مربی زندگی کیست و چه تاثیری در موفقیت افراد دارد

مربی زندگی کیست؟ مربی زندگی فردی حرفه‌ای در زمینه تندرستی و رفاه است که به افراد کمک می‌کند تا در زندگی خود پیشرفت کنند تا و موفقیت بیشتری برسند. مربیان زندگی به مشتریان خود در بهبود روابط، مشاغل و زندگی روزمره کمک می‌کنند.

مربیان زندگی می‌توانند به شما کمک کنند اهداف خود را مشخص کنید، موانعی را که در مسیرتان قرار می‌گیرند شناسایی کنید و سپس برای غلبه بر هر مانع راهکارهایی پیدا کنید. در ایجاد این استراتژی‌ها، مربیان زندگی مهارت‌ها و استعدادهای منحصر به فرد شما را هدف قرار می‌دهند. مربیان زندگی با کمک به شما برای استفاده حداکثر از نقاط قوت ، پشتیبانی مورد نیاز شما را برای دستیابی به تغییرات طولانی مدت فراهم می‌کنند.

چه کسی باید کار با مربی زندگی را در نظر بگیرد؟

بسیاری از افراد به دنبال مربیان زندگی برای راهنمایی در ایجاد تغییر در زندگی مهم مانند شروع کار جدید هستند. با این حال ، در بسیاری از موارد، مردم برای کمک به ساختن زندگی شادتر و پرمعنا تر ، به مربیان زندگی مراجعه می‌کنند.

تعدادی نشانه وجود دارد که کار با مربی زندگی می‌تواند برای شما مفید باشد. این علائم عبارتند از:

  • تحریک پذیری مکرر
  • سطح بالای استرس و / یا اضطراب
  • ناتوانی در ترک عادت های بد
  • عدم تحقق در زندگی اجتماعی شما
  • احساس مداوم نارضایتی در محل کار
  • احساس خلاقیت مسدود شده

در سال های اخیر ، مربیان زندگی حضور قابل توجهی در جریان اصلی پیدا کرده اند. در واقع ، تعداد فزاینده ای از خلاقان ، مدیران و کارآفرینان اکنون برای دستیابی به موفقیت در زندگی شغلی و شخصی خود با مربیان زندگی همکاری می‌کنند.

انواع مربیان زندگی

برخی از مربیان زندگی رویکردی کلی تر و همه جانبه تر را در پیش می گیرند، اما بسیاری از آنها نیز متخصص و متمرکز بر کمک به افراد در مناطق خاص هستند. برخی از انواع مختلف مربیان زندگی عبارتند از:

  • مربیگری درمورد اعتیاد و متانت
  • مربیگری تجاری ، اجرایی و رهبری
  • مربیگری شغلی
  • آشنایی و مربیگری رابطه
  • مربیگری رژیم و تناسب اندام
  • مربیگری در طلاق
  • مربیگری زندگی خانوادگی
  • مربیگری مالی
  • مربیگری سلامتی و سلامتی
  • مربیگری مهارت های زندگی
  • مربیگری بهداشت روان
  • مربیگری معنویت
  • مربیگری ورزشی

تفاوت بین مربی زندگی و درمانگر

اگرچه ممکن است در مزایای همکاری با مربی زندگی و مشارکت در روان درمانی با یک درمانگر مجاز ، همپوشانی وجود داشته باشد، اما این متخصصان نقش های متفاوتی دارند و اهداف منحصر به فردی دارند.

برخلاف مربیان زندگی ، درمانگران و سایر متخصصان بهداشت روان بر بهبودی ، درمان شرایط بهداشت روان و کمک به مردم برای کار با آسیب و سایر مسائل گذشته خود تمرکز دارند. در حالی که کار با مربی زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا با برخی از مشکلات حل نشده مقابله کنید، مربیان زندگی نمی‌توانند اختلالات خلقی ، اختلالات اضطرابی ، اعتیاد یا هر بیماری روانی دیگری را درمان کنند.

درمانگران

  • می‌تواند شرایط بهداشت روانی را درمان کند
  • دارای مدرک تحصیلی و دارای مجوز در یک زمینه مرتبط هستند
  • به کدهای اخلاقی پایبند باشید

مربیان زندگی

  • نمی‌توان شرایط بهداشت روانی را درمان کرد
  • نیازی به هیچگونه صلاحیت رسمی یا آموزش آکادمیک نیست
  • نیازی به پیروی از قوانین حریم خصوصی بهداشت نیستند

درمانگران دارای مدرک تحصیلی و دارای مجوز بهداشت روان هستند. آنها باید از یک کد اخلاقی پیروی کنند و از مقررات مربوط به رازداری و آموزش مداوم پیروی کنند.

از سوی دیگر ، مربیان زندگی توسط هیئت مدیره اداره نمی‌شوند و مجبور نیستند از قانون حمل و نقل و مسئولیت پذیری بیمه سلامت (HIPAA) و قوانین حریم خصوصی آن که به محافظت از اطلاعات بهداشتی شخصی شما کمک می‌کند، پیروی کنند. برای این منظور ، هیچ وقت یک مربی زندگی را نباید جایگزین یک متخصص بهداشت روان دانست.

اگر علائمی از یک مشکل بهداشت روانی را تجربه می‌کنید (مانند احساس ناامیدی ، مشکل در تمرکز ، اختلال در خواب و اختلال در خلق و خوی) ، مهم است که در اسرع وقت با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با یک وضعیت بهداشت روان روبرو هستید، برای کسب اطلاعات در مورد امکانات پشتیبانی و درمان در منطقه خود با شماره تلفن راهنمای ملی سو Help مصرف مواد و خدمات بهداشت روان (SAMHSA) با شماره 1-800-662-4357 تماس بگیرید.

برای داشتن منابع بهداشت روان بیشتر ، به پایگاه داده خط ملی راهنما مراجعه کنید.

5 تفاوت بین مربیگری و روان درمانی

آنچه یک مربی زندگی می‌تواند برای شما انجام دهد

رپورتاژ

یکی از مهمترین مزایای کار با مربی زندگی این است که بتوانید دیدگاه تازه و آگاهانه ای درباره مشکلاتی که با آن روبرو هستید، کسب کنید. علاوه بر ارائه بینش جدید در مورد چالش ها ، یک مربی زندگی می‌تواند به شما کمک کند الگوهای منفی را که می‌توانند مانع موفقیت شما باشند، به صفر برسانید

بسیاری از افراد کار با مربی زندگی را ابزاری برای از بین بردن شکاف بین شرایط فعلی و زندگی شما می دانند. موارد زیر برخی از نتایج مثبتی است که می‌تواند ناشی از پیوستن نیروها به مربی زندگی باشد:

  • تعادل کار و زندگی بهتر
  • از بین بردن ترس و اضطراب طولانی مدت
  • خلاقیت پیشرفته
  • امنیت مالی بیشتر
  • مهارت های ارتباطی بهبود یافته
  • زندگی کاری راضی کننده تر
  • روابط قوی تر با دوستان و خانواده

علاوه بر این ، افراد به طور مرتب با مربیان زندگی جفت می‌شوند تا از طریق موانعی که ممکن است در یافتن شریک زندگی یا همسر شما اختلال ایجاد کند، کار کنند. بسیاری از افراد همچنین در شناسایی اشتیاق و ترسیم مسیر ایده آل شغلی خود به دنبال مربیان زندگی هستند.

از آنجا که جلسات معمولاً به طور منظم و در یک دوره طولانی مدت برگزار می‌شود، مربیان زندگی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که مشتریان آنها آنچه را که برای تجربه تغییر قابل توجه لازم است ، انجام می دهند.

برای تعداد زیادی از مشتریان ، مسئولیت پذیری یکی از مزیت های اصلی کار با مربی زندگی است.

همراه با پشتیبانی و انگیزه لازم برای حفظ حرکت ، مربیان می‌توانند هنگام گیر افتادن مشتری یا نیاز به ارزیابی مجدد اهداف خود، مشاهده کنند. در نتیجه ، مشتریان معمولاً سریعتر و کارآمدتر از آنهایی که خود کار می‌کنند، به آن اهداف می رسند.

تأثیر مربیان زندگی

در حالی که افراد ممکن است پس از دیدن مربی زندگی ، مزایای ذهنی را گزارش کنند، اما مطالعاتی نیز انجام شده است که نشان می دهد مربیگری زندگی می‌تواند در تعدادی از زمینه ها مفید باشد:

یک مطالعه نشان داد که مربیگری فردی و گروهی در کاهش اهمال کاری و بهبود رسیدن به هدف مفید است

یک بررسی از مطالعات نشان داد که مربیگری سلامت و سلامتی نوید بهبود خودکارآمدی و توانمندسازی خود را می دهد

یک مطالعه 2020 که در Frontiers in Psychology منتشر شد نشان داد که مداخلات رهبری مبتنی بر مربیگری می‌تواند برای افزایش رفاه و بهبود عملکرد با سازمان های مingثر باشد .3

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که مربیگری زندگی می‌تواند مجموعه ای از تأثیرات مثبت دیگر داشته باشد، از جمله بهبود بینش شخصی و بهبود خود بازتاب. همچنین ممکن است به بهبود کلی سلامت روان و کیفیت زندگی کمک کند

نکات

جلسات مربیگری زندگی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ، برخی از مربیان زندگی شخصاً با مشتریان خود ملاقات می كنند، در حالی كه برخی دیگر جلسات خود را از طریق تلفن یا اسكایپ انجام می دهند.

اگر به فکر کار با مربی زندگی هستید، به خاطر داشته باشید که شما تصمیم می گیرید که در جلسات مربیگری تمرکز خود را بر روی چه چیزی انجام دهید. هر جلسه باید احساس قدرت و بالابردگی را در شما ایجاد کند، بنابراین یافتن مربی ای که سبک و فلسفه شما در شما طنین انداز باشد بسیار مهم است.

برای کمک به یافتن مربی زندگی واجد شرایط ، با سازمانی مانند فدراسیون بین المللی مربیان مشورت کنید.

مشکلات احتمالی

قبل از دیدن مربی زندگی ، چند مشکل احتمالی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

انتظار نتایج فوری را نداشته باشید. مربی زندگی شما می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه ریزی کنید، مشکلات را برطرف کنید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این موارد زمان بر است. اگر برخی از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را برای رسیدن به هدف تعیین کنید، ممکن است مفید باشد.

در نظر بگیرید که آیا مربی شما متناسب با نیاز شما است. همه مربیان زندگی رویکرد یکسانی نسبت به یک مسئله ندارند، بنابراین آنچه شما از این روند خارج می‌شوید ممکن است ارتباط زیادی با نوع رابطه شما با مربی شما داشته باشد. به دنبال مربی ای باشید که برای کار با تیپ شخصیتی و رویکرد حل مشکلات مناسب باشد.

برای رسیدگی به مسائل جدی بهداشت روان مربی زندگی نبینید. اگر علائم یک بیماری روانی مانند افسردگی یا اضطراب را تجربه می‌کنید، باید با پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید تا گزینه های درمانی خود را مطرح کنید. مربیان زندگی می‌توانند مشاوره ای ارائه دهند که می‌تواند بهزیستی شما را بهبود بخشد، اما این بدان معنا نیست که آنها می‌توانند درمان سلامت روان را ارائه دهند.

تاریخچه مربیگری زندگی

مربیگری به عنوان یک رشته رسمی نسبتاً جوان است ، اما ریشه در بسیاری از رشته های قدیمی دارد. این بخش شامل مناطقی است که شامل جنبش بالقوه انسانی دهه 1960 ، آموزش رهبری ، آموزش بزرگسالان ، رشد شخصی و بسیاری از زمینه های روانشناسی است.

مربیگری زندگی به طور رسمی در دهه 1980 ظهور کرد و در طول دهه 1990 و 2000 محبوبیت بیشتری یافت. برخی از مربیان ابتدایی زندگی برنامه ریزی زندگی را متمرکز می کردند، اما در نهایت این رشته به سایر مناطق زندگی از جمله روابط ، امور مالی ، مشاغل ، سلامتی و به طور کلی رفاه تبدیل شد.

نوشته‌های مرتبط