحبت از تلفظ و لهجه می‌شود، برنامه Pimsleur بهترین اَپی است که تا به حال کاربران امتحان کرده‌اند.

معرفی 5 نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه + فیلم آموزش فرانسوی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

به عنوان دومین نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه به معرفی اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می‌رسیم. مجموعه فرادرس با توجه به نیاز کاربران خود و با هدف سرعت دهی به یادگیری کاربران اپلیکیشن خود را منتشر کرده است. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید به دوره‌های آموزشی ویدئویی در حوزه‌های مختلف کامپیوتر، هوش مصنوعی، ریاضیات، بازاریابی، ادبیات و غیره دسترسی داشته باشید. با نصب اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می‌توانید به راحتی و در همه جا با موبایل خود به امکانات این پلتفرم دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که نسخه IOS اپلیکیشن آموزشی فرادرس در حال حاضر در دسترس است و در صورت تمایل میتوانید از این اَپ به صورت همزمان در گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و IOS استفاده کنید. اطمینان صد درصدی می‌دهیم که با نصب این اپلیکیشن می‌توانید نه تنها زبان فرانسه بلکه زبان‌های خارجی دیگر نظیر انگلیسی و آلمانی، کره‌ای، ترکی و… را در سریع‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید. پس برای نصب اپلیکیشن آموزشی فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید.

اپلیکیشن HelloTalk

پس از نصب و ثبت نام اپلیکیشن HelloTalk در قسمت search می‌توانید افرادی را پیدا کنید که بتوانند با شما در چت مکالمه کنند. طراحی این اپلیکیشن به این صورت است که به طور خودکار مواردی را پیشنهاد می‌کند که برای سطح زبان شما مناسب باشد. وقتی آن شخص را پیدا کردید به او پیام یا درخواستی ارسال می‌کنید. افرادی نیز که آنلاین نیستند بعد از آنلاین شدن پیام شما را دریافت خواهند کرد. کاربرانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان مادری انتخاب می‌کنند، درخواست بیشتری نیز دریافت خواهند کرد. با این برنامه می‌توانید زبان‌هایی را که می‌خواهید یاد بگیرید و تمرین کنید.

اپلیکیشن Memrise

با استفاده از اپلیکیشن memrise می‌توانید با زبان‌های کشورهای مختلف آشنا شوید و آن را یاد بگیرید. لغت‌ها و جملات مختلف را در هر سطحی که باشید، حتی برای آزمون‌هایی مثل تافل و غیره یاد بگیرید. با دوستان و آشناهای خارج از کشور گفت و گو کنید. آموزش زبان به صورت ویدئویی و صوتی از قابلیت‌های دیگر این اپلیکیشن می‌باشد. در ضمن برای اینکه به تمام قابلیت‌های موجود در این برنامه دسترسی داشته باشید باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

معرفی 5 نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه + فیلم آموزش فرانسوی

اپلیکیشن Rosetta Stone

پنجمین اپلیکیشن یادگیری زبان Rosetta Stone است که یکی از مشهورترین اَپ های آموزش زبان است. اگر می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید و پایه واژگانی و گرامری محکمی داشته باشید می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. روش تدریس این اَپ به این صورت است که اسم تمامی کلمات را با تصویرهای مختلفی به شما نشان می‌دهد و شما باید تصویر مربوطه را به کلمه‌ی مورد نظر وصل کنید. با این کار هم تلفظ کلمات را به خوبی یاد می‌گیرید و هم معنی آن را فراموش نمی‌کنید. بعد از تمام شدن هر بخش، کوییز آن بخش از کار گرفته می‌شود تا میزان پیشرفت خود را بسنجد.

سخن آخر در مورد نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه

به انتهای مقاله معرفی نرم افزار اندروید آموزش زبان فرانسه رسیدیم. اگر هنوز هم دوست دارید زبان فرانسه را یاد بگیرید و در تصمیم خود مصمم هستید به این نکته توجه کنید که یادگیری زبان نیاز به گذر زمان و تمرین دارد. زمانی که در ابتدای راه هستید شاید کمی خسته کننده به نظر برسد اما اگر تسلیم نشوید و راه خود را ادامه دهید، مطمئن باشید به هدفی که برای خود تعیین کرده‌اید خواهید رسید. به این نکته هم توجه کنید که مهم نیست این زبان را به سرعت یاد بگیرید یا در زمان بیشتر. مهم این است که از پیشرفت خود لذت ببرید و شگفت زده شوید. در پایان می‌خواهیم منابع آموزشی مهمی را برایتان معرفی کنیم تا در انتخاب مرجع برای آموزش زبان فرانسه سردرگم نباشید و بتوانید بهترین گزینه را برای یادگیری انتخاب کنید. با توجه به این موضوع توصیه می‌کنم با مراجعه به لینک زیر مجموعه آموزش زبان فرانسه فرادرس را دریافت کنید:

نوشته‌های مرتبط