پته: انتخاب بهترین روش سفر به تبریز

یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران تبریز است. شهری که بیشتر از تهران و اصفهان، پایتخت کشور بوده و در طول تاریخ بارها ویران و از نو بنا شده است. شهر تبریز پر از دیدنی‌های شگفت انگیز است و طبیعت و مردمان خونگرم این اقلیم، زیبایی این شهر را دوچندان کرده است. اما روش سفر به تبریز چیست؟ برای رسیدن به شهر تبریز مسیرهای زیادی وجود دارد. رسیدن به تبریز اما خود می‌تواند بخش زیبا و هیجان انگیز سفر شما باشد. در این مطلب، تمامی روش‌های رسیدن به تبریز را بررسی کرده و بهترین روش را به شما معرفی می‌کنیم.

موقعیت جغرافیایی تبریز

برای سفر به تبریز بهتر است با موقعیت جغرافیایی تبریز آشنا شویم تا درک بهتری از مسیرهای منتهی به این شهر داشته باشیم. شهر تبریز، سومین کلان‌شهر ایران است. این شهر در شمال غربی ایران قرار گرفته است. تبریز از شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از غرب به دشت‌های هموار و شوره‌زارهای تلخه رود منتهی می‌شود. این موقعیت خاص جغرافیایی، شهر تبریز را به یک جلگه کوهستانی-صحرایی تبدیل کرده است. با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی تبریز، این شهر از سردترین شهرهای ایران محسوب می‌شود که آب و هوای سرد و خشک کوهستانی دارد. فاصله این شهر از بسیاری از کلان‌شهر‌های دیگر کشور زیاد است.

  • فاصله تهران تا تبریز: ۶۲۰ کیلومتر
  • فاصله اصفهان تا تبریز: ۱۰۳۰کیلومتر
  • فاصله مشهد تا تبریز: ۱۶۰۰کیلومتر
  • فاصله شیراز تا تبریز: ۱۵۰۰کیلومتر

روش های دسترسی به تبریز

با توجه به وجود تبریز به عنوان قطب گردشگری و صنعتی در کشور، این شهر روش‌های مختلفی برای دسترسی دارد. سفر به تبریز از سه روش هوایی، جاده ای و ریلی امکان پذیر است. در ادامه به معرفی هر‌یک از روش‌ها خواهیم پرداخت.

سفر به تبریز با هواپیما

استفاده از هواپیما یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های سفر به تبریز است. مسیر هوایی تهران-تبریز یکی از پرترددترین مسیرهای داخلی کشور است که پروازهای آن از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام می‌شود. فاصله هوایی دو شهر ۵۵۰ کیلومتر می‌باشد و پرواز نیز حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. شرکت‌های هواپیمایی متعددی چون ایرلاین کاسپین، ایران ایر، ایران ایرتور، معراج، آتا، آسمان و قشم پروازهای این مسیر را برعهده دارند. برای خرید بلیط هواپیما تبریز از هر نقطه از ایران فقط کافی است تا این بلیط را از وب‌سایت آژانس مسافرتی پته دریافت کنید. سفر هوایی به تبریز در کنار ایمن بودن و سریع بودن، گران ترین نوع سفر به این شهر است. وب‌سایت پته اما با تخفیف های زیاد در طول سال و همچنین مرجع بلیط های چارتری و لحظه آخری می‌تواند میزبان خوبی برای سفر هوایی شما باشد و در کنار خدمات متنوع، بلیطی مقرون به صرفه و اقتصادی را به شما عرضه کند.

بلیط هواپیما تبریز پته

سفر به تبریز با قطار

رپورتاژ

دومین روش محبوب برای سفر به تبریز، سفر با قطار است. قطار، ایمن ترین روش جا به جایی در سفر زمینی محسوب می‌شود. تبریز به علت موقعیت استراتژیک و همچنین جاذبه‌های گوناگون گردشگری سازمان ریلی مناسبی دارد. به این شهر با سه نوع قطار می‌توانید سفر کنید. قطارهای لوکس یا درجه یک، قطار سریع السیر یا درجه دو و قطار معمولی یا درجه سه انواع قطار فعال در این خط هستند. برای سفر با قطار به تبریز باید از ماه قبل اقدام به خرید بلیط قطار کنید، این نوع سفر به علت راحتی زیاد و ارزان‌تر بودن نسبت به هواپیما، سفری پر‌درخواست و محبوب است. شما می‌توانید بسته به بودجه سفر، بلیط یکی از سه مدل قطار موجود در این خط را تهیه کنید. از معایب قطار طولانی بودن مسیر و خسته کننده بودن آن است. همچنین دیگر عیب قطار نبود ایستگاه در تمامی شهرها است و در صورتی که در شهر کوچکی باشید باید به مرکز استان خود برای سفر با قطار بروید. سفر به تبریز از تهران با قطارهای معمولی حدود ۱۳ ساعت طول می‌کشد، اما اگر بلیط قطارهای سریع‌السیر را تهیه نمایید در عرض ۶ ساعت از تهران به تبریز خواهید رسید.

سفر به تبریز با اتوبوس

در دسترس ترین نوع سفر و همچنین ارزان‌ترین نوع سفر به تبریز، سفر با اتوبوس است. بلیط اتوبوس تبریز را می‌توانید به دو روش حضوری و غیر حضوری خریداری کنید. در روش حضوری باید به پایانه مسافربری شهرستان خود رفته و به مقصد تبریز بلیط تهیه کنید. یا می‌توانید از طریق وب‌سایت پته تمامی بلیط های موجود در روز مدنظر خود را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت ها بهترین انتخاب را انجام دهید. در صورتی که می‌خواهید سفری راحت‌تر را با اتوبوس به تبریز تجربه کنید از بلیط‌های VIP موجود در وب‌سایت پته استفاده کنید. سفر با اتوبوس شاید کمی خسته‌کننده باشد، اما از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

سفر به تبریز با خودرو شخصی

اگر عاشق روش جاده‌ای و دیدار شهرهای کوچک و بزرگ در مسیر هستید، سفر به تبریز با خودرو شخصی بهترین انتخاب برای شما است. این شهر با موقعیت جغرافیایی بی نظیر و همچنین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان در مسیر یکی از زیبا‌ترین مسیرهای دسترسی زمینی را دارد. این شهر مسیر دسترسی زمینی گوناگونی دارد که در هر کدام پر از جاذبه توریستی و گردشگری است. هنگام سفر به تبریز اما اندکی بیشتر احتیاط کنید. طولانی بودن مسیر و همچنین کوهستانی بودن آن، این مسیر را در صورت خواب آلودگی حادثه خیز می‌کند و در صورتی که از شهرهای جنوبی کشور به تبریز می‌روید، حتما در راه چند توقف و استراحت داشته باشید.

سفر به تبریز

بهترین فصل بازدید از تبریز

شهر تبریز در هر فصلی زیبا و دیدنی است. در صورتی که می‌خواهید سفری ارزان و مقرون به صرفه به تبریز داشته باشید، فصل پاییز و زمستان گزینه مناسبی برای شما است. در این دو فصل با سردی هوا، سفر به این شهر به حداقل می‌رسد و می‌توانید بلیط های هواپیما ارزان و مناسبی را پیدا کنید. زیبایی چشم نواز تبریز اما در فصل بهار و تابستان است. البته اوایل بهار همچنان هوای تبریز سرد است و اوج معتدل بودن و سرسبزی این شهر در تابستان است. اگر در یکی از این دو فصل تصمیم به سفر به تبریز را دارید از ماه قبل اقدام به خرید بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی همه مسیرهای منتهی به تبریز بپردازیم. تجربه شما از سفر به تبریز چه بوده؟ شما با چه روشی به تبریز رفته اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مرتبط