آیا گرجستان ویزا می‌خواهد؟

بسیاری از گردشگرانی که برای بار اول می‌خواهند به گرجستان سفر کنند این سوال برایشان پیش می‌آید که برای یک سفر تفریحی آیا گرجستان ویزا می‌خواهد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر! طبق توافقی که در تاریخ از ۱۵ فوریه سال ۲۰۱۶ مصادف با ۲۶ بهمن ماه ۹۴ میان دو کشور ایران و گرجستان انجام گرفت، روادید میان دو کشور برداشته شد و گردشگران ایرانی که قصد حضور در این کشور را دارند، می‌توانند بدون ویزا وارد کشور گرجستان شوند.

رپورتاژ

ویزای گرجستان

شرایط کلی دریافت ویزای گرجستان

به طور کلی، هر شخص حقیقی که قصد سفر به خاک گرجستان را داشته باشد، باید همانند کشورهای دیگر، ویزای آن را تهیه نماید. اگر قصد بورسیه تحصیلی و یا مهاجرت کاری به گرجستان را دارید، باید با مدارک لازم به سفارت رفته و از آنجا برای اخذ روادید (ویزا) این کشور اقدام نمایید. البته ما ایرانیان، در مواردی نیازی به گرفتن ویزای گرجستان نداریم که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

انواع ویزای گرجستان

کشور گرجستان برای گردشگران و یا مسافرینی که قصد مسافرت به این کشور را دارند، ویزاهای مختلفی را ارائه داده است که بسته به هدف شما ازین سفر باید آن را تهیه کنید.گرجستان ویزا می‌خواهد؟

  • ویزای مهاجرتی

این نوع ویزا را دانشجویان و شاغلانی که قصد مهاجرت شغلی و یا بورسیه تحصیلی به گرجستان را دارند، باید تهیه کنند تا بتوانند به این کشور سفر کرده و در آن تردد نمایند.

  • ویزای ترانزیت

این نوع ویزا که کاربرد آن کمتر از بقیه انواع ویزاهاست، مخصوص کسانی است که می‌خواهند به کشوری غیر از گرجستان سفر کنند، اما در بین راه باید از گرجستان عبور کنند؛ که برای این عبور موقت این نوع گذرنامه را از سفارت گرجستان تهیه می‌کنند. لارم به ذکر است که این نوع ویزا تنها 10 روز اعتبار دارد.

  • ویزای ویژه گرجستان

این نوع ویزا همانطور که از اسم آن نیز پیداست، مخصوص نیروهای حافظ صلح و نیروهای نظامی است.

  • ویزای عادی

ویزای عادی که پر استفاده‌ترین نوع ویزای گرجستان است، مخصوص افرادی است که می‌خواهند با تور ارزان گرجستان به این کشور سفر کنند(که البته در حال حاضر برای ایرانیایی که قصد سفر به این کشور را دارند، نیازی به اخذ روادید نیست!). همچنین کسانی که قصد شرکت در کنفرانس‌ها و بستن قرارداد با شرکت‌ها و انجام امور خیریه و … را دارند نیز باید ویزای عادی گرجستان را تهیه کنند.

تور گرجستان بدون ویزا

تور گرجستان بدون ویزا

همانطور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، برای سفر تفریحی به کشور گرجستان نیازی به اخذ روادید یا همان ویزا نیست و گردشگران ایرانی علاقمند به تورهای خارجی می‌توانند با هزینه کمتری به این کشور ارزان اروپایی سفر کنند که همین موضوع سبب شده است تا تور ارزان گرجستان یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان باشد. اگر از جمله آن توریست‌هایی هستید که با میزان هزینه کمتری به گردش بروید، می‌توانید با تور ارزان گرجستان و یا تور لحظه آخری گرجستان سایت لحظه آخر سفر کنید و تجربه یک سفر خاطره انگیز اروپایی را به تاریخچه سفرهای خود اضافه کنید!

نوشته‌های مرتبط