جوراب واریس: 10 بهترین فایده درمانی استفاده از جوراب واریس

مردم برای محافظت از پا و راحتی بیش‌تر، جوراب می‌پوشند. در میان جوراب‌های موجود در بازار گزینه‌ای به نام جوراب واریس وجود دارد که به عنوان ابزاری برای پشتیبانی از وضعیت سلامتی شناخته شده‌است. این نوع جوراب برای بهبود گردش خون و حفظ جریان خون در حد بهینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوراب واریس می‌تواند به شما کمک کند تا احساس راحتی بیش‌تری داشته باشید و حتی دردهای مفصلی را از بین می‌برد. در صورتی که تمایل دارید با فایده درمانی استفاده از جوراب واریس آشنا شوید، نوشتار حاضر را بخوانید. ما ده مورد از فواید برتر جوراب واریس را در این نوشتار گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

فایده جوراب واریس

۱. احساس راحتی را در ناحیه‌ی پا افزایش می‌دهد

اولین فایده‌ی پوشیدن جوراب واریس، کاهش احساس ناراحتی است. این حالت ناراحتی به خاطر درد مفاصل است که برخی از آدم‌ها تجربه می‌کنند. برای از بین بردن این مشکل، می‌توانید روی جوراب واریس حساب کنید. در واقع، استفاده از این جوراب موجب گردش خون بهتر و در عین حال افزایش راحتی در ناحیه‌ی پا خواهد شد. در صورتی که تمایل دارید از علائم و نشانه‌های گردش خون نامناسب در بدن مطلع شوید، خواندن این مقاله برای‌تان مفید خواهد بود.

۲. جریان خون را در ناحیه‌ی پا افزایش می‌دهد

همان‌طور که قبلا توضیح داده شد، جوراب واریس می‌تواند برای حفظ جریان خون در حالت بهینه سودمند باشد. هر چه گردش خون شما بهتر باشد، اوضاع سلامتی بدن‌تان نیز بهبود خواهد یافت. با این وجود در صورتی که تمایل دارید برای این منظور از جوراب واریس استفاده کنید، بهتر است ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید.

۳. واریس را درمان می‌کند

یکی از مزایای استفاده از جوراب واریس کمک به درمان رگ‌های واریسی است. در واقع این فایده‌ی جوراب واریس نیز با تاثیر مثبتی که روی حفظ جریان خون در حد بهینه دارد، مرتبط است. با استفاده از این جوراب می‌توانید به درمان واریس کمک کنید، اختلالی که  در اثر آن رگ‌ها متورم و بزرگ می‌شوند. همچنین بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، مشخص شده‌است که پوشیدن این نوع جوراب به مدت ۱ هفته به کاهش درد ناشی از رگ‌های واریسی تا حد زیادی کمک می‌کند. بنابراین در صورتی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنید، استفاده از این جوراب‌ها را مد نظر داشته باشید. برای از بین بردن این بیماری همچنین می‌توانید ۳۵ درمان خانگی واریس را امتحان کنید.

۴. تورم را درمان می‌کند

به نظر می‌رسد که جوراب واریس می‌تواند به شما در درمان تورم نیز کمک کند. بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ صورت پذیرفت، استفاده از جوراب‌های واریس به مدت ۶ ماه به زنان باردار مبتلا به واریس در درمان و کاهش تورم کمک کرد. از این رو، پوشیدن جوراب واریس برای درمان تورم نکته‌ای است که باید از سوی کسانی که به این مشکل مبتلا هستند، مد نظر گرفته شود.

۵. از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند

ثابت شده است که جوراب واریس می‌تواند به شما در جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. در واقع، این یکی هم با تاثیر مثبت این جوراب روی جریان خون مرتبط است. این خاصیت جوراب واریس برای کسانی که ورزش می‌کنند مفید خواهد بود. پوشیدن جوراب واریس به شما کمک می‌کند تا هم راحت باشید و هم از اختلالات جدی دور بمانید. علاوه بر این، درد را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بنابراین، آیا تمایل دارید که از این جوراب به طور روزمره استفاده کنید؟

۶. از خستگی پا جلوگیری می‌کند

یکی دیگر از مزایای استفاده از جوراب واریس جلوگیری از خستگی پا است. در واقع این مورد یکی از بهترین فواید جوراب‌های واریس محسوب می‌شود. این نوع جوراب دارای ۵ سطح فشرده‌سازی است. هرچه عدد بالاتر باشد سطح فشرده‌سازی بالاتر است. برای مثال، جوراب‌های دارای سطح فشرده‌سازی پایین را (کم‌تر از ۱۵ میل‌ متر جیوه) افراد سالم مانند زنان باردار که پاهای خسته دارند یا کسانی که تمام طول روز را می‌ایستند، استفاده می‌کنند. در واقع، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که جوراب واریس دارای سطح مناسب فشرده‌سازی را برای خودتان انتخاب کنید. در صورتی که دچار خستگی پا هستید و دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل می‌گردید، مرور این مقاله برای‌تان مفید خواهد بود.

۷. از بروز ادم جلوگیری می‌کند

رپورتاژ

گفته می‌شود که پوشیدن جوراب واریس می‌تواند به جلوگیری از ادم کمک کند. برای این منظور، باید جوراب را با سطح فشرده‌سازی بالاتر (۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر جیوه، ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر جیوه یا بیش از ۴۰ میلی‌متر جیوه) انتخاب کنید.

۸. عضلات را تسکین می‌دهد

یکی از اهداف استفاده از جوراب واریس، جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود گردش خون است. جوراب واریس با این تاثیر، به شما کمک خواهد کرد که عضلات را آرام کنید. زمانی که گردش خون بهبود می‌یابد خون حاوی اکسیژن به میزان کافی به عضلات می‌رسد.

۹. برای ورزشکاران مفید است

ورزشکاران ممکن است به منظور جلوگیری از خستگی و تورم، جوراب واریس بپوشند. به علاوه این جوراب با تاثیر مثبتی که روی گردش خون دارد سبب بهبود اکسیژن‌رسانی به عضلات می‌شود و سبب می‌شود بعد از بازی و ورزش عضلات سریع‌تر تسکین پیدا کنند.

۱۰. بعد از عمل جراحی روند بهبودی را ترویج می‌دهد

بر طبق برخی تحقیقات، پوشیدن جوراب واریس پس از عمل جراحی روند بهبودی را تسریع خواهد بخشید. همچنین بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، جوراب واریس می‌تواند پس از جراحی حذف رگ‌های واریسی به بهبودی سریع‌تر کمک کند. این مورد یکی از بهترین مزایای جوراب واریس است.

نکات دیگری نیز در رابطه با استفاده از جوراب واریس وجود دارد که در این‌جا می‌بینید:

نکاتی در مرد پوشیدن جوراب واریس

– شما می‌توانید جوراب واریس را به صورت آنلاین، در داروخانه‌ها و همین‌طور در فروشگاه‌های لوازم پزشکی پیدا کنید. برای مراقبت درست از این نوع جوراب می‌توانید آن را با صابون ملایم شستشو دهید و اجازه بدهید در معرض هوا خشک شود.

– توصیه می‌شود که در طول روز جوراب واریس بپوشید و قبل از رفتن به رختخواب آن را دربیاورید. شما همچنین می‌توانید صبح‌ها بلافاصله بعد از بیدار شدن جوراب واریس را بپوشید.

– پیش از خریداری جوراب واریس، باید رنگ و سایزهای مختلف را بررسی کنید. همچنین لازم است بدانید که جوراب واریس سطح فشار متفاوتی دارد و شما باید آن را بر اساس نیاز خودتان خریداری کنید.

– علاوه بر این، از آن‌جایی که جوراب واریس الاستیک و تنگ است، ممکن است لازم باشد لوسیون روی پوست‌تان بمالید تا راحت‌تر بتوانید جوراب را بالا بکشید.

– استفاده از جوراب واریس برای خلبانان، خدمه‌ی پرواز، دونده‌ها، پرستاران و حتی زنان باردار، افرادی که به تازگی عمل جراحی را پشت سر گذاشته‌اند و کسانی که با خطر لخته شدن خون در پاها مواجه هستند، بسیار مناسب است.

به طور خلاصه، پوشیدن جوراب واریس مزایای زیادی برای شما دارد. آیا شما هم از این جوراب به طور مداوم استفاده می‌کنید؟ آیا تاثیر روی وضعیت سلامتی‌تان داشته‌است؟ لطفا تجربیات خود را در این زمینه با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید!!

 

نوشته‌های مرتبط