تعبیر خواب شتر: 45 تعبیر و معنی مختلف دیدن شتر در خواب

شترها حیوانات شگفت انگیزی هستند. آن‌ها می‌توانند مدت زمانی طولانی آب را ذخیره کنند، و زیر گرمای شدید و بی آب و غذایی بیابان به راه خود ادامه دهند. همه‌ی این کارها را می‌توانند در حین حمل کردن بار یا انسان‌ها انجام بدهند. شترها در خواب نمایانگر سفرهای درونی و شخصی خودمان هستند. شتر در خواب نشان دهنده‌ی هر نوع سفر شخصی است که ذهن و بدن‌تان درگیر آن است. درست همان طور که شتر در پیمودن سفرش اعتراض یا توقف نمی‌کند، شما هم نباید چنین نگرشی در قبال زندگی داشته باشید. شتر به سختی و سنگلاخی زمین اهمیت نمی‌دهد، چون برای سفر آمادگی دارد. اگر شما هم برای چیزی آماده شده‌اید، پس بدانید همه چیز در نهایت خوب از آب در خواهد آمد.با ما همراه باشید تا در این نوشتار درباره تعبیر خواب شتر بیشتر بدانید.

۱. خواب شتری که آب می‌نوشد

آب در بیابان کمیاب است. هر شتر ظرف فقط ۱۰ دقیقه ۲۵ لیتر آب می‌نوشد. می‌دانم که فوق‌العاده حیرت انگیز است. اینکه در خواب ببیند شتری آب می‌نوشد نماد تشنگی شما برای کسب دانش و خرد بیشتر است. آب را دانش در نظر بگیرید! این خواب می‌تواند به آن اشاره داشته باشد که شما آرزو دارید پتانسیل‌تان را افزایش دهید اما نمی‌دانید چگونه. شاید آرزوی چیزی را دارید، یا شاید دلتنگ چیزی در زندگی‌تان هستید. زمانی که بفهمید آن مورد چیست – پازل گمشده راه را نشان‌تان خواهد داد. اگر می‌خواهید معنی جدید و بزرگتری به زندگی‌تان بدهید مسیر را دنبال کنید.

۲. خواب گرد و خاک بیابان

گرد و خاک بیابان (که معمولا با خوابی از نوع شتر همراه باشد) نمایانگر ایده‌ها‌ی‌ شما و احساسات مربوط به آن‌ها است. این خواب می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که شما گاهی به صورت خودکار کارها را انجام می‌دهید و تعجب می‌کنید چرا هیچ چیز برای‌تان جواب نمی‌دهد. چرا از ندای درونی خود درباره‌ی عقایدتان سوال نمی‌کنید؟ استعدادهای‌تان کدامند؟ من فکر می‌کنم گرد و خاک در خواب به ارزش‌های پنهان شده‌ی خودمان در زندگی اشاره دارد.

تعبیر خواب شتر: ۳. خواب زایمان کردن شتر

شترها معمولا یک بچه دارند، پروسه‌ی جفتگیری می‌تواند حدود دو ماه طول بکشد. اگر در خواب ببینید شتری زایمان می‌کند نشانگر سالی پر بار و پر از صبر و شکیبایی است که بر گرفته از مدت زمانی است که زایمان شتر طول می‌کشد. در چند سال آینده روی هر چیزی دست بگذارید با موفقیت همراه خواهد بود. اگر برای سفر به جایی برنامه‌ریزی کرده‌اید پس این خواب نشانه‌ی مثبتی است. بچه شتر در خواب می‌تواند نشانگر مکانی باشد که قبلا هرگز ندیده‌اید. و تجارب هیجان انگیزی در آینده‌ی نزدیک انتظارتان را می‌کشند.

۴. خواب شتر سواری کردن

شتر سواری کردن در خواب منعکس کننده‌ی تمایل شما به تبدیل شدن به شخصی است که همیشه آرزوی‌اش را داشته‌اید. شما به آنچه سایرین درباره‌تان گفته‌اند گوش داده‌اید، اما هرگز به خودتان گوش نداده‌اید. آنچه از خودتان و زندگی‌تان می‌خواهید چیست؟ خواب شما نیز نشانه‌ی یک پیروزی است. شما در مباحثه‌ای برنده خواهید شد. یا بدون اینکه حتی کاری انجام دهید دشمن‌تان را شکست خواهید داد. نهایتا روی خودتان تمرکز می‌کنید. آینده‌تان درخشان است.

۵. خواب صحبت کردن با شتر

شتر نماد نبردهای درونی، اهریمن‌ها، و خودادراکی است. لازم است خود واقعی‌تان را کشف و با خویشتن متعالی‌تان ارتباط برقرار کنید. روح شما به دنبال آرامش است. اما شما در جای اشتباهی به دنبال آن می‌گردید. چطور است مدتی از تنهایی لذت ببرید؟

۶. دیدن سه شتر در خواب

دیدن دقیقا سه شتر در خواب به معنی آن است که در عالم بیداری با سه نفر روبرو خواهید شد. این افراد در زمان‌های مختلفی و مواقعی که به شدت به چیزی نیاز دارید ظاهر خواهند شد. یا کسی برای صحبت کردن هستند. اما خوب دقت کنید چون فقط یکی از آن‌ها دوست واقعی‌تان خواهد بود. یا یک چیز دیگر. خواب شما همچنین آشکار کننده‌ی تمایل‌تان به رهبری بر مردم است. شما همیشه دوست داشته‌اید آنچه را می دانید به مردم بیاموزید. اما، مهم‌تر از همه آن است که آرامش‌تان را حفظ کنید چون مراوده با آدم‌ها اغلب استرس‌آور است و شما در وضعیتی نیستید که اکنون بتوانید استرس را تاب بیاورید، پس این فکر را بی‌خیال شوید. تا به همین‌جا هم به اندازه‌ی کافی استرس داشته‌اید.

۷. دیدن شترهای سفید در خواب

شتر سفید در خواب نشانگر روح صادق شما است و در علوم تعبیر خواب قدیمی به نوعی پیش بینی بیماری به حساب می‌آمده است. اما استرس نگیرید، چون چیز چندان جدی نخواهد بود. در عالم روح و جان، سفیدی با صلح و هارمونی در ارتباط است. شتر نماد مسافرت است. ترکیب این دو با هم به اعتقاد من به معنی سفر یا تعطیلاتی پر آرامش است. در بعضی از کتب تعبیر خواب قدیمی‌تر اشاره شده است که بهتر است از سلامت خود مراقبت بیشتری به عمل بیاورید.

۸. خواب شتر مینیاتوری

دیدن شتر مینیاتوری در خواب بیانگر عملی از روی صداقت و مهربانی در زندگی است. شتر «کوچک» در خواب می‌تواند نشانه‌ی سفری کوتاه باشد و همچنین چیزهایی در زندگی که نهایتا خوب از آب در خواهند آمد. این خواب همچنین نشانگر موانعی مهم است که با گذر زمان بر آن‌ها غلبه خواهید کرد. من همیشه احساس می‌کنم که چنین خوابی وقتی اتفاق می‌افتد که درباره‌ی سفر کردن در زندگی فکر می‌کنیم.

تعبیر خواب شتر: ۹. خواب شتری غول پیکر

خوابی که در آن شتری غول پیکر می‌بینید نشانگر آن است که در زمینه‌ی رویاها و اهداف‌تان کوتاه می‌آید. اما فارغ از اینکه چه اندازه غیر ممکن به نظر می‌رسد، هرگز نباید تسلیم شوید. و این ویژگی شخصیتی یک از عالی‌ترین ویژگی‌های ما است. من احساس می‌کنم شتر غول پیکر در خواب نشانه‌ی آن است که شما بر نومیدی‌ها و محرومیت‌های آتی غلبه خواهید کرد. در آینده، وقتی انجام یا برطرف کردن کار یا مشکلی به نظر تقریبا غیر ممکن می‌رسد، بایستید، نفسی عمیق بکشید نقشه‌ای مفید برای انجام آن بریزید  و – درست مثل یک شتر – به آرامی انجامش بدهید.

۱۰. خواب دیدن دو شتر

دیدن دقیقا دو شتر در خواب نشان دهنده‌ی وضعیت رابطه‌ی فرد است – آیا احساس تنهایی می‌کنید؟ مهم نیست که در رابطه، متاهل یا مجرد باشید، ممکن است در درون خود خلائی پنهان احساس کنید. این خواب نشان دهنده‌ی آن است که شخصی «جدید» می‌تواند به زندگی‌تان وارد شود. ابتدا، ممکن است کسی به نظر برسد که هرگز با او ملاقات نداشته‌اید، اما با گذر زمان – عاشق آن فرد خواهید شد.

۱۱. خواب بار شتر

شتر بیچاره مجبور است بار زیادی را حمل کند. من همیشه به این فکر کرده‌ام که حمل چنین بار سنگینی در گرمای بیابان چقدر دشوار می‌تواند باشد. اما، خواب بار شتر به معنی آن است که از کسی یا چیزی که هرگز فکر نمی‌کردید برای‌تان استفاده‌ای داشته باشد دانش و خرد بیشتری کسب خواهید کرد. برای به دست آوردن آنچه در زندگی می‌خواهید سعی کنید اهداف بلند مدت‌تان را عملی سازید؛ برای تحقق آن باید ۱۰۰ درصد زمان، تمرکز و خلاقیت‌تان را صرف کنید.

۱۲. خواب شتری نا آشنا

خواب شتری نا آشنا، و زشت که در نواحی از شهر یا روستا ظاهر می‌شود به معنی آن است که یا دشمنی در آن مکان ظاهر خواهد شد یا آن مکان بر اثر سیل، طاعون یا بیماری نابود خواهد شد. اما اگر شتر سالم و زیبا باشد نتیجه‌ی نهایی فجایع ذکر شده  مطلوب خواهد بود و به معنی توفیقات و نعمت‌ها است.

۱۳. خواب شتر ماده

این خواب نشان دهنده‌ی یک زن است در صورتی که بیننده‌ی خواب متاهل نباشد. در غیر این صورت به معنی سفر، سرزمین، اموال یا خانه است.

۱۴. خواب شتری ماده که منزل کسی را ترک می‌کند

اگر در خواب ببینید شتری ماده منزل کسی را ترک می‌کند، نشانه‌ی جدایی آن شخص از همسرش چه از طریق طلاق یا مرگ است.

۱۵. خواب نگه داشتن افسار یک شتر

اگر کسی خواب ببیند افسار شتری را نگه داشته است و در جاده‌ای سنگفرش شده سواری می‌کند، به معنی آن است که شخصی غافل را راهنمایی و به مسیر مستقیم هدایت خواهد کرد.

تعبیر خواب شتر: ۱۶. گرفتن افسار شتر

گرفتن افسار یک شتر در خواب و کشیدن آن به مکانی مشخص: (۱) یک شخص هرزه را اصلاح خواهد کرد (۲) رهبران به شخص ببیننده‌ی خواب جذب خواهند شد.

۱۷. خواب بردن یک شتر به جاده‌ی فرعی

اگر کسی خواب ببیند شتری را به جاده‌ی فرعی می‌برد، به معنی آن است که فردی را به راه غلط خواهد کشاند.

۱۸. خواب شتری بدون زین و یراق

شترهای بدون زین و یراق در خواب که در جاده‌ای پیش می‌روند نشانه‌ی ابر و بارندگی است.

۱۹. خواب شتری اصیل و دارای نژاد

دیدن شتری اصیل و دارای نژاد معتبر نشانگر مسافر، شیخ، یا مردی مشهور است.

۲۰. خواب صاحب شتری بودن

صاحب شتر بودن در خواب نشانه‌ی آن است که بر مردان قدرتمند و با نفوذ استیلاء خواهید یافت.

۲۱. خواب چیدن پشم شتر

چیدن پشم شتر در خواب نشانه‌ی پول و ثروت ماندنی است.

۲۲. خواب دو شتر که با هم نزاع می‌کنند

تماشای نزاع و درگیری دو شتر نشان از آن دارد که بین دو پادشاه یا مرد بزرگ جنگ در خواهد گرفت.

۲۳. خواب خوردن کله‌ی یک شتر به صورت خام

رپورتاژ

اینکه در خواب ببینید کله‌ی شتری را خام خام می‌خورید یعنی: مرد بزرگی رسوا یا از او بدگویی خواهد شد.

۲۴. خواب خوردن گوشت شتر

چنین خوابی برای شخصی که گوشت را می‌خورد به معنی بیماری است. پس خوردن گوشت شتر در خواب یعنی مریض شدن.

۲۵. خواب گوشت پخته‌ی شتر

گوشت پخته‌ی شتر در خواب: ۱. دستاوردهای حلال (قانونی یا صادقانه) ۲. صداقت و موفقیت در انجام کارهای خاص، اما همراه با احتیاط.

۲۶. خواب بچه شتری که از شیر گرفته شده است

خواب بچه شتری که از شیر گرفته شده است نماد کودکی تحت تکلف است.

 

۲۷. خواب شیر شتر وحشی

چنین خوابی نماد موفقیت فرد در دین و ایمان است.

۲۸. خواب شیر شتر

هر سه شیر گاو، شیر شتر، و شیر بوفالو در خواب – نماد موفقیت و خوبی هستند، شیر گوسفند همچنین نماد موفقیت و خوبی است اما نسبت به بقیه از درجه‌ی پایین‌تری برخوردار است.

تعبیر خواب شتر: ۲۹. خواب نوشیدن شیر شتر

نوشیدن شیر شتر بدون دوشیدن آن یعنی فرد از کسی که به لحاظ فیزیکی قدرتمند است، از توانایی و احترام برخوردار است ثروتی قانونی نصیبش خواهد شد.

۳۰. خواب جویدن شیر شتر

خواب جویدن شیر شتر از حقارت و تحقیر حکایت دارد.

۳۱. خواب دوشیدن یک شتر

خواب دوشیدن شتر و نوشیدن شیر آن یعنی ازدواج با زنی پارسا و با اصل و نسب. اگر فرد ازدواج کرده باشد، این خواب به معنی آن است که همسرش پسری خوشبخت به دنیا خواهد آورد.

دوشیدن شتر در خواب یعنی دریافت هدیه‌ای مهم از شخصی صاحب قدرت. اگر شیر در خواب به خون تبدیل شود، یعنی او پول و ثروتی غیر قانونی کسب خواهد کرد.

۳۲. خواب آب کشیدن از چاهی قدیمی و خوراندن به شتران

اگر کسی خواب ببیند از چاهی قدیمی آب می‌کشد تا به شترهایش بدهد یا آب یک سری افراد را تامین کند، این خواب یعنی او کارهای خوبی انجام خواهد داد و انسان نیکوکاری است.

۳۳. خواب صدای شتر

غر غر کردن یک شتر در خواب نشان دهنده‌ی سفری خوش یمن، زیارت، یا سفر کاری موفق یا زحمت کشیدن و غلبه بر سختی‌ها است.

۳۴. خواب مزرعه داری که شترها را می‌شمارد

اگر مزرعه‌داری خواب ببینید که شترها را می‌شمارد، این خواب می‌تواند به معنی بارش باران و برداشت محصولی خوب باشد.

۳۵. خواب موی شتر

اگر کسی خواب ببیند پشم، مو، یا موی شتر می‌ریسد به معنی آن است که او به زودی سفری را انجام خواهد داد و با توشه‌ و ثروت حلال فراوانی باز خواهد گشت که برایش برکت و نعمت به همراه خواهد داشت.

۳۶. خواب سوار بر شتر بودن

خواب سوار بودن بر شتر و در دست داشتن سپر یعنی: شرافت، نفوذ، و سعادت.

۳۷. خواب راندن یک گله شتر

خواب راندن یک گله شتر یا صاحب چنین گله‌ای شدن یعنی آن فرد رهبر گروهی از مردم خواهد شد.

۳۸. فردی بیمار خواب ببیند شتر سواری می‌کند

اگر فردی بیمار خواب ببیند که بر روی شتری مسافرت می‌کند: خواهد مرد.

تعبیر خواب شتر: ۳۹. خواب جنگیدن با یک شتر

جنگیدن یا درگیری با یک شتر در خواب یعنی فرد خواب ببیننده در واقعیت با دشمنش خواهد جنگید.

۴۰. خواب ناتوانی در کنترل کردن یک شتر

اگر کسی خواب ببیند نمی‌تواند شترش را کنترل کند، به معنی آن است که رقیبی قدرتمند بر او غلبه خواهد کرد. همچنین این خواب نشانه‌ی تجربه‌ی دردی از سوی دشمنی قدرتمند است.

۴۱. شتری که آدم‌ها را تعقیب می‌کند

این که در خواب ببینید شتری آدم‌ها را تعقیب می‌کند: یک فرد ستمگر، یک دشمن یا سیلابی در منطقه‌ای خرابی به بار خواهد آورد.

۴۲. خواب افتادن از روی شتر

اگر خواب ببینید از روی شتر می‌افتید نشانگر آن است که فقیر خواهید شد.

۴۳. خواب ببینید شتر شما را زمین می‌زند

اگر در خواب ببینید شتر شما را زمین می‌زند یعنی بیمار خواهید شد.

۴۴. خواب شتری که در خانه می‌میرد

اگر خواب ببینید شتری درون یک خانه در حال احتضار است یعنی پدر بیمار خانواده یا رئیس یا پسر خواب ببیننده (اگر بیمار باشد) خواهد مرد. تجزیه شدن گوشت تن شتر و پخش و پلا شدن استخوان‌هایش نشانه‌ی ارثیه و میراث است.

۴۵. خواب شتری که زنده زنده پوست کنده می‌شود

اگر در خواب ببینید پوست شتری را زنده زنده می‌کنند به معنی آن است که قدرت از بین خواهد رفت، پول از دست می‌رود، و تنهایی گریبانگیرتان خواهد شد.

 

منبع islamicdreaminterpretations
نوشته‌های مرتبط