19 ویژگی بهترین همسر مناسب برای شما

این فهرست شاهزاده‌ی رویایی یک دختربچه نیست. به جای آن، فکر کنید این فهرستی است که دوستان ریهانا بعد از جدایی‌اش از کریس براون ـ برای دومین بارـ به او داده‌اند تا بهترین همسر مناسب خودش را بیابد. علیرغم احساس تردید از آن که نگارش این فهرست آینده‌ی من را به عنوان یک دختر ترشیده تضمین خواهد کرد، در این‌جا به ۲۰ ویژگی اشاره می‌کنیم که باید در فرد موردنظرتان برای ازدواج بجویید:

ویژگی بهترین همسر مناسب

۱. با او ارزش‌های مشابهی داشته باشید

کسی که مادی‌گرا است و از ریخت‌وپاش و تجمل‌گرایی لذت می‌برد احتمالا مدت زیادی نمي‌تواند با فردی خاکی دوام بیاورد که دوس دارد از تجملات بپرهیزد.

۲. چیز جدیدی به شما یاد بدهد

اگر نتوانید از یکدیگر چیزی بیاموزید، زندگی کنار هم می‌تواند کاملا خسته‌کننده باشد. ممکن است درسی به کوچکی پختن کلوچه‌های شکلاتی مغزدار با بیسکویت اورئو باشد (در واقع این درس به مهارت مهمی در زندگی من تبدیل شد)، یا چیزی اساسی‌تر مثل نحوه‌ی استفاده از چاپستیک. برای من، چنین چیزی یعنی او به خوبی با سیاست آشنا باشد و چیزی شبیه نسخه‌ی سایت اسپارک‌نوتز از وقایع کاخ سفید در اختیارم بگذارد. البته فراموش نکنید وقتی حقیقت یا مهارتی جدید به کسی می‌آموزید، احساس خوبی نیز خواهید داشت.

۳. به شما اعتماد داشته باشد (و خودش نیز قابل اعتماد باشد)

اگر احساس می‌کنید لازم است به سمت گوشی شریک‌تان یورش ببرید، اساسا بی‌اعتمادی‌تان را نسبت به او نشان می‌دهید ـ رابطه‌ای مثل این چه خوبی دارد؟ به محض آن‌که به گوشی‌های یکدیگر سرک بکشید، تمام وفاداری‌تان از دست می‌رود و هر پیامکی زمینه‌ی بحث و مشاجره می‌شود.

خلاصه:‌ هر باغچه‌ای را بیل بزنید، بالاخره یک کرم در آن پیدا می‌شود.

مشاوره ازدواج: ۵۰ بهترین نکته برای ازدواج از ۵۰ کارشناس ازدواج

۴. قدر کنار هم ماندن را بداند

هر زوجی به گذراندن اوقات با کیفیت نیاز دارد ـ‌ فقط مطمئن شوید تعریف‌تان از اوقات باکیفیت با تعریف شریک‌تان یکی باشد. بیرون رفتن و معاشرت کردن به عنوان یک زوج همیشه جالب است، اما همان‌قدر مهم است که شریک‌تان بتواند شبی را در آغوش‌تان آرام بگیرد. گاهی اوقات، جادویی‌ترین لحظات همان‌هایی هستند که گذر زمان را آهسته می‌سازند و باعث می‌شوند از حضور کسی که درست روبرویمان است، لذت ببریم. بدون حضور هیچ تماشاگری.

۵. شما را به فرد بهتری تبدیل کند

شما کسی را می‌خواهید که بتواند بهترین‌ها را از وجودتان استخراج کند. برای آن‌که بفهمید فردی برای ازدواج مناسب است، فقط باید از خود بپرسید: او مرا بهتر می‌کند؟

۶. با جوک‌های خصوصی بین خودتان سرگرم‌تان کند

نه، من از آن صحبت نمی‌کنم که چقدر در حین تماشای صحنه‌ی شادی بعدازظهر در فیلم گوینده خنده‌تان گرفت. من از جوک‌های خصوصی حرف می‌زنم، آن‌هایی که برای گفتن شان فقط کافی است جور خاصی به طرف نگاه کنید و همین کار ناگهان هردوی شما را به خنده می‌اندازد. آن‌قدر با هم تفاهم دارید که لازم نیست جوک را توضیح دهید؛ شریک‌تان به خوبی آن را می‌فهمد.

۷. روی شما یا رابطه‌تان محدودیتی اعمال نکند

فردی که با آن ازدواج می‌کنید نباید برایتان مهلت تعیین کند، مثلا بگوید تا وقتی‌که ترفیع نگرفته‌ای با تو قرار نمی‌گذارم، یا بگوید اگر با دوست‌هایت بیرون بروی، با تو بهم می‌زنم. رابطه‌تان نباید قوانینی داشته باشد که شما را از انجام کارهای خاصی بازدارد یا مانع آن شود که خود واقعی‌تان باشید.

شریک مذکرتان نمی‌تواند شما را از پوشیدن یک مانتوی کوتاه باز دارد (هرچند، حس خیلی خوبی است که آن طور حسادت کند). هم‌چنین شریک مونث‌تان نمی‌تواند اجازه ندهد قبل از خواب بازی ویدئویی انجام دهید.

۸. بهترین همسر فردی است که سازش داشته باشد

سازش کلید هر رابطه‌ی موفق است؛‌ از وقتی در مهد کودک بودیم سازش را به ما یاد می‌دادند. آیا رفتن به کنسرت گروه فیش و گوش دادن به ۲۰ دقیقه ریف‌های گیتار را دوس دارم؟ نه، اما آن را ماموریت خودم می‌دانم که لذت ببرم و در هر صورت این کار را انجام دهم. و مطمئنم او هم دوست ندارد دنبال من راه بیفتد تا فیلم‌های مستقل عجیب ببیند، اما من ذرت بوداده و نوشابه می‌خرم و یک زاناکس توی آن مي‌اندازم چون در این حد خوبم!

۵۰ روش ابراز عشق به دختر مورد علاقه تان که بداند عاشق‌اش هستید

۹. به خانواده‌تان احترام بگذارد

رپورتاژ

اگر دقت کنید می‌بینید که از کلمه‌ی دوست داشتن استفاده نکردم؛ اگرچه دوست داشتن آن‌ها می‌تواند یک امتیاز اضافه باشد. این امر در مورد دوستان‌تان هم صدق می‌کند.

۱۰. در بستر راضی شود

اگر نتوانید شریک‌تان را در بستر خشنود سازید، احتمالا آن رضایت را در جای دیگری می‌جوید. رضایت در بستر زناشویی فراتر از لذت‌های جسمی است؛‌ یعنی هردوی شما از نظر جنسی با یکدیگر راحت باشید. وقتی صحبت از مسائل مربوط به اتاق خواب می‌شود، باید بتوانید آزادانه درباره‌ی آن‌ها حرف بزنید.

۱۱. عاشق معایب‌تان باشد

اعتراف واقعی:‌ من عاشق آنم که شلوار نپوشم. اگر این ویژگی من را دوست ندارید، پس احتمالا قسمت نیست باهم باشیم. فردی که با او اردواج می‌کنید، قطعا باید بر نقاط قوت‌تان تاکید کند اما باید نقایص‌تان را هم تحسین کند. شاید کلیشه‌ای به نظر برسد اما این خصلت‌هایتان هستند که شما را می‌سازند.

۱۲. از شما تعریف‌هایی کند که لایق‌شان هستید

به خاطر آن‌که از فرد موردعلاقه‌مان می‌خواهیم بگوید زیبا و کامل و خارق‌العاده و باهوش و بهترین فرد روی زمین هستیم، ما را سرزنش می‌کنید؟

جدا، اگرچه لازم نیست ما را به باد تملق بگیرید، اما وقتی تمام روز را دنبال لباس زیر بی‌نقص گذرانده‌ایم، شنیدن جمله‌ای مثل : از ریهانا در ویدئوی ‘پور ایت آپ’ جذاب‌تر شده‌ای، همیشه مایه دلگرمی است.

(بله، این‌ها مسائل مربوط به کودکی‌ام هستند ـ کاملا می‌دانید چه می‌گویم)

۱۳. همان آینده‌ای را ببیند که شما می‌بینید

خوشبختانه هردوی شما در آن آینده هستید.

۱۴. همیشه وفادار بماند

کاملا واضح است؛‌ اگرچه تعجب خواهید کرد اگر بدانید هر روز آدم‌های بیش‌تری این واقعیت را می پذیرند که همسرشان حداقل یک بار در طول رابطه‌شان به آن‌ها خیانت می‌کند.

من از این آدم‌ها نیستم. من رو دور نزن، وگرنه با تو بهم می‌زنم… بعد هم دندان‌هایت را خرد می‌کنم چون می‌دانم جرات این کار را نداری!

۱۵. بهترین همسر فردی است که هوش و ذکاوت نشان دهد

آدم‌های باهوش ناخوشایند نیستند. آن‌ها توصیه‌هایی خردمندانه ارائه می‌دهند و در انتخاب‌های درست کمک‌تان می‌کنند. همسرتان نباید حتما فارغ‌التحصیل دانشگاه باشد. منظور ما آن نوع از شریک‌های زندگی است که ذاتا دارای ذکاوت هستند.

۱۶. جاذبه‌تان را فرو بنشاند (هر معنایی که برایتان دارد)

از آن‌جایی که قرار است قسمت بهتر زندگی‌تان را با این فرد سپری کنید، تا حدودی ضروری است که ارتباط با او را احساس کنید. من از مردهای مسن‌تر و پرمو خوشم می‌آید. و کاملا مطمئنم این ویژگی برای هیچ کس جز من جذاب نیست.

۱۷. بهترین همسر فردی است که در سرگرمی های مختلف مشارکت کند

لازم نیست سرگرمی‌های او همان سرگرمی‌های شما باشد (شماره‌ی ۸ سازش‌ها را ببینید)، شریک‌تان باید به جز رابطه با شما، بغل کردن‌تان و تکرار همین کار، راه‌های دیگری برای خشنود ساختن خود داشته باشد. چه بازدید از موزه‌ها یا تماشای ویدئوهای پربازدید باشد، شریک‌تان باید جز رابطه‌ی با شما علائق دیگری نیز داشته باشد.

امتیاز اضافه‌ای گیرتان می‌آید اگر منظورتان از سرگرمی پرخوری هم باشد!

۱۸. به عقایدتان احترام بگذارد

صرف نظر از آن‌که به شیطان یا قطرات باران باور دارید، شریک‌تان باید برای دیدگاه‌تان احترام قائل شود. اعتقاد به چیزهای مشابه ـ مثل اعتقاد به بیانسه مثل یک مذهب، یا اعتقاد به  قهوه به عنوان جزء غیرقابل بحث صبح ـ شما دو نفر را بهم نزدیک‌تر می‌کند.

۱۹. عشقی بی‌قیدوشرط داشته باشد

عشق بی‌قید و شرط از نوع عشق رستوران الیو‌گاردن است: وقتی تو اینجایی، تو خانواده‌ای.

نوشته‌های مرتبط