هر خوراکی برای کدام قسمت بدن مفید است؟با دیدن این تصاویر همیشه یادتان می ماند

گاهی اوقات سخت است به خاطر بیاورید هر خوراکی برای کدام قسمت بدن مفید است. خوشبختانه برخی خوراکی‌ها به بخش‌هایی از بدن که به آن کمک می‌کنند شباهت زیادی دارند و به سختی می‌توان فراموش‌شان کرد. نگاهی به این پنج ماده‌ی غذایی بیندازید که به طرز چشم‌گیری به بخش‌هایی از بدن که بهبود می‌بخشند شباهت دارند.

هر خوراکی برای کدام قسمت بدن مفید است

کرفس برای استخوان‌ها

celery_bones

ساقه‌های بلند و لاغر کرفس در این عکس بسیار شبیه استخوان‌ها هستند. کرفس حاوی سدیم است که به استحکام استخوان را افزایش می‌دهد. ۲۳٪ استخوان‌ها از سدیم تشکیل شده است. خوردن مقدار زیادی کرفس می‌تواند کمک کند بسیاری از نیازهای استخوانی بدن جبران شود.

هویج برای چشم ها

carrot_eye

هویج خرد شده به شدت شبیه چشم انسان است. رنگ نارنجی هویج از یک ماده‌ی شیمایی گیاهی به نام بتا کاروتن ناشی می‌شود که در کاهش آب مروارید مفید است و هم‌چنین به خاطر نقش‌اش در جلوگیری از تخریب ماکولا شناخته می‌شود. تخریب ماهیچه‌ای میان آدم‌های سالخورده رایج‌تر است و دلیل اصلی از دست دادن بینایی بین افراد ۶۵ سال به بالا است.

رپورتاژ

سیب زمینی شیرین برای پانکراس

potato_pancreas

سیب‌زمینی شیرین بسیار شبیه پانکراس است و به ارتقای عملکرد درست این عضو کمک می‌کند. سیب‌زمینی‌های شیرین بتاکاروتن بالایی دارند که از بافت‌های بدن – از جمله پانکراس-  در مقابل آسیب ناشی از سرطان یا افزایش سن محافظت می‌کند.

گردو برای مغز

walnut_brain

شباهت نزدیک گردو به مغز انسان، حتی تمام پیچ‌و تاب‌ها، چین‌‌خوردگی‌ها، و شکلش، شگفت‌انگیز است. گردو حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا۳ است که عملکرد خوب مغز را پشتیبانی می‌کند. این مغز سرشار از ویتامین ای هم هست، آنتی اکسیدانی که به خاطر نقش‌اش در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر شناخته می‌شود.

آب انگورقرمز برای خون

آب انگورقرمز سرشاز از آنتی اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها، هم‌چنین رزروراترول‌ها است و صراحتا شبیه خون است.آب انگورقرمز حاوی ترکیبی رقیق‌کننده‌ی خون نیز هست که لخته‌های خونی را کاهش می‌دهد.

نوشته‌های مرتبط